Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
28.12.2010 11:06 - Lotrando
Hniloba: ty jsi taky jak kolovrátek; prostě v původním DrD stál druid za bačkoru. originální, ale nehratelný, ostatně spousta dalších konceptů tam byla podobných. A při té trošce informací se tu holt lidi baví o blbostech a rozvíjejí úvahy "co kdyby". Jedinej kdo z toho dělá kovbojku jsi ty.
28.12.2010 11:22 - mrtvej bůh
Lotrando píše:
ty jsi taky jak kolovrátek; prostě v původním DrD stál druid za bačkoru. originální, ale nehratelný, ostatně spousta dalších konceptů tam byla podobných.

Jo, a to ti fakt místní debaty nepřipadají jako větší kolovrátek?
1) objeví se informace
2) několik lidí ji pochopí co nejhorším možným způsobem, původní informaci rychle zapomenou a o svých představách o ní halasně hartusí
3) vtipy o slovanství
4) goto 1
28.12.2010 11:37 - Sosáček
mrtvej bůh píše:
několik lidí ji pochopí co nejhorším možným způsobem, původní informaci rychle zapomenou a o svých představách o ní halasně hartusí

Mno.

Na jednu stranu se rika "nepovazuj za zly umysl neco co se da adekvatne vysvetlit blbosti", ale na druhou stranu, myslim ze jsme tu spis na umyslnejch disinterpretacich. Jako kdyz banda vozralejch debilu rekne "znasilneni? beztak se ji to libilo" nebo tak.
28.12.2010 14:20 - Lotrando
clv: ty tvoje přirovnání jsou teda perly.

mrtej:Jak jsem říkal, nedostatek informací, nuda, určitý pocit sounáležitosti, nedělej že tomu nerozumíš. Tohle přece funguje obecně. Tvoje publikování pod originálním nickem je svým způsobem taky fenomén. Moc bych nedal za to, že normálně píšeš po nějakým více známým, ale to je buřt. Je to prostě určitej folklór tohle rejpání i to vaše trollování, které navazuje. jeden bez druhého bysme tuhle diskuzi na těch 140+ stran asi ne těžko dotáhli.

Tak si přejme hodně nových flejmů do příštího roku, ať se máme kde vyblbnout.
28.12.2010 14:24 - pipux
Anebo jiné řešení: nepsat blbosti, pořídit si např. boxovací pytel (či cokoliv jiného, co pro vás funguje).

:)
28.12.2010 14:49 - Vojtěch
Kazisvěte :)
28.12.2010 21:02 - ShadoWWW
Zajímavý post od Paboooka na RPGf.
Paboook píše:
Za posledni dva tydny tu pribyla hromada prispevku, ktere jsem ted vice ci mene dukladne prosel.

Moje poznamka k povolanim:

1) Prekvapuje me, jak malo pouceni si autori vzali z puvodniho DRD. Uz tam se prokazala nelehka pouzitelnost "neakcnich" (uvozovky umyslne) povolani alchymisty a druida. Proc vytvaret obdobna, kdyz zacinajici mladsi hraci (proklamovana cilova skupina) uvitaji spis akcni povolani, ktera jednaji primo, nezatezuji zbytek druziny pripravami a chystanim, a maji schopnosti pouzitelne v jakemkoliv prostredi. Mastickari apod. jsou typicke NPC, mezi povolanimi ve hre na hrdiny (protoze takto budou mladi kluci RPG nejspis vnimat) nemaji co delat.

2) Hranicar, lovec a zved, nebo druid a saman v jednech pravidlech? Zacinajici mladsi hraci uvitaji jasne definovana archetypalni povolani, a urcite jich nemusi byt mraky. Doporucil bych vykaslat se na vzajemne kombinace a udelat radeji poradne viceurovnova zakladni povolani s jasne odlisenou naplni. Tady bych se poucil ze Stinu mece, ktery splacaval kombinace povolani a marne hledal vhodna pojmenovani pro vznikle mutace. Klasicka ukazka vitezstvi opojeni ze systemu nad zdravym rozumem.

3) Doporucil bych spolknout horkou pilulku marne vynalozene prace a stavajici koncept prehodnotit. Jestlize ma byt system koncipovan pro zacinajici mladsi hrace, je nejen zbytecne slozity a matouci (tim myslim ty prekryvajici se sfery vlivu), ale hlavne kontraproduktivni.

Jinak drzim palce a jsem zvedav na vysledny produkt.
28.12.2010 21:17 - Alnag
ShadoWWW: Díky za přeposlání. Myslím, že to napsal poměrně výstižně a není moc co dodat.
28.12.2010 21:21 - Lokken
Paboook píše:

Mně nezbývá, než s ním souhlasit!
28.12.2010 21:36 - Merlkir
Lemmy píše:
Zde bych se DrD2 trochu zastal:

Paboook píše:

Mastickari apod. jsou typicke NPC, mezi povolanimi ve hre na hrdiny (protoze takto budou mladi kluci RPG nejspis vnimat) nemaji co delat.


Právě, že Mastičkáři apod. jsou výborná povolání, která naopak ukazují, že akce může být různorodá a nejen bojem je člověk živ. V moderním RPG mají mít naopak tato povolání velký prostor, i v této cílové skupině (když už nic jiného, může hra vychovat nové hráče v té první větě - není to jen o "kydlení"). Navíc, Mastičkář je zejména i schopný vyjednavač a řečník (aby prodal svoje služby či dryjáky, musí tyhle schopnosti ovládat) a jako léčitel se v žádné družině neztratí.

Paboook píše:

2) Hranicar, lovec a zved, nebo druid a saman v jednech pravidlech? Zacinajici mladsi hraci uvitaji jasne definovana archetypalni povolani, a urcite jich nemusi byt mraky. Doporucil bych vykaslat se na vzajemne kombinace a udelat radeji poradne viceurovnova zakladni povolani s jasne odlisenou naplni. Tady bych se poucil ze Stinu mece, ktery splacaval kombinace povolani a marne hledal vhodna pojmenovani pro vznikle mutace. Klasicka ukazka vitezstvi opojeni ze systemu nad zdravym rozumem.

S tím, že některá povolání se odvíjí od jiných, jiná spolu prakticky vůbec souviset nemusí (např. zvěd a šaman).
Tuhle myšlenku bych podpořil jen ve smyslu - máš základ povolání a můžeš z nich udělat cokoliv díky svobodnějšímu výběru schopností a dalších věcí (osvědčený a hráči celkem vyhledávaný přístup).
Se systémem nebo mechanikami to prvotně nesouvisí - je to spíš o pohledu na systém a předložených možnostech.
Při několika základních povoláních (jak uvádíš) bez možnosti postavu koncipovat jinak než je psaná, se bohužel nevyhneš tomu, že bude většině vadit, že si nemůže zahrát postavu jakou chce, ale pevně daný archetyp. To je podle mě daleko větší prohra zdravého rozumu.
Imho zrovna Stín meče měl podle mě hodně dobře dělaná jména povolání při takovém počtu a i logika kombinací byla hodně dobrá - dokonce si hra dovolila i takové věci, jako nepoužít provařený název povolání Hraničář ale vložit povolání s vlastním fluffem - Válečného druida. To, že se v náplni povolání dost překrývaly je ale fakt.

Paboook píše:

estlize ma byt system koncipovan pro zacinajici mladsi hrace, je nejen zbytecne slozity a matouci (tim myslim ty prekryvajici se sfery vlivu), ale hlavne kontraproduktivni.


Zrovna u tohodle souhlasím s argumenty, že bych si počkal na hotový produkt.
I tak, něco málo jako tester o systému vím a aniž bych něco prozradil, musím napsat, že základ systému je hodně povedený a jednoduchý. A co by mohlo být složitější, do toho člověk po nějaké menší praxi + dobrých popisech v knize myslím rychle pronikne.
28.12.2010 22:10 - Colombo
Colombo píše:
On je rozdíl mezi šamanem a druidem?

kdyz jsme uz u toho citovani...
29.12.2010 00:16 - Sparkle
Lemmy píše:
Právě, že Mastičkáři apod. jsou výborná povolání, která naopak ukazují, že akce může být různorodá a nejen bojem je člověk živ. V moderním RPG mají mít naopak tato povolání velký prostor, i v této cílové skupině (když už nic jiného, může hra vychovat nové hráče v té první větě - není to jen o "kydlení").


Jenomže to by se to nesmělo jmenovat mastičkář, že :)
29.12.2010 00:28 - Dukolm
Z diskuze tady a na RPG F jsem nabyl dojmu.
že autoři se snaží stále zachovat pojem povolání a napasovat všechno pod jedno jméno. A působí to velký zmatek. Možná by to chtělo se zamyslet a udělat změnu.

Ilustrace druida no jako druid mi to nepřipadá možná tak nějaká divoženka.
29.12.2010 01:23 - Gurney
Merlkir píše:
když už nic jiného, může hra vychovat nové hráče v té první větě - není to jen o "kydlení"

Dračí doupě a výchova, to mě poněkud zamrazilo, u těch ortodoxních odchovanců jsou výsledky děsivé i tam kde se žádné kydlení nekoná...Sparkle píše:
Jenomže to by se to nesmělo jmenovat mastičkář, že

Má "mastit" v čechách taky víc významů nebo je to jen moravská záležitost? (jen mě zajímá jestli bude tenhle název vzbuzovat u cílovky stejné asociace v celý ČR :)
29.12.2010 09:26 - Vojtěch
Já bych se docela bál mít povolání bojová a spíše nebojová, aby to nedopadlo jako s alchymistou / druidem / siccem a částečně asi i mágem v původním DrD. Pak hrozí, že se část družinky bude kopat kamsi v jedné nebo druhé situaci. Nebylo by lepší pak fůzovat nebo umožnit vybrat si na začátku jedno bojové a jedno nebojové povolání k dotvoření celé postavy?
29.12.2010 09:47 - noir
Podle Slovníku nespisovné češtiny je Gurneyho výklad slova mastit rozšířený po celé republice, jen v Brně znamení kromě samohany i koitus.
29.12.2010 09:59 - Vojtěch
No, snad si hráči vzpomenou spíše na hodiny literatury, kdy se probíraly dochované středověké lidové hry.

Asi těžko :)
29.12.2010 10:28 - ShadoWWW
Když jsme u těch dynamických kreseb...

Tady je videokurz, jak kreslit dynamicky hlavu:

http://hotfile.com/dl/92624887/f42132f/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Head.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/92629893/6d10de1/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Head.part2.rar.html
http://hotfile.com/dl/92630044/469d856/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Head.part3.rar.html
http://hotfile.com/dl/92634378/a72c35f/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Head.part4.rar.html
http://hotfile.com/dl/92634527/68ab253/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Head.part5.rar.html
http://hotfile.com/dl/92635079/55451b4/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Head.part6.rar.html
http://hotfile.com/dl/92635512/99999e8/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Head.part7.rar.html
http://hotfile.com/dl/92636986/23d8cfe/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Head.part8.rar.html

A tady celé tělo:

http://hotfile.com/dl/92604206/a11f533/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part01.rar.html
http://hotfile.com/dl/92605810/c234721/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part02.rar.html
http://hotfile.com/dl/92607308/2042092/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part03.rar.html
http://hotfile.com/dl/92608137/708343c/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part04.rar.html
http://hotfile.com/dl/92608138/32eaaf9/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part05.rar.html
http://hotfile.com/dl/92609111/39116ca/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part06.rar.html
http://hotfile.com/dl/92611250/c0b8695/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part07.rar.html
http://hotfile.com/dl/92615369/891eaea/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part08.rar.html
http://hotfile.com/dl/92617730/f0b6b7c/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part09.rar.html
http://hotfile.com/dl/92620989/dbb811b/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part10.rar.html
http://hotfile.com/dl/92622004/e0aebf4/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part11.rar.html
http://hotfile.com/dl/92622468/1e23ad2/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part12.rar.html
http://hotfile.com/dl/92622663/ec326c6/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part13.rar.html
http://hotfile.com/dl/92624675/9de634d/Dynamic_Figure_Drawing_-_The_Body.part14.rar.html
29.12.2010 11:37 - Jerson
Rád bych si to stáhnul, ale vzhledem ke společné IP adrese u poskytovatele mám smůlu. Kdyby to někdo postahoval, dejte mi prosím vědět.
29.12.2010 12:36 - Colombo
Jerson: pro tyhle a jiné věci máš FRD - free rapid downloader, naklkáš odkazy a ono se to stahuje samo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10224795341492 secREMOTE_IP: 3.146.105.194