Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
27.7.2016 16:28 - sirien
Tak mladá generace je zdroj všeho zla už od dob Babylonu, samozřejmě, o takové tisíciletími ověřené pravdě nelze pochybovat :)

(btw. by mě fakt zajímalo, jestli se na fórech o Wargamingu objevují stejné úvahy o tom, jak bude wargaming zabitý počítačovými real-time strategiemi)
27.7.2016 16:33 - LokiB
sirien: ono teda jeste pocet stazeni nema primou souvislost s poctem aktivnich hracu. kdybych hral vsechny systemy, ktery jsem si byt jen legalne koupil nebo stahl free verzi, tak bych nedelal nic jinyho :)
uvidime, jak se to v CR chytne, byl bych jedine rad
27.7.2016 16:45 - PetrH
nebyval sarden jeden z hnacich webu okolo cs fandomu?
27.7.2016 16:47 - sirien
Loki: no jo, jenže totéž Ti platí i o počtu prodejů (koupíš, založíš... koupíš, věnuješ, je založeno... koupíš, hraješ, přestaneš ještě než se to dovyprodá...) A podobně pak máš lidi, co si jeden výtisk x krát předají z ruky do ruky a lidi co si předají stažený překlad mailem nebo na flashce... Jasně, že to je naprosto nepřesnej ukazatel - na druhou stranu je to aspoň nějakej ukazatel.

A třeba z mojí zkušenosti některé věci přeložíš, lidi si je postahujou a pak ty věci totálně zapadnou, i když je necháš na očích a pak jsou věci co přeložíš a ještě měsíce a roky potom se dál průběžně stahujou, takže fakt, že se to dál stahuje i potom, co uplynula nějaká doba, není zase úplně bezpředmětný.
27.7.2016 16:59 - Xyel
No, když vezmu statistiky roll20 - 18,5k hráčů za Q4 2014 http://blog.roll20.net/post/107957194710/the-orr-group-industry-report-q4-2014 a pak 47,3k hráčů za Q1 2016 http://blog.roll20.net/post/143493281735/the-orr-group-industry-report-q1-2016, tak cítím od nové generace skvělou budoucnost pro RPG hraní.
27.7.2016 17:00 - ShadoWWW
Měl jsem pocit, že už jsem to četl někdy dřív. A taky že jo. Google mi dal za pravdu. Ten článek je kopie článku, co se na tom webu objevil už 1.5.2013.
27.7.2016 17:07 - PetrH
A vtipne je, ze zmizel, nebo honna mobilu nevidim sirienuv a muj komentar...
27.7.2016 17:26 - sirien
nevidíš to na mobilu, já tam oba vidím normálně.

btw. já tam tak poctivě nenapíšu link na Kostku a překlad Fate tam zmínim jen tak na okraj mimochodem, aby se neřeklo, a Ty takhle odkazem přímo mezi oči :D
27.7.2016 18:39 - PetrH
Jasne, at to kazdy vidi;)
27.7.2016 20:40 - Čindi
PetrH píše:
nebyval sarden jeden z hnacich webu okolo cs fandomu?

Ano, dokonce i předwebové době.
27.7.2016 20:42 - PetrH
Si rikam:) dokonce mam pocit ze prirazuji v mlhave pameti takoveho silnejsiho typka z porad fandomu,co byl se sardenem spojen
9.12.2016 10:31 - Gran
Ahoj všichni, moc by mě zajímalo, jak dopadl onen DrD dotazník (ten co je na "nástěnce" této diskuse).
Je možné si někde přečíst výsledky dotazníku? Velice by mě zajímalo, jak dnes čeští hráči na DrD vzpomínají / jak o něm smýšlejí.

edit: odpovědi se mi dostalo v jiném tématu, koho by to zajímalo: Výsledky druhé ankety. ;)
15.2.2017 14:13 - Gurney
Odsud
Arten CZ píše:
Jedno z prvních houserule, co jsme v DrD přidaly, bylo zdvojení magů, zrušení tabulky přravděpodobnosti, kouzelník byl vybavován předměty na dodatečné magy a dostával kouzlící předměty, aby byl vůbec k něčemu. Potom se pomalu začal přibližovat kouzelníkovi ze současné edice D&D.
Kouzelník většinu času trávil tím, že házel oštěpy a oháněl se holí. A nedej bože, když mu někdo vrazil do ruky lucernu, tím přišel o polovinu svého potenciálu.

Jen tak pro zajímavost, na dracidoupe.cz jsem před nějakou dobou našel jedno fakt dobré zhodnocení celého problému i s dobrým řešením v podobném duchu. Zde, kdyby to někoho zajímalo.
15.2.2017 14:31 - sirien
wow.

Musím upřímně ocenit eleganci a promyšlenost tohoto řešení včetně té analýzy v pozadí - měl sem za to, že na dracidoupe.cz nic takhle kvalitního není, nebylo a nebude, zjevně sem se pletl.

