Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
13.12.2010 21:31 - Sparkle
Shako píše:
Co je to za pozadavek. Kazdy se muze pokusit o vsechno, jen nekteri maji bonus, nicmene ne jistotu. Aspon tak chapu koncept DrD II. Ale proc by meli mit vsichni srovnatelne moznosti bez ohledu na okolnosti?
Pripadne asi nerozumim otazce.:)


Podle me tim myslel to, ze by tam nemely byt schopnosti vyuzitelny jen proti urcitymu typu potvor / v urcitym terenu a zaroven vyuzitelny jen urcityma classama. Obecny enchant proti demonum si muze poridit kazdy. Ale kdyz je to classova abilita jen pro classu XY, tak je to pro ostatni frustrujici, kdyz pak potkaj ty demony.
13.12.2010 22:49 - wlkeR
Asi jsem moc zkažený 4E a nedovedu tak dobře postihnout, jak to s těma dovednostma vlastně je. Jen doufám, že v komplet pravidlech to všecko bude udělané tak, aby nevznikala nedorozumění tohoto druhu ("v pravidlech se píše, že to umí povolání A a ty seš povolání B, tak mu nelez do zelí, kapišto?" ... a tak.)
14.12.2010 00:27 - Jerson
Já si přečetl hraničáře, a ... vykrádání kobek? Hraničář? To že je najde, prosím. Ale mát dovednsot "Vykrádání", jsem neměl rád ani u zvěda, pardon, zloděje v DrD.

A když jsme u toho zvěda, to byla postava, která mi v DrD vždy chyběla - týpek, který nekrade na co přijde, ale poslouchá, občas mluví a když to nejde jinak, vytasí nůž. Ale mít k tomu noži i luk a jezdit na koni a vědět, že z toho luku budu potřebovat více než jeden výstřel, abych zastavil protivníka (protože popravdě, schopnost vystřelit deset dalších šípů do cíle, kterého jsem jednou trefil je dost mizerná vedle schopnosti, která jedním šípem cíl zastaví, potažmo zabije. Zvěd by se mi podle popisu vůbec nelíbil.

To mixování povolání mi začíná připomínat Stín meče v hodně složité verzi.
A čím dál méně chápu koncept classů, které se nazývají povolání a míchají se mezi sebou. Pokud má každé povolání určité dovednosti, které dostane automaticky, tak mi to připadá dost omezující, a pokud si může schopnosti vybírat, proč to není dovednostní systém?
Nicméně do systému povolání zatím opravdu nevidím, ani trochu (a přijde mi to divné).
14.12.2010 00:48 - Vojtěch
Gurney píše:
To dobré je co? že to bylo v češtině? :)


Né, já už vím co by to mohlo být (a na čem by se okolí asi shodlo)! Nechat se inspirovat nějakou úspěšnou hrou od jinud! :D
14.12.2010 00:49 - sirien
Poissonův proces píše:
Na d20? S kym, prosimte?

ačkoliv chápu, že pro některé členy komunity je to představa šílenější, než pokus o realistickou vizualizaci scenérie Planescape při pohledu z okraje Sigilu, někteří z nás mají přítelkyně či partnerky a některé z nich se dokonce pohybují na tomto webu, kromě čehož se tu potulují i jiné osoby ženského pohlaví (což naštěstí v kyberprostoru určité jedince neuzemňuje do koktání), přičemž většina z nás patří ke generaci, která nemá sex tak moc tabuizovaný...
...jednoduše řečeno, i pokud ze svého pohledu soudíš odlišně, představa osazenstva Kostky a sexu si nemusí být nijak cizí.

Někdy bys měl sex zkusit, má to spoustu příznivých účinků. Například to u mnoha lidí umenšuje chuť zbytečně obtěžovat okolí trapnejma sexuálníma narážkama ;)
14.12.2010 13:07 - Argonantus
Já mám pocity podobně zmatené, jako Jerson. "Slovanský feeling" se smrsknul na názvy povolání, jak bylo jedovatě konstatováno, s hodně háčky.

Sapkovského Zaklínač souvisí se Slovanstvem opravdu dost volně. Navíc by to dokonce mohlo zavrzat i v autorských právech.

Ten Zvěd zase zvonku vyzerá ako dajaký mongolský mangudai.

A hrdý Hraničář, patent Tolkien, se mění v méně kvalifikovaného stavebního dělníka, kdybych byl nekorektní, málem by mi naskočil romský týpek s lopatou.

Čaroděj je zase takový živlometač; no, v zásadě to může fungovat, ale trochu se bojím, jestli tohle drsné očesání hráčů, zvyklých na mocného Gandalfa, nějak nadchne.

Osobně soudím, že struktura povolání válečného RPG - neb jiné vlastně nikoho nezajímá (... a sem mrtvej...) - nejjednodušeji a nejosvědčeněji vychází z trianglu válečník - kouzelník - zloděj, a nějaké mixy mezi tím.

