Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
28.9.2010 10:02 - Peekay
Aha, a este:

Shako píše:
Oproti staremu DrD to zatim vypada, ze se pravidla uplne nesnazi resit vsechno mozne, naopak budou nechavat cast veci na uvaze hracu tj. odpadnou mechanismy pro lezeni po zebriku, jizdu na koni, vypocet doby cestovani do mesta, svetlo... A dalsi jine "byrokraticke" veci, se kterymi se DrD muselo pocitat, pokud hrac chtel hrat prodle pravidel, a proto je vetsina druzin ignorovala. Ale tak jeden nikdy nevi, treba to tam jeste pribyde v kompletni verzi, ale zatim se vse rika, ze to nebude potreba.


Nemame ambiciu pisat pravidla, ktore nikto nepotrebuje a my sami by sme ich aj tak ignorovali.
28.9.2010 10:44 - Argonantus
Shako:
Zatím asi nejucelenější dojem, díky; vypadá to dost dobře. Osobně mi idea zjednodušení a osekání různých nadbytečných mechanik (které jsem dávno zahodil a nehrál) přijde velice rozumná; jestliže toto je "indie nádech", pak hraju odedávna indie stylem.

Nepochopil jsem, že některé věci vývojová parta skutečně tají. Tím se vysvětluje i omezení v této debatě.

Jádrem systému je rovnováha; jak funguje a jak dobře je nastavená, o tom zatím nemám zvenku žádnou představu. V původním DrD byly výrazné nerovnováhy mezi povoláními. Rasy se ukázaly být v delším vývoji skoro bezvýznamné, nestvůry bez výjimky strašně slabé (zhruba v 8. levelu můžete starý bestiář zahodit a zapomenout, což vede k totálnímu samovývoji všeho, nových creatures a zejména spousty NPC).
Měl jsem pocit, že vývojáři DrD II mají "strach z inflace", celý systém je méně heroický a kolosální, a víc se drží té úrovně "běžného vidláka", čímž se hra podobá po delší dobu nižším levelům, ale je to opravdu věštění z kávové ssedliny.

Existují nějaké "konečné levely"? Kam až je vývoj postavy předpokládán a zpracován? DrD 1.0 mělo optimisticky 36 levelů, ale reálně propracovaných byla asi polovina (dál už "děj se vůle Páně" - bylo tam pár vyznačených změn, ale za dalších 18. levelů už nehrozila žádná velká změna, tím méně překvapení). Taky tam skoro nikdo nedohrál.
28.9.2010 16:00 - orkim
Argonantus píše:
Existují nějaké "konečné levely"?


Ak zoberieme cisto zakladne pravidla, tak teoreticky, je maximalna uroven 80. Prakticky ma podla mna vyznam hrat tak po 25.-30. uroven.
Tieto hranice vychadzaju z mnozstva materialu, ktory sa zmesti do zakladnej knihy pravidiel. Dalsie materialy, ci uz oficialne (rozsirujuce prirucky) alebo neoficialne (hracmi vytvoreny obsah) posunu hranice dalej.

Mytko
29.9.2010 09:57 - Argonantus
Indie nádech se začíná rýsovat konkrétněji.
Viděl bych ho v posunu od Pána Jeskyně k Průvodci. To je vlastně změna jako hrom, i když v pravidlech na první pohled nemusí být patrná.
29.9.2010 10:24 - Lotrando
Jde o to, co si pod pojmem indie představíš. Může to být způsob vydávání, což tady zjevně není, příslušnost k nějaké designérské škole (viz. vedlejší článek o Velkém modelu), nebo prostě použití některých moderních mechanik.
29.9.2010 10:54 - Argonantus
Lotrando:

V tomto případě jde o doporučený - či předvedený - způsob hraní. Daleko víc děje vytvářejí hráči, kteří mají méně pasivní úlohu, a Průvodce narozdíl od Pána Jeskyně to jen tak trochu postrkuje, nikoli táhne.
Což z herních mechanik patrné být nemusí.
29.9.2010 11:07 - Lotrando
Ve 4E můžeš jednoduše ověřovat dovednosti ve stylu uspěl/neuspěl, nebo nastavit výzvu a řešit záležitost víc jako konflikt, kdy teprve více hodů určí, jak to celé dopadlo. A nic ti nebrání zůstat u prvního způsobu a naopak, ten druhý je popsán tak jednoduše, že by nemělo činit problém pochopit jeho výhody.

Samozřejmě, opisná část příručky, která učí systém je tady hodně důležitá. Když má někdo schopnost vysvětlit snadno složité věci, je půl práce hotovo. Hráči si plesknou do čela a řeknou, "že mě to nenapadlo dřív." Může to dopadnout i obráceně a pak i dobrý nápad přijde vniveč,protože se ho nepodaří předat (pak je otázka jak byl dobrý).
29.9.2010 11:27 - Colombo
já si pod Indie představím kus Asie, ale to bude asi subjektivní...
29.9.2010 11:42 - Argonantus
Bouchi:

problém je, že nemám jasně vymezeno, co se má a nemá prozrazovat, a proč vlastně. Domníval jsem se, že tohle je neškodné (a zároveň zajímavé a podstatné). Pokud se mýlím, omlouvám se.
Shadow možná narazil na ten samý problém.

Colombo:
V tvém případě bych čekal spíš kus Ameriky.

