Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
23.8.2010 14:18 - mrtvej, ale veselej
Merlin píše:
rád si je od tebe vyslechnu...moc nerozumím spojení brutální logické kiksy :) povídej.

Skoro bych zapomněl.

Historicky byla barviva hodně drahá záležitost, a o jasných a výrazných barvách to platilo stonásobně. S přehledem nejlevnější byly látky nebarvené, čili ve vcelku přírodních barvách.

Takže tvoji trpaslíci utrácejí drahé peníze za jasné a křiklavé barvy, i když pro ně nejsou nijak atraktivnější, než mnohem levnější nebarvené. Evidentně jsi začal od zábavné představy, že trpaslíci chodí oblékaní v havajských košilích a nevědí o tom, a už se nezamyslel nad tím, že to naprosto nedává smysl.
23.8.2010 14:31 - Kostej
Merlin, Almi: ad hominem jak prase. Logický sled "zkritizoval mi práci > musi byt v zivote nestastny > meni si kvuli tomu nick" je i na zdejsi pomery perla.

Aby mně tady někdo neosočoval, že snad nemám žádné názory, přidám postřehy k Merlinovým trpaslíkům:

Vzhledem k tomu, ze popis ma byt settingove neutralni, mi prijde, ze je tam hned na úvod prilis mnoho zbytecnych politickych detailu.

Roh pomoci mi mírně připomíná Helmův žleb, ale jinak je to prima nápad, jen nevím jestli je dobré ho cpát do všech trpasličích měst.

Svazek na zkoušku je další z výborných nápadů, ale přijde mi opět příliš settingově specifický. Navíc to není nic tak exotického, aby to muselo zabírat (omezený) prostor v popisu rasy - pokud bude mít vypravěč svět, kde je běžné mnohoženství, kde je manželství pojímané jako obchod mezi ženou a mužem, nebo kde běžně manželství trvá až za hrob, pak je manželství na zkoušku poměrně banalita.

Tetování není uplně originální, ale budiž, vadí mi na něm, jak je pevně řečeno, že nelze odstranit. Pro příběh a potenciální zápletky by bylo imho lepší, kdyby to šlo ale bylo to např. extrémně obtížné a nebezpečné.

Barvoslepost je zajímavá, nezdá se mi, že by ji byli trpaslíci schopni utajit, nebo proč vůbec by to měli nějak aktivně tajit. Vyvstává pak otázka, kdo všechno to ví? Dál mi připadá zvláštní onen "smysl pro krásné věci" - vždyť přece "beauty is in the eye of beholder", ne?

Zřídla jsou super, ovšem, jak už tu bylo řečeno, ne každému mohou v jeho světě vyhovovat, Škapulíř a s ním spojené omezení také chválím. Celkově se mi hodně líbí různé polopravdy a dezinformace roztroušené v popisu rasy.

