Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
23.7.2010 19:12 - ShadoWWW
Píše:
Každé lidské sídlo je závislé na zdroji vody.

A dnes už mnohé taky na elektřině a ropě.
23.7.2010 19:24 - Colombo
Jestli chceš udělat z magie stejnou součást života jako vodu...
23.7.2010 19:42 - Alnag
Colombo: Součást trpasličího života. Trpaslíci jsou vlastně magií zdegenerovaní lidé, kteří k životu nepotřebují vodu, ale zřídla magie...
23.7.2010 19:45 - Colombo
Ve specifickém settingu bych s tím neměl problém. Ale do generického světa mi to moc nesedne.
23.7.2010 19:52 - noir
Colombo: A je to fakt tak naprosto důležitý pro tvůj pocit ze hry? Mě jako hráči je úplně ukradený, jestli by trpaslíci měli v nějaké realistické simulaci 2000 nebo 4000 joulů na den. A vůbec, podívej se na Underdark (4e), jak jsou podzemní civilizace vyřešené v něm. Inspirací tam najdeš dost a dost :o)
23.7.2010 19:55 - Colombo
Noir: Já? Podívat se na Underdark? Dyť je to DnD:P
Jo, o drowech a tak jsem už něco slyšel. Dokonce jsem je hrál v na jednom UO shardu.
23.7.2010 20:03 - noir
Tam ale nejde o drowy. Spíš o ty různé vychytávky, kde se bere v Underdarku ona tolik potřebná energie. Tak třeba: Většina těch opravdu velkých jeskyň vznikla, když se tudy plazil umírající bůh. Celé území je plné rezidua jeho krve, která má i po mileniích docela velkou sílu a s živými organismy dělá své.
23.7.2010 20:05 - Colombo
Noir: "Bůh to tak chce", to si mohli vymyslet něco lepšího.

"A jakto, že trpaslící potí čokoládu?"
"Bůh to tak chce."
23.7.2010 20:20 - noir
Colombo: A to jsem napsal kde? Underdark je spíš místo, které připomíná takový podzemní Jáchymov.
24.7.2010 14:16 - Dracain
Jerson píše:
rád bych si nechal vysvětlit, jak sakra může někdo bojovat v podzemí bez světla, natož jak tam může střílet.


Trpaslík Fist ve skvělé hardcore hře Dračí hrad od firmy Dino to dokáže.

Ve hře se píše:
Trpaslíci mají velmi rádi zlato. Jejich neoblíbenější zbraní je oboustranná bojová sekera. Vzhledem k tomu, že většinu života tráví pod zemí při hledání zlata, jsou přivyklí tmě. Tam, kde jiní potřebují louč, trpaslík vidí a pohybuje se bez omezení.



A to si říkáš profesionál...
24.7.2010 16:56 - sirien
Colombo píše:
ale já raději low-magic světy

Tyvole ale o to by to bylo hustší!! Opuštěná města u nichž vyschly magické prameny, obydlené jen hrstkou vyděděnců, rozrostlá města s temným podtextem blížícího se úpadku, kde trpaslíci z nóbl rodin požívají zbytky pohodlí, zatímco low class žijí v mizerných podmínkách podzemí, kde selhávají základní magické podpory, snaha dostat se k novým zřídlům v hlubinách, kde se pohybují pradávné bytosti - zhmotnění gigantičntí elementálové, dávno bohy pohřbení draci a moderní nadějná sídliště jsou pod neustálými útoku, to vše v kontrastu se snahou co nejvíce nahrazovat magii pomocí techniky, k jejímuž vymýšlení ale v upadající společnosti dochází zdroje... brutalita jak něco

Šlo by to popsat jako kontrast pro low/high magic, takže bys snadno dosáhl generičnosti...

Tyvole já na to snad sepíšu setting, mám hromady nádhernejch myšlenek...
24.7.2010 20:54 - noir
Takovej podzemní Mad Max :o) Nebo Ballard :o(
25.7.2010 11:43 - Kryštof
Mohli by využít tepelnou energii ze zemského jádra.