EDIT:

Sakra, zdá se mi to, nebo tu zmizely dva příspěvky, Shadow a Bouchi? Ostatně, i podle čísel...
29.9.2010 12:08 - Bouchi
ShadoWWW: Pokud zaznela, tak OK, ja byl presvedcen ze ne. (Soudim tak i podle toho, ze se na toto tema dosud nikde nerozpoutala zadna bourliva diskuse.)

Argonantus: Ano, s tim ze "Daleko víc děje vytvářejí hráči, kteří mají méně pasivní úlohu, a Průvodce narozdíl od Pána Jeskyně to jen tak trochu postrkuje, nikoli táhne." neskodna a zaroven zajimava informace, souhlasim. Snad to zmirni "nevdecnost" ulohy Pruvodce oproti uloze PJ.
29.9.2010 12:15 - Colombo
Argo: já naštěstí umím zeměpis lépe než soudruh Columbus.
29.9.2010 15:15 - sirien
Bouchi píše:
Aha, takze tam meli napsat "elfove a trpaslici budou podobni tem, jake znate z Pana prstenu"?

"V novém dračím doupěti samozřejmě naleznete všechny rasy, které jste si oblíbili, tak, jak je máte rádi - trpaslíci budou sveřepí, elfové tajemní ... krollové silní a nezdolní. Lišit se však bude jejich pravidlové pojetí, a to především abychom vám umožnili vaše jednotlivé hrdiny lépe pojmout a vykreslit. Nově zavádíme... kultury... ...nebudou ovlivňovat číselné charakteristiky... ...budou vládnout unikátními rasovými a kulturními schopnostmi... bla bla bla"

prostě přinést něco nového a zajímavého a ne starého a tisíckrát omletého.

Bouchi píše:
IMHO je to skoda, protoze to akorat povede k plosnemu ignorovani tvych postu a tedy i pripadnych uzitecnych pripominek.

...to je v případě užitečných poznámek spíše váš problém a ne noirův... jen tak na okraj, teda.

Píše:
Otázka: Nabušený bojovník 5. levelu má 5x víc životů, než standardní vidlák venkovský? 15x? 50x? 1,5x?Odpoveď: Nedefinované. Štandardný vidlák totiž na rozdiel od hrdinu žiadne životy nemá.

...tzn. s vidlákem je nakládáno jako s herní mechanikou, nikoliv jako s postavou... ale naše hra není vůbec indie-like!!!

(srry, prostě mi to v kontextu nedalo, vim že to neřiká skoro nic)
29.9.2010 20:58 - Peekay
Shadowww, Argo: V pripade pochybnosti o tom, ci je ok nieco konkretne povedat ci nepovedat sa kludne obratte na mna. Ja budem len rad, ked sa von (v rozumnej miere) dostane co najviac.

sirien píše:
...tzn. s vidlákem je nakládáno jako s herní mechanikou, nikoliv jako s postavou... ale naše hra není vůbec indie-like!!!

Na tuto konkretnu dedukciu ma napada ako jedina vhodna reakcia ;)
29.9.2010 20:59 - Peekay
(predosly post mi zozral link: toto)
30.9.2010 11:45 - Gurney
Argonantus píše:
problém je, že nemám jasně vymezeno, co se má a nemá prozrazovat, a proč vlastně. Domníval jsem se, že tohle je neškodné (a zároveň zajímavé a podstatné)

To je snadné - je-li to zajímavé a/nebo podstatné, nesmí se to prozrazovat (jako ten smazaný post o abilitách).
30.9.2010 12:51 - Lotrando
Mě přijde trošku divný to počítání maximální úrovně. Jednoduchým sečtením povolání se sice mohu dostat k dost vysokým číslům, herně to však nemusí dávat příliš smysl. Ostatně, příběh by měl končit, aby byl dobrý.

Hrdina odcházející v zapadajícím slunci .... :)

Taky to ošetřuje situace, kdy se řeší co s příliš silnými hrdiny.
30.9.2010 12:57 - Argonantus
Lotrando:

Já se na to ptal proto, abych měl představu o rovnáváze - třeba, co znamená postava 10. levelu. Mezi DrD a DnD byl zrovna v tomhle docela rozdíl. A to v obou případech proti postavě 1. levelu je to rozdíl obrovský.
Zatím jsem měl dojem, že DrD 2 dělá "plošší" křivku vývoje, při čemž je ovšem těch 80 levelů asi opravdu jen teoretická možnost.
30.9.2010 13:02 - skew
Lotrando: však taky Peekay a Mytko udávali jako "reálnější" tak třetinu až polovinu té maximální osmdesátky (nebo skoro osmdesátky).
30.9.2010 13:16 - Lotrando
Ono by to hlavně v základu znamenalo vytváření Ferdů Marvenců, co umí všechno. Alespoň tedy pokud si řekneš, že se naučíš všech pět základních povolání.
30.9.2010 13:54 - Colombo
Osobně se mi menší rozdíl mezi úrovněmi celkem líbí. Nikdy jsem nechápal ten rozdíl mezi 1 a 6 lvl. Na druhou stranu, nějaké nové abilitky zlehčující-zlepšující pocit ze hry tam musí být. Jen aby nebyly moc OP a low-level-char proti neměl žádnou šanci. Taky dělení na "PC, NPC a vesničany bez lvl" mi přijde idiocké. Když už pravidlo, tak pro všecky. Jednoduché a rychlé tvoření NPC mi tak přijde lepší způsob, než to ponechat složité, ale udělat zvláštní sortu vesničanů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098424911499023 secREMOTE_IP: 3.17.75.227