V popisu mi hodně chybí nějaké další motivace, proč trpaslíci vyrážejí do světa, jak nahlížejí na ostatní rasy. Tak jak je popis napsaný, tak mi přijde jakoby ho psal nějaký učenec netrpaslík, který sice pronikl do jejich komunity, ale nepochází z ní. Mnohem radši bych uvítal popis psaný jakoby přímo trpaslíkem, který by i odkrýval ryze trpasličí pohled na věc, protože to je to, co hráč trpaslíka potřebuje, aby ho nehrál jen jako hamižného malého člověka.
23.8.2010 15:09 - Colombo
Barvoslepost je OK, jenže barvoslepost není neschopnost vidět barvy, ale jen snížená schopnost. Snížená schopnost je OK, vysvětlovalo by to, proč se trpaslíci cítí nesví v přírodě, byla by pro ně celkem jednobarevná, hlavně ani zkušený trpaslík by nepostřehl maskovaného jaguára.
Ale úplná neschopnost vidět barvy je hloupost. Barevné vidění je velice důležité, alspoň pro člověka. Poskytuje důležitou schopnost orientovat se pomocí vidění. Nehledě na to, že vidět barevné odstíny by mohlo pomoci rozlišit jednotlivé rudy a těžit tak pouze důležité žíly, místo nazdařbůh rubat do skály a doufat, že něco vytěžím. Také slitiny, pevnost kamene atp. se dá rozeznat pomocí barev, barva často značí příměs.
Tetování je taky divné. Dyť na tom xichtu má pajzl už hromadu vousů, mastné vlasy a zbytek má krytý pořádnou helmou, jak má potom jiný trpaslík, který s ním bojuje, vidět, co je to za trpaslíka a jaké hrdinské skutky vykonal? Nějaká značka na čele, vyjadřující příslušnost ke klanu OK. Ale všecko na xichtě je čudné. Nehledé na to, že jedním z principů tetování bylo, že ho mohl nosit jen jedinec, který se nebál bolesti. Mít samotné tetování už bylo taky skoro hrdinský čin, protože se jednalo vlastně o jizvení kůže, značně bolestivé a náchylné na infekce.
23.8.2010 15:23 - sirien
alef0 píše:
Predovšetkým, cieľová skupina nie je tvorená len kompetitívnymi hráčmi, ktorí chcú vyhrať.

náctiletý týpci pod patnáct bez kompetentivních.... ehm. Jako jo. Jeden brejličkovej divnej šprt na třídu s divnejma zájmama (taky sme takovýho měli, pozdějc sem usoudil, že to co dělá (divadlo, literatura...) je o dost hustší než všechny ty cool sportovní výkony ostatních na těláku a tak... ale to bylo pozdějc. Jestli na tomhle malém procentu chce někdo stavět cílovku...


Píše:
Existuje skupina (a nie nevýznamná, napr. dievčatá), ktorá sa zaujíma o iné veci,

ano. Také existuje skupina (a nie nevýznamná, např. dievčatá), která si spojuje "dračák" "dračí doupě" "drd" s partou pitomců co o přestávce seděj nad čtverečkovanym papírem a vyprávěj si nějaký hovadiny o tom jak nějakýmu nesmyslu (např. zombii) natrhnou prdel svym VELKYM mečákem. Za předpokladu, že o dračáku kdy vůbec slyšely, nicméně některá jejich kamarádka o tom slyšela určitě (přesně tohle) a nebude váhat se podělit o to, jak debilní zábavou se ty pitomí kluci u ní ve třídě (co nejsou ani omylem tak cool jako ty dva kluci z páťáku!) bavěj.
//tady sem chtěl napsat poznámku o nevhodnosti obch. zn. DrD pro cokoliv jinýho než je současná cílovka DrD kvůli diskreditaci pojmů "DrD" a "Hry na hrdiny" pro ostatní skupiny právě tím výše popsaným a dát jako příklad slušné strategie pro takovouto situaci WW a jejich změnu názvů na "vyprávěcí hry" a s tím spojenou odlišnost marketingu, bylo by to dlouhé a obsáhlé, ale fakt se mi blbě píše, takže si to prostě domyslete :)


Píše:
lebo napr. starý Dračák vôbec neponúkal ani taktiku, ani porovnávanie postáv,

...a stejně se postavy porovnávaly a různě se taktizovalo... vždycky.

Bouchi píše:
Ti, kdoz ctou clanky v Pevnosti nebo na webu DrD II

hah.
Většina lidí čtoucích pevnost se o RPG články nestará (dokládám devítiletým pozorováním na všech conech, kterých jsem se zúčastnil (Pevnost se často dává zdarma), pozorováním v hernách (Černý rytíř) a dopľňkovým pozorováním z dalších méně významných míst). I kdyby, tak Tvůj výrok je relevantní pouze pokud přijmeme silný překryv cílovky a čtenářů Pevnosti, což se mi nezdá
A u webu DrDII jsem těžce skeptický a dokud mi nedáš data o návštěvnosti (orig IP/týden, počet prokliků na IP, průměrná doba setrvání IP, poměr míst odkud dotyční na stránku přišli...) tak to budu považovat spíš za hezký vtip.

