Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
26.12.2010 11:59 - Vojtěch
sirien píše:
Ty názvy nejsou cool, takže je zbytečné jejich coolness odůvodňovat.
Ty názvy na mě ani nepůsobí nijak zvlášť explicitně slovansky, mimochodem, spíš tak nějak... fádně. Ok, nejsem léčitel, jsem jen mastičkář... nejsem lupič, jsem jen kejklíř... prostě takové low level.

Souhlas... a nebo ještě hůř - rovnou tě označují za oborového diletanta :D
26.12.2010 13:32 - skew
Elgard píše:
Kdepak, ten článek jsem nečetl. Ten dojem mám z toho, co jsem přečetl tady a na RPG foru. Působí to na mě celé tak, že autorstvo DrD už je tak dlouho v názorové defenzivě, že už ani nechce přijmout jiné pohledy na věc s tím, že by na nich mohlo něco být. Takto to vypadá že DrD razí tu správnou linii a připomínky jsou brány jako a priori destruktivní (tady generalizuju, píšu, jak to na mě celé působí). Prostě je to ve stylu "Supr, díky za názor, ale je špatný, my to vidíme jinak a děláme to správně." Stručně řečeno, myslím, že DrD2 tým má problém nebrat věci osobně a vidět je s odstupem.
Ok, fair enough. Dík za odpověď, těžko se hádat.
26.12.2010 14:09 - sirien
Elgard píše:
Dragon Age musím hrát jedině anglicky, protože při shlédnutí české verze

nevíš, o jakých hrůzách mluvíš. JÁ jsem viděl Dragon age v prvním překladovém nástřelu, v tom zcela nekorekturovaném, co ještě ani nepotkal testery... to bylo HUSTÝ Ti řeknu.
27.12.2010 10:54 - mrtvej bůh
sirien píše:
Dovolil bych si rýpavě poznamenat, že Jersonem kritizovaný přístup až nápadně připomíná přístup silně prosazovaný jednou raději nejmenovanou RPG designovou teorií pochybného kreditu, jejíž zastánci se mezi tvůrci DrDII vyskytují

Mistr mnoha slov s nulovým obsahem znovu zasahuje!

sirien píše:
Občas lituju že už RPG F tak moc nečtu, místy to je dokonalá učebnice chybné argumentace v praxi

žijova, tohle mame uplne stejně!
Akoratže ja teda s timhle pocitem ctu tvoje prispevky tady.
27.12.2010 10:55 - Elgard
sirien píše:
JÁ jsem viděl Dragon age v prvním překladovém nástřelu, v tom zcela nekorekturovaném, co ještě ani nepotkal testery...


To musel být zážitek :-D
Viděl jsi Albion v překladu od Score? To bylo taky dobré dílo. Třeba perly jako: "pickaxe = sekera na kopání" nebo "bolt thrower = vrhač blesků"
27.12.2010 10:57 - mrtvej bůh
Jo, taky lol na to, že v popisu druida sice není, že má schopnosti jenom ve hvozdu, ale některým místním je hned jasné, že to tak je, a tepou. Už nevím kdo, hledat se s tím nebudu.
27.12.2010 11:21 - sirien
Elgar: Tři a půl hodiny jsme se řezali smíchy u character creation, dál jsme se nezvládli dostat, protože takřka co překlad, to dělovka stylu třetí schopnost archery: Potlačený oheň (supressive fire)

Hniloba: někdy si fakt zábavnej svojí nevědomostí a urputnou snahou ji zakrýt osobními útoky okolo :)... s hvozdem tu má obsesi Jerson.
Moje poznámka k nejmenované designové teorii byla určena lidem, kteří vědí o čem je řeč, jen aby si toho všimli, protože a) se mi to nechce posté rozepisovat znovu b) nemám náladu na ten flame, který by tu zase nějaký chrabrý roníkův obhájce zkoušel rozjet. Nehodlám to nijak zvlášť rozepisovat ani tobě, jestli tě tak moc žere že to nechápeš, máš na tomhle webu všechny materiály k samostudiu.
A protože za pár hodin na tejden odjíždim a nejsem tak zlej abych tě nechal v takové depresi, tak ti dám ještě nějaké záchytné body - nejmenovanou teorií je myšlena GNS, vlastností, která je u ní v tomto podstatná, je snaha o monotematické systémy podporující specifický aspekt hry a mám pocit, že jsem to relativně podrobně už jednou rozebral ve svém vyjádření k roníkově článku o srdcolamech.
27.12.2010 12:07 - mrtvej bůh
Gurney píše:
Minimálně ten druid s prakticky totožným konceptem přírodního čaroděje jako druid z DnD mi přijde fakt vtipný

Jasně, druid v DrD1 je přírodní čaroděj, druid v DrD2 je přírodní čaroděj, takže je jasné, odkud se vzala inspirace - z DnD!

