Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
1.12.2010 11:55 - noir
Bažina je u vesnice, ne u města, takže to je vesnická fantasy.
1.12.2010 12:07 - Vojtěch
Ono asi vůbec nejlepší by bylo, kdyby systém dokázal podpořit jak vidláky, tak geroje s katanou a laserovýma očima.
1.12.2010 14:45 - Bouchi
Jen takova otazka - odkud jste odvodili, ze je ten nemrtvy drak "za vesnici", kdyz v celem textu neni o zadne vesnici ani slovo?
1.12.2010 14:53 - Lotrando
Neodehrává se vesnická fantasy okolo vesnice? :)

Jak jsme k tomu došli je o stránku zpět. Nápověda "trollí zkratka".
1.12.2010 15:07 - noir
Není za vesnicí?
1.12.2010 15:28 - pipux
Co je nakonec ta slavná, stokrát a tisíckrát zmíněná vesnická fantasy? Interpretací spousta ..... možná je i varianta a la epičtí vidláci/peoni na 30.lvlu s vidlema +5 ohnivého útoku a se srpy ďábelského zrychlení +3 :)

"Klatě! Dneska jenom tři prašiví nemrtví draci za stodolou? Co budeme mít ke snídani?"
1.12.2010 15:40 - wlkeR
Fejsbuk mě zkazil, hledám tlačítko Like XD

pipux: Já bych spíš řekl opak, a sice že i postavy nejvyšší úrovně pořád bude možné ubodat (neoenchantěnými) vidlemi a jejich magický supergear se bude hodit leda tak k převlečení strašáka na poli.

EDIT: Stačí kouknout na obrázky, vypadá tam někdo jako by neměl boty vypolstrovaný metrákem slámy?
1.12.2010 18:09 - Gurney
1.12.2010 18:17 - Vojtěch
Nó, akorát ten šupináč ještě potřebuje znemrtvit... ;)
2.12.2010 02:59 - sirien
Argonantus píše:
Celkově mám dojem, že je tento úsek debaty pro tvrbu nového DrD pramálo užitečný.

Nevzpomínám si že by mě někdo platil za vedení diskuse užitečné pro nové DrD, takže se s tím mohu asi klidně smířit :)

Gurney: Spojit něco takhle geniálního s DrD... to je sarkasmus opravdu hodně na hraně, kolemjdoucí lidé by to nemuseli pochopit a mohli by to vzít vážně
(stále platí, že pokud mi někdo chce udělat radost ke Slunovratu, pak vejce nebo nedávno vylíhlý night fury je rozhodně trefa do černého)
2.12.2010 04:07 - skew
pipux píše:
Co je nakonec ta slavná, stokrát a tisíckrát zmíněná vesnická fantasy? Interpretací spousta ..... možná je i varianta a la epičtí vidláci/peoni na 30.lvlu s vidlema +5 ohnivého útoku a se srpy ďábelského zrychlení +3 :)

"Klatě! Dneska jenom tři prašiví nemrtví draci za stodolou? Co budeme mít ke snídani?"

Gurney píše:
Typická vesnická fantasy
Heh, dobrý synchro...

Nicméně bych řekl, že stokrát omletá vesnická fantasy je dojem, který vznikl až tady jejím stonásobným omletím (imo, na rpgf se to neprobíralo o moc víc -jestli víc- než jiný topicy, na dracidoupe.cz už vůbec ne a na oficiálních stránkách myslím taky ne, tak nevím kde jinde by se o drd2 diskutovalo v takovém množství... ale nesleduju třeba nyx and hofyland and shit, tak možná se pletu).

A troufl bych si tvrdit, že označení vesnická fantasy má právě vymezit se vůči vidlákům/peonům na 30.lvlu s vidlema +5 ohnivého útoku a se srpy ďábelského zrychlení, co kosí draky k snídani. Ale věřím že jsi to jenom záměrně přitáhl za vlasy.

sirien: Mimochodem, několikrát jsi zmínil něco o tom, že postavy začínají jako totální socky a parkrát jsi srovnával s Exalted. Teď nemyslím to co tu vzniklo jednu dvě strany zpět na popud m.b. v reakci na tvůj příklad s trpaslíkem a drakem (ten příklad mi osobně přišel celkem ok, nic příliš epic).

Jde mi ale o to - proč vadí že postavy jsou na začátku třeba jen o málo schopnější než commoner (jen hypotéza ale předpokládejme že je to pravda) ? Je podle tebe špatná samotná myšlenka, že postavy začínají na nule a hrdinové se z nich stávají až časem (a i tak to bude dáno asi víc tím co si prožijí než systémově, nebo aspoň do značné míry) ?
Ostatně, je dost her, kde hráčské postavy nejsou nijak zvlášť schopnější oproti svému okolí, imo. Proč to vadí tolik u DrD2 ?

Zatím jediný, co mi výrazně nesedí, je prohlášení, že hra bude určena pro lidi kolem 10-15 let. Resp., když to trochu vulgarizuju, když se řekne "typickej třináctiletej kluk/holka", nepředstavím si nikoho kdo by chtěl hrát RPG. Protože RPG jsou gay, to si myslím uvědomuje dost lidí, i když to nazvou jinak. Tím že vyjde jedna nová hra se tenhle dojem nesetře, ať je ta hra jakákoli. Samozřejmě netvrdím že na její podobě nezáleží - dost možná by klon D&D4e byl i úspěšnější (kór u lidí té věkové kategorie).
Podle mě spíš ta kozervativnější* podba DrD2 u lidí ve věku 10-15 zafunguje jako síto, kterým povětšinou projdou spíš ti, co vydrží RPG hrát dýl (nevylučuju že to je jen naivní představa). Nebo minimálně, hodně lidí vyroste z toho, co jim poskytuje 4e / Exalted. Moc si netroufnu tvrdit, kolik lidí by zůstalo u "verze pro skutečné náctileté" a kolik jich zůstane u té současné (meh, upřímně skoro čekám, že Alnag vytáhne nějakej šikovnej průzkum ve prospěch teen verze, teda pokud mu to bude vůbec stát za... hm, život jde dál).

*konzervativnější co se týče heroičnosti, teda...
2.12.2010 05:46 - Vojtěch
Ono i ty hry, kde se ze začátku sockaří se přece dají hrát jako epic. Akorát je potřeba prostě začít na patřičném lvlu. Nikdo přece nenutí hráče začínat od nuly, pokud se na tom domluví. Mít možnost s něčím začít neznamená nutnost to skutečně udělat, ne?

Když bych chtěl ve starém DrD začínat jako velkej hrdina a pokračovat k většímu hrdinovi, tak snad můžu začít jako chodec na 6. úrovni a jet dál třeba.

Mít možnost obsáhnout více témat myslím není zrovna na škodu.
2.12.2010 07:04 - wlkeR
Nojo, ale tím se a) připavíš o část zážitku (protože na lv 36 bo kolik hra prakticky končí), a navíc b) musíš hned od začátku žonglovat s větším množstvím schopností, na které by ti jinak bylo dovoleno si zvykat postupně.
2.12.2010 08:11 - Vojtěch
No, heroic hra tak nějak předpokládá, že budeš leccos umět. Namísto osekání nízkých lvlů by to chtělo řešit jinak. Když se tak podíváš co dovedou postavy na lvl 1. V 4E, tak oproti předchozí edici prakticky první čtyři lvly šktrtli a trochu ostrouhali hp, u vyšších lvlů pak zase vzali schopnosti a to co bylo od cca 5-6 lvlů níž než postavy škrtli taky. To taky není myslím úplně nejšťastnější řešení, protože ti pak mizí předchozí schopnosti v nenávratnu. Bylo by myslím nejlepší, pokud by se podařilo koncipovat pár základních schopností postavy, kterými by se definovala od první úrovně a namísto přidávání by se jejich možnosti schopností rozšiřovaly s vývojem postavy.

BTW: Něco by samozřejmě mohlo být dosažitelné třeba až od určitého stupně vývoje (takové ty věci jako létání, očarování zbraně tak), ale mohlo by toho být pomálu. Pokud by schonosti byly v tématicky orientovaných stromech (kléčení, šerm...) pak by šlo jednotlivá povolání vytvářet jejich kombinacemi třeba (paladin = boj + víra světla (nebo tak něco) atd), ale to jsem myslím mimo téma, protože DrD 2 se o nic podobného asi snažit nechce.
2.12.2010 10:31 - pipux
skew píše:
Zatím jediný, co mi výrazně nesedí, je prohlášení, že hra bude určena pro lidi kolem 10-15 let.

Zajímavé. Zeptejme se - co přesně osloví tuto věkovou skupinu? "Dobrý" příběh je vždy takový, se kterým se můžeš identifikovat - má být šitý na míru tvým duševním proporcím, má odpovídat na tvoje aktuální vnitřní témata. 10-15 let ... hmmm ... pro kluky hodně sexu (-- co se bude prodávat více? obálka s drakem, anebo obálka s nějakou schoulenou, obnaženou ženštinou v bikini mailu?), pro holky mělké romány o princích na bílých koních (-- přemýšlím, jak dobře toto jde dohromady s předchozím - nejde :) ), pro obě pohlaví exempla, vzory a hledání vlastní identity (-- rodiče a rodina je v postmoderní éře strašně out a mimo, na svaté nikdo nehledí, a současné vzory předkládané náctiletým z massmediálního prostředí (různí feťáci, hedonisti, bipolárové) jsou hrozné - tj. solidní vzory mohou nadělat i něco dobra)?
2.12.2010 10:43 - noir
pipux: Shodou okolností teď tak trošku spoludělám na projektu zaměřeném na podobnou cílovku a je to složitější. Jde o to, jak velkou cílovku chceš v dané skupině oslovit. Mám na stole čísla marketingové studie a vypadá to trošku jinak. Na skupinu 20-40 tisíc teenů stačí relativně úzký rozptyl.
2.12.2010 10:47 - skew
Vojtěch píše:
Pokud by schonosti byly v tématicky orientovaných stromech (kléčení, šerm...) pak by šlo jednotlivá povolání vytvářet jejich kombinacemi třeba (paladin = boj víra světla (nebo tak něco) atd), ale to jsem myslím mimo téma, protože DrD 2 se o nic podobného asi snažit nechce.
Mno, tak podle mně teda zronva o tohle se snaží, ostatně nedávno byly v oficiální diskusi podobné dohady ("proč není v základní příručce kněz / černokněžník / nekromant...") a odpovědi na tohle byly právě v tom, že pro podobná povolání není v knize samotné místo, ale že z povolání která v knize jsou půjde poskládat takovej kněz nebo černokněžník v pohodě.
A vůbec myšlenky v podbném duchu jsou i v některém z prvních článků věnujících se levelům a povoláním, myslím. Že povolání, hl. ta základní, seskupují v sobě archetypální dovednosti a schopnosti. A až ta rozšiřující jsou třeba méně archetypální a více specializované - ale i tak se drží toho, že zašťiťují tematické dovednosti a schopnosti.
Že se z toho pak dají skládat nejrůznější druhy postav (a suplovat tak třeba chybějící povolání) by mělo být imo celkem nasnadě. Jen asi někomu to nemusí přijít jako legit cesta, jak takové různorodosti dosáhnout a chtěl by raději mít toho kněze posvěceného pravidly (tím že v nich bude).

Pipux: jop, tak nějak to asi myslím. Já to vyjádření "cílová skupina 10-15 let" chápu spíš jako "snažíme se, aby si hru užil i 10-15ti letý kluk / holka", ale společnej rys většiny (nebo ani poloviny) hráčů... imo nebude věk.
2.12.2010 11:05 - Vojtěch
Nevím jak vy, ale já cílová skupina nejsem... duševně jsem vyhodil kotvu kolem 5. roku ;)
2.12.2010 14:04 - Lotrando
ad) heroic fantasy a vyšší heroický level hry.

Jen velmi zřídka se mýtus, legenda, příběh, román, film, píseň zabývá obyčejným vidlákem. Hrdinové mají dokonce dost často i mimořádný původ, byť třeba utajený. Také platí, že zobrazování hrdinů se zabývá okamžiky významnými, ne tím, jak někde šlapal zelí (jakkoliv to může být vtipná epizoda). Prostě hrdinské skutky táhnou a není nic nudnějšího než být obyčejným sedlákem ve středověku. často to býval i dost krátký příběh (na dnešní poměry) s ne úplně šťastným koncem.
2.12.2010 16:04 - sirien
skew píše:
Jde mi ale o to - proč vadí že postavy jsou na začátku třeba jen o málo schopnější než commoner

V RPG obecně - ne, nevadí to vůbec nijak, co se mě týče tak mnohdy (ne vždy, ale mnohdy) spíš naopak.
Co se fantasy RPG týče - je to dost mimo hlavní proud fantasy a jejích fanoušků, nicméně obecně taky vzásadě nic proti, pokud to bude dávat smysl

Co se DrD týče - už v oDrD bylo zvykem začínat na lvl. 6, protože ty nižší nikoho nebavily, tabulka z PPP PPJ která říkala že postavy na 1.-5. lvl odpovídají věku postav cca 14 - 18 (nebo tak něco) byla kdekomu k smíchu.
Zacílení na nižší power level je docela v protikladu s mojí zkušeností s RPGčky a lidmi ve věku do 16ti let, což je deklarovaná cílovka (z OG i odjinud těch zkušeností nemám zrovna málo a jsou v tomhle poměrně shodné, výjimek bylo fakt poskromnu).
Z různých důvodů mám docela pochybnosti o fungování systémů jdoucích v jedné a té samé aplikaci pravidel napříč slabými postavami a epickými postavami (které od současných hráčů DrD budou takřka určitě žádány)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.109787940979 secREMOTE_IP: 3.145.8.42