Bouchi píše:
Tak s takovouhle definici ocekavani se setkavam poprve.

Jde Bormann po silnici a na hlavu mu spadne cihla
´to se mi stalo poprvé´ pomyslel si Bormann
´to se ti stane podruhé´ pomyslel si na střeše Stierlitz a potěžkal další cihlu...

Merlin, #1635 Překopíruj to do blogu, tohle je škoda nechávat jen tak válet v zaspamovaný diskusi

Bouchi píše:
Kdyby si jen pouhych 5 % (nebo myslis ze i to je moc) precetlo ty clanky v Dechu draka, je to 1000 ctenaru.

...a celý zbytek úvahy stojí na nesmyslném předpokladu, že každý kdo tam ten článek četl bude v budoucnu poptávat DrDII.

tamten chcíplej píše:
A zase žádný div, že mi to tu přijde strašně nepřátelské.

líbí se mi, že podobné "ach já sem ubohej chudáček co tu musí snášet* tu hroznou zlou atmosféru" poznámky měli jak kdysi na RPG F tak i teďkon tady pouze ti, kteří se na onom stavu velkou mírou sami podíleli (podobně jako si na to že se do nich někdo naváží konstantně stěžují ti, kteří si pořád sami do někoho furt rejpou)

*nemusíš, nikdo se neprosil

pipux píše:
No tak skupinová stupidita je kolektivní shoda na jednom názoru

(např. "je fakt blbej nápad se ožrat a sedat za volant", "není slušné znásilnit holku v parku jen protože se Ti líbí její kozy", "DrDII bude při dobré vůli nic moc" nebo třeba "Hitler a Stalin byli masoví vrazi" a tak...)

Mimochodem, je velmi zajímavé, že pseudoID "mrtvého boha" tady obhajuje pseudoID "jméno literární postavy, která zemřela, odmítla řád světa a stala se temným bohem místo toho aby odešla do zásvětí".
Skutečně musim Maxovi navrhnout zaklikávátko co pro danou diskusi vyškrtne možnost anonymního přispívání, tohle je děs.
23.8.2010 15:32 - tuleník
Colombo: ad trpoši a brady.
Robím nejaký ten piatok speleológiu a som lenivý sa holiť. Poznám kopu speleológov, ktorí behajú podzemím s úctyhodnou bradou (č.: plnovousem), ale už to moje 3-5dňové strnisko sa po párhodinovej šichte blbo vymýva, čo ešte ten ich porast.
Takže nejaký extrémne zarastený baník... no neviem.
Kováč? Rozžeravené okuje do fúzov? No tiež neviem.
Lenže ak vnesieme do fantasy logiku, obávam sa, že zrušíme fantastiku...
23.8.2010 15:42 - Colombo
tuleník: nebo jen zboříme hloupé "coolhasta" stereotypy, jakou jsou dvacetikilové obouručáky, osmitunové válečné kladiva a dvacetitunové těžké trpasličí zbroje.

V <i>Kronice válečníkově</i> (artušovský pseudohistorický román, ale celkem low-magic) je popisováno, jak si válečníci zaplétají do vousů železné prsteny zhotovené ze zbraní poražených nepřátel. Což je celkem milé. Tak proč by nemohli být vousy znakem postavení? Horníci, kováři, pastevci atp. (nejnižší kasta) by neměli vousy žádné. Bojovníci by měli relativně vousy, ozdobené různými válečnickými prsteny atp., zatímco stařešinové, runotepci, klanoví náčelníci by měli dlouhé vousy, případně i ozdobené a nabarvené. Původně praktická věc by mohla přerůst v kulturní rozměr. Takže máme ze současného pohledu stylovou věc, která je logicky bez chyby a má i logické vývojové opodstatnění, "že se to nevzalo odnikud".
Nížinní trpaslíci by mohli být hobbiti-gnómové, kteří původně farmařili pro horské trpaslíky (horští byli pastevci, pro ochranu stáda musel být člověk někdy pěkný drsňák), ale dnes se často stěhují do měst, kde díky své trpasličí cílevědomosti a obchodnímu talentu jsou někdy dostatečně mocní a bohatí. Narozdíl od horských trpaslíků jsou to požitkáři, ale nerostou jim vousy. Takže ačkoliv s nimi horsští trpaslíci často obchodují (hobbiti iniciují obchodní styky), nemají podle nich žádnou čest.
23.8.2010 15:44 - Fibriso
Píše:
Lenže ak vnesieme do fantasy logiku, obávam za, že zrušíme fantastiku...

