Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
17.6.2010 19:48 - Jerson
Už jsem psal na RPG F - Altar i Altar Interactive si libují v kombinačních systémech povolání, jejichž možnosti jsou na první pohled dost komplikované - myšleno tak, že existuje mnoho kombinací s různými podmínkymi. Nicméně podle toho co popsali to bude docela peklo, protože na 6. úrovni si hráč může vzít nové povolání jako kombinaci dvou, které už má, na 7. si může přidat další kombinované, na 8. další, na 9. už bude mít čtyři - ale přitom se bude moct zlepšovat jak v těch původních, tak i v nových. A co jsem pochopil, tak to vlastně budou spíše dovednosti než povolání jako taková, protože jedno "povolání" určí parametr pro všechny "související schopnosti", tedy něco jako široká dovednost.
17.6.2010 20:10 - Gurney
Hmm, tak nevím, mám dojem že tento systém se čím dál víc vzdaluje od (kladné) představy kterou jsem o něm měl. Nebudu soudit dřív než si přečtu finální verzi, ale už teď mám dojem že v tom konceptu je pár děr.

Povolání ve mě budí dojem restrikcí ne úplně nepodobných DrD+

Počitadlo výdrže mi zavání snahou o iluzi "takhle je to real" i za cenu složitějších mechanik než je nutné.

DrD2 píše:
Môžete sa teda napríklad pokúsiť stopovať, aj keď nemáte žiadne úrovne Lovca - skutočnosť, že ste to netrénovali znamená hlavne, že vás to pravdepodobne viac vyčerpá.

...

Odolnosť postavy voči zraneniam nestúpa automaticky s úrovňou - existuje spôsob, ako ju zvýšiť, ale urobíte tak na úkor iných, mnohokrát zaujímavejších možností.

wtf?

DrD2 píše:
Psychické rozpoloženie postavy a jej schopnosť vplývať na spoločnosť majú vlastné počítadlá.

Takže má to být hrdinská fantasy nebo Call of Ctulhu?
17.6.2010 20:48 - ShadoWWW
Mě to taky přijde dost překombinované. Ještě teď mám hrůzu z pavouků dovedností zloděje v DrD+, kde na mnoho dovedností byly předpoklady jiné dovednosti a na ty zase jiné dovednosti... Oproti tomu výběr powers v DnD 4E vypadal velmi svobodně.

Jerson píše:
edno "povolání" určí parametr pro všechny "související schopnosti"

Chápu to správně, že by to bylo něco jako současné dovednosti v 4E, kde např. Atletika v sobě zahrnuje související schopnosti Šplhání, Únik, Skok a Plavání?

Pak mi ale není jasný, proč neudělali rovnou dovednostní systém.

P.S. Doufám, že to zas nepřekombinují jako DrD+...
17.6.2010 20:52 - ShadoWWW
Ještě bych chápal, kdyby po těch 5ti úrovních si hráč vzal jiné, nadstavbové povolání. Tak už to bylo koneckonců i v DrD 1.x, kde si např. povolání hraničář bralo nadstavbové povolání chodce nebo druida. Ale měnit to každou úroveň tak složitě mi přijde... složité.
17.6.2010 21:11 - Jerson
ShadoWWW píše:
Pak mi ale není jasný, proč neudělali rovnou dovednostní systém.
Protože by to bylo moc jednoduché, elegantní a (tak by to) popíralo smysl DrD? :-)
17.6.2010 21:33 - skew
Jerson píše:
Nicméně podle toho co popsali to bude docela peklo, protože na 6. úrovni si hráč může vzít nové povolání jako kombinaci dvou, které už má, na 7. si může přidat další kombinované, na 8. další, na 9. už bude mít čtyři - ale přitom se bude moct zlepšovat jak v těch původních, tak i v nových.

Wait a second, asi to chápeme oba jinak (a myslím že ty špatně).

