Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
26.11.2010 15:57 - mrtvej bůh
noir píše:
sedlák draka nezabije, ale trpaslík taky ne. Reakce na trpaslíkovu akci je ze strany draka v popisu nulová. GMova věta o otřesení taky nic neovlivní. Kde máš jaký výsledek? Nemají hráči vidět výsledky svých úspěchů? A radovat se z nich třeba, kor je-li to unikátní schopnost jejich povolání?

Koukám, jak se tu tak postupně posouvají ty prohlášení.
Nikdo neuspěl.
Trpaslík sice jo, ale to by dovedl každej. I kdyby nedovedl, tak ale vypravěč nepopsal nic, z čeho by se hráči mohli radovat.
To je partie na dlouho, nechceš rovnou přeskočit k nějakýmu budoucímu bodu?

Já navrhuju výměnu: Na to radování samozřejmě já táhnu tím, že dát drakovi takovou ránu, že se z toho otřese, je většinou přesně to, z čeho mají hráči trpasličích válečníků radost. Ty můžeš třeba říct, že systemově se nic zásadního nestalo, já na to, že stalo, akorát nevíme, co to znamená, protože neznáme pravidla. Slepá ulička.
Tak řekněme, že jsi namítal, že se otřásl a nic víc. Na to já si z tebe utahoval, že drak není pes, aby se převalil na záda a hrál mrtvýho někomu pro radost, že ho holt jedna rána nesloží.

Co ty na to? Můžeme pokračovat odsaď?
26.11.2010 16:15 - Colombo
Noir: spíš mi připadala zábavná myšlenka namakaných sedláků a nemrtvých, kteří po západu slunce kradou brambory.
26.11.2010 16:36 - Jerson
Mě na tou souboji moc nesedí, že si postavy i drak zlepšují pozice, ale vlastně nevím k čemu, když na využití pozice ve finále nedojde ani u jedné strany.
A jak tu už zaznělo, tak neúspěch mi v těchto případech přijde mnohem zajímavější než úspěch, jen nevím, jak lze tímto stylem popisovat neúspěchy třeba třikrát za sebou, aniž by se na situaci nenabalovaly pořád další prvky, byť možná související.
26.11.2010 17:14 - wlkeR
Tjn, takovej systém "neúspěch je často zajímavější než úspěch" je sice strašně hezkej, ale pokud s ním počítají pravidla, Průvodci asi za chvilku vybuchne hlava.
27.11.2010 00:39 - Lotrando
Protože v tom souboji není vidět druhá půlka, kdy to drakovi sečtou.

Na mě ta ukázka také působila zvláštně, protože tam je hodně velký posun v uvažování, kdy si hráč využívá neúspěch jako odrazový můstek k dalšímu vyprávění. Podle mého názoru je tenhle způsob uvažování velmi neobvyklý a vyžaduje dost zkušeností.
28.11.2010 01:48 - sirien
Hniloba: Odrážet se od dračího pařátu sekerou mi nepřijde nijak zvlášť epické. Epické by bylo, kdyby mu tou sekyrou ten pařát prostě usek a rovnou pokračoval k nějaké další jeho části.
Prostě na něj letí pařát a on použije sekyru k tomu, aby se mu bránil - mávnutim jí nastaví tomu pařátu do cesty. A protože je ten pařát dost těžkej a silnej, tak se od tý sekery neodrazí (jako by to udělala jiná sekera co narazí do sekery), ale pokračuje dál, takže se vlastně kryjící se bojovník odrazí od letícího pařátu.

A pokud je zem v bažině proměněná kouzlem na tekoucí bahno, tak nevidim nejmenší problém v tom skočit dopředu, spadnout na štít a sklouznout se pět nebo šest metrů daleko, zvlášť kdyby to bylo i jen z lehkýho kopce.

A hluboce se omlouvám, že jsem popsal Solary jakožto nejznámější zástupce Exaltů místo toho abych tam popsal Lunaří smečku co se mění do ohromnejch koček a medvědů a orlů a trhaj draka na kusy, partu dragonbloodů, kteří ovlivní celé okolí ve svůj prospěh tím že ho promrazí, zatemní, zapálí a kdovícoještě případně siderealů, kteří by při pohledu zpátky v čase vlastně vůbec nic neudělali, jen by ten drak shodou okolností přestal existovat zrovna někdy tou dobou, co oni procházeli okolo, o Fey případně Abyssalech, Infernalech, Alchemycalech, halfgodech, halfcaste a dalších ani nemluvě.

Příště je určitě uvedu taky, abych Ti vyfouknul i tu poslední skulinu pro blbou poznámku.
28.11.2010 10:44 - Argonantus
Píše:
Moc ty exalty fetuješ. A moc fetuješ druhou edici, jinak bys věděl, že exalted má i jiné postavy, než jen solary.


Vidím, že jste opravdoví znalci.