A u trpaslíků obzláště, viděl jsem velmi málo trpaslíků (Obrázky, proboha, než se toho nějaký idiot chytne) bez vousů, Fousatý trpaslík je už hodně zažitý kolorit, asi jako ušatý elf (či že elf žije v přírodě)
respektive, trpoš bez fousů už není To ono...
23.8.2010 15:53 - Almi
Kostej píše:
ad hominem jak prase. Logický sled "zkritizoval mi práci > musi byt v zivote nestastny > meni si kvuli tomu nick" je i na zdejsi pomery perla.


..jojo, a zcela úmyslná :o) I když jsi nepochopil smysl. Já říkám - "kritizuj, je to dobře, ale přinášej i návrh řešení". Vidíš, že se nakonec i Mrtvej bůh probudil a napsal něco zajímavého (viz post 1660). A já mu za to děkuju.

Bouchi: příspěvek č. 1625 a poslední dva odstavce č. 1626. Mně to přijde docela zásadní a když jsem nad tím přemýšlel, má v tomhle Alef0 pravdu. Vážně mi přijde nešťastné použít název DrD2 pro hru, která s DrD nemá téměř nic společného. Jen vydavatele.

ad. Pathfinder: Vzal někdo do úvahy, že sice tahle knížka stojí cca. 50 (dolarů, euro?), ale na netu je od počátku k mání za 10? Jde mi o to, že byly dokonale využity obě cesty. A v našich malých podmínkách to může být hrozba (papírovou verzi si koupí málo lidí) nebo naopak řešení (vydat to jen eletronicky). Navíc vydat samotnou příručku nic neřeší. Na tom skončilo DrD. Klíčové je, aby byly i další překlady, stejně jako u originální angl. verze.
23.8.2010 16:13 - tuleník
Fibriso: no... napr. profesor Tolkien nikde nepíše !!! že by elf bol ušatý (alebo som slepý? ak áno, prosím citáciu) a spomínam si, že moje prvé stretnutie s ušatým elfom bol pomerne šok :) vraj maskéri LOTR sa vyjadrili, že bol problém naplniť Tolkienov opis plus ušaté stereotypy tak, aby elfi nevyzerali ako stádo teplých bratov.
Okrem toho, v slovanskom prostredí elfom zodpovedajú pomerne dobre víly. O ušiach sa tam ale nepíše. Faktom ale zostáva, že slovanskí trpoši sú bradatí :)
Colombo: pri close combat je ale brada alebo dlhé vlasy niečo primárne nevýhodné :) je ťa totiž za čo chytiť :) ostrihanie dohola rieši armáde nielen problémy s nepríjemným hmyzom :)
23.8.2010 16:43 - Jerson
tuleník píše:
napr. profesor Tolkien nikde nepíše !!! že by elf bol ušatý
V pánovi prstenů ne, ale ve svých dopisech to potvrdil - nejen elfové, ale i hobiti a trpaslíci mají zašpičatělé uši, protože to je v mytologii znak tvorů z Faerie a jiných fantastických světů.
Na druhou stranu některé obrázky ty špičaté uši dost přehání.
23.8.2010 16:48 - Fibriso
ušatý jo, ale nemyslel jsem křídla , ale jen delší špičky, jen centimetr, takže vlastně skoro nic :)
23.8.2010 16:52 - Aeris
OT:
tuleník píše:
Colombo: pri close combat je ale brada alebo dlhé vlasy niečo primárne nevýhodné :) je ťa totiž za čo chytiť :) ostrihanie dohola rieši armáde nielen problémy s nepríjemným hmyzom :)