Na prvních šesti úrovních si nabuší dvě základní, třeba 5 Bojovník, 1 Lovec. Na sedmé úrovni si hráč vezme pokročilé povolání (1 Hraničář). Další pokročilé si může vzít nejdřív na deváté, protože k dalšímu potřebuje třetí základní - který si vezme na osmé. Takže na osmé si třeba vezme Kněz 1 a na deváté mu kněz a bojovník zpřístupní Paladina.

To imo není nic tak komplikovanýho, jak jsi to pochopil ty.

(EDIT: ostatně teď koukám, že na RPGf jsi tuhle variantu už uvedl jako alternativní možnost, přehlídnul jsem to...)
17.6.2010 22:13 - Lokken
skew píše:
Na prvních šesti úrovních si nabuší dvě základní, třeba 5 Bojovník, 1 Lovec. Na sedmé úrovni si hráč vezme pokročilé povolání (1 Hraničář). Další pokročilé si může vzít nejdřív na deváté, protože k dalšímu potřebuje třetí základní - který si vezme na osmé. Takže na osmé si třeba vezme Kněz 1 a na deváté mu kněz a bojovník zpřístupní Paladina.

To imo není nic tak komplikovanýho, jak jsi to pochopil ty.

To je asi věc názoru - mě osobně to přijde komplikované docela dost :-)
17.6.2010 22:19 - skew
No, já jsem zvyklej z NwN2 na prestige classes, oproti tomu je to zjednodušení...

(anyway, to "nic tak komplikovanýho" se stejně vztahovalo k tomu Jersonovu výkladu pravidel)
18.6.2010 01:33 - sirien
Tak hned na začátek - sorry, PK, v tomhle fakt neni nic osobního ani zlýho, ale tyhle texty by si FAKT neměl psát Ty - nebo bys je aspoň neměl psát slovensky. Mám kamarády kolem dvacítky, který mi narovinu řikaj že slovenštině nerozuměj. A to sou z Prahy, kde lze slováky docela rozumně potkat. Co proboha čekáš od 14ti letejch z vesnice, maloměsta, nebo klidně i z té Prahy, Brna nebo Ostravy?
(na druhou stranu bych měl bejt asi spokojenej, protože tenhle přístup podporuje mojí tezi že by se do těch pitomců měla slovenština zase hezky namlátit zpátky, takže jen tak dál... ale nepřijde mi to zrovna jako ideální pro marketing produktu před vydáním...)

Celkově tam není nic moc co by se nedalo vysledovat z předešlého, ale zaujal mě závěr s těmi třemi proměnnými ("životy") - docela by mě zajímalo, jestli, laskavě, konečně, bude do hry zavedenej nějakej prvek podobnej WoD Moralitě. Ve 4WoD se to ukázalo jako velice přínosný a smysluplný koncept který hru hodně obohatil a poměrně i usměrnil různé výstřelky - není nutné aby tam byly nějaké penalizace (darangement), už jenom samotná snižující se škála s určitými popisky má efekt a myslím že by to fakt stálo za pokus.

Jerson: A kde je problém? Jack of all trades je regulerní literární/seriálový/filmový koncept charakteru. Já teď na tomhle konceptu hraju Eclipsu v Exalted - s výjimkou Night kasty kde mám relativně deficity mám vysoký skilly a k nim náležící charmy rozdělený do abilit všech kast, nejen svojí vlastní.
Ok, nejsem tak "hustej Eclipse" jak bych bejt mohl (s exp levelem na němž sme bych už byl na úrovni kdy lusknutim prstů likviduju jedinym dopisem celý gildy byrokratickym zásekem, jedinym výstupem na náměstí zfanatizuju město a při setkání s vládci vytvořím dokonalý konsenzus po pár hodinách dialogu...), na druhou stranu krásně vyplňuju chybějící sféry ve skupině, dokážu převzít specifické úlohy, když je potřeba víc specialistů a když na to dojde, tak v eclipsích sférách slabej taky nejsem.

ShadoWWW píše:
Pak mi ale není jasný, proč neudělali rovnou dovednostní systém.

