Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
18.6.2010 18:55 - Čindi
Bouchi píše:
To je celkem 15. Jake dalsi kombinace mas na mysli?


Jasně, že jich jen 15. I takový Sirien si nemyslí, že Lovec + Bojovník, je něco jiného než Bojovník + Lovec.
Tenhle koncept mě navnadil.
18.6.2010 19:40 - Colombo
Žeby DrD II řešilo i tyto jemné nuance?
18.6.2010 19:46 - noir
Zní to pěkně. Teď jen přemýšlím, jak to bude vypadat ve hře. Rád bych hrál pořádného bijce, něco jako Drussa. Týpka s obrovskou sekerou, který je fakt dobrý v boji s touhle zbraní. O magii moc neví, o víru nebo přírodu se nezajímá.

No a co s ním? Předpokládám, že základních pět povolání bude něco jako bojovník, lovec, kouzelník, lump, kněz. Prestižky jsou kombincemi povolání, takže si budu muset vzít něco co nejpodobnějšího bojovníkovi - asi toho lovce. Pak pět levlů v prestižce a pak co? Druss se začne učit kouzlit? Nebo zoldějně? Chápu, že vytvořit si hodně specializovanou postavu bude těžké?
18.6.2010 20:08 - Alnag
Jestli jsem to dobře pochopil, tak tahle hra vlastně nutí multiclassovat. Když mám čistého bijce a už v něm mám pět úrovní, tak si prostě musím (!) vzít další základní povolání a pak nějakou jejich kombinovanou prestižku.

Hodně záleží, jak jsou ty povolání definovaná, ale trochu bych se toho bál, že v tom typu který mi nejvíc sedí nemůžu pokračovat (nemůžu si vzít ani nějakou jeho prestižku a musím se nakombinovat s nějakým dalším typem, abych se vůbec k prestižce dostal...)

Omluvte terminologii.
18.6.2010 20:10 - Naoki
noir: ber že tohle je pouze základní knížka. I z PHB1 by sis neudělal pořádneho Drussa, maximálně bys z toho vykouzlil fightera s obouruční sekerou, na skutečného Drusse by to IMHO chtělo barbara (PHB2), paragon Calm Fury (Primal Power) plus nějaký epic (teď mi zrovna žádný nenapadá). Jestli máš přesnou představu o postavě budeš muset buď počkat na rozšířené příručky nebo houserulovat
18.6.2010 20:14 - noir
Naoki: Druss by mi zcela vyhovoval jako two-handed fighter (v 4e), ani by nemusel být epic, klidně PP kensei. Je to pro mě úplně klasický archetyp čistého "bijce", jak by mu řekl Alnag. DrD2 mi ho hrát asi neumožní.

Ta koncepce se mi nelíbí. Jako intuitivní mi přijde od obyčejného k složitému, ne naopak (nejprve single, pak multi).
18.6.2010 20:47 - Alnag
Druhá věc, která mi připadá vtipná, je, že si autoři zadělali na budoucí průser, za předpokladu, že hra bude úspěšná. Ale možná, že počítají, že nebude, nevím. Každopádně, předpokládejme, že DrD 2 se prodává (a Altar je normální firma orientovaná na byznys... ok, utopie, vím...) tak se rozhodne, že vydá novou příručku s novými povoláními.

K dosavadním pěti základním dodělá dalších pět. A rázem potřebují dalších 35 prestižek. Už to bude problém vymyslet. PHB3 je potom mimo realitu. Tak já nevím, myslel někdo při designu taky na budoucnost?
18.6.2010 20:50 - Naoki
Mno já ti nevím, DnD má prestižek víc jak dost. Potenciál pro to tu určitě je, otázka jestli i zdroje a ochota.
18.6.2010 20:51 - Alnag
Naoki: Já si pamatuju jak vypadal vývoj prestižek pro 3.5e. A velice rychle to začalo mít hrubě sestupnou tendenci se třema variantama ninjů, kočičích lidí a podobných ptákovinek...
18.6.2010 20:55 - noir
Naoki: myslím, že problém, na který Alnag upozorňuje, je v tom, že ke každému novému povolání by se měla správně (aby byla zachována rovnováha a spravedlnost) udělat hromada prestižek v počtu rovanjícímu se počtu stávajících povolání.
18.6.2010 20:55 - ShadoWWW
Alnag píše:
Jestli jsem to dobře pochopil, tak tahle hra vlastně nutí multiclassovat. Když mám čistého bijce a už v něm mám pět úrovní, tak si prostě musím (!) vzít další základní povolání a pak nějakou jejich kombinovanou prestižku.