To sa dá riešiť niekoľkými spôsobmi, pričom prilba je asi najjednoduchšia možnosť. Potom sú tu rôzne spôsoby ako si vlasy zviazať do rôznych tvarov (napr. čínska klasika, omotaj si metrový vrkoč okolo krku), alebo pripevniť šatkami/stužkami. Taktiež, schopný close combatant sa samozrejme stále hýbe tak, aby mal súpera pred očami, ako náhle to nie je možné (obzvlášť v situácii jeden vs viacerí), tak je jedno či máš dlhé vlasy alebo nie, chytiť ťa bude aj tak jednoduché.

Je však pravda, že o riešeniach pre bradu som ešte nepočul, no osobne by som asi ako prvé volil zastrčenie brady pod zbroj/košeľu.
23.8.2010 17:04 - Colombo
tuleník: to vysvětluje, proč spousta národů považovala vous a počet zabitých nepřátel jako znak mužství. Vikingové, Sparťané, Keltové (ok, víc mě nenapadá, ale určitě jich bylo dost!)
23.8.2010 17:05 - tuleník
Viem si živo predstaviť ako sa chytí do krúžkov :D
23.8.2010 17:14 - KovorPater
Zdravím, sice budu vypadat tupě, pokud jste to už probírali, ale měl bych pár dotazů: Netušíte přibližnou cenu, zda je v plánu i prodej elektronické verze (pdf); jaký bude obsah (narazil jsem na údaj zhruba 150 stran, takže by mě zajímal poměr pravidlové části a "omáčky" - popis světa, příběhy, božstva...) a jaký má vydavatel plán, co se týče rozšíření (kromě knížky pro experty uvedené na jejich webu)? Díky
23.8.2010 17:55 - probuzený bůh
Sirien píše:
líbí se mi, že podobné "ach já sem ubohej chudáček co tu musí snášet tu hroznou zlou atmosféru" poznámky měli jak kdysi na RPG F tak i teďkon tady pouze ti, kteří se na onom stavu velkou mírou sami podíleli (podobně jako si na to že se do nich někdo naváží konstantně stěžují ti, kteří si pořád sami do někoho furt rejpou)

Já jsem rád, že se ti to líbí, já v tom tak jako tak hodlám pokračovat.

Ale kdyžtak se do budoucna nauč číst, protože já si nestěžuju na to, jak kdo nadává mně.


Almi píše:
Já říkám - "kritizuj, je to dobře, ale přinášej i návrh řešení". Vidíš, že se nakonec i Mrtvej bůh probudil a napsal něco zajímavého (viz post 1660). A já mu za to děkuju.

Však víš, není mrtvé, co navždy může snít.

Ale řekni mi, když i u mě to jde, proč s tím má takové množství místních takové problémy ve vztahu k DrD2?

Čestná výjimka Merlin, který sice píše pro účely rpg vyloženě špatně, restriktivně místo aby inspiroval a nechával volný prostor, bez citu pro to, že píše rpg a je třeba myslet hlavně na hraní a na hráče, ale docela zajímavě a čitelně.
23.8.2010 17:57 - Bouchi
sirien píše:
Bouchi píše:
Kdyby si jen pouhych 5 % (nebo myslis ze i to je moc) precetlo ty clanky v Dechu draka, je to 1000 ctenaru.

