Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
4.1.2011 19:46 - Sosáček
Points of Light. Jakoze par osad a jinde je pustina monstrama ktere zabiji lidi a dobrodruzi je zabiji po desitkach. Jakoze "ty nase forgotny sou ted taky daaarkch a kchuuul jako to wowko proste".
4.1.2011 19:56 - Vojtěch
Alef0: Paizo taky pouští krátké příběhy poměrně často. Neříkal jsem taky, že by se měl pustit celý setting, nebo něco podrobného. Příběhy v rozsahu toho, co vychází v Dechu draka jsou myslím pěkné bonbónky a systémově neutrální (samo, že si nejspíš mimoděk pohlídáš aby systém zapadnul, pokud jsi i tvůrce systému, ale není potřeba používat mechaniky, ty by se mohly objevit až v pravidlech, že?) popis městečka a přilehlého okolí (kam je tak vidět z hradeb) na dvou, nebo třech listech +/- růčo mapka (orientačně kde co je, jen ať si PJ dotvoří zbytek dle potřeb) ti přijde jako prozrazení celého settingu? Uveřejnit něco takového má své výhody, protože mechaniky samy o sobě tak nějak nelze mít moc rád, ale oblíbit si setting jde myslím o dost lépe.
4.1.2011 20:03 - alef0
Akokoľvek je tvoj nápad dobrý, Paizo je banda ľudí, ktorá s Wizardami nemá nič a s tvorivým kolektívom asi tiež nič, čiže sú platení z iných peňazí a typicky sa nepodieľajú na tvorbe jadra systému.

Inak povedané, povedz mi, kto tie príbehy bude písať :-)

A ešte mi povedz, aký setting mal starý Dračák a ako to všetci tí hráči prežili bez neho ;-)

Ja samozrejme úplne súhlasím so všetkým, ale som realista a viem, že to tak skoro nebude, pretože mechaniky majú prioritu pred fluffom a dokonca fluff má prioritu