Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
12.2.2016 15:18 - Xyel
ShadoWWW píše:
Taky sicco mi přijde jako problém. Tedy ne problém portu, ale jeho obecné záživnosti. Je sice možná zábavné ho číst v příručce, ale hrát podle něj... není to povolání typického dobrodruha, co chodí s družinou po světě za dobrodružstvím. (Spíš je to kravaťák, co sedí v kanceláři a schraňuje informace svých agentů - tedy spíš typická cizí postava.) Taky bych si tipl, že toto dobrodružství nebylo moc hrané už v původním DrD. Předělat ho do zábavného povolání pro dobrodruhy by zabralo imho dost práce.

Při letmém promýšlení:

Theurg = "summoner" - vyvolává bytosti z astrálních sfér, ať již na vylepšení sebe sama nebo jako svých služebníků (to by bylo i originální - v DnD obdobné povolání není). (ano, ztratí možnost vytvářet permanentní věci... s tím je ale s DnD nekompatibilní a byl to imo největší problém DrD 1)

Pyrofor = vytváří lektvary / rachejtle. Funkčně podpůrné povolání, s tím že neumí vytvořit nic permanentního... //tohle trochu drhne na unikátnosti, protože se kryje s čarodějem - jenom čaroděj to hází jako kouzlo zatímco alchymista to hází jako flakonek/rachejtli... možná by pyrofor potřeboval golema z DrDII//

Sicco - sada schopností na jednání s lidmi pro rogue s tím, že vzetí specializace mu bere proficiency na inteligenci a dává ji charismě.
12.2.2016 15:21 - Elgard
York píše:
Ani ne, sicco si přímo říká o to, mergnout ho s vrahem.


Imo už řeší rogue a skilly.
12.2.2016 16:21 - Lokken
Nepřekvapuje mě, že je určitý zájem o upgrade DrD 1.X. Nostalgie je tu pro spoustu lidí silná, byť možná mají tendence vytěsnit některé negativní tóny.

Nejsem se ale jistý, jestli se většina množiny zájemců dokáže dohodnout, co je vlastně "podstatou dračáku" a které svaté krávy se mohou zaříznout či nikoliv - a to bez ohledu na kvalitu dotazníků.
12.2.2016 16:30 - Naoki
Mno dotazník je sice teprve nazačátku, ale už teď je jisté že jedna ze svatých kráv za kteoru bojoval Vallun (max. lvl 36) je zcela irelevantní.
12.2.2016 16:32 - York
Lokken píše:
Nejsem se ale jistý, jestli se většina množiny zájemců dokáže dohodnout, co je vlastně "podstatou dračáku" a které svaté krávy se mohou zaříznout či nikoliv


To už víme, nedokáže.

To ale není úplně podstatné. Jde spíš o to, aby (ideálně velké) většině hráčů sednul výsledný produkt. A to nemusí nutně korelovat s tím, že se jim budou líbit jednotlivé dílčí změny vytržené z kontextu.
12.2.2016 18:45 - Arten CZ
Já jsem si dotazník četl, ale nevím, jak odpovědět na otázku, zda se mi víc líbí k6 nebo k10. Netuším, na co se mě ta otázka ptá. k6 se lépe drží, k10 se lépe kutálí. Ale nevím, zda když zvolím k6, tak bude menší vliv náhody a větší vliv postavy než u k10. Nebo jestli už je něco vymyšlené a podle volby kostky se to posune, takže má jít skutečně jen o to najít miss kostku. Potom se tam objevilo 2k6+, což úplně mění rozložení hodu, takže zde bych tipoval, že už jde o to, abych určil, které pravděpodobnostní rozložení mi přijde obecně lepší. Na co se mě tedy otázka, kterou kostku preferuju, ptá?
12.2.2016 20:43 - Jerson
Xyel píše:
to jsem tady z diskuse nějak nevyčetl, omlouvám se. Jak dlouho už tahle aktivita běží?

Omluv netřeba. Ta tvorba běží asi dva týdny.

sirien píše:
To ale stejně nebyl tak špatnej odhad, ne?

Nebyl, já sám hádal mnohem méně stran.


sirien píše:
Jo, tahle perla ke mě doputovala a docela smutné čtení. A ještě smutnější reakce, kterých se tam holčině dostalo, přišlo mi, že většina lidí vůbec nepobrala, o čem vlastně píše a co že byl její problém.

