Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
30.12.2010 17:35 - Vojtěch
alef0: Já myslel právě ve spojitosti s tou osvětou. Kdyby se udělala kampaň, lidi se namlsali sladkého povídání a pak kousli do zkaženého jablka, tak by to poškodilo nejen ten systém, ale i pověst hraní a třeba odrazovalo nové hráče. To by byla škoda.

Co se alchymisty týče, tak to bylo dobré CP, co navštívit před výletem někam, ale mizerná osoba, co tahat sebou, protože většina jeho kejklů prostě trvala DLOUHO, nemluvě o tom, že s sebou potřeboval tahat menší laboratoř a ty jeho výrobní časy většina ostatních nepotřebovala, takže se čekalo, než alchymista něco dodělá, aby byl taky k něčemu, zatímco ostatní byli už připraveni. Jako CP se dal nechat ve městě a občas se mu přineslo nějaké to listí z posvátného dubu (čímž jste nakrkli Druida, že) nebo bodliny z dikobraze (případně číslo stejnojmeného časopisu, aby se zatím nenudil), aby měl z čeho vyrábět, ale jinak bylo lepší prstě nakoupit jeho provenienci spíš než ho tahat někam na vandr. Opravdu doufám, že se povede něco, co tu citoval skew. Jo a co se atomovky týče - katastrofy jsou fakt super - pokud máš možnost nebezpečí pozorovat z dálky (velké dálky). Jinak dopálit něco takového, když jsi sám v dosahu už taková prča není. A jak často že se taková věc použila?
30.12.2010 17:43 - alef0
Vojtěch píše:
Já myslel právě ve spojitosti s tou osvětou. Kdyby se udělala kampaň, lidi se namlsali sladkého povídání a pak kousli do zkaženého jablka, tak by to poškodilo nejen ten systém, ale i pověst hraní a třeba odrazovalo nové hráče. To by byla škoda.

Preto treba počkať na hotový produkt :-)

-----------

Inak, veď základné povolania
* Bojovník
* Lovec
* Kejklir
* Mastickar
* Zaříkavač (bývalý adept)
nestacia?
30.12.2010 17:43 - Argonantus
Píše:
protože většina jeho kejklů prostě trvala DLOUHO,


A což takto změnit čas výroby jeho kejklů? Není to prosté, milý Watsone?

Píše:
nemluvě o tom, že s sebou potřeboval tahat menší laboratoř


A což takto změnit hmotnost vercajku? Není to prosté, milý Watsone?

Píše:
ale jinak bylo lepší prstě nakoupit jeho provenienci


Lze koupit nahlédnutí do sfér a zemětřesení?
Mám dojem, že takové věci nikdo rozumný neprodává.

Píše:
Jinak dopálit něco takového, když jsi sám v dosahu už taková prča není.

A což takto upravit vzdálenosti k epicentru? Není to prosté, milý Watsone?

Píše:
A jak často že se taková věc použila?


No, když je dost enemíků a cíle ultra tuhého odporu. Asi jako u atomovek, že.
Každý generál potvrdí, že je lepší mít atomovku, než ji nemít.
30.12.2010 17:48 - Argonantus
Alef:

Jsem desorientován. Měl jsem dojem, že ten šílený nápad povolání "Adept" už padl.
Pokud ne, jsem nucen opakovat, že Adept je level, nikoli povolání; nenapadá mne mnoho více matoucích názvů.

A pokud tento seznam platí, potom chybějí zjevně ti stříleči. A Dalcorovi bude chybět Paladin... pakliže by tedy Dalcor hrál DrD 2, což není moc pravděpodobné.
30.12.2010 18:04 - alef0
Adept sa premenoval na zaříkavače, nevšimol som si poznámku na webe.

Lovec mi príde ako dobré povolanie pre ďalekostrelca (v D&D primárne strieľal na diaľku ranger, resp. rogue.)

A taktika ,,Dalcor chce paladina" je super, ale
a) koľko ľudí hrá paladina už len v D&D? Okrem Dalcora, tomu by mali vydať Wizardi špeciálnu príručku za celoživotné zásluhy :-)))
b) je to bezpodmienečne nutné do základnej príručky?
c) pozor na upadnutie do syndrómu ,,chcem tam mať X, lebo bez X to nie je práve RPG!"
30.12.2010 18:08 - Merlin
alef: já hrávám paladiny
30.12.2010 18:12 - Vojtěch
Argonantus píše:
...

A proč vlastně hrajeme toto povolání, když už všechno musíme upravovat aby to alespoň nějak fungovalo, Holmesi?

Jediné, co se nedalo rozumně prodat byly ty katastrofy, ale ty nebyly zpravidla potřeba. Atomovku je hezké mít, ale pak by bylo dobré, aby ta osoba, co jí s sebou nosí uměla ještě něco použitelného v dobrodružství.
Kontakty na sféry se prodávají jedna báseň, akorát se v dobrodružství přímo hůř využívají. Opět je lepší zajít za CP a netahat médium tam, kde se střílí.
alef0 píše:
Preto treba počkať na hotový produkt :-)

Správně! Kampaně v médiích jsou pěkné, ale hlevně aby pak kvalita odpovídala. Já tedy doufám, že bude.

Jinak Lovec bude umět střílet, ne? A hrabat ty díry, čí kého čorta?
30.12.2010 18:13 - Argonantus
Alef:

No, já to rozkecám; ve svojí podstatě byly všechny varianty kněze docela zajímavý nápad, který v DrD chyběl. Taková těžkotonážní varianta toho theurga/alchymisty; pokud si kněz nakloní čímsi (obětmi, modlitbami) nějaké božstvo, dosáhl úžasné věci, jinak nedosažitelné. Atomovka.

Pokud autoři odzívli původní (a vpravdě originální) vynález alchymisty, potom je to jiná cesta, jak dosáhnout podobných efektů.
IMHO je původní dračákový alchymista samozřejmě lepší; stačilo ho doladit tak říkajíc umělecky (když se chci vyhnout tomu šílenému slovu "přefluffovat").

Mimochodem, docela štěpný byl i pyrofor, nikoli kvůli pastem (nikdy jsem je neměl rád; a jsou fakt statické), ale kvůli těm raketám a explozím.

A nějak mi uniklo, co se jako stalo s kouzelníky. To je jako ten zaříkávač?
30.12.2010 18:15 - Colombo
Zaříkávač koní. To bude skvělý příklad high-fantasy kouzelníka.
30.12.2010 18:24 - Argonantus
Vojtěch:

No, ježto považuji alchymistu za možná největší vynález původního DrD (většina jiných věcí byla více či méně opraná z DnD).
Takže netuším, proč se tohoto zajímavého vynálezu DrD 2 dobrovolně zbavuje, a nahrazuje ho útvary novými, nevyzkoušenými, ba co hůře - riskantními.

Vezmu-li Alefův seznam, pak
* Bojovník se v principu nezměnil (jak taky bez něho, že)
* Lovec se v principu nezměnil a je to hraničář
* Kejklir je snad možná zbytek zloděje, který se změnit měl a zřejmě změnil
* Mastickar je zřejmě zbytek alchymisty, vedený ale opačným směrem
* Zaříkavač je snad něco jako kouzelník, ale moc to nechápu, právě jako Colombo
30.12.2010 19:09 - alef0
Ja by som si hlavne prečítal články z Pevnosti, lebo bez toho mi to príde ako kritizovať Francúzsko a vedieť o ňom len to, že v strede Paríža je obrovská veža a obyvatelia žerú žaby.

http://drd2.altar.cz/download/pevnost-10-09

5 základných povolaní:
Bojovník je dokáže fungovať vo fyzickom boji a nezomrieť hneď a ovláda finty.
Lovec je hraničiar, ranger, spätý skôr s prírodou.
Kejklir je rogue, dieťa ulice, akurát vo fluffe je viac zaradený k cirkusantom, minstrelom a podobnej potulnej hávedi.
Mastičkár je základný liečiteľ. Kým kňaz v D&D lieči len cez svoje božstvo, mastičkár je nemagický, on si skôr uvarí lektvar a usuší masť, ktorou potom omaže bojovníka.
Zaříkavač je základný mág, keďže sa asi nebude odlišovať arcane a divine magic, ja ho považujem za povolanie, vďaka ktorému získa postava prístup a pochopenie základných kúziel.

A teraz: 10 pokročilých povolaní!
Alchymista - vyraba lektvary, elixiry, dokonca na magickej urovni
Valecnik - skuseny bojovnik, bud vytrenovany, alebo zocelený na bojovom poli, ma zaklady taktiky a odhad protivnikov
Druid - objimac stromov spaty s prirodou, dokaze s nou komunikovat a je jej stelesnenim
Lupic - zlodej v tom klasickom ponimani, stavany na vylamovanie zamkov, prekonavanie psov
Mág - pracuje vyslovne s ludskymi pocitmi, myslou, iluziami, hypnozozou, mamenim.
Hraniciar - advanced lovec, chodiaci Chodec z LOTR, pozna tajomstva potvor, lovi pre trofeje, majster prirodnych pasci
Vedmak - zaklinac z Sapkowskeho. Chrani obyvatelov pred undeadmi, vodnikmi a podobne. Odolny voci jedom.
Šaman - beastmaster. Rozprava sa so zvieratami, funguje s nimi.
Zvěd - majster rychlych kopyt, vie miznut, ked treba, plus ma schopnost zistovat tajne informacie.
Čarodej - chapem ho ako klasickeho wizarda z AD&D, mozno bez plosnych niciacich kuziel a podobne.

http://drd2.altar.cz/sites/default/files/drd-ii_pevnost_10-10.pdf
http://drd2.altar.cz/sites/default/files/drd-ii_pevnost_10-11.pdf
30.12.2010 19:37 - Sparkle
Absence magickeho lecitele v zakladnich i pokrocilych povolanich je tezky fail. Teda sorry, ono to vlastne je zamerem, udelat to just jinak nez je to ve wowku.
30.12.2010 19:38 - Colombo
Sparkle: A proč?
30.12.2010 19:39 - Alnag
Sparkle: Klidně tam mohl být nemagický léčitel. Dobře postavený "Felčar" by se mezi Zaříkávačem a Mastičkářem úplně ztratil. (Dokonce by ani nemusel kopat latríny, aby zabránil epidemiím, protože takové povolání už tam je...)
30.12.2010 19:44 - pipux
Argonantus píše:
A Dalcorovi bude chybět Paladin
Merlin píše:
já hrávám paladiny

Hrát paladina? Ani ve snu ;)
Pokud ale paladin nebude, také mi bude chybět - jako správný, za něco stojící arci-protivník všech chaotik eeeevil charakterů.

Hmm, ale zase nemusíme absenci paladinů skandalizovat. Paladinem (rozuměj bojovníkem proti zlu) může být v jádru svého srdce každý, nehledě na konkrétní styl a prostředky.

Batman je takový netradiční paladin. A punisher taktéž.

Colombo píše:
Zaříkávač koní.

Bleh! Koně pobít, spálit, sníst (ne nutně v tomto pořadí).
Chci zaříkávače psů!

...

Teď na trochu vážnější notu ...
Vidím pět základních povolání a deset rozšiřujících. Dobře, to je základ. Potenciálního domácího kutila by tady mohla zaujmout (a navnadit ke koupi) možnost tvorby dalších, vlastních povolání?

Ptám se proto, jaký bude potenciál rozšiřovatelnosti pravidel v tomto ohledu?
30.12.2010 19:45 - Colombo
Pipux: Velký, ale pravidla k tomu se nevlezou do základní příručky:D
30.12.2010 19:56 - Sparkle
Colombo píše:
Sparkle: A proč?

Hrát bez léčitele je ve většině systémů silný oser. Přirozené léčení životů je pomalé, takže družinky se po boji musejí někam uklidit a 2 dny se regenerovat, než má smysl vlézt na další encounter. Mám to ozkoušené z opengamingů, kde jsme hráli paralelně víc úplně stejných dobrodružství a měli jsme porovnání družinek bez léčitele a s. A to včetně dnd4e, kde mají healing surge všici, byl setsakra rozdíl mezi tím, jestli v družince léčitele máš nebo ne. Takže už víme, že léčitel v družince bude potřeba, někdo si ho pravděpodobně vezme. A jediná možnost, kterou pravidla drd2 nabízí, je nemagický mastičkář, z toho budou lidi skákat nadšením jak blecha. Když chceš, aby tvůj kouzelník nebo druid uměl heal, musíš si jednak vzít level mastičkáře a zároveň si to musíš přefluffovat, že nepatláš masti, ale sesíláš kouzlo. Paráda.
30.12.2010 20:00 - Colombo
Sparkle: opět, proč?
Proč by nemohlo mastičkování (hlavně lektvary, které jsou svým způsobem magické) taky fungovat "instant"?
A proč by druid nebo shaman nemohl mít léčivé kouzlo?
30.12.2010 20:03 - pipux
Alnag píše:
Dobře postavený "Felčar" by se mezi Zaříkávačem a Mastičkářem úplně ztratil.

Toto je malér class-based systémů: zakládat povolání na funkci ( -> málo povolání) anebo zakládat na stylu ( -> více povolání, snaha o rovnováhu mezi nimi).

Při tak mnoha povoláních (15) je už uměním systém nastavit tak, aby se ta povolání nepřekrývala. A teď nevím, jaká je v tomto smyslu filosofie tvůrců, hmm ....

Latríny určitě nekopat; ale jinak ty zásoby nastřádaného metanu v latrínách již používaných, to má nějaký slušný výbušný potenciál ;)
30.12.2010 20:03 - Merlkir
Sparkle píše:
Když chceš, aby tvůj kouzelník nebo druid uměl heal, musíš si jednak vzít level mastičkáře a zároveň si to musíš přefluffovat, že nepatláš masti, ale sesíláš kouzlo. Paráda.


Nicméně to funguje a alespoň mně to smysl dává, ten systém takhle pracuje. Chápu, že jsi zvyklá na klasické archetypy, ale osobně v tom nevidím chybu, spíš výhodu.
Proto mě baví spíš hry typu Morrowind/Oblivion, kde si můžu postavu přesně namíchat a pojmenovat, než hry s archetypy, které umí jednu věc.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11733293533325 secREMOTE_IP: 3.21.248.119