Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
30.12.2010 13:11 - noir
alef0: Pokud se uvažovalo, že se DrD2 vydá před Vánocemi, pak už musí být téměř hotové, ne? PR není vždy o penězích, ale spíš o snaze. Kolik časopisů a televizí už autoři nebo Bouchi obvolali s nabádkou "máme pro vás super téma a předpřipravíme vám zajímavý článek?" Neříkej mi, že nikdo z autorů nemá mezi novináři kamarády nebo spolužáky?

Demonstrace hraní je moc pěkná věc, ale jak na ně ty lidi nalákáš, to stejně neřeší...

Dostal jsem tam nějaký fantasy filmy a především Magicky. A měli docela úspěch.
30.12.2010 13:17 - Colombo
Jn, i nový magic the gathering jde cestou Twillightu.
Jsou tam hromady cool upírů.
30.12.2010 13:20 - alef0
Keď sa 24. 11. sa ohlásilo, že termín vydania je GameCon 2011, tak už vtedy muselo byť jasné, že to hotové nie je, nie? :-)

K článku by sa mal vyjadriť Bouchi, to by aj mňa zaujímalo.

Ono ešte vidím jemný rozdiel (ale nevyznám sa) medzi atraktívnymi témami typu LOTR alebo Twilight a témami, ktoré v sebe nesú nerd príchuť. Aspoň na Slovensku bolo stále riziko ísť do nemainstreamovej témy. Reportáž STV o upíroch spred 3 rokov obsahovala perly typu ,,stretávame sa, hráme Maskaradu a prezliekame sa do kostymov a paci sa nam krv."

Napr. ten Warhammer písal Marián Jaslovský, kde zrejme boli nejaké kontakty s bratislavskou komunitou. Rovnako sú atraktívne stolovky, lebo s každou výstavou Bibliotéka sa dá urobiť popis, plus Istrocon má dosť silný media coverage.

Rád by som sa dožil (nonbiased) článku o RPG scéne, bol vôbec niekedy nejaký v mainstreamovom časopise?
30.12.2010 13:22 - Bouchi
noir píše:
Bouchi píše, že míří na ty, kdo už starý dračák hrají
???
noir píše:
například z Bouchiho odpodí na otázky, jak si představuje marketing - psal, že samozřejmě Pevnost, nic jiného, oč se zajímají teeni nepsal
Priznam se, ze se mi tu vubec nedari najit muj post, o kterem se zminujes.

noir píše:
Proč už se dávnou o novém Doupěti nepíše v mainstreamových médiích? ... Pokud se zvažovalo opravdu vydání před Vánocemi, pak to vidím jako naprosté selhání.
Na mainstreamovou kampan trvajici dele nez cca 3 mesice nejsou zdroje ani financni ani lidske. Krom toho davam prednost situaci "vydat a mit predtim treba jen mesicni kampan" nez "mit trimesicni kampan a nakonec v avizovanem terminu nevydat". Ano, zvazovalo se vydani pred vanoci, ale do mainstreamove kampane bych fakt nesel, dokud bych si nebyl aspon na 90 % jist, ze DrD II vyjde v terminu, ktery v te kampani zverejnime. A tim jsem si po letosnich prazdninach natolik jist opravdu nebyl.

EDIT
alef0 píše:
Rád by som sa dožil (nonbiased) článku o RPG scéne, bol vôbec niekedy nejaký v mainstreamovom časopise?
Ja si vybavuju jeden asi 15 let stary clanek o DrD v Reflexu (nekde mam snad jeste kopii), ten ovsem rozhodne nebyl nonbiased. Psal ho JXD.
30.12.2010 14:23 - Sparkle
Já jsem onehdá protlačila do brněnských lidovek článek o mistrovství republiky ve Vampire: the Eternal Struggle. Investice do toho vložená: cca půl hodina na sepsání tříodstavcového cancíku o tom, že jsme se tam slezli a hráli jsme karetní hru. Pokud by se cancík přepoužil, tato investice by se už neopakovala. Dále cca 20 korun za telefonát do redakce, kde jsem jim řekla, že za 2 dny se bude toto konat a oni řekli, že tam někoho pošlou. Přijela tam paní, prokecla 5 vět s hlavním orgem, já jsem jí dala ten papír, a další den se v novinách obevil přesně ten můj cancík doslova copy-pastnutý s doplněním tří vět přímé řeči, co ocitovala toho orga. Takže to jde. Novináři jsou vděční za to, že jim ten článek napíšu a tím jim ušetřím práci, na tohle se dá uhrát hodně.
30.12.2010 14:28 - noir
alef0: Například Tomáš Baldýnský psal o RPG hrách do Reflexu.
Sparkle: Vítej ve světě médií :)
30.12.2010 14:41 - Bouchi
noir píše:
Například Tomáš Baldýnský psal o RPG hrách do Reflexu.
Vida, nalezeno toto:
BALDÝNSKÝ, T.: Hry na hrdiny. Reflex 33/1993, s. 25-26.
DOLEŽAL, J. X.: Vítej, (umělý) bojovníku!!! Reflex 1995, s. 46 – 48.

Ten od JXD mam nekde oxeroxovany, ten Baldynskeho me bohuzel nejak minul. Tak leda vystrachat v knihovne.
30.12.2010 14:42 - Merlkir
1993, 1995. Možná je čas na trochu aktuálnější osvětu. ;)
30.12.2010 15:39 - Vojtěch
Otázka je kolik lidí to bude číst... a taky doufám, že nám je DrD 2 nerozežene :D
30.12.2010 15:50 - Lokken
Vojtěch píše:
a taky doufám, že nám je DrD 2 nerozežene :D

To už je i na mě trochu cheap shot ;)
30.12.2010 15:55 - alef0
Bouchi, ďakujem za výskum, Baldýnského skúsim zohnať. (náhodou konkrétne číslo nevieš?)

Ešte inak:
NĚMEČEK, T.: Draci studenta Klímy. Mladý svět 14/1994, s.35.

Píše:
Otázka je kolik lidí to bude číst... a taky doufám, že nám je DrD 2 nerozežene :D

Kto je to ,,my"? Ty si zažil, aby herný systém (akýkoľvek) rozvrátil komunitu?
30.12.2010 16:18 - Vojtěch
Tak je to systém veřejnosti zatím neznámý. Kdyby se nedej bože povedl nedobře a hráči se po první zkušenosti s tím rohodli zase seknout coby s lame zábavou, tak by to nebylo úplně ono, že? Stávající komunitu to podlomí asi těžko, ale právě první dojem na těch nových to dojem zanechat může.
30.12.2010 16:35 - Argonantus
To je opravdu strašná debata.

K Pabookovi (a k věci) - myslím, že alchymista je hratelný akčním způsobem, pokud si vyrábí kouzelné předměty, které... nebo pokud povolává živly.

Druid je mnohem přesnější námitka; a druhý takový těžko použitelný týpek býval sicco. Hodně matný býval i mág.

Měl jsem dojem, že ujasnění koncepce povolání je úplně základní a IMHO první otázka případných pravidel II. Odkazoval jsem na dvě jednoduché, primitivní, klišéovité, leč osvědčené a skvělé triády:

- povolání válečnická, kouzelnická a zlodějská
- povolání mláticí, kouzlometací a střílecí.

Silně pochybuji, že by věda vyvinula ještě něco zásadně chytřejšího.
30.12.2010 16:50 - Vojtěch
Problém s alchymistou byl, že ty jeho předměty dokázali používat i všichni ostatní a být jediná postava, která nemá nic lepšího na práci než škrtat u zápalné šňůry k hromádce ohnivé hlíny není zrovna úplně ideální.
30.12.2010 16:59 - alef0
Píše:
Silně pochybuji, že by věda vyvinula ještě něco zásadně chytřejšího.

A co s originalitou, predsedo? :-) Fighter, Mage, Cleric, Thief, not original since 1982. To len aby sa na to nezabudlo.

-----------------
Alchymista mal dosť dobrý protipól v artificerovi z Eberronu. Ten si dokázal vyrábať instantné +1 meče na 10 minút a dostával tony featov, ktorými mohol vyrábať všetko možné aj nemožné.

Vojtech píše:
Kdyby se nedej bože povedl nedobře a hráči se po první zkušenosti s tím rohodli zase seknout coby s lame zábavou, tak by to nebylo úplně ono, že?

Prakticky sa stalo len to, že nepribudli žiadni noví hráči a teda nič sa nestalo. Samozrejme, oni budú frflať a protestovať a šíriť zlú povesť, ale tým nezničia existujúce komunity.

Už sme dávno prekonali časy, keď na jednom systéme stála a padala celá komunita.

Okrem toho, keď si zoberieš, že Dračák 1, ktorý je v tisíc ohľadoch katastrofa, sa stále hráva... nevidel by som to s tou lame zábavou až tak tragicky.
30.12.2010 17:03 - skew
Vojtěch:
To rozhodně. Doufejme tedy, že bude platit to co psali v Pevnosti:
Píše:
Co je však možná vůbec nejdůležitější, alchymista se vyzná
nejen v zákonitostech výroby zázračných elixírů a artefaktů,
ale i ve složitých pravidlech jejich podávání a užívání. Zná
zapovězené kombinace, ví, co je třeba jíst před i po požití
elixíru, jaké nežádoucí účinky může ta která esence mít a jak
jim předcházet nebo je alespoň tlumit. Bez alchymistovy asistence
je zkrátka užívání elixírů a magických předmětů snad
až příliš dobrodružný podnik.
30.12.2010 17:04 - Argonantus
No, alchymista může také vyrábět kouzelné prsteny, které sesílají normální kouzla, následkem čehož je z něho záložní kouzelník. Kromě toho nahlížením do sfér ví o věcech, bez kterých se výprava nechytá, a konečně, občas sešle pomocí sfér superkouzlo, které řeší situaci (zemětřesení). Pokud je kouzelník ekvivalent kanonu, pak je alchymista atomovka.

Kdežto sicco v lese nebo v dračí sluji může na draka tak akorát plivnout. Podobně jako ten druid ve městě.
Řekl bych, že se tu spojovaly dva problémy do jednoho - nejenom malá akce, ale spojení s typickým terénem; to znemožňovalo tu malou akčnost v nouzi alespoň obejít.

Ještě jinak řečeno - nikdy jsem neměl ve svých světech problém s hraním alchymistů; hlásil se leckdo. Ale druid či sicco se neobjevili nikdy.

Opačná strana mince je nepřítomnost střílecích specialistů, které si leckdo dodělával pomocí houserules. Obvykle z upravených hraničářů nebo zlodějů.

Alef:
Teď teprve se tu zjevila tvoje poznámka.
No, v zásadě, na originalitu dlabu. Originalita jest mi u pravidel velmi sporná kvalita - ony totiž z podstaty věci pravidla NEMAJÍ být originální (hloubka této poznámky je pro právní teoreticky vyšších levelů).
Pročež taky nepotřebuju nová pravidla, že.
Což chápu, že je pro tvůrce nových pravidel dost destruktivní poznámka.

Aby to nebylo tak destruktivní, vydal bych se při tvorbě verze 2 k odstraňování základních vad a nestabilit původního systému, o nichž víme, a kde je tato, načrtnutá Paboookem, naprosto základní.
Povolání, které z jakýchsi (zřejmých) důvodů nikdo nechce hrát, zřejmě nemělo vůbec vzniknout. Naopak povolání, které by si třeba i někdo zahrál (lučištník) by vzniknout mělo.

Teprve, když jsou povolání funkční, romantická a žádoucí jako markýza Angelika, má cenu dumat nad nějakou originalitou - pokud na ni zbylo místo.
30.12.2010 17:23 - Colombo
Jop, vždycky jsem si chtěl zahrát něco na způsob profesionálního vojáka-kušijníka. Žádný hraničář a bratříčkování se s veverkama. Ale taky žádný šermíř. Tenhle build mi v mnoha pravidlech chyběl.
30.12.2010 17:34 - alef0
K tomu som si spomenul na barda z AD&D, ktorý bol ako povolanie doslova na nič. On bol myslený ako chrobák Truhlík/Pytlík, ale prakticky nevedel nikdy nič.

Po opravách a prekopaní v 3.5 to bolo omnoho veselšie a použiteľnejšie povolanie, s ktorým sa už dalo hrať.
30.12.2010 17:34 - Argonantus
U nás jsou vyrobeni ze zlodějů, a střílejí kuší. Mají bonusy s rostoucími levely, takže v partě mohou zle zatopit prakticky kdečemu (včetně vytuhlého čaroděje nebo draka).

Heroický střelec vysokého levelu v družině potom funguje jako sniper; trefí velitele enemíků mezi oči. Případně rozchodí trébuchet, čímž změní strategickou situaci.

Pokud někdo víc tíhne k těm veverkám, pak je jeho povolání lukostřelec, střílející vícero šípů za kolo. Takovej Legolas... nebo Beleg lučištník.

V obou případech docela oblíbené profese; ne každý chce enemíky mlátit na férovku, radši je oklofávají zdálky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12397503852844 secREMOTE_IP: 3.135.217.228