Sirien píše:
někdy si fakt zábavnej svojí nevědomostí a urputnou snahou ji zakrýt osobními útoky okolo :)... s hvozdem tu má obsesi Jerson.

Tak jsem se přece jen podíval, kdo všechno měl potřebu se do toho hvozdu obout, a co nevidím - tebe. A pak mluv o zakrývání.

sirien píše:
A protože za pár hodin na tejden odjíždim a nejsem tak zlej abych tě nechal v takové depresi

Tim se netrap, takový lidi, co na lidi, s kerejma nesouhlasí, vytahujou posměšný přezdívky (roník), jsou pro mě takovej póvl, že musej vytáhnout fakt pecku, aby se mě to dotklo.
27.12.2010 12:42 - Sosáček
zombie jezis: hej, tohle obdivuju. ja si musim dat pauzu vzdycky po chvili. mluvit o jinejch vecech nez jak je dnd super (a jersonuv system, pochopitelne) na d20 je jak bavit se o evoluci s lidma co tvrdi ze zeme je 6000 let stara a buh dal do zeme dinosauri kosti aby proveri viru lidi, a ti co veci na evoluci selhali a pujdou do pekla.
27.12.2010 16:26 - Čindi
Ahoj všem, nezdají se vám ty invektivy zbytečný. Ano tady si myslí, že nové DrD nebude dobrý systém. Ale to nedává právo zbytečně někomu nadávat. Za některý do kterých, je zde se obouváno je vidět nějaká práce tady na fóru a pak jsou tu jenom někteří, kteří ostatní osočují. Přijde mi to špatný a zbytečný.

Zatím o mechanice DrD, ne-testerům není nic známo a uvedená preview moc dobrá nejsou.
27.12.2010 16:38 - noir
Čindi: Fór je v tom, že testovací pravidla má v tenhle moment asi tak půlka republiky - většina lidí, co se k nim vyjadřují, je v ruce mají. Já třeba ne :)

K obrázku druidky: konečně něco, zač se člověk nemusí stydět. Je vidět, že Merlkir ovládá techniku. Potud dobrý. Ale proč je to zase tak strnulý? Má to vyjadřovat druida - v tom, co je na něm druidského. A on sedí. To je podstatou druidství sedět a usmívat se jako na fotografii z páté třídy? V jaké situaci ho malíř zastihl? Jak se chystá holit nohy? To neexistuje nějaká aspoň trošku zajímavější a rozhýbanější situace? Merlkire, ty kreslit umíš, tak proč ty obrázky nenaplníš nějakým příběhem? Mě to přijde jako velká škoda...
27.12.2010 16:46 - OzzKar
Močení z okna a holení nohou a jiného ochlupení (ale ne v americkém stylu)- to je to oč v DrD 2.0 běží. A házet si na to můžeme jakýma kostkama chceme.
27.12.2010 16:57 - Lotrando
Dokud to nevyjde, tak to stejně nikdo hodnotit nemůže. Ono co bylo v testu je imho dneska už dávná minulost. Uvidíme co se nakonec objeví na pultech obchodů.

Jinak tohle mě dostalo. Ten člověk to vystihl úplně přesně:

Choranzanus na RPGF píše:
Z toho co jsem měl možnost vidět tady na foru, tak mnoho lidí si myslí, že když mají "conflict resolution" tak že navrhli
RPG.
Nic nemůže být vzdálenější pravdě. Je potřeba mít monstra, kouzla, schopnosti (detailní), pasti, artefakty... Uvědomte si, co všechno pán jeskyně skutečně potřebuje aby začal hrát. Ta hra je podle mě mnohem víc ovlivněná těmi elementy než si kdokoliv na tomhle foru uvědomuje. Je to v podstatě jednoduché, když do bestiáře dám mouchy zlodějky a tygří brouky, magické předměty meče +1, kouzla modrý blesk a zelený blesk, tak postavy budou bojovat s mouchamy zlodějkami a tygřímy brouky, pomocí mečů +1 a modrých blesků, i kdybych se tam nakrásně rozepisoval o tom jak si představuju, že se ta hra dá hrát (natož má hrát). V pravidlech hry na hrdiny se nedá nic okecat.
27.12.2010 17:06 - mrtvej bůh
noir píše:
Ale proč je to zase tak strnulý?