Píše:
"neúspěch je často zajímavější než úspěch"


Prohlášení je spíše duchaplné, než hluboké. Lze sestavit příběh ze série neúspěchů, a možná to někopmu napoprvé přijde zajímavé. Dick Francis má například vždy někde v polovině hrdinu zmláceného do bezvědomí.
Napodruhé to je daleko otravnější, než Schwarzeneggerovská a Conanovská série úspěchů.

K nemrtvé dračí ukázce ještě jedna výhrada - chybí kontext. Nevíme, jestli jsou postavy jen tak na procházce, nebo na začátku hrdinského questu, a drak se jen tak připletl, nebo je to finální souboj. Nevíme, o co jim jde; zda jen tak cvičí, bagrují expy, nebo je to zápas, na kterém stojí svět.

Většina poznámek pod čarou totiž směřuje k rozvoji příběhu; a ten zcela chybí. Pokud šlo ovšem o čistý zápas a ukázku mechanik, pak je matoucí, že se zápas neodehrál a mechaniky chybí rovněž.
28.11.2010 11:53 - Gurney
Tak jsem tu ukázku přečetl a výsledek mi přijde takový rozporuplný.

Drak je nastartován vyslovením svého jména, ale už se neřeší jestli by na souboj vůbec nedošlo, kdyby jeho jméno nebylo vysloveno (a v tom případě si jako hráč odnáším ponaučení že nemám jmenovat staré tvory, věci, lidi) nebo jestli drak vystartuje tak jako tak a tudíž nemá smysl aby GM mystifikoval "hraním si na dračí jména".

Hra sice hned takhle na začátku ukazuje začínajícímu GMovi že úspěch a neúspěch by měly mít své následky a že neúspěch je často zajímavější, jenže místo aby ukázka v případě neúspěchu přidala nějakou komplikaci a "utáhla šrouby" promění ho v takový "poloúspěch" kdy mají postavy v podstatě lepší postavení než před neúspěchem ale přitom se o něj nijak nezasloužili. Taková hra by mě asi za chvíli pěkně štvala.

Ona celá ta scéna sice vypadá pěkně jako povídka, snesla by se jednou za gamebook, ale jinak moc nereflektuje že rpg hry mají trochu jiná pravidla.

Celý ten souboj je extrémně NUDNÝ. Kostra draka leží v bažinách, kostra draka vyběhne na dobrodruhy, dobrodruzi zdrhají. A nižší sázky už se nastavit nedaly (družina získá/nezíská kopí aby ho měla)?

Ilustrace se od dob "acid knighta" zlepšily, teď vypadají jako z dětské knížky (byť mám doma knihy ze svých dětských let s obrázky o poznání hezčími).

Celkový dojem z ukázky? Po dlouhé době jsem dostal chuť na DnD4.
29.11.2010 11:38 - mrtvej bůh
sirien píše:
Odrážet se od dračího pařátu sekerou mi nepřijde nijak zvlášť epické. Epické by bylo, kdyby mu tou sekyrou ten pařát prostě usek a rovnou pokračoval k nějaké další jeho části.
Prostě na něj letí pařát a on použije sekyru k tomu, aby se mu bránil - mávnutim jí nastaví tomu pařátu do cesty. A protože je ten pařát dost těžkej a silnej, tak se od tý sekery neodrazí (jako by to udělala jiná sekera co narazí do sekery), ale pokračuje dál, takže se vlastně kryjící se bojovník odrazí od letícího pařátu.

Opravuju svou diagnózu - kromě toho, že máš pokřivené vnímání z exaltů, jsi navíc nikdy nedržel v ruce sekeru a jako nijak zvlášť epickej ti potom přijde manévr, kterej je úplně ideální na zlámaní si obou rukou, ale fakt nepraktickej jako obrana.

sirien píše:
A hluboce se omlouvám, že jsem popsal Solary jakožto nejznámější zástupce Exaltů místo toho abych tam popsal Lunaří smečku co se mění do ohromnejch koček a medvědů a orlů a trhaj draka na kusy, partu dragonbloodů, kteří ovlivní celé okolí ve svůj prospěh tím že ho promrazí, zatemní, zapálí a kdovícoještě případně siderealů, kteří by při pohledu zpátky v čase vlastně vůbec nic neudělali, jen by ten drak shodou okolností přestal existovat zrovna někdy tou dobou, co oni procházeli okolo, o Fey případně Abyssalech, Infernalech, Alchemycalech, halfgodech, halfcaste a dalších ani nemluvě.

Příště je určitě uvedu taky, abych Ti vyfouknul i tu poslední skulinu pro blbou poznámku.

Zapomněl jsi hrdinské smrtelníky.

argonantus píše:
Vidím, že jste opravdoví znalci.

Přijde ti, že v něčem nemám pravdu?
29.11.2010 13:50 - skew
sirien píše:
Hniloba:
...
Příště je určitě uvedu taky, abych Ti vyfouknul i tu poslední skulinu pro blbou poznámku.
Hm, jak vidno, ani to nepomůže :/
29.11.2010 15:24 - sirien
mrtvej bůh píše:
Zapomněl jsi hrdinské smrtelníky.