Toto mi taky docela vadí. Co když chci hrát čistokrevnýho trpaslíka bojovníka, co bojuje dvěma sekerama? (Viz Boïndil Dvojčepel alias Pruďas v trilogii o trpaslících od Markuse Heitze.)

Alnag píše:
K dosavadním pěti základním dodělá dalších pět. A rázem potřebují dalších 35 prestižek. Už to bude problém vymyslet. PHB3 je potom mimo realitu. Tak já nevím, myslel někdo při designu taky na budoucnost?

Good point. Máte to nějak ošetřený, Peekay?
18.6.2010 21:10 - Bouchi
noir: Ovsem i kdyz budeme predpokladat, ze nejaka dalsi prirucka bude obsahovat nova povolani, proc by tam melo byt zrovna 5 novych zakladnich? Muzou byt treba jen 2 nebo 3 nova zakladni a k nim 11, resp. 18 pokrocilych. Coz je vyrazne min nez 5+35.
18.6.2010 21:13 - noir
Bouchi: Já v tom problém vidím velký. Tyhlety umělé symetrie ve hrách prostě nefungují. Když máš zajímavý koncept, je povolání zajímavé. Ale jakmile jen naplňuješ nějakou kvótu (chybí nám kombo lovec/nekromant, tak něco vymyslet musíme), tak z toho vyjdou povolání bez lásky, nápadu a dost často i bez logiky. Gedimanův VOID budiž tomu důkazem, případně některé úchylky v Planescapu, když začali brát symetrii tří moc vážně...
18.6.2010 21:15 - ShadoWWW
BTW Nekromant mi DrD i DrD+ chyběl. Snad bude aspoň v DrD2. Stačilo by i v rozšiřující příručce...
18.6.2010 21:17 - Alnag
Bouchi - ono je to v zásadě jedno. Pokud předpokládáš rozšiřování hry (nejasně si pamatuju na nějaké řeči o house-rules a dohledávat se mi to nechce), tak s každým novým základním povoláním se ti neustále zvyšuje počet prestižek, které k němu musíš vymyslet. Když tvůj kamarád přijde se základním povoláním, tak ale neudělá kombinaci k tvému základnímu povolání.

Když budeš chtít, co já vím publikovat doplňky v podobě povolání, tak se ti pěkně natáhnou. (Pokud budu předpokládat, že pro kombinaci dvou základních povolání se nebude dělat více jak jedna prestižka) tak nebudeš moci vydat novou prestižku bez základního povolání, které si naopak vyžádá těch prestižek hafo. To není ani na publikaci na webu ani do časáku...

Ale tak jako třeba se pletu. Třeba je každé povolání na tři řádky včetně popisu a vymyslí ho i šestiletý dítko.
18.6.2010 21:20 - Bouchi
noir: Jinymi slovy - prijde mi, ze rikas, ze cely ten koncept zakladnich a pokrocilych povolani je spatne, protoze pri pridani noveho zakladniho povolani:
- bud se neudelaji pokrocila povolani pro vsechny kombinace noveho zakladniho s jiz existujicimi zakladnimi a bude to nespravedlive
- nebo se udelaji pokrocila povolani pro vsechny kombinace a bude to nasilne ("aby tam neco bylo")
Rikas to?
18.6.2010 21:27 - noir
Bouchi: Neříkám, že je to špatně, jen že mi to nesedí. A ano, to co říkáš, mi přijde jako jeden z těch silnějších argumentů proti tomuto systému.
18.6.2010 21:36 - Naoki
Ono je ještě otázka jak moc definovaní budou ty základní povolání. Pokud si vezmu přirovnání z DnD tak jestli se budou více podobat classům nebo power sourcům. V tom druhém případě by to mohlo dávat větší volnost při vytváření prestižek takže by se to nemuselo nutně zablokovat.
18.6.2010 21:38 - Alnag
Naoki: Lovec a Bojovnik. Zní ti to jako Primal a Martial?
18.6.2010 21:45 - Naoki
Nemusí to být přímo jako v DnD. Může to být "source" v tom smyslu jako:
- umí bojovat zbraněma
- umí žít v lese
- umí se skrývat
- umí kouzlit
- ovládá temné energie
- umí psionictví
- umí jednat s bohy
atd. Může se to nějak pojmenovat, ale skutečná profilace postav vznikne pak když si vezme více "sourců". Týpek co umí bojovat se zbraněma a jednat s bohy? Paladin. Týpek co umí žít v lese a umí se skrývat? Scout. Týpek co umí kouzlit a ovládá temné energie? Nekromant. A může se dále kombinovat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095140933990479 secREMOTE_IP: 13.58.150.59