Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
3.1.2011 09:51 - noir
Mě to čím dál víc připomíná zoufalého čaroděje z DrDplus. Ten se taky učil nějaké výhody, ale pak došly a on musel začít s novými věcmi úplně od začátku. Uměl sice skvěle časoprostorovou magii, ale pak byl nucen začít s něčím úplně novým - časoprostorové magie se už nenaučil ani ň. Takže měl skvělé schopnosti v časoprostorovém oboru, ale na 11. úrovni musel začít používat nový "balík dovedností" s hodnocením 1. Tohle zní podobně blbě.

Merlkir: Ale jo, já si fakt dokážu představit Gandalfa jako čaroděje/druida/ šamana. S tím fakt nemám problém. Problém mám s tím, že abych mohl takovou postavu hrát, musím se stát navíc lovcem, mastičkářem a bojovníkem. A minimálně tři úrovně, které hrát nechci, stejně budu muset odehrát. Je tak těžké pochopit, že to někoho může štvát?
3.1.2011 09:58 - Merlkir
noir píše:
minimálně tři úrovně, které hrát nechci, stejně budu muset odehrát. Je tak těžké pochopit, že to někoho může štvát?


Ne, to je pochopitelné. Já spíš rostu z toho co psal Quentin a podobní, mám pocit, že těm to pořád ještě nedošlo.

Nicméně - myslím že i ty tři "zbytečné" úrovně můžou být zajímavé a ne úplně zbytečné. Mi osobně se to bude líbit (jak jsem psal - Oblivion atd.).

Takže jo, chápu že vás to odrazuje, ale imo to nebude tak špatné.
3.1.2011 10:00 - Bouchi
Argonantus píše:
Tady je najednou odpově´d na otázku po monopovolání bez multiclassu.
Otazka - povazujes v DrD 1.x carodeje, lupice, sermire, chodce, ... za monopovolani bez multiclassu?

Argonantus píše:
Šel bych na Bouchiho vysvětlení, že druida lze uměle rozpracovat tak, aby lépe fungoval na poušti, v horách nebo na moři.
Divas se na to ze spatne strany. Ve skutecnosti byl proste postaven balik skillu majici v agende rostlinstvo, zemi a vodu (aby byl dostatecne siroce pouzitelny) a pri hledani nejvhodnejsiho nazvu z toho nakonec vysel Druid (probiralo se to i s testery, Quentin muze potvrdit.)
3.1.2011 10:57 - Argonantus
Melkirova úvaha o Šamanech a Druidech je taková, že už to radši nechám být.

Bouchi:
Čaroděj, lupič a šermíř (varianta bojovníka) - ano, to jsou vpodstatě nejčistší základní povolánbní, jaké si ve světech RPG umím představit. U Chodce už to není tak úplně jasné; je to kombinace válečníka s jakýmsi "přírodním čarodějem", dle terminologie DrD druidem.
Alchymista je, překvapivě, také čisté povolání, a konkurencí poměrně ignorované (a tím zajímavější).

Stran druhého problému - na druida se dívám špatně, protože mu prostě nerozumím. Nepochopil jsem literární koncept této postavy. Klasický keltský druid je dost neurčitá záležitost, jak uvedl někdo (Melkir?), DrD 1 mi dala takovou elfí ideu, která měla sice máloco společného s realitou, ale byla konsistentní, a herně moc nefungovala. Te´d to bude něco jiného, ale naprosto nechápu, co.

proč rostliny, a ne zvířata? Proč země a voda, a ne vítra a oheň?
3.1.2011 10:58 - Dukolm
DRD2 píše:
Lupič = kejklíř + mastičkář

zareaguje už někdo na to kde jste přišli k tomuhle a z jakého důvodu mě my tam místo mastičkáře spíš seděl lovec
3.1.2011 11:14 - Bouchi
Argonantus píše:
Čaroděj, lupič a šermíř (varianta bojovníka) - ano, to jsou vpodstatě nejčistší základní povolánbní, jaké si ve světech RPG umím představit.
Proto jsem tam dal ty tri texky, abych nevypisoval vsech deset pokrocilych povolani z DrD 1.x.
Nicmene tedy patrne nepovazujes za problem (a neoznacujes za nutne multiclassovani), ze carodej a mag maji spolecny balik skillu "kouzelnik" (a krom nej jeste dalsi prekryv), bojovnik a sermir maji spolecny balik skillu "valecnik", atd.
Je tedy problem skutecne jen v tom, ze pokrocile baliky skillu maji jako nutne prerekvizity dva zakladni baliky skillu (tj. ze je tam nutna ta aspon jedna uroven i z baliku, ktery hrac "nechce")?