Mezi skill based a C&L ve skutečnosti není tlustá čára, je tam pozvolný přechod plný hodně moc odstínů mnoha barev. Na level se můžeš dívat jako na divnej hodně vysokej skill boost, na jeden exp ve SB se můžeš dívat jako na velice velice malej level-up.
Povolání tak jak je DrDII chápe je očividně hodně moc širokej skill-pack. Popravdě mi to přijde jako docela rozumný zjednodušení. Dřív se o to už snažili autoři Hrdinů fantasy (se svejma Rámcema), ale tam to bylo takový hodně nedotažený.

Lokken: Ani ne. Je to prostě prerequisitní strom - A a B otevíraj C. Simple.
18.6.2010 07:49 - Sosáček
sirien píše:
Povolání tak jak je DrDII chápe je očividně hodně moc širokej skill-pack. Popravdě mi to přijde jako docela rozumný zjednodušení. Dřív se o to už snažili autoři Hrdinů fantasy (se svejma Rámcema), ale tam to bylo takový hodně nedotažený.

Nemusi bejt tak sirokej, pokud je tech povolani hodne. Ale hlavne tim snadno zajistis, kdy kazdej bude umet klasicky hrdinsky veci -- bojovat, vyjednavat, utikat, a tak, a kazdej ma nejaky speciality -- nekdo stopovani, nekdo nenapadnost, nekdo okradani a tak. Dobrej zpusob jak nemit postavy v nekterych smerech zcela nekompetentni, a pritom ma kazdej svoji specialitu, dobra prace.

Dovednostni system tohle udela vic specializovatelny, ale zas sezere mnohem vic papiru.

S tou moralkou (moralita fakt neni cesky slovo probohy) bych si nebyl tak jistej. Premyslim jestli to jsou ty samy tri souradnice ve stavovem prostoru postav, co jsem videl. Jedna z nich mi prisla dost malo pouzitelna, tak jsem zvedavy co s ni vymysleli.
18.6.2010 09:30 - Peekay
Jerson píše:
Nicméně podle toho co popsali to bude docela peklo, protože na 6. úrovni si hráč může vzít nové povolání jako kombinaci dvou, které už má, na 7. si může přidat další kombinované, na 8. další, na 9. už bude mít čtyři - ale přitom se bude moct zlepšovat jak v těch původních, tak i v nových.


Ano - tak ako si si to vymyslel, by to bolo vcelku peklo. Zaroven ale upozornujem, ze takto sme to nenapisali ani do updatu, ani do hry.

ShadoWWW píše:
Ještě bych chápal, kdyby po těch 5ti úrovních si hráč vzal jiné, nadstavbové povolání. Tak už to bylo koneckonců i v DrD 1.x, kde si např. povolání hraničář bralo nadstavbové povolání chodce nebo druida. Ale měnit to každou úroveň tak složitě mi přijde... složité.


Chlapci, musim sa vas spytat - kde ste prisli na to, ze nieco menite kazdu uroven? Mozete mi ukazat ten konkretny kus v texte, aby som sa podobnym zmatkom dokazal v buducnosti vyhnut?

sirien píše:
Tak hned na začátek - sorry, PK, v tomhle fakt neni nic osobního ani zlýho, ale tyhle texty by si FAKT neměl psát Ty - nebo bys je aspoň neměl psát slovensky.


Nuz... toto som tusim vysvetloval uz v minulosti, ale teda este raz:

Ja po cesky pisat nebudem (z viacerych dovodov). Prekladat to po mne je v situacii, kedy mame toho dost na praci az-az extra praca (a navyse s pomerne nizkou prioritou v porovnani s inymi vecami, ktore treba robit). Keby to pisal niekto iny, stalo by ho to diametralne viac namahy ako mna (aspon v pripade otazok a odpovedi, ktore sa tocia okolo systemu).