Dana Sitányiová píše:

"Ročné kolísanie teploty v strednej Európe v rovinatých oblastiach sa prejavuje do hĺbky asi 20-30 m, kde býva po celý rok stála (neutrálna tepelná zóna). Na Sibíri je napr. povrch premrznutý až do hĺbky 100 m. Pod neutrálnou zónou teplota stúpa podľa geotermického stupňa. Hĺbkový rozdiel, pri ktorom teplota stúpne o 1°C, sa nazýva geotermický stupeň. Spravidla je to okolo 33 m. Táto hodnota je však premenlivá (termálne pramene, sopečná činnosť). Podľa Thomsona a Taita stúpa týmto spôsobom teplota až do hĺbky 30 km. Potom rastie geometrickým radom."

To by se ale trpaslíci museli prokopat sakra hluboko. (tak, ale když už se menujou hlubinní trpaslíci)

A nebo by mohli žít pod povrchem u sopek a gejzírů(za předpokladu že jsou sami teplu-odolní). Na svícení můžou využívat plynné výpary, jídlo si pěstují na úrodných sopečných půdách.

A třeba je to úplná blbost.
25.7.2010 14:59 - Merlin
že se tím stresujete..stejně to bude klišé trpaslík s lukem, kopím, viděním ve tmě a megahustým rozpoznáním kovu
25.7.2010 16:02 - Merlkir
Jen tak btw, myslím že trpaslíci s kopími, meči a luky od Tolkiena nebyli používaní často, mnohem častější klišé jsou mechanicky nadaní trpaslíci širocí dva metry s obřími sekerami, kladivy a kušemi.
25.7.2010 16:30 - noir
Merlkir: Kromě WoWka a WHčka jsou kde? Trpaslíci, tak jak je popsali autoři DrD2, jsou především nudní. Mě to krásně ukazuje, jak tvůrčí tým vůbec netuší, jaký je jejich zákazník. Jsem si skoro jistý, že nikdo z nich se nestýká s dětmi, neví, co dnes baví 6ti-10ti leté prcky (protože to budou jejich hlavní klienti). Pokud si autoři nepřipustí, že bez pořádné míry nadsázky a akčnosti to n epůjde, je ten projekt IMHO ztracený. Protože na rozdíl od mé i jejich generace jsou dnešní mladí už od dětství pořádně namlsaní. TRpaslíky viděli v x pohádkách a seriálech, určitě nějaké hráli na kompu. A co jim nabídne DrdD 2? Nic.
25.7.2010 16:36 - Gurney
sirien píše:
Tyvole já na to snad sepíšu setting, mám hromady nádhernejch myšlenek...

Znáš ty plakáty co se věšely po knihovnách?
Sepiště to dřív než Altar :)

Merlkir píše:
Jen tak btw, myslím že trpaslíci s kopími, meči a luky od Tolkiena nebyli používaní často, mnohem častější klišé jsou mechanicky nadaní trpaslíci širocí dva metry s obřími sekerami, kladivy a kušemi.

A já pořád v čem je ta slovanská invence oproti klasickému dungeonpunku :D
25.7.2010 16:37 - Merlin
poznání kovu! co nic
Gurney: si kvutej!
25.7.2010 16:46 - noir
Já se hlavně těším, jaké úžasné schopnosti budou mí ty druhé dva druhy trpaslíků. Altar, jako marketingu znalá firma, jistě odpálila ten nejvíc cool druh trpaslíků. Tak co ještě nudnějšího mohou mít ty další? Poznají automaticky, jaký je den v týdnu? Poznají automaticky trpaslíka od skřeta?
25.7.2010 17:00 - Alnag
noir píše:
Poznají automaticky trpaslíka od skřeta?


Neblbni. Taková schopnost by se někdy mohla i hodit.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080387830734253 secREMOTE_IP: 3.19.31.73