Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
24.11.2010 16:55 - mrtvej bůh
Píše:
Kdo tipoval, že DrD II vyjde na tyto Vánoce, tipoval... špatně.
Píše:
A teď se přiznejte, věřil tomu někdo?
Píše:
Tady byl někdo tak naivní? 8-o

Koukám, že dneska má shadenfreuD20 dobrej den.
24.11.2010 17:33 - skew
mrtvej bůh píše:
Koukám, že dneska má shadenfreuD20 dobrej den.
This leads to lulz.
24.11.2010 17:47 - Bouchi
Lotrando píše:
Taky si myslím, že v létě budou prodeje velmi špatné a proto to není ideální doba pro vydávání her.
Kdyz se divam na prodeje v jednotlivych mesicich za posledni tri roky, tak na vanoce jsou samozrejme nejvyssi, nicmene prazdniny tvori druhe "lokalni maximum". Cili aspon podle mych statistik je leto druhe nejlepsi obdobi pro vydavani.
24.11.2010 18:12 - ShadoWWW
Léto bych neviděl tak tragicky. Konec konců, DnD 4E vyšlo v červnu. Podle mě je spíš důležité vygradovat poslední měsíc reklamní kampaň a zahrnovat fanoušky novinkami třeba každý den.
24.11.2010 18:39 - Alnag
ShadoWWW píše:
... důležité vygradovat poslední měsíc reklamní kampaň a zahrnovat fanoušky novinkami třeba každý den.


Klidně třeba každou hodinu, ale na vlastním serveru. (To říkám čistě preventivně.)
24.11.2010 18:46 - OzzKar
Alnag píše:
Klidně třeba každou hodinu, ale na vlastním serveru. (To říkám čistě preventivně.)

už jen pro to mi tu chybí potleskový usměváček :-)
24.11.2010 19:17 - Peekay
Lotrando píše:
Termín? No dalo se to čekat. Snad bylo lepší ty vánoce neslibovat.

Preto sme ich ani neslubovali. Hla, informacia ktoru sme predtym dali k datumu vydania:

Prvé odpovede píše:

Pár slov o časovom harmonograme

Prvá otázka, ktorá sa väčšine z vás derie na jazyk, je samozrejme "Kedy to bude?" Nič by nám nerobilo väčšiu radosť ako uspokojiť vašu nedočkavosť konkrétnym termínom. Na druhej strane by sme boli veľmi neradi, keby sme prešvihli ohlásený termín alebo museli vydať hru v podobe, s ktorou nebudeme úplne spokojní. Na našom trhu sú vlastne iba dve vhodné príležitosti na vydanie nového RPG - Gamecon a Vianoce. Preto sme si interne dali dátum vydania ako "Vianoce 2010 ak budeme stíhať, inak Gamecon 2011". Uvedomujeme si, že je to relatívne vágna informácia, ale radšej vám teraz povieme menej, ako by sa mal ohlásený termín trikrát posúvať. Akonáhle si budeme dostatočne istí termínom vydania, hneď ho zverejníme.


Mas snad dojem, ze tam konkretne slubujeme ze stihneme Vianoce? Povedali sme "jedno alebo druhe, povieme vam ked budeme vediet". Teraz vieme, tak sme povedali.

Ak niekde najdes oficialnu informaciu, ze ako datum vydania boli urcene vianoce, prosim podel sa s linkom.
24.11.2010 19:27 - Night of Triumphator
Je pravda, že to neslibovali, ale tak nějak to vypadalo, že se to dá stihnout. Nu co - škoda
24.11.2010 20:21 - Lotrando
Peekay: upřesňuji na "nepřipouštět" (vánoční termín).

Bouchi: je fakt, že pro děcka by to mohl být dobrý termín. Ale s tím je třeba počítat, že to je zajímavý termín pro mládež.
24.11.2010 21:02 - Vojtěch
Co ještě ještě pod stromeček? DrD 2 nevyšlo... tumáš fusekle!

Oprava: Dorazila pravidla Pathfinderu a Tilesy, takže...
24.11.2010 21:14 - ShadoWWW
Pathfinder, některá příručka Essentials nebo něco staršího (doporučuji třeba starší, ale vynikající Open Grave: Secrets of the Undead).
24.11.2010 21:43 - Peekay
Night of Triumphator píše:
Je pravda, že to neslibovali, ale tak nějak to vypadalo, že se to dá stihnout.


Ked sme pisali oznam, vyzeralo ze sa to moze dat stihnut. Niektore veci ale na vyvoji trvali dlhsie ako bol povodny predpoklad (kto pracuje ako vyvojar, doverne to pozna), preto sme sa nakoniec rozhodli to posunut - asi by sme hru vedeli dokoncit na vianocne vydanie, ale islo by to na ukor kvality. No a kedze nechceme vydat "alfaverziu, ku ktorej bude treba 100 stran errat", ako to pekne popisal ShadoWWW, radsej sme si vybrali neskorsi termin vydania. Na primarnych pracach na knihe planujeme zo ziskaneho casu stravit este tak mesiac-dva (nie je to daleko od dokoncenia), zvysok casu je rezervovany pre detailne testovanie testerskymi skupinami a zapracovavanie vzniknuteho feedbacku.