Z tychto obmedzeni vychadzaju moznosti "nemat updaty o systeme" a "mat updaty o systeme po slovensky".
18.6.2010 09:55 - Jarik
Takze tedy precejen mame omezeni 'celkove urovne' :) 15*5= 75 :D
A klasicky mistr oboru vznika na 15.urovni :)

Mne se ten pristup zda opravdu jednoduchy a+b>c
dokud se nezavede a+c !!! (coz tady neni povoleno)

takhle mi to nevadi - pokud se opravdu povolani nebudou duplikovat navzajem.
18.6.2010 10:08 - Colombo
Já nevím jak pražáčci, ale tady v Ově slovákům v pohodě rozumíme. Možná i proto, že je to na dovolenou mnohem blíž a je tam pěkně.
18.6.2010 10:53 - noir
Nejsem dnes sto příliš intenzivní koncentrace, takže mi to moc smyslu nedává. Ale až se vyspím víc než dvě hodiny, dám tomu ještě jednu šanci. Ale obecně si myslím, že psát o hře určené primárně českému zákazníkovi slovensky, je skoro urážlivé.

A jasně, česky to nejde, protože blablablabla...
18.6.2010 11:48 - Naoki
Nemá být ta hra primárně určena československému zákazníkovi? Nějak nechápu, kde se bere jistota, že DrD II patří výlučně do českého trhu.
18.6.2010 13:12 - Peekay
Jarik píše:
Takze tedy precejen mame omezeni 'celkove urovne' :) 15*5= 75 :D


...s povolaniami v zakladnej knihe. Myslim, ze oproti piatim urovniam DrD pre zaciatocnikov celkom pokrok :D
18.6.2010 14:12 - sirien
Jarik píše:
Takze tedy precejen mame omezeni 'celkove urovne' :) 15*5= 75 :D
A klasicky mistr oboru vznika na 15.urovni :)

30*5=150
Core book očividně bude obsahovat jen 10 vylepšovacích povolání, ve skutečnosti je tam ale 25 možných kombinací.

Peekay píše:
Z tychto obmedzeni vychadzaju moznosti "nemat updaty o systeme" a "mat updaty o systeme po slovensky".

njn. No tak to do těch malejch dubovejch palicí šij dost intenzivně, aby si z toho trochu tý slovenštiny taky odnesly :)

noir píše:
Ale obecně si myslím, že psát o hře určené primárně českému zákazníkovi slovensky, je skoro urážlivé.

wtf?
před 20 lety to byl jeden stát, teď už je to zase pár let jedna konfederace*), slováky máme na našich conech, školách, kolejích...
...na slovensku AFAIK běží v televizi pořady v klidu v češtině, stejně jako se tam v češtině prodávaj knížky... tohle nacionalistické prohlášení mi fakt uniká.


*) jo jo jo já vim, EU je ojedinělý projekt který nemá ve světové historii obdoby blá blá blá.
Konfederace. Jenom se to neřiká aby se z toho Frantíci neponěco.
18.6.2010 14:21 - Bouchi
sirien píše:
Core book očividně bude obsahovat jen 10 vylepšovacích povolání, ve skutečnosti je tam ale 25 možných kombinací.
Tady se trochu nechytam. Zakladnich povolani je 5, ke kazde dvojici (kterych je 10) prislusi jedno pokorocile povolani. To je celkem 15. Jake dalsi kombinace mas na mysli?
18.6.2010 15:24 - sirien
moje chyba, žádné nejsou, sorry
18.6.2010 18:55 - Jerson
Peekayi, na RPGF jsem to pak popsal lépe - každopádně mi vychází, že když má někdo jedno povolání na úrovni 5, tak si pak každou soudou úrobeň může vzít další povolání na 1 a každou lichou kombinované povolání odvozené z této dvojice, dokud nebude mít všech pět základních a pět z deseti pokročilých, což bude na 13. úrovni, pokud to dobře počítám. Nebo se pletu?
Samozřejmě že to bude podobné, jako by měl jednu dovednost na hodnocení 5 a dalších 7 na hodnocení 1, jde mi jen o to, jestli chápu princip správně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089635848999023 secREMOTE_IP: 18.116.36.221