Hele, bejt tebou, radši si dávám bacha. Přece jenom tvejma nárokama by neprolezly ani ilustrační obrázky (minimálně ras, možná i povolání, to už nevím) z DnD4, a to není tak povolenej a podporovanej cíl. Abys někomu nešlápl na kuří oko, nebo tak něco.
27.12.2010 17:26 - Colombo
OT(nejaktivnější diskuze): on asi nemá někdo zkušenosti se spouštěním úloh v metacentrum a byl by mi ochoten pomoci?
27.12.2010 18:22 - Jerson
mrtvej bůh píše:
Jo, taky lol na to, že v popisu druida sice není, že má schopnosti jenom ve hvozdu, ale některým místním je hned jasné, že to tak je, a tepou.

v promo textu k druidovi se píše:
Lovec, který se vydá cestou druidů, se stává součástí hvozdu kolem sebe. Příroda je mu mnohdy jediným domovem a jako zaříkávač si k ní vytváří přímo magické pouto.

Kterému ze slov vyznačdných kurzívou nerozumíš?

Jestli je tohle způsob jak říct "Náš dvojkový druid bude něco úplně jiného než neoblíbený a nehraný druid z DrDo", pak tam měla být hvězdička a vysvětlující poznámky pod čarou, aby to pochopili i blbci.
Třeba v Asterionu jsou popsaní druidové všech možných oblastí včetně města, ale to je patrné už z jejich obecného popisu. Ve srovnání s nimi (na jiné druidy v českém RPG jsem nenarazil) je ten z DrD2 naprosto evidentně nacpán do hvozdu, alespoň co se popisu týká.
27.12.2010 18:45 - skew
Píše:
Kterému ze slov vyznačdných kurzívou nerozumíš?
Ono stačí číst dál -.-
(nebo případně už v tom flavor textu před citovanou pasáží druidka osvobodí postavy z nějaké kobky)
27.12.2010 18:54 - Merlkir
noir píše:
Ale proč je to zase tak strnulý? Má to vyjadřovat druida - v tom, co je na něm druidského. A on sedí. To je podstatou druidství sedět a usmívat se jako na fotografii z páté třídy? V jaké situaci ho malíř zastihl? Jak se chystá holit nohy? To neexistuje nějaká aspoň trošku zajímavější a rozhýbanější situace? Merlkire, ty kreslit umíš, tak proč ty obrázky nenaplníš nějakým příběhem? Mě to přijde jako velká škoda...


Jednak je tam určitá moje neschopnost, peru se s tím jak do půlstránkové ilustrace nacpat to pravé, aby byla přehledná a výstižná.
Na druhou stranu je tam specifické rozhodnutí - nemít každý portrét povolání akční a plný násilí (zatím takové byly).

Jasně, hra je násilí a akce plná, mohl jsem tam mít druida s vlajícím bílým vousem a jelením parožím, jak vede do boje stádo oživlých stromů.
Ale druid je hezké povolání, imo se může líbit třeba slečnám, protože je především o vztahu k přírodě.
Proto máchání nožek v horském potůčku, sezení na kvetoucí větvi, povídání si s motýly.
27.12.2010 18:58 - Alnag
Melkir píše:
Proto máchání nožek v horském potůčku, sezení na kvetoucí větvi, povídání si s motýly.


Tuhle jsem viděl studii analyzující pohlaví (resp. gender) a "aktivitu resp. pasivitu" činnosti postavy na obrázku v základních příručkách DnD 4e. (Ne, nedělám si srandu.) Budiž ti tedy známo, že jsi možná nevědomky naplnil klasický genderový stereotyp, že ženské postavy jsou pasivní, přijímající oběti.
27.12.2010 18:58 - noir
Merlkir: Ale já nemluvil o násilí - pro mě zcela ideálně vystihuje představu DrD2 druida komiková Poison Ivy. Mrkni na některé její ilustrace, co se dá dělat s postavou, která si hooodně dobře rozumí s rostlinami.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10223579406738 secREMOTE_IP: 3.22.181.209