Obecně mi to nepřijde nejlepší možné (a mám za to že jiné energetické systémy by fungovaly i líp a DrD by do nich šlo s trochou snahy překlopit), na druhou stranu je nejlepší možné co sem potkal z těch, které jsou zároveň jednoduché a rychlé na konverzi.
15.2.2017 19:17 - Šaman
Super řešení. K tomu samotnému zdvojení magů (jak psal někdo v jiném vláknu) bych jen napsal, že dělá z kouzelníka ultimátního zabijáka, kterému neodolá ani drak. DrD kouzelník nemá omezeno kolik blesků může najednou seslat. Takže dvakrát tolik magů = dvakrát tolik blesků, které je schopen vychrlit v prvním kole. A to třeba i zmrzlé blesky na draka ohniváka.

V tom odkazovaném řešení je super, že v bitvě je plně nabitý (což třeba u nás byl taky), ale mimo bitvu si může vesele kouzlit (což u nás nemohl, protože… třeba zranitelnost final bosse). Ale přitom není nikdy nabitý na dvojnásobek…
15.2.2017 19:41 - Aegnor
Šaman píše:
A to třeba i zmrzlé blesky na draka ohniváka.

Nevím, neznám moc dalších blesků, ale obvykle mi přijde jako jedna z nejvýhodnějších variant všechno vysmažit do modrých blesků.
15.2.2017 19:50 - Xyel
Aegnor píše:
Nevím, neznám moc dalších blesků, ale obvykle mi přijde jako jedna z nejvýhodnějších variant všechno vysmažit do modrých blesků.

Přesně takhle to u nás dopadalo a bylo to na tom asi to nejhorší. Reálně měl kouzelník 1 útočné kouzlo, které měl od první úrovně až kam jsme to kdy dotáhli a jenom se rozhodovalo o tom, kolik magů do toho nasype. Jinak celkově měl hyperprostor II, modrý blest, rychlost, neviditelnost a magický štít a vlastně byl někde na 2. nebo 3. úrovni vybaven kouzly, která používal do 10tky a všechna ostatní byla proti nim slabá.

Něco jiného si zakouzlil až když bojové postavy začaly mít vlastní prsteny/amulety s magy na den a rychlostí/hyp II/neviditelností/magickým štítem
15.2.2017 19:58 - Aegnor
Proto jsem si při posledním hraní DrD vzal na první úrovni Zenerovu kartu, hyperprostor a... hmm... rychlost. :-)
15.2.2017 20:19 - Šaman
Vyšší barevné blesky měly lepší poměr cena/dmg (za cenu snížené šance na seslání). Zmrzlé blesky byly samostatně a ohnivé potvory zraňují za dvojnásobek.

My to ale měli upravené na útok a útočnost. Takže kouzelník útočil třeba několika blesky za k6+INT+3 / +16 (3 za první /+4 za každý další) a měl větší šanci trefit něco velkého a pomalého, než sestřelovat rychlé cíle. Úprava snad ještě podle Šavlozubé veverky. :)

Asi neprvoplánovým efektem této úpravy bylo, že nejefektivnější bylo sesílat blesky po jednom (přičítala se INT a kostka). Nasledné zvýšení útoku dalšími blesky odpovídalo jakoby se na kostkách na dmg podle originálních pravidel házely čtyřky. To ale dává logiku, že když mám více času, využiju energii lépe, než na jeden megaúder.
15.2.2017 23:50 - LokiB
zajímavý koncept.
proto taky poslední kouzelník z DrD, kterého jsme připravoval, měl kouzla:

Beranidlo (P) Bílá střela (P) Čarodějův zámek (P) Dým (Z) Kouzelná rušička (P) Magický provaz (E) Metamorfóza (Z) Magický štít (Z)
Neviditelná zbroj (E) Najdi neviditelnost (P) Najdi kouzlo (P) Najdi zlo (P) Najdi předmět (P)
Najdi neviděné (Z) Odzbrojení (E) Ochrana před šípy (P) Oheň (Z)
Orlí oči (E) Orxanův zámek (P) Protoplazma (Z) Pavéza (E) Pírko (E)
Přelož (P) Rozptyl kouzla (P) Přežij (E) Soví oči (E)
Sprav (E) Světlo (Z) Ticho (Z) Tma (Z) Uhas (E)
Zaklep (Z) Zažeň únavu (E) Zamkni (Z) Zdvojení (P) Zhasni (E)
Zlom kouzlo(Z) Zrcadlové kouzlo (E) Zpomalení (E)

nebylo to o tom, že by takový kouzelník byl v DrD k ničemu. je ale fakt, že bleskajícímu zabijákovi dávali lidé přednost ... mnoha se ale takový po pár pokusech přejedl.
však ono Magic missile, Fireball č iobdobně měl taky skoro každý DnD ...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086101055145264 secREMOTE_IP: 18.224.0.25