Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
18.11.2010 13:21 - Lotrando
I v základních povoláních je rozdělení dovedností na "boj proti ...", přičemž pokud nemáš zrovna to druhé, je to docela malér. Tohle považuji za nepříjemnou komplikaci. Ono sice už někde v původním DnD měl ranger bonus proti zvířatům, ale že by se to nějak osvědčilo?

K ukázce snad jen to, že na mě dýchnul původní dračák, ale spíš v tom negativním smyslu. Je tam totiž hodně náznaků rozdělování úloh v družině. Tohle umím já, to je můj moment, a tady jsem naprosto k ničemu. Mám radši pojetí, kdy se stejného úkolu mohu zhostit různými způsoby, a záleží jen na mé fantasii, jak věrohodně se mi to daří popsat. Mechaniky DrD II by něco takového umožňovaly, i z toho důvodu mě tohle settingové vymezení překvapuje.

Ještě jedna věc, kterou chci zmínit, ale nedokážu ji pojmenovat, ve mě hlodá. Když si čtu Válečníka, mám neodbytný dojem, že jde o nějakého vzor, jak to má vypadat. Nicméně už samotná možnost multiclassu zabudovaná do systému naznačuje, že by se takový válečník dal postavit více způsoby. Nicméně nakonec tu mám vojevůdce/diplomat = válečník. To určitě nepostihuje ani zlomek možností a navíc mě to nějak těžko popsatelným způsobem svazuje. Paragonské cesty v DnD jsou daleko přesnější v popisech, definují mnohem víc, a stejně to na mě působí spíš jako inspirace, než košile do které mě chtějí autoři navléknout. Tady mám pocit, že tu budou jen samí vojevůdci/diplomaté. Lze namítnout, že je tu druhá, nezveřejněná třída, ale stejně, ta šíře záběru, s jakou je válečník popsán mě překvapuje.
18.11.2010 13:42 - sirien
mrtvej bůh píše:
Zvláštní, že u exaltů vidíš možnost začínat nalevelovanej, i když můžeš začínat i jako nula, a u drda jsi jí nenašel.

Protože u Exalted je možnost začínat "nalevelovanej" základní varianta, ke které se dostane každý, kdo si koupí hlavní knihu. Je to epic fantasy a hraješ tam od začátku hrdiny.
Možnost začínat "nenalevelovanej" tam byla přidána později v nějakém sourcebooku a popravdě co jsem tak sledoval Exalted scénu ji využívají hlavně ST, kteří chtějí podrobněji stvárnit nějaké NPCčko Mortal hera. Ano, najde se i pár fajnšmekrů, kteří do toho jdou a hraní mortaly, ale je jich málo - ta hra k nim původně není stavěná a i když to může být super hra, tak původní záměr je jinde.

Na druhou stranu u DrD je to základní nastavení které musím "přeskočit".

Z jiného úhlu pohledu jde třeba taky o sžití se s postavou. Chci hrát Exalted, vytvořím si novou postavu, třeba nějakého obchodníka, který před měsícem vyexaltoval. Je to nová postava co toho moc nezažila, přesto to už je hrdinská postava, ale na začátku své cesty. Vše co si zažije si zažiju "s ní".
Na druhou stranu u DrD pokud skipnu první levely tak to znamená, že si moje postava už něco zažila, ale "beze mě", což je za a) nanic roleplayingově (postavy které začínají jako pokročilé se hůř stvárňují, protože jejich background není autentický) a zadruhé gamisticky (beru si základní a pokročilé schopnosti, aniž bych si je vyzkoušel za běhu, nevím, jestli je skutečně všechny budu používat, jak se mi budou hodit, jak se dají vhodně kombinovat).

EDIT: a pokud budeš hrát v Exalted Mortal hero, tak ta hra je stejně stavěná tak, že budeš hrát někoho výjimečného hned od začátku, schopnějšího než ostatní, nadanějšího... jenom se posune celkový power level

Ad druid: V textu se pořád ohání hvozdem, nicméně z textu mi přijde spíš že má jít o přírodního čaroděje obecně.

mrtvej bůh píše:
v rpg se adept = někdo s magií nebo začátečník s magií používá úplně normálně.

