Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
31.12.2010 20:24 - Vojtěch
Já bych to taky neviděl tragicky a mimo toho se ne vždy začíná od 1. úrovně, že?
31.12.2010 20:31 - Sparkle
Vojtěch píše:
Já bych to taky neviděl tragicky a mimo toho se ne vždy začíná od 1. úrovně, že?


Už vidím jak ti noví hráči když nastartujou svoji první kampaň budou hrát rovnou od vyšší úrovně.
31.12.2010 20:33 - Vojtěch
Ale nebudou hrát jen ti. A i oni postoupí časem dál. Začínat s jedním povoláním je myslím zase pro začátečníka dobré a pokročilí už budou pěkně mixovat a míchat jako zběsilí.
31.12.2010 20:37 - alef0
Myslím, že štandardka je začínať od prvej úrovne, hlavne pre začiatočníkov :-) Rád by som, keby si Sparkle okomentovala ten môj názor na levely.

Alnag píše:
Protože ti po pěti letech studia medicíny (ehm... mastičkářství) řeknou, že teď musíš nastoupit na vojenskou vysokou školu...

...a škodoradostne ti zabudnú povedať, že existuje pokročilé povolanie alchymistu. (Hoci neviem kto sú ,,oni").

A potešil by som sa, keby si nezabudol odpovedať na otázku o generovaní obsahu, ktorý STRIH! ničí :-)
31.12.2010 20:39 - Vojtěch
Jak daleko že se to jde vlastně dostat s jedním povoláním? Tedy základním myslím.
31.12.2010 20:39 - alef0
Limit je 5 levelov pre základné povolanie (pre pokročilé neviem). To je rovnaké, ako v klasickom Dračáku pre začiatočníkov.
31.12.2010 20:41 - Vojtěch
Nic moc tedy. Který je to článek, ať tu nepřekážím?
31.12.2010 20:43 - Bouchi
Sparkle píše:
Já ve svém okolí totiž vidím, že naprostá většina družinek na jakékoli rpg se rozpadne cca po půl roce.
V pohode, za tu dobu se s klidem dostanou treba na 15. uroven, dost prostoru na barvitou multiclassovou (respektive multiskillpackovou) zivotni drahu.

EDIT
Sparkle píše:
Už vidím jak ti noví hráči když nastartujou svoji první kampaň budou hrát rovnou od vyšší úrovně.
Kdo cetl clanek v posledni Pevnosti, ten jiz vi, ze v DrD II zacina postava standradne na 3. urovni. (Tj. ze ma dohromady 3 urovne zakladnich povolani.)

alef0 píše:
je tempo ,,level za session" rýchle? Či sa to ešte nevie?
Ja to pocital na tydenni hrani, nebo na "velkou vikendovku" (coz je logicke vzit jako vic sessions) ob tyden.
31.12.2010 20:45 - alef0
Bouchi,
je tempo ,,level za session" rýchle? Či sa to ešte nevie?

Vojtěch,
http://drd2.altar.cz/odpovede/2010-05-09

autori DrD2 píše:
Preto je síce maximálna úroveň každého povolania 5, ale postava môže dosiahnuť väčšiu úroveň - akú veľkú bude záležať hlavne od Vašej chuti hrať.
31.12.2010 21:06 - Alnag
Alef0 píše:
...a škodoradostne ti zabudnú povedať, že existuje pokročilé povolanie alchymistu. (Hoci neviem kto sú ,,oni").


Na které ovšem musíš vystudovat tu vysokou vojenskou, abys mohl pracovat s výbušninami. (Protože každé pokročilé povolání je mix dvou základních...)

Alef0 píše:
A potešil by som sa, keby si nezabudol odpovedať na otázku o generovaní obsahu, ktorý STRIH! ničí :-)


Já jsem na ní nezapomněl odpovědět. Já jsem se pouze rozhodl nereagovat na neochotu přemýšlet. Svou odpověď nalezneš ve své původní citaci... chce to jen trochu myslet, nikoliv si tady z toho udělat diskuzní bitevní pole a vybrat si stranu.
31.12.2010 21:17 - skew
Alnag píše:
Protože ti po pěti letech studia medicíny (ehm... mastičkářství) řeknou, že teď musíš nastoupit na vojenskou vysokou školu...
Tady souhlasím, že bych raději viděl možnost pokračovat v jednom povolání už v základní příručce (i přes to, že mě se ten problém s multiclassem týká minimálně).

Na druhou stranu si myslím, že pro několik postav (ne všechny, ale taky ne zrovna málo) to tlačení jiným směrem nebude až tak drastické. Podle toho, jak rychle budou postavy postupovat po levelech, kdy dosáhnou 11ky.
Pár těch příkladů, co mě odhaduju:
  • 5 levelů kouzelníka. Překousnu 1 level bojovníka a pokračuju 5ti levely čaroděje.
  • 5 levelů kouzelníka. Překousnu 1 level kejklíře a pokračuju 5ti levely mága.
  • 5 levelů kejklíře. Překousnu 1 level mastičkáře a pokračuju 5ti levely lupiče.
  • 5 levelů lovce. Překousnu 1 level bojovníka a pokračuju 5ti levely hraničáře.
A tak podobně.

To překusování jednoho levelu X možná nemusí být tak bolestivý. Hodně záleží na tom, jak moc bude postavu definovat +1 k sadě dovedností X, a jak moc ji bude definovat 1 zvláštní schopnost povolání X. Která ještě navíc nemusí být zas tak mimo (as in, třeba se v seznamu schopností kejklíře najde i něco, co by se k mé představě kouzelníka hodilo, tudíž to nebude působit tolik "wtf, k čemu mě ty pravidla pro boha nutí?").

EDIT: Plus, ještě si vzpomenu na Quentinovu připomínku, že v DrDo je taky spousta mrtvejch levelů (na kterých nedostaneš nic kromě +1/2 životy) a lidi to stejně hrají*.

Samozřejmě, jakmile dosáhnu level 11, mám opět problém, tentokrát podstatně větší.

*na druhou stranu ok, na to by bylo třeba aby si nejdřiv člověk tenhle fakt uvědomil. Bohužel je asi mnohem pravděpodobnější, že začne remcat, jaké násilí na kreativitě se autoři dopustili, když mu nařídili vzít si ten 1 level jiného povolání, které nechtěl... :(
Už proto si myslím, že by bylo lepší ty pravidla pro (...) uniclass nechat v první příručce.
31.12.2010 21:20 - Bouchi
Alnag píše:
Na které ovšem musíš vystudovat tu vysokou vojenskou, abys mohl pracovat s výbušninami.
Nemusis, staci ti jeden rocnik. A uz vubec ne vojenske skoly, nybrz skoly magicke. (Alchymista opravdu nema jako prerekvizity mastickare a bojovnika.)

EDIT
skew píše:
Hodně záleží na tom, jak moc bude postavu definovat +1 k sadě dovedností X, a jak moc ji bude definovat 1 zvláštní schopnost povolání X.
Pricemz navic "1 zvlastni schopnost povolani X" neni jedinym moznym dusledkem vzeti si jedne urovne povolani X (opet viz ten clanek v Pevnosti), tu uroven lze zuzitkovat i jinak.
31.12.2010 21:47 - alef0
Alnag píše:
Já jsem na ní nezapomněl odpovědět. Já jsem se pouze rozhodl nereagovat na neochotu přemýšlet. Svou odpověď nalezneš ve své původní citaci... chce to jen trochu myslet, nikoliv si tady z toho udělat diskuzní bitevní pole a vybrat si stranu.

Nasmeruj ma konkrétne, ospravedlňujem sa, že nedokážem vyvinúť tebou očakávanú mentálnu kapacitu :-) Vďaka.

Píše:
EDIT: Plus, ještě si vzpomenu na Quentinovu připomínku, že v DrDo je taky spousta mrtvejch levelů (na kterých nedostaneš nic kromě 1/2 životy) a lidi to stejně hrají*.

Mŕtve levely boli napr. aj v D&D: keď si chcel sneak attack, musel si zobrať jeden mŕtvy level roguea. (Lebo sneak attack až na dvojke).

Ja to chápem tak, že pokročilé povolanie principiálne čerpá z oboch vecí a teda je logické očakávať, že by si mal mať schopnosti reflektované v tom, že máš aspoň 1 level v oboch povolaniach.

Samozrejme, niekto si môže vymyslieť dôvod ,,pravidlá ma obmedzujú", ale to je ako kričať, že prestižka odomňa požaduje hento a toto a taký feat, čo ma kreatívne ničí.

Jediné, čo môže prekážať je to, keď niekto zo záhadného dôvodu odmieta multiclass ako taký.

Ak budú navyše schopnosti pokročilých povolaní rozšírovať a stavať na schopnostiach oboch prerekvizít, tak je to dokonca ešte aj výhodné.

Mne je prirodzené, že uniclass v tomto systéme jednoducho neoplatí. Na 11. úrovni si dostatočne nabúšený v istej oblasti a podľa mňa pokojne môžeš ísť skúmať nové dimenzie. (A nech mi niekto nehovorí, že ,,ALE JA NECHCEM BRAŤ LEVELY KEJKLIRE OD 11TKY, JE TO PROTI MOJEJ POSTAVE", pretože veľa legendárnych postáv je prakticky gulášom všetkých možných archetypov. (Gandalf napr.)).
31.12.2010 21:56 - Alnag
skew píše:
Překousnu...
Překousnu...
Překousnu...


To nezní příliš jako slova, která bych si asocioval se spokojeným zákazníkem, který si užívá svůj produkt.

skew píše:
To překusování jednoho levelu X možná nemusí být tak bolestivý.


Bezpochyby to nějak osladí. Ale mně to stejně připadá jako designérský laps, když nejprve vytvoříš problematickou situaci (vynucený multiclass) a pak ji něčím záplatuješ (lízátko na bebí). Správné by IMO bylo nabídnout adekvátní možnosti i někomu, pro koho není koncept dvou povolání přijatelný (protože hraje nějakého "specialistu").

skew píše:
a lidi to stejně hrají


To je z kategorie... tonoucí se stébla chytá, ne? Já si naivně myslel, že smyslem designu nového DrD je udělat hru, kterou budou lidé chtít hrát. Nikoliv, kterou budou hrát, protože jim nic jiného nezbývá. Silly me.

Bouchi píše:
Nemusis, staci ti jeden rocnik.


To je rozdíl v kvantitě nikoliv v kvalitě. Jinými slovy... stále mimo jádro problému.
31.12.2010 22:07 - alef0
Alnag píše:
Správné by IMO bylo nabídnout adekvátní možnosti i někomu, pro koho není koncept dvou povolání přijatelný (protože hraje nějakého "specialistu").

Ja by som rád videl vyargumentovaný dôvod, prečo sa držať single classu a ako systém konkrétne škodí / prekáža, keď ,,núti" do multiclassu. Pol dňa som nad tým uvažoval a nič rozumné okrem predsudkov mi nenapadlo.

A chcem to vidieť na príklade konkrétnych charakterov.
31.12.2010 22:13 - Alnag
alef0 píše:
Ja by som rád videl vyargumentovaný dôvod


Protože zhruba 20% hráčů ráda hraje furt to samé (ninju, lučištníka, kočičí ženu) a nechtějí to měnit, protože známé a ozkoušené jim pomáhá udržovat jistotu v tom co dělají a vybrousit ten svůj jeden ultimátní skill k dokonalosti. (O hráčích typu "specialist" bylo už popsáno mnoho stránek - Lawsova typologie, DnD 3e - DMG2 atd.)

Jak mi systém brání soudím jen na základě kusých informací... ale řekl bych, že tím, že si musím vzít něco nového, co vůbec nechci... místo abych dál piloval to co umím (což je to, po čem prahne mé srdíčko specialisty).

Dál to elaborovat nebudu, chytří si domyslí nebo dohledají...
31.12.2010 22:36 - Sparkle
alef0 píše:
Myslím, že štandardka je začínať od prvej úrovne, hlavne pre začiatočníkov :-) Rád by som, keby si Sparkle okomentovala ten môj názor na levely.


Připomeň mi prosím o co šlo.

alef0 píše:
Ja by som rád videl vyargumentovaný dôvod, prečo sa držať single classu a ako systém konkrétne škodí / prekáža, keď ,,núti" do multiclassu.


Protože je rozdíl mezi maxováním jen jednoho jediného atributu / skillu do zblbnutí (jako když borec v gurpsech všecky body rve jen a pouze do strength, páč má pocit, že nic jiného jeho postava ke štěstí nepotřebuje) a mezi maxováním jednoho konceptu, např. fighter (borcovi sice uděláme strop na strength, tak když ho dotáhne, bude si rozvíjet další věci co mu na tupého bijce sedí, tj např víc hitpointů, lepší weapon skill...). Mezi těmito dvěma případy je setsakra rozdíl a mám pocit, že se v této diskusi míchají. První případ mi v pořádku nepřijde, druhý případ ano. Dobrý systém podle mě dokáže ošetřit to, aby dotyčný munchkinovsky maxoval jen jedinou věc, ale měl by mu umožnit to, aby se mohl jednostranně zaměřit na skupinu příbuzných věcí, použitelných v podobných situacích, protože takhle lidé často fungují. Vem si to i v reálu. Český vzdělávací systém hodně jede na všeobecné znalosti pro všecky, ale třeba americký to má jinak a máš tam mnohem jednostranněji zaměřené lidi, například šampiony v americkém fotbalu co nevědí, koho mají za prezidenta.
31.12.2010 22:42 - skew
Alnag píše:
Píše:
Překousnu...
Překousnu...
Překousnu...

To nezní příliš jako slova, která bych si asocioval se spokojeným zákazníkem, který si užívá svůj produkt.
Jistě, ale spousta zákazníků užívající si svůj produkt musí překousnout spoustu věcí. Jako by se to netýkalo D&D, Fate, whatever. Oba ty systémy ti vnutí nějakej koncept, jak má vypadat postava a neptaj se tě (akorát u Fate -tuším trojky- tě nutí víc abstraktní formou... mám na mysli tu pyramidu skillů).

Musím si asi nastudovat víc systémů abych mohl dávat víc příkladů.


Alnag píše:
Bezpochyby to nějak osladí. Ale mně to stejně připadá jako designérský laps, když nejprve vytvoříš problematickou situaci (vynucený multiclass) a pak ji něčím záplatuješ (lízátko na bebí). Správné by IMO bylo nabídnout adekvátní možnosti i někomu, pro koho není koncept dvou povolání přijatelný (protože hraje nějakého "specialistu").
Ano, opět připomínám, že osobně bych taky možnost hrát za jedno povolání viděl už v základní příručce.

Nicméně platí totéž, co v minulé poznámce. V Pathfinderu ti pro změnu vrazí specialistu a pokud mu chceš přidat jednu killer feature z jinýho povolání, může se ti snadno stát, že k vůli tomu budeš muset přibrat milion úrovní toho povolání, jen kůli jedné schopnosti.

Alnag píše:
To je z kategorie... tonoucí se stébla chytá, ne? Já si naivně myslel, že smyslem designu nového DrD je udělat hru, kterou budou lidé chtít hrát. Nikoliv, kterou budou hrát, protože jim nic jiného nezbývá. Silly me.
Huh ? Z mýho pohledu:
Ty: "to je blbá vlastnost, hodně"
Já: "blbá, ale ne tak moc, jak říkáš"
Neřekl bych, že je to tak fatální nedostatek, aby se tu začal někdo topit.
31.12.2010 22:45 - Bouchi
Alnag píše:
Jak mi systém brání soudím jen na základě kusých informací... ale řekl bych, že tím, že si musím vzít něco nového, co vůbec nechci... místo abych dál piloval to co umím
Nahlednuto touto optikou bys IMHO mohl stejne tak vytykat napriklad CPH, ze tam maji dovednosti jen 10 stupnu, cili postava po dosazeni 10. stupne nejake dovednosti ji uz nemuze dal pilovat a musi si vzit neco noveho.
31.12.2010 22:51 - Sparkle
Bouchi píše:
Nahlednuto touto optikou bys IMHO mohl stejne tak vytykat napriklad CPH, ze tam maji dovednosti jen 10 stupnu, cili postava po dosazeni 10. stupne nejake dovednosti ji uz nemuze dal pilovat a musi si vzit neco noveho.


Znovu, je rozdíl mezi stropem na jedinou dovednost a stropem na celou kategorii příbuzných dovedností.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1064178943634 secREMOTE_IP: 18.188.175.182