Nezapomněl, sou to socky, pro ně by kostěný drak skutečně byl epická výzva.

Sekeru sem v ruce držel, vím co jsem popsal.
Všimni si také, že jsem se při hodnocení uvěřitelnosti neodkazoval k realitě, ale k filmové scéně. Říká se tomu stylizace, což je věc která se od DrD nejspíš tradičně nedá čekat a od natvrdlejch trollů jejichž intelekt bez ohledu na svou velikost končí nepovšimnut a zabit stupiditou trollího chování se zase nedá očekávat, že by to pochopili...

Mimochodem tvé skákání mezi Exalted a realitou si mám nejspíš vykládat tak, že jsi fanouškem starého dobrého DrD kde se fantasy epické vlastnosti mísily s odkazy na vlastnosti reálného světa asi jako ingredience dortu pejska a kočičky?
29.11.2010 15:30 - Night of Triumphator
Kurnik, že bych ty Exalted zkusil? Mám rád fantasy a ST systém je v mých očích ten nejlepší systém... Díky topicu o DrD II :-)
29.11.2010 16:51 - mrtvej bůh
sirien píše:
Nezapomněl, sou to socky, pro ně by kostěný drak skutečně byl epická výzva.
Proto by to taky pro ně byl zajímavý protivník, ne taková nuda jako ve tvém příkladu se solarama.

sirien píše:
Všimni si také, že jsem se při hodnocení uvěřitelnosti neodkazoval k realitě, ale k filmové scéně.
No vždyť jsem psal, že ty exalty moc žereš... Už snad i autoři tu mají srandu z toho, jak se řekne vesnická fantasy a ty slyšíš epická fantasy.

Night of Triumphator píše:
Kurnik, že bych ty Exalted zkusil? Mám rád fantasy a ST systém je v mých očích ten nejlepší systém... Díky topicu o DrD II :-)
Určitě, je to bohovská hra. Akorát ten systém bohužel je dělanej z klasickýho ST, kterej funguje u o pár řádů slabších postav, ale tady teda ne.
29.11.2010 16:54 - Lotrando
Nemrtvej drak=vesnická fantasy :)

Pojmenovat pár klasů zvláštně ještě nedělá setting. Je to sice dobrej začátek, ale to je tak asi všechno.
29.11.2010 17:07 - mrtvej bůh
Lotrando píše:
Nemrtvej drak=vesnická fantasy :)

Taky od něj dostali hrdinové pořádně napráskáno, místo aby tři aktivovali standardní komba a dva si pilovali nehty jak v tom sirienově příkladě.
29.11.2010 17:28 - sirien
mrtvej bůh píše:
No vždyť jsem psal, že ty exalty moc žereš... Už snad i autoři tu mají srandu z toho, jak se řekne vesnická fantasy a ty slyšíš epická fantasy.

to co sem popisoval mělo s epickou fantasy jedinou návaznost a to draka, kterého tam dali sami autoři
Nevidím jedinou spojitost mezi mým odkazem k filmové stylizaci a tvýma narážkama na Exalted.

Lituji, ale stokrát opakovanou hovadinu ti tu sežere málokdo, i když jí zopakuješ po stoprvní a můžeš se tvářit že sem tu psal něco co sem nepsal jak moc chceš, ale faktem bude že to je pořád jen tvoje demagogie, ne moje vyjádření.

mrtvej bůh píše:
jak v tom sirienově příkladě.

který se nevztahoval k DrD, ale který se vztahoval k jakési tvojí poznámce.
29.11.2010 17:54 - Nerhinn
Vojtěch: Sorry, uklikla jsem se. Hrozně se omlouvám.
29.11.2010 17:56 - mrtvej bůh
sirien píše:
Nevidím jedinou spojitost mezi mým odkazem k filmové stylizaci a tvýma narážkama na Exalted.
To, že tu souvislost nevidíš, jsme zase zpátky u toho, že to moc žereš a máš z toho braindamage. Kdokoliv jinej kdo by aplikoval postupy, kterýma se sice zaručeně zmrzačíš, ale ve filmu by to dobře vypadalo, by si všiml, že to standardní fantasy nebude.
29.11.2010 18:05 - noir
mrtvej bůh: prosím, už toho nech. Tyhle zbtečné demagogické hrátky fakt nejí smysl. Na konkrétní agumenty reaguješ buď osobními výpady, anebo ukročíš bokem. To opravdu není způsob, jak mluvit-teda pokud není tvým jediným úmyslem urážet ostatní.
29.11.2010 18:09 - Vojtěch
*Otevřel si svou oblíbenou tlustou bichli pravidel a pozoruje dohady nad o poznání méně tlustými knihami s neméně ambiciózním obsahem*

Pánové, jen si tak říkám, jestli tu neporovnáváte pomeranče s jablky.

Nerhinn: Nevadí

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11354184150696 secREMOTE_IP: 3.145.77.114