Neboj, sice se mi jí zatím nepodařilo přivést k tabletop RPG, ale pracuju na tom :-)

sirien píše:
To má být nějaká nenápadná jízlivá narážka? :p

Vůbec ne, to byl popis mé práce.

sirien píše:
Taková úroveň bezúčelné činnosti a plýtvání časem je i na poměry tlachacího RPG F dost nad má očekávání...

Já bych nepředjímal. Pořád se jim to může povést, tak či onak. A když ne ...

Naoki píše:
Mno dotazník je sice teprve nazačátku, ale už teď je jisté že jedna ze svatých kráv za kteoru bojoval Vallun (max. lvl 36) je zcela irelevantní.

Jestli nemáš alepsoň 50 odpovědí, tak bych ještě počkal se závěry. Uvědom si, že jako první to vyplňovali lidé z RPG fóra a možná odsud.
13.2.2016 00:00 - Naoki
Píše:
Jestli nemáš alepsoň 50 odpovědí, tak bych ještě počkal se závěry. Uvědom si, že jako první to vyplňovali lidé z RPG fóra a možná odsud.

jj neboj, jsem zvyklý na standart že pokud nevyplní aspoň 200 repsondentů tak není možné dělat nějaké validní závěry. Ono je to třeba hezky vidět u otázky zdali pořád hrajete DrD kde nazačátku tam skoro každý odpověděl že ne a momentálně je to 50:50.
13.2.2016 12:51 - PetrH
Naoki píše:
Naoki píše:
(max. lvl 36) je zcela irelevantní


Tak ono ruku na srdce, kdo se tam kdy dostal, já nejdál na 19 úroveň a to už ze me byl slušný šlechtic s lénem. Hele vůbec se neřešil remake drd - svet, hrady, panství atd;)
29.7.2016 11:04 - Jerson
Další diskuse k DrD2
9.12.2016 10:49 - Gran
Koukám, že tu řešíte DrD dotazníky, a možná ne jen jeden. Je možné se někde těch dotazníků a jejich výsledků (vzniklých statistik) dopátrat?
9.12.2016 11:07 - Naoki
u konkurentů, případně kdybys měl nějaký konkrétní dotaz tak na Jersona

žádný dotazník ale v současnosti neběží a z těch výsledků těžko něco uvařit
9.12.2016 12:57 - Gran
U konkurentů? Kdo jsou oni "konkurenti", smím-li se zeptat? xD

edit: jinak konkrétní dotaz bych zatím ani neměl, spíš by mě zajímal ten dotazník a výsledky jako takové (ani nevím, jaké všechny otázky v dotazníku/dotaznících byly)
9.12.2016 13:56 - Naoki
Výsledky první ankety nejsem schopný dohledat kam jsem přesně dal.
Výsledky druhé ankety jsou zde
11.12.2016 17:03 - Gran
Paráda, moc děkuji! :)
5.1.2017 23:27 - MarkyParky
Sirien píše:
(Mám hroznou chuť poznamenat něco o tom že by se hodilo abyste to reflektovali ve vysvětleních u jisté revize a proč, ale asi bude všestraně moudřejší, když to případně probereme v jistém odpovídajícím tématu...)


Máš ještě chuť?
6.1.2017 04:33 - sirien
ééémmm... kdeže a k čemuže sem to napsal? :D

jo, tady, jasně.

(ten kontext je docela důležitej, koukám, tak jen kdyby se tuhle diskusi někdo snažil pochopit i o nějakou dobu později kdy ta původní nebude paralelně v boxu Aktualit...)


V podstatě se celá tahle věc vrací zase obloukem zpátky k tomu, co sem už kdysi před lety napsal do mojí DrD2 recenze ohledně používání fikce jakožto mechaniky a k celému tomu sporu mezi mnou a minimálně původním autorským týmem ohledně možnosti redukovat systém na čistě mechanickou úroveň (ta tučná věta v té recenzi). Plus samozřejmě k mnoha zmateným reakcím hráčů v ofiko Q&A diskusi k DrD2*.

Pokud stavíš pravidla tak, že je fikční situace přímou součástí dalších mechanik (různých možností remíz, vykupování, hlášených akcí atd.), tak to je pro mnoho hráčů kontraintuitivní - naopak očekávají (a je úplně jedno, jestli přirozeně nebo ze zvyku, o tom se můžeme dohadovat navěky, faktem je, že prostě očekávají), že to budou mechaniky, které jim řeknou, co je a není možné (protože mechaniky definují výsledek akce v konečném důsledku).