...a celý zbytek úvahy stojí na nesmyslném předpokladu, že každý kdo tam ten článek četl bude v budoucnu poptávat DrD II.
Ale na zadnem takovem predpokladu to prece nestoji. Jerson napsal "jedno i druhé čte méně než 10% lidí, kteří si DrD2 koupí", coz jsem bral jako "DrD II si koupi aspon desetkrat vice lidi nez cetlo ty texty". Tedy srovnani poctu lidi co to cetli a poctu lidi kteri si DrD II koupi. Bez vztahu mozin tech lidi.
Uz proto, ze zatimco zjistit, kolik lidi asi tak cte v Pevnosti cast Dech draka, by se jakz takz dalo, tak zjistit, kolik kupcu DrD II cetlo ty texty v Pevnosti, by bylo podstatne obtiznejsi (leda bychom k DrD II prikladali slosovatelnou anketu).

Almi píše:
Bouchi: příspěvek č. 1625 a poslední dva odstavce č. 1626.
A vsiml sis te zcela nedulezite drobnosti, ze Alef0 nepatri k tvurcum DrD II?
23.8.2010 18:04 - alef0
Almi
ja som len konštatoval fakt a neznamená to, že s tým súhlasím. Dračí doupě je dosť silná a zavedená značka na to, aby sa dala len tak zahodiť.
23.8.2010 18:53 - Vojtěch
tuleník píše:
Viem si živo predstaviť ako sa chytí do krúžkov :D


Proro taky máš pod kroužky ještě prošívanici, a nákrčník, aby ti ta fousiska pěkně utemoval pod ní, že? ;)

Jinak to, že mírné úpravy v mezích zákona se historicky také celkem osvědčily (3.0 -> 3.5 -> Pathfinder). Zatím jesm neslyšel, že by to prodělávalo. Myslím, že hlavní by bylo, aby to celé zůstalo v hlavním proudu a široce aplikovatelné na různé typy hraní. Od abstraktního vyprávění po složitější šachy a přitom to bylo srozumitelné (a jednotlivé typy byly tak nějak vyvážené, že nebude jeden sedět, když se děje něco, v čem není zrovna expert).
23.8.2010 18:54 - Almi
Alef0: Já vím, uvědomuji si, žes konstatoval fakt. Pro mne je důležité, žes (i když DrD2 hájíš a to velmi srdnatě) ten fakt uznal. Ono totiž na tomhle sakra záleží. Asi úplně nejvíc. Je ejdno, zda systém té hry bude geniáílní. Protože když netrefíš cílovou skupinu a nemáš dobrou podporu, jde všechno do háje. A to i mne hrozně mrzí. I já bych byl rád, kdyby Altar prorazil. Jenže zatím si spíš vrtá do vlastní lodi díru. Před DrD Plus ho taky lidi varovali a nedal si říct :(

..a to jsem byl jako jeden z mála, co si Plusko koupil komplet prostě proto, že podporuju tyhle věci. Ale hrát se nedá. A bojím se, že tohle skončí stejně.

Bouchi: Všiml, ale na rozdíl od tvůrců je tu pořád a jeho argumenty stojí zato číst. Nutí k přemýšlení. Jaký je tedy tvůj názor na ten problém? Pro koho je hra určená? Čím se liší od jiných her? Proč vůbec Altar do toho projektu jde?

Mrtvej bůh: Protože. jestkli jsem pochopil správně, ostatním diskutujím vadí demagogická argumentace, vytrhávání z kontextu a hlavně kritika bez ničeho přínosného..jo, já to dělám taky, ale spíš proto, abych lidi vyprovokoval ke kvalitnější argumentaci A myslím si, že máš na víc, jsi chytrej a hlavně - zajímá tě to, jinak bys tuhle diskuzi nesledoval.

Co se Merlina týče - ve 100 věcech s ním nesouhlasím, ale za spoustu jinejch ho obdivuju. Nebojí se přiznat chybu, ale popravdě - to tu umí i další lidi. Jen je člověk někdy musí dostat do hospody, protože tam se tyhle věci řeší nejlíp :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1108980178833 secREMOTE_IP: 18.119.131.72