To vies, nechceme sa proste dostat do stavu "aha, toto nam uniklo a ludia si to vsimli, tak v rozsirujucej knizke dame featy, ktore ked si kazdy zoberie, tak sa to spravi" :P
24.11.2010 22:00 - Vojtěch
ShadoWWW: 3E Libris Mortis bych spíš doporučil...
24.11.2010 23:31 - Lotrando
Peekay: jen to udělejte pořádně, ta prvotní reakce je prostě daná zklamáním.
25.11.2010 09:09 - noir
Tak jen abych shrnul své dojmy z velké ukázky:

+ PJ je dívka!
+ vrátil se Jarik
+ je to česky
+ nejsou tam vysloveně nesmysly
+ je fajn, že postavy a jejich hráči mají stejné iniciály, nemate to.
+ působí to na mě docela přehledně
+ nejsou tam chyby

- působ to strašlivě chudě. První strana je děsivá! Na úvod čekám pecku a místo ní se po bílé stránce plazí jakýsi červík s prázdným výrazem. Druhá a třetí strana jsou ještě horší.
- ilustrace jsou prostě špatné. Obzvlášť strana 6 je peklo. ta skupinku vypadá míň životně než zombie, proboha. A ten uprchlík z psychiatrické léčebny na straně 12 má v ruce meč nebo bumerang? Je to volaaké křivé... Nejvíc se mi ale líbí, jak hrdinové chodí. Za prvé vždy stejně - každý, kdo se pokouší pohybovat, divoce vytrčí levé koleno a pravou nohu zatne kolmo dolů. Nevím, ale mě to připomíná něco z ministerstva švihlé chůze.
- vesnická fantasy je mrtvá. Autoři tak dlouho deklarovali, jak moc se to bude lišit od EVIL angloamerických her, až jako první potvoru vytáhli trademarkového Forgotten Realms Dracoliche. (Pro rýpaly: vím, že poprvé se objevil v Greyhawku.)
- špatný layout. Dát těsně vedle sebe dva nesouvisející obrázky je prasárna - působí to, že mezi nimi má být vztah, ale není. IMHO je taky špatné (malé) odsazení mezi některými rámečky a textem.
- Průvodce? Jo, taky to mohl být Průvodčí, to by bylo horší, ale jen o trošku. Už vidím, jak si 14ti letí budou rozdělovat role: "já budu hrát čaroděje, ty druida a Franta bude Průvodce." Zní to nudně, nudné to je a IMHO to nikoho nezaujme.
- jazyk je divný. Myslí si tvůrci, že teenageři používají slova jako"abychom"? Proč jsou tam lokace, a ne místa,
- boj je nudný. Bojující strany na sebe pořád sbírají výhody a zhoršují těm druhým pozice, ale nikdo toho tak nějak nevyužije.
- ohrožení stoupá. Co je negativní, má být popisováno mínusy, co je pozitivní, má být popisována plusy. Víc je vždycky líp.
- nelíbí se mi, že v knize není vize bližší budoucnosti - "Časem ovšem bude doplněna dalšími příručkami, které vám pomohou..." by pro mě jako zákazníka bylo málo. Chci slyšet co a jak, obecné sliby mě nebaví, ty slýchám od politiků.
- vůbec jsem nepochopil mechanismus úspěchů a neúspěchů. Zdá se mi, že je lepší neuspět. První dojem, který hráč získá, je, že uspět není dobrý nápad. Chybí mi tam popis ztráty, která se musí při selhání zaplatit (je-li to v mechanismech). Neúspěch v příkladech je vždy MNOHEM lepší, než úspěch - selhání v druhém případě dokonce pomáhá se splněním primární zápletky dobrodružství. Být powergamerem, už stavím co nejslabší postavu.

Shrnutí: Vcelku přehledné a jasné, texty jsou srozumitelné. Mě nejvíc iritují obrázky a naznačený mechanismus selhání, který z popisu (možná je ve skutečné hře hodně jiný) působí fakt odpudivě utěšitelsky...
25.11.2010 10:41 - mrtvej bůh
Píše:
Neúspěch v příkladech je vždy MNOHEM lepší, než úspěch - selhání v druhém případě dokonce pomáhá se splněním primární zápletky dobrodružství.

Tohle je jediná kloudná námitka, s tím souhlasím, zbytek jsou kecy.
25.11.2010 10:44 - OzzKar
noir píše:
Průvodce? Jo, taky to mohl být Průvodčí,


Osobně bych dal průvodeckyni. V jezdeckých kalhotách a s bičíkem :-)
25.11.2010 13:09 - Jarik
Noir píše:
+ vrátil se Jarik

Jako kdyby nekam odesel.
Jsem zde a stojim pri Vas.... :D

EDIT: Jen bych chtel autory hry informovat, ze se jmenuji Filip a ne Jakub... jak je omylem v pravidlech uvedeno :D
25.11.2010 17:02 - Jerson
Jako hráče první verze mě dost mate, že "Průvodce hrou" je PJ, zatímco v předchozí verzi to bylo ... kapitola určená hráčům? Něco takového.
25.11.2010 17:13 - OzzKarr
a v DrD 3: pomsta jedniček se bude pán hry jmenovat přímo Dračí Doupě (na původní Drak z Danžnu nedostal Altar licenci)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1193470954895 secREMOTE_IP: 3.129.210.17