Přidej k tomu fakt, že v DrDII navíc fikce není nijak rámovaná (např. jako ve Fate pomocí aspektů a jejich mechanicky jasně vymezené váhy) a navrch k tomu přimíchej třešničku toho, že půlka dalších mechanik se chová zcela opačně (změny ohrožení které jsou jasně čistě mechanickým výstupem definují fikci, nikoliv naopak) a dostaneš mix, kterej je pro mrtě hráčů totálně smrtící co se týče toho jak vlastně mají tu hru hrát.

Vynechám tu další rozsáhlý bash na téma toho, jak fér nebo nefér je nazvat hru DrD a pak od hráčů očekávat (pardon; vyžadovat) naprosto odlišný mindset než pro který bylo stavěno oDrD a DrD+ (navíc s tím, že DrD2 bylo promované jako nástupnická hra, nikoliv jako zcela odlišná větev).

Co je nicméně podstatné je to, že když už postavíš hru, která má takhle odlišné nároky na přístup k používání mechanik a k práci s fikcí a ještě navíc v tom není konzistentní (akce a vykupování jdou v přímé linii fikce->mechanika, ohrožení jde naopak v přímé linii mechanika->fikce), pak je podle mě primární povinností (oprava: nutností) autorů vysvětlit tuhle odlišnost a jasně hráčům ukázat, jak s tím mají pracovat.


Což je bod, ve kterém DrD2 selhalo - a tím teď nemyslím jen obecnou zmatečnost celé příručky, ale navíc nad tuto zmatečnost.

Pokud chcete, aby ta revize fungovala i někomu jinému než lidem, kteří se už s DrD2 nějak více či méně bolestivě spřátelili, pak bych velmi doporučil se intenzivně soustředit právě na tohle - vysvělení jak pracovat s fikcí jako s mechanikou a navrch vysvětlení jak to dávat dohromady s tím, že to jinde zase funguje v opačném gardu.




* která se dodnes plní perlami, mimochodem. Když sem si přečetl argument dokazující, že DrD2 není low fantasy, který zněl "válečník v něm může být na koni", tak sem lehnul. V tom dalším postu sem pak měl chuť ke každému tomu dalšímu příkladu o tom jak to není low-fantasy přidat pro srovnání adekvátní příklad z DnD lvl 10+ / Exalted... ještě že sem se zařek, že tam nebudu psát.

EDIT: teď jak doplňuju linky vidim, že to bylo "rytíř na koni" - má omluva za nepřesnost. Point stands.

EDIT2: ...a i když to není spojené s tímhle tématem, tak v jeho kontextu pak vyznívá opravdu likvidačně když tam člověk o pár postů dál čte rozsáhlou diskusi o tom, proč trénovaný assassin nedokáže zabít zezadu vesnickou dojičku krav při dojení, protože ho bodla vosa (či co - přiznám se, že na poctivé čtení toho co se s tou vosou má dít sem už neměl manu) kde někdo píše, že by takovou obranu dojičce nejspíš nedovolil, kdyby měl ve skupině druida, protože by mu tím zasahovala do jeho herního prostoru - epic druid, vskutku (to už je pokročilé povolání, že jo?)
6.1.2017 05:01 - Colombo
MK: Když se tu DrD2 zase obživilo. Nějaké novinky o té vaší revizi?
6.1.2017 07:42 - MarkyParky
Colombo: Novinky jsou takové, že už je stop-stav na vývoj nových featur/oprav a už půl roku se píše text příručky. Což je proces extrémně bolestivý, pomalý a depresivní, zejména protože narozdíl od těch PDFek se změnami, co jsme zveřejňovali, teď jsme najednou limitovaní objemem textů, které papír snese.


Sirien: Odpověď na konkrétní body později, teď jen v rychlosti, prosím na bash "DrDII je/není nástupce DrdO" se prosím v diskusích se mnou vyprdni. To je argument do hádky s producentem hry nové/čerstvé, nikoliv s developerem co fixuje hru existující a jak se to jmenuje, je mu šumák. Díky.
6.1.2017 15:36 - sirien
Marky: pravda, omlouvám se. Asi mi z toho pořád ještě neodezněla ta původní pachuť, tak mi občas ujede ruka

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13046717643738 secREMOTE_IP: 3.16.212.99