česká deformace onoho slova, adept má být někdo kdo je ve svých schopnostech již značně pokročilý. V MtA to je u hermetiků hodnocení mága těsně před mistrovstvím, například.
Ale jinak ano, v rpg se "adept" i v EN často používá pro někoho praktikujícího nějakou esoterickou disciplínu obecně.

noir: Tak si představ převrácení schopností a vytvoření městského druida... (nezačínejte si s homelesáky...)
18.11.2010 13:51 - Bouchi
Radan píše:
Jeden měsíc do možného prodeje na pultech. Tohle už by se mohlo vědět teda...
Tohle je ovsem text, ktery sel do tisku na zacatku zari a vysel na konci zari.
18.11.2010 13:56 - mrtvej bůh
noir píše:
Já z ukázky čtu, že většina schopností bude druidovi ve městě k ničemu.
Jasně, a když v ukázce vidíš, že je ve městě k ničemu, tak z toho usuzuješ, že všude mimo hvozd je k ničemu? To by dávalo smysl - kdyby všechno, co je mimo město, byl hvozd. A v tom případě to "k něčemu jev ve hvozdu" není zas tak marný.

sirien píše:
česká deformace onoho slova, adept má být někdo kdo je ve svých schopnostech již značně pokročilý.
Jo? A co shadowrun, kde různí adepti jsou počáteční postavy? Co adeptí trilogie od Anthonyho, kde hrdina je "adept", i když ještě ani netuší, jak jeho magie funguje? Já bych řekl, že to není zase tak české.

sirien píše:
Je to nová postava co toho moc nezažila
A když nemáš problém takhle ignorovat, že solaři jsou před exaltací nejlepší z nejlepších smrtelníků a chtějí být ještě lepší a že lunaři jsou lidi, kteří dokázali přežít, vydržet a vytrvat tam, kde to bylo nemožné, proč máš problém ignorovat, že by tvůj začínající válečník měl za sebou pár výprav a dobrodružství? Ten skorosolar taky není tak drsnej od toho, jak od rána do večera oral a zasíval.
18.11.2010 14:00 - noir
A proto je na webu v půlce listopadu na oficiálním webu jako "Novinka." LOL.

sirien: já za městského druida dokonce hrál (v shadowrunu - byl to takový milovník různých městských ekosystémů jako rumiště, skládky apod. ), ale do téhle představy mi to vůbec nesedne. Tenhle "hvozdař" mi přijde ale úplně neměstský.

Lotrando: Hm, takže tam je podobných dovedností víc, chápu-li to správně?
18.11.2010 14:01 - Lotrando
mrtvej bůh: les není hvozd, už od dob DrD. takže druid bude mimo častěji, než by mohlo být příjemné.

noir: lovec má boj proti zvířatům, bojovník proti lidem. třeba komunikace s nadpřirozenem je jasná zvláštní schopnost, ale u těch bojových schopností mi to přijde jako zbytečný omezení.
18.11.2010 14:03 - noir
mrtvej bůh:

V Shadowrunu může být startovací postava mistr světa ve střelbě z kuše nebo vysloužilý osobní strážce prezidenta. Tam adeptství znamená omezenou míru zkušenosti s více typy magie. O pokročilosti této znalosti neříká nic...

Obecně mi vždy vadily postavy, které "vládly" na různých geografických místech. Jde se do lesa a druid ostatní nepotřebuje, jde se města a sicco pošle ostatní do hospody, ať si popíjí, zatímco on vše vyřeší. Pro mě nuda.
18.11.2010 14:07 - Bouchi
noir píše:
A proto je na webu v půlce listopadu na oficiálním webu jako "Novinka."
Mylis se, je tam jako "Ke stazeni". (A nechapu, proc ti to najednou ted prijde LOL, kdyz to takhle probiha uz od jara - tj. dvoustrana z Pevnosti se uvolni na web az pote, co se prislusna Pevnost stahne ze stanku, cili cca 4-6 tydnu pote, co se ta Pevnost objevi na stancich.)
18.11.2010 14:10 - Merlkir
Já myslím že cílem je některá povolání zvýhodnit, ať už geograficky, nebo proti určitým druhům nepřátel. Ale zvýhodnit, ne z nich udělat "imbamegaultrapwnery". Takže jasně, druid bude v přírodě výhoda, ale imo nebude úplně k ničemu ani ve městě a v divočině nebude imba.
18.11.2010 14:12 - noir
Je to na prvním místě, tudíž to na mě jako novinka působí. LOL je to děsně - tak nějak to popírá smysl webu - být rychlý a aktuální. Trapné mi to přišlo vždy. A chápu obhajoby o exkluzivitě a výhodě papírového obsahu. Protože pak se jen můžete divit, že se vám lidi budou smát...
18.11.2010 14:35 - Lotrando
Bouchi: a můžeš ten údaj aktualizovat. Počítám, že už víte, zda jsou Vánoce reálný termín či ne.

Merlkir: to se dá pochopit. Problém vidím v tom, že DrD 2 spíš bude pro menší družiny a tam je specializace problém. Šířeji pojaté dovednosti ten problém řeší. Další důvodem může být snadnější vymýšlení popisů, když nemáš přesná vymezení co který skill znamená.
18.11.2010 14:57 - mrtvej bůh
Lotrando píše:
les není hvozd, už od dob DrD. takže druid bude mimo častěji, než by mohlo být příjemné.
Já vím, že se s těma námitkama opakuju, ale já tam fakt nevidím, že druid mimo hvozd nemůže svoje schopnosti používat. Já tam vidím dvě zmínky o hvozdu a kupu schopností, které vypadají použitelně i v normálním lese, na řece nebo louce.

Tak jasně, že přírodní čaroděj bude na náměstí asi trochu mimo, stejně jako válečník na bále opery nebo mastičkář na lovu tuleňů. To se tak v životě stává.

noir píše:
Je to na prvním místě, tudíž to na mě jako novinka působí. LOL je to děsně - tak nějak to popírá smysl webu - být rychlý a aktuální. Trapné mi to přišlo vždy. A chápu obhajoby o exkluzivitě a výhodě papírového obsahu. Protože pak se jen můžete divit, že se vám lidi budou smát...
Nevím, komu se smějou "lidi", ale mám poměrně přesnou představu o tom, komu se nad takovejma topornejma konstrukcema směju já.
18.11.2010 15:08 - noir
mrtvej bůh: V čem je ta konstrukce toporná? Mohl bys prosím vyvážit počet hodnotících příspěvků nějakými argumentujícími?
18.11.2010 15:10 - sirien
mrtvej bůh píše:
Jo? A co shadowrun, kde různí adepti jsou počáteční postavy? Co adeptí trilogie od Anthonyho, kde hrdina je "adept", i když ještě ani netuší, jak jeho magie funguje?

Druhý případ - jedná se o přenesení významu podobně jako v RPG - "adept" - někdo nadaný esoterickou silou nebo schopnostmi
První příklad - Shadowrun - stejně jako u Exalted plácáš příklady aniž bys věděl o čem mluvíš, přečti si aspoň poctivě core rulebook. Adepti jsou kouzelníci, jejichž schopnosti jsou zaměřeny čistě na jednu z magických disciplín (čarování, vyvolávání, alchymie, astrální prostor a specificky fyzičtí adepti), čímž jsou relativně omezeni, na druhou stranu v dané oblasti výrazně vynikají (...nejsou rozptylováni ostatními mg disciplínami. Přímo v pravidlech je citace jednoho adepta ve stylu "ti takzvaní mágové se mi posmívají. Ne, opravdu neumím chodit astrálem a vyvolávat duchy. Umím jen čarovat. Ale zato to umím zatraceně dobře")
Takže sorry, adepti v SR jsou přesně ve smyslu "někdo kdo je v daném směru velmi pokročilý". Ostatně i systémově mají ve své oblasti nad standardními mágy navrch (mají menší dotovou cenu za své schopnosti a tedy více zdrojů na její rozvoj hned do začátku, zároveň v průběhu hry zlepšují jen tu danou sféru a neplýtvají expy na ostatní, takže mají větší předpoklady k progresi)

mrtvej bůh píše:
A když nemáš problém takhle ignorovat, že solaři jsou před exaltací nejlepší z nejlepších smrtelníků

blábol, nastuduj si Exalted. Solarem se může stát totální ňouma z vesnice, který celou dobu jen oral a zasíval, stačí když se v jeho životě odehraje něco výjimečného, při čem mu hrábne a on se vrhne do nějaké výzvy (stereotipně na nepřítele, ale vůbec ne nutně) zcela na plno bez ohledu na cokoliv, odhodlaný prostě uspět... všimne si ho Lytek (bůh exaltací, s divným smyslem pro humor, který sám sebe považuje mnohdy ke smůle Creationu za "umělce") a za tenhle jeho "duševní potenciál" mu věnuje essenci exaltace, která v dotyčném jeho odhodlání zafixuje, upevní a nasměruje, zároveň s tím mu předá nějaké základní schopnosti odpovídající její povaze (bojové ability u Dawní essence, pár základních charmů...).
Podobně u Lunarů. Siderealové jsou složitější, protože jejich exaltace je dána postavením hvězd při jejich narození a obvykle jsou rovnou odebráni a vychováváni ostatními Siderealy, nicméně i u nich lze vymyslet background který je z těchto základů vylučuje. Dragonbloodi exaltují ze své krve, nějaké ztracené a kdesi vychovávané dítě může klidně vyexaltovat.

Zkus příště argumentovat příklady, o kterých i něco málo víš, ušetří to ten text kterym Ti pak vysvětluju proč uvádíš příklady které hrají naopak pro mojí názorovou stranu. Ale díky, že jsi SR a Exalted zmínil, jsou to dobré protipříklady k DrD II.

noir: urbanshamani sou suprový téma v MtA, jen jsem se bohužel ještě moc nedostal k tomu si nějakýho fakt zahrát :(
18.11.2010 16:01 - mrtvej bůh
noir píše:
V čem je ta konstrukce toporná?
"Haha, vy dáváte články z pevnosti na net stejně s tím, jak je tam dává pevnost? No to je tak směšný!"
18.11.2010 16:39 - mrtvej bůh
sirien píše:
"adept" - někdo nadaný esoterickou silou nebo schopnostmi
Že ty ses z toho mého "někdo s magií nebo začátečník s magií" hádal jenom s tím začátečníkem, ale zapomněl jsi to napsat?

Sirien píše:
blábol, nastuduj si Exalted. Solarem se může stát totální ňouma z vesnice

Za tím blábol ti chybí dvojtečka. Protože povídáš sice hezky, ale úplně mimo.

Nebo to bereš podle druhé edice, ale v tom případě se to za blábol bere víceméně automaticky.
18.11.2010 16:54 - sirien
mrtvej bůh píše:
hádal jenom s tím začátečníkem, ale zapomněl jsi to napsat?

yep, srry, mf

Yep, II. edice... nevim proč mluvit o edici která byla nahrazena novější (pokud se jako u DnD 3/4 nejedná o de facto úplně novou hru)
18.11.2010 17:04 - mrtvej bůh
sirien píše:
yep, srry, mf
Tak to máš s adeptem asi pravdu.

Exalti - ale ono se jedná o dost novou hru, jen to není hned vidět. Ale jako ten rozdíl v exaltacích, rozdíly jsou a jsou velké.
18.11.2010 17:16 - noir
mrtvrj Bůh: "Haha, vy dáváte články z pevnosti na net stejně s tím, jak je tam dává pevnost? No to je tak směšný!"

Je směšné, když v půlce listopadu vyjde na internetu informace ze září, která je už dávno mrtvá. Nezkoušej prosím primitivní demagogický trik "vymyslím si, co protivník neřekl a pak mu to vyvrátím."
18.11.2010 17:23 - mrtvej bůh
noir píše:
Je směšné, když v půlce listopadu vyjde na internetu informace ze září, která je už dávno mrtvá.
Zvláštní, jak tu lidi reagují, jako by ty informace nikdy dřív neslyšeli.

I když to se asi u dávno mrtvých informací stává, uznávám. Článek z pevnosti nalezený v troskách dávno zaniklé říše, atd.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07668399810791 secREMOTE_IP: 18.220.16.184