Ve starém DrD se zřejmě kdysi na začátku mihla myšlenka dělit profese na postavy, které bojují klasikou (= mečem), postavy, které střílejí, a postavy, které metají kouzla. Taky to nebylo špatné, jen se od toho poněkud odsurfovalo, protože střílení na vyšších levelech jaksi chcíplo a kouzla rozmetala jakoukoli konkurenci.
14.12.2010 13:31 - Sparkle
Cetla jsem prvni kapitolu a 3 clanky v Pevnosti o povolanich, ale ze to je inspirovane necim slovanskym jsem se docetla az dnes tu v nejaky diskusi, poznat to fakt neni.
14.12.2010 14:30 - Quentin
Píše:
neb jiné vlastně nikoho nezajímá (... a sem mrtvej...)

Mrtvej? Ale vůbec.
14.12.2010 14:46 - mrtvej bůh
Jo, mrtvej jsem tady já, tak bacha.
14.12.2010 15:25 - sirien
Argonantus píše:
Čaroděj je zase takový živlometač

DrD(+) má dlouhou tradici v prznění magie do podoby týpka s výkonnou baterkou na zádech bez špetky stylu, mysticismu nebo zajímavosti...

Argonantus píše:
válečného RPG - neb jiné vlastně nikoho nezajímá

nezanedbatelná množina hráčů WoD by s Tebou nesouhlasila... podobně lidé hrající hry jako je NG, BESM a podobné by nesouhlasila...
14.12.2010 16:26 - Quentin
Píše:
nezanedbatelná množina hráčů WoD by s Tebou nesouhlasila...

Mluvime o fantasy; tam je boj zanrova nutnost ;-)
14.12.2010 16:56 - sirien
QuentinW píše:
Mluvime o fantasy; tam je boj zanrova nutnost

To je také stereotyp, se kterým bych nesouhlasil... osobně mám odehranou krásnou fantasy kroniku která se točila okolo života v jednom odlehlém městečku, pak se to bohužel rozpadlo protože lidi neměli čas, ale boje tam bylo minimum a hra to byla fakt povedená.
Ale uznávám že meinstream fantasy se bez boje neobejde.
14.12.2010 17:00 - Sparkle
QuentinW píše:
Mluvime o fantasy; tam je boj zanrova nutnost ;-)


Neni neni neni. My co preferujem klasicke pohadkove fantasy settingy ale bez boju a spis o zapletce, intrikach atd existujem, jen se o nas nevi nebo se nam smejou :( :)
14.12.2010 17:52 - Jerson
Argonantus píše:
Osobně soudím, že struktura povolání válečného RPG - neb jiné vlastně nikoho nezajímá (... a sem mrtvej...) - nejjednodušeji a nejosvědčeněji vychází z trianglu válečník - kouzelník - zloděj, a nějaké mixy mezi tím.

S gtím trianglem máš vícceméně pravdu, alespoň ve fantasy, jen nesouhlasím s tím válečným RPG.

Nicméně když vezmu, co si představuju pod pojmem "povolání", tak postava složená z více povolání a ještě v různém mixu mi přijde jako to nejhorší nezi klasickým Classem a dovednostním systémem. Už jen proto, že i jedno povolání může mít dost široký záběr.
14.12.2010 18:10 - Quentin
Sirien, Sparkle: Hrál jsem hromadu sessionů bez boje. Nemám rád sessiony, kde se jen bojuje (simple hns). Ale celá fantasy kampaň bez bojů nemá koule; hlavně proto, že hromada hráčů bitky očekává, přecijen ty fantasy postavy nenosí meče pro parádu.
14.12.2010 19:37 - ShadoWWW
Jasný, RPG bez boje přenechme indie hrám.
14.12.2010 21:00 - Sosáček
sirien píše:
někteří z nás mají přítelkyně či partnerky a některé z nich se dokonce pohybují na tomto webu,

A kdo z vas je ta "pritelkyne", ty nebo noir? :D

(ne, chapu, humor ktery jsem se naucil u Quentina doma se vam nelibi. Nechame si ho na jindy.)
14.12.2010 21:12 - Sosáček
QuentinW píše:
nemá koule

Proc tohle zminujes co tri prispevky? Jako fakt.

Jinak nevalecny rpg pochopitelne zajimaji lidi. A taky je rozdil nevalecny rpg, a rpg kde se sice da potkat boj (i valka), ale pravidla popisujici boj nezabiraji vetsinu knizky a postavy maji i jine vlastnosti, nez to jak umi bojovat.

Treba WoD co zminuje tukan muze byt hodne valecne (ac jeho soubojovy system je podle meho nazoru brilantni ukazka spatneho designu, na kterou nema ani drd2), jinak by tezko existovaly dve knizky venovane jen zbranim a valce.
14.12.2010 21:21 - Argonantus
Jerson:

No, ono totiž s bojovým povoláním obvykle zvládneš zahrát bez problémů nebojovou scénu, kdežto obráceně to moc nechodí.
Pročež se lze vykašlat na nebojové vlastnosti postav - nějak se to zimprovizuje.

A už když jsem to psal, tušil jsem, že se někdo ozve.
14.12.2010 21:58 - Gurney
Centrální limitní věta píše:
Treba WoD co zminuje tukan muze byt hodne valecne (ac jeho soubojovy system je podle meho nazoru brilantni ukazka spatneho designu

Jestli to není jen takové velkohubé prohlášení tak by mě zajímalo proč.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11810803413391 secREMOTE_IP: 18.221.15.15