Dukolm: Az (jestli) sem prijde nekdo z autoru, kteri ta povolani tvorili, tak mozna zareaguje.
3.1.2011 11:25 - Merlkir
Argonantus píše:
Melkirova úvaha o Šamanech a Druidech je taková, že už to radši nechám být.


jaká taková? Nevymyšlená? (když tady někdo mával reálnými historickými významy těch slov, chtěl jsem se ozvat, protože mi to přišlo jako dost nesmysly.)
Zatím mi nikdo nevysvětlil, jak toho vlastně víme hodně o druidech a jak jsou to vlastně šamani. Jen cosi o římských ponožkách a ty mě rovnou posíláš od háje.
Argumenty ftw. ;P

</trolling>

Argonantus píše:
DrD 1 mi dala takovou elfí ideu, která měla sice máloco společného s realitou, ale byla konsistentní, a herně moc nefungovala. Te´d to bude něco jiného, ale naprosto nechápu, co.

proč rostliny, a ne zvířata? Proč země a voda, a ne vítra a oheň?


On to bude v zásadě ten "elfí" přírodní kouzelník z DrD1, jen šířeji aplikovatelný a ne tak omezený na hvozd. Proč ne oheň a vítr? Nerozumná odpověď by byla - protože ty už má čaroděj. Ale postava může být i čaroděj, i druid. ;)
(prostě je to takový kompromis rozdělění elementů - hlína a voda k těm rostlinkám tak nějak patří.)
3.1.2011 11:44 - Vojtěch
Já bych asi viděl ty úrovně v mastičkářovi jako výuku lektvarů v Bradavicích pro kouzlící povolání (no a taky asi nějaké ty pouťové koniny jako dýmovnice pro efektní vlez na scénu). Zatímco pro lupiče to asi budou všelijaké kyseliny na rozežírání zámků a jedy na zbraňe třeba (+ ty samé kejkle pro odlákání pozornosti). Asi nějak tak... tedy doufám, že to tak půjde využít.
3.1.2011 12:01 - Sosáček
Vojtěch píše:
Já bych asi viděl ty úrovně v mastičkářovi jako výuku lektvarů v Bradavicích pro kouzlící povolání (no a taky asi nějaké ty pouťové koniny jako dýmovnice pro efektní vlez na scénu). Zatímco pro lupiče to asi budou všelijaké kyseliny na rozežírání zámků a jedy na zbraňe třeba (+ ty samé kejkle pro odlákání pozornosti). Asi nějak tak... tedy doufám, že to tak půjde využít.

To je dobry.
3.1.2011 12:19 - Argonantus
Dukolm:

Odpověď je snadná - okouzlení matikou; tuhle kombinaci už zabral Zvěd. A Zvěd složený z Kejklíře a Mstičkáře nedopadne o nic lépe.

Melkir:
No, když se k tomu chceš vracet...
Argonantus píše:
No, pakliže nevíme, co druid dělal, a tušíme, co dělal šaman, pak je to rozdíl jako noha.


Melkor píše:
Ano, je to rozdíl, protože buď řekneš, že druid dělal to samé co šaman. Potom spekuluješ a protože nemáš informace, je to k ničemu.
Nebo spekulovat nechceš a potom nemůžeš pronášet tvrzení typu "druid je vlastně šaman".


Takže když nevím, co je druid, nemohu říci, že mi připadá jako šaman, a spekuluji.

Kdežto ty opačně z téhož vyvozuješ, že když to nevíme, tak je jasné, že tu je rozdíl, a nespekuluješ.

A na tomto místě mi nějak došel dech.

Když začnu znovu a radostněji, Šaman pro mne jasně souvisí s úvahami o Summoningu (pokud jste ještě nezapomněli); jeho způsob boje a akčnost je zřejmá. Literární idea jasná.

U těch druidových kytek to tak nějak jednoduše nechodí; furt se mi zdá, že Druid musí nekomu silně fušovat do řemesla; buď tomu Šamanovi, nebo i Alchymistovi (pokud bude užívat bylinky jako lektvary), a nebo, jak se ukazuje, možná i Čarodějovi. Pokud bude metat taková kouzla, jako Colapsing (Might and Magic) nebo Poison.

A literární předlohu mi taky nikdo nechce prozradit, abych si to nějak představil. Panoramix to fakt není.
3.1.2011 12:22 - Colombo
Melkir: ono ti to může připadat jako kravina:
Podle wikipedie vzniklo slovo "šaman" v rusku a původně se používalo pro zdejší kmenové kouzelníky (sibiřských etnik). Po objevení Nového světa se začalo používat i pro spoustu dalších etnik po celém světě, snad s vyjímkou jakýchsi statutárních kouzelníků z městských společenstev, jimž se říkalo kněží (s tím, že přechod nebyl jasný). Z tohoto důvodu mi uniká, proč by nemohl být Druid jen místní formou šamana. Ono je to něco jako Šalina a Tramvaj.
3.1.2011 12:27 - Bouchi
Argonantus píše:
A literární předlohu mi taky nikdo nechce prozradit, abych si to nějak představil.
A proc se vlastne ptas v neoficialni diskusi tady (kam vetsina lidi z tymu DrD II chodi malo nebo vubec) misto oficialni diskuse na RPGF?
3.1.2011 12:33 - Lotrando
On ten šaman nějak souvisí s animismem, což pro kelty asi nebylo tak aktuální. Samozřejmě spekuluji, ale jako způsob jak to odlišit mi to přijde dostatečné.

Taky bych od šamana více čekal více zvířat, od druida spíš abstraktní entity. Opět jen způsob, jak to rozlišit.
3.1.2011 12:38 - noir
Lotrando: No, třeba kult Epony a podobné věci mi šamanismem zavání dost... Ale to už jsme zase úplně jinde.

Mě osobně druid jako ovladač rostlin nevadí, dokonce mi docela sedne. Jen škoda, že na ilustraci ovládá zvířata, což má mít šaman. Asi proto, aby byli hráči ještě zmatenější...
3.1.2011 12:40 - Colombo
Lotrando: vzhledem k tomu, pro co všechno se to používalo... Klidně bych byl za to, že nesprávně.
wikipedie píše:
Shamanism is an anthropological term referencing a range of beliefs and practices regarding communication with the spiritual world.[2] A practitioner of shamanism is known as a shaman (pronounced /ˈʃɑːmən/ "SHAH-men"or /ˈʃeɪmən/ "SHAY-men").[3]

Shamanism encompasses the belief that shamans are intermediaries or messengers between the human world and the spirit worlds. Shamans are said to treat ailments/illness by mending the soul. Alleviating traumas affecting the soul/spirit restores the physical body of the individual to balance and wholeness. The shaman also enters supernatural realms or dimensions to obtain solutions to problems afflicting the community. Shamans may visit other worlds/dimensions to bring guidance to misguided souls and to ameliorate illnesses of the human soul caused by foreign elements. The shaman operates primarily within the spiritual world, which in turn affects the human world. The restoration of balance results in the elimination of the ailment.[4]

Tahle definice by se klidně hodila i pro křesťanského kněze.
3.1.2011 12:44 - Vojtěch
Já myslím, že bychom se měli vykašlat na možná nešťastně volená jména "povolání" a spíš se zaměřit na to, zda se jejich schopnosti dají nějak rozumně využít spolu, což se asi s všeobecným utajením asi nedozvíme.
3.1.2011 12:45 - Argonantus
Bouchi:
protože RPGF v poslední době už moc ani nezapínám, neb pro mne podnětné debaty tam chcíply.
Což, uznávám, partě DrD II situaci moc neusnadňuje; ale komunita je schizofrenicky rozdělena a já za to fakt nemůžu.
3.1.2011 13:52 - Dukolm
Argonantus píše:
Odpověď je snadná - okouzlení matikou; tuhle kombinaci už zabral Zvěd. A Zvěd složený z Kejklíře a Mstičkáře nedopadne o nic lépe.

pokud tenhle přístup použily i někde jinde tak to bude stát zato. vůbec cely je to moc matematicky napasovaný jak tak na to koukám.
Bouchi píše:
A proc se vlastne ptas v neoficialni diskusi tady (kam vetsina lidi z tymu DrD II chodi malo nebo vubec) misto oficialni diskuse na RPGF?

není to náhodou chyba že se autoři spoléhají na kritiku na jediném místě s dosti uzavřenou komunitou. Jestli čekáš že kuli jedné diskuzi budu lézt na rpg f. Erik když sbíral reakce na střepy snu tak neváhal zavita i do zapadlých diskuzích na servrech jako Andor.cz,...
3.1.2011 14:12 - Colombo
Jaká Ostuda, že se tu k DnD nevyjadřovali Wizardi!
3.1.2011 15:09 - Charles
Dukolm: Nespoléháme na kritiku na jednom místě, neboj. Já osobně čtu veškeré příspěvky zde. Ovšem chuť odpovídat je samozřejmě snížena otevřeně nepřátelským prostředím zde - teď nebrečím, jen konstatuji.

Ohledně Tvého dotazu (díky za něj).

Nejprve obecně ke kombinacím. Trsy dovedností nazvané "základní povolání" jsou obvykle spojeny jedním až dvěma tématy vyplývajícími z jejich archetypu.

Bojovník: boj zblízka
Lovec: lov a přežití v přírodě
Kejklíř: šikovnost a protřelost (ve smyslu života na ulici, lhaní apod.)
Mastičkář: věda a vyjednávání
Zaříkávač: nadpřirozeno

Teď k lupiči. Ten název (jako každý název) je do jisté míry gumový, pokud jde o představu, jakou vyvolává v různých lidech. My jsme se ho snažili přiblížit pokud možno té nejobecnější představě - a kejklíř i mastičkář jsou každý svým způsobem (viz výše) přepokladem pro jeho jemnou práci se zámky a pastmi, pro falšování pečetí a dokumentů nebo pro podávání jedů. Kombinací kejklíře s lovcem by vyšel trochu jiný lupič, snad by též mohl otevírat zámky a líčit pasti (s odůvodněním, že je šikovný a umí lovit), ale musel by mít výrazně přírodní rozměr, což má v DrDII spíš zvěd.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081022977828979 secREMOTE_IP: 3.142.250.114