Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
18.7.2016 15:59 - York
Ono Fate Core není až tak úplně pokračování FAE. Pokud o rpgčkách nic nevíš, tak tě při znalosti pouze FAE ani nemusí napadnout, že někde může existovat podrobnější návod jak tvořit hru a pracovat se systémem (i když ono to asi v pravidlech FAE bude napsané, což?).

Kromě toho to taky není tak, že DnD je fantasy a Fate nefantasy. Jsou to dost nezávislé kategorie, když někdo bude chtít konkrétní implementaci nějakého nefantasy settingu (podobně jako to dělá DnD), tak si s FC moc nepomůže.
18.7.2016 16:02 - LokiB
ShadoWWW píše:
Dodnes si myslím, že přeložit D&D 5e a podílet se na založení otevřených hraní v Brně byly jedny z mých nejlepších nápadů. :-)


OT k překladu 5E:

Nápad je výborný a DnD 5E to přiblíží případným dalším zájemcům (i když způsob, jak se k tomu legálně dostat je v tomto dost omezující ... musí člověk pravidla v eng legálně vlastnit, najít si způsob, jak potvrdit přístup do příslušné sekce a stáhnout to).

Čeho se u toho trochu obávám, je, že člověk, hrající s překlady, zůstane už napevno odkázán na překlady ... vzhledem k tomu, že je přeloženo opravdu vše (a dobře), tak třeba pracovat s návaznými moduly v originále je složité ... nebo jsem možná špatně koukal a nenašel překladový klíč i ke všem featurám a třeba kouzlům.
18.7.2016 16:22 - LokiB
Jerson píše:

Však taky začínám tím, že se ohrazuju proti tvrzení typu "DrD je nejlepší" nebo "DrD vyhovoval všem" a jinému, zjevně lživému výroku.


No, a já zas třeba začínám tím, že se ohrazuju proti tvému tvrzení zde v diskusi (asi tak strana 26 zde):

Píše:
Dále DrD k RPG přitáhlo desetitisíce lidí, ale dost možná stejný počet zájemců odradilo. S negativními názory na RPG kvůli Dračáku se setkávám ještě pořád. Řádu lidí jsem k RPG přivedl až poté, co jsem jim jasně vysvětlil, že naše pravidla a jiná RPG obecně rozhodně NEJSOU jako DrD. Nehledě na to, zr DrD deformovalo myšlení hráčů do té míry, že často odmítali přijmout fakt, že by RPG nemuselo být fantasy, z v něm nemusí být životy a úrovně a tak dál.


Tvrzení o tom, že DrD je nejlepší nebo že DrD vyhovoval všem jsem tu ani nezaznamenal a rozhodně bych ho sám nezastával.
Zejména tu pasáž o deformování myšlení, kdy DrD způsobilo takřka nenapravitelné škody (jsou to vůbec škody?) v generacích hráčů.
To, že mnoha lidem vyhovují dodnes RPG hry, které mají úrovně, životy a jsou fantasy, nepokládám za chybu. Je tomu tak po celém světě.

Když se vynořila původně minorita lidí, kteří zjistili, že jim více vyhovuje narativní způsob, měkčí pravidla a obecně jiný styl hraní, začala být v některých ohledech poměrně militantní ... viz nedávná diskuse tady na kostce ohledně provokativního článku od jeho tvůrce systému, jak DnD-like systémy vlastně NEJSOU RPG (speciálně pro siriena s CAPS LOCKEM ;)) a pravé RPG je třeba XXX.
To je přesně ten militantní přístup, který některým hne žlučí, že na to zareagují.
Stejně jako byl i tvůj komentář.

Kdyby ses jen bránil tvrzení, že DrD je nejlepší a dokonalé a vyhovuje všem, stál bych za tebou se všemi argumenty, které bych dokázal vymyslet, abych tě podpořil.
18.7.2016 17:00 - sirien
York píše:
i když ono to asi v pravidlech FAE bude napsané, což?

:)
a dokonce odkázané po kapitolách (v pár případech, teda). V mém překladu to najdeš všechno i s bonusovýma odkazama na Kostku v úvodu, v Rozcestí ne, protože Sparkle prohlásila, že nebude vydávat produkt co by se odkazoval na jiný produkt.


Jinak vydat Fate Core... se řekne, vydat Fate Core. A kdo ho vydá? Já mám představu, jak by to šlo udělat - ale vyžadovalo by to novou grafiku, komplet nový obrázky a - ehm - vydat to. Já momentálně nemám čas to do čtvrt roku připravit (možná tak za rok) a rozhodně nemám poruce 100k nebo kolik abych to jen tak z hecu poslal ven.
18.7.2016 17:35 - PetrH
No zajimave, myslim, ze tyhle hadky delaji ostudu vsem a drd... Vsude na forexh se hada uzka skupinka odpurcu, priznivxu a lidi mimo pokud sem zabrousi zase odejdou...
Souhlasim se shadowww: majitel tm nema zajem cokoliv delat a tak je proste drd zralenna retronklon a bud ho nekdo bude mit rad a 5 usd posle nebo ne...
18.7.2016 17:35 - PetrH
Coz oto 100k je to nejmensi...
18.7.2016 17:50 - sirien
A to je slovo chlapa! Tak jestli máš 100k poruce a je Ti jedno, za kolik let (jestli vůbec) se vrátěj, tak do toho můžeme rovnou skočit!
18.7.2016 18:23 - PetrH
Tak 100k mam, ale ta navratnost je zasadni problem...
18.7.2016 19:11 - efram
Jerson píše:
Jinak jsi nepřímo ukázal, jakým způsobem probíhalo odrazování od DrD. Tentokrát z toho ale pravidla DrD opravdu vinit nemůžu.


můžeš být konkrétnější?

Popravdě jestli nerozumíš tomu, že si z toho dělám prdel a možná jsem lehce sarkastický (nejsem první tady na foru) s ohledem na to jak tu vedete svou svatou válku proti nejhrošímu systému všech dob, tak nevím.....

Váš popis hrůz, které DrD zanechalo v hráčích byl tak sugestivní, že jsem se tomu prostě poddal. Dokonce jsem volal i do Bohnic zda nemají nějakou statistiku, která by zohledňovala tento fenomen.
18.7.2016 19:29 - ShadoWWW
Ohledně návratnosti se pobavte se Skavenem. Má docela přehled. Osobně jsem byl překvapen, že s RPG trhem v Česku to vůbec není tak špatné, jak jsem myslel.

Taky si myslím, že by to šlo udělat i v tvrdé vazbě s ČB ilustracemi levněji než za 100 papírů. (Osobně to pak tipuji na návratnost do 3-5 let, ale Skaven má určitě lepší přehled.)

Případně můžete zkusit zjistit úvodní zájem přes Startovač.
18.7.2016 19:41 - Čindi
sirien píše:
Rozdíl mezi zábavou, která je okrajová a lidé jí neznají a musí se s ní seznámit úplně od začátku (nováček u RPG) a zábavou, o níž něco málo vědí, protože je relativně dobře zaběhlá, i když ne úplně běžná (deskovky, kde už lidé dneska tuší, že to nejsou jen šachy a monopoly, i když sami nic nehrají) tu už někdo zmiňoval.

na začátku 90 let bylo RPG více rozšířené než deskovky , deskovky přišly až ze settlery
18.7.2016 19:45 - Čindi
LokiB píše:
Moje stanovisko v téhle při je to, že ti co vyzkoušeli DrD a odešli natrvalo od RPG, by to samé v naprosté většině udělali i v případě jiného systému.
A jsem přesvědčen, že kdyby tu jako první a jediné RPG bylo v roce 1990 třeba dnešní Fate Core, tak by RPG hrálo daleko míň lidí, protože pro skupiny, kde je hráč i GM začátečník, je Fate imho daleko méně srozumitelný a hlavně HŮŘE UCHOPITELNÝ.
Fate a další mohou vděčit za úspěch těm lidem, kteří začali s DrD, potýkali se s ním a časem zjistili, že chtějí "něco jiného". Ale už věděli, že hrát chtějí a už nějak hrát uměli.
DrD otevřelo cestu novějším a lepším systémům lépe, než by to dokázaly mnohé dnešní novější a lepší systémy samy o sobě.


naprostý souhlas
18.7.2016 20:30 - PetrH
ShadoWWW píše:
Ohledně návratnosti se pobavte se Skavenem. Má docela přehled. Osobně jsem byl překvapen, že s RPG trhem v Česku to vůbec není tak špatné, jak jsem myslel.

Taky si myslím, že by to šlo udělat i v tvrdé vazbě s ČB ilustracemi levněji než za 100 papírů. (Osobně to pak tipuji na návratnost do 3-5 let, ale Skaven má určitě lepší přehled.)

Případně můžete zkusit zjistit úvodní zájem přes Startovač.

Do projektu, kde investuji ocekvam navratnost 3 roky, hruby zisk 10%... Tak se skavenem jsem v kontaktu, ale startovac by byl idealni, do toho bych sel;) myslim priapevkem.
18.7.2016 21:03 - chrochta
Startovač JE dobrý nápad. Rád bych přispěl na dobrou věc... tak čtvrtinou oné nadhozené částky?

A, ShadoWWWe, podívej se do své pošty z roku 2012, ano? Měl bys tam ode mne mít skoro celý (hrubý) překlad Pathfinderu vyjma popisu kouzel.
18.7.2016 21:58 - PetrH
[ot]by me zajimalo, zda by startovacem neslo vydat dnd v tvrde vazbe,barevnwm tisku:)[/ot]
18.7.2016 22:24 - sirien
PetrH píše:
Tak 100k mam, ale ta navratnost je zasadni problem...

No a sme doma.

Když Erric vydal Střepy snů, tak do toho narval přes 100k (nevim přesně) a vrátilo se mu to až za x let (tuším že říkal asi 5? Možná i 6).

Můžeme teoreticky použít nějaký Kickstarter, proč ne, s tím, že kdo dá X tisíc a víc je považován za investora a peníze se dotyčným budou později poměrově vracet. Problém je, že ne každý kdo teď řekne "tak já přispěju" pak fakt přispěje.

Fate bych navíc nechtěl vydávat tak jak je napsanej - chtěl bych ho vydat s multi-setting stylizací (jedna primární, dvě až tři sekundární) a rovnou pro to přepsat příklady plus přidat pár mainstream-pozitivních věcí podle System Toolkitu (zbraně, jmenovitě...) To už vyžaduje nějakou míru práce, kterou by bylo potřeba udělat ještě předtím, než by se ten KS spustil.


Ale jako jo, píšu tu skeptickým tónem, ale bylo by to boží - sám na to ale teď nemám kapacitu. Pokud by to někdo chtěl zcela seriózně zkusit udělat, tak se můžeme domluvit, sejít se a pokecat o tom, jak bysme si to představovali.
18.7.2016 22:26 - sirien
Čindi píše:
na začátku 90 let bylo RPG více rozšířené než deskovky , deskovky přišly až ze settlery

yup.

A následně dostaly promo, o kterym se RPGčkám u nás ani nezdá a zdát nebude, pak přišlo Carcasone a pak pár dalších titulů jako Dominion, rozšířily se Bang a Magicy a deskovky v obecném povědomí najednou RPGčka nárazově přeskočily až za obzor.
18.7.2016 23:38 - LokiB
sirien píše:
A následně dostaly promo, o kterym se RPGčkám u nás ani nezdá a zdát nebude, pak přišlo Carcasone a pak pár dalších titulů jako Dominion, rozšířily se Bang a Magicy a deskovky v obecném povědomí najednou RPGčka nárazově přeskočily až za obzor


třeba to bude mít i důvod, že deskovky, kartičky a další mají "tvrdá a jasná pravidla" ;) kde si nemusíš "vymýšlet postavu"

resp. na vážnější notu, větší množství lidí (mám takových mezi kamarády hodně, ale nevydávám to za obecný pohled) si třeba rádo pobaví večer u vína na hoďku či dvě, ale věnovat tomu desítky hodin nechtějí ...

Píše:
Fate bych navíc nechtěl vydávat tak jak je napsanej - chtěl bych ho vydat s multi-setting stylizací (jedna primární, dvě až tři sekundární) a rovnou pro to přepsat příklady plus přidat pár mainstream-pozitivních věcí podle System Toolkitu (zbraně, jmenovitě...) To už vyžaduje nějakou míru práce, kterou by bylo potřeba udělat ještě předtím, než by se ten KS spustil.


Ano, to má imho daleko větší potenciál, než jen holá pravidla. Nicméně je to také daleko více práce a chce to už "tým lidí", pro jednoho či dva to je obtížně zvládnutelný úkol
19.7.2016 00:25 - sirien
LokiB píše:
větší množství lidí (mám takových mezi kamarády hodně, ale nevydávám to za obecný pohled) si třeba rádo pobaví večer u vína na hoďku či dvě, ale věnovat tomu desítky hodin nechtějí

Tak jasně, o tom žádná - deskovky sou v tomhle pohodlnější a žádanější a tudíž sou lepší business a proto dostaly i lepší promo a víc se rozšířily do povědomí.

Moje pointa byla v tom, že prostě v tom povědomí jsou mnohem víc, což má svoje důsledky, nic víc.

LokiB píše:
Nicméně je to také daleko více práce a chce to už "tým lidí", pro jednoho či dva to je obtížně zvládnutelný úkol

Tak to bych se zase nebál, že bych nějakej nedal dohromady :)

Kromě toho... o obtížně zvládnutelných věcech sem slyšel už hodněkrát - je zajímavé, jak často se ukázalo, že moc obtížné nakonec nebyly :)
19.7.2016 00:28 - Sparkle
ShadoWWW píše:
Docela by mě zajímalo, jestli se Sparkle setkala s hráči Rozcestí, kteří přišli do krámu a ptali se po "Rozcestí pro pokročilé".


Netuším, poptám se kluků na krámě.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091578006744385 secREMOTE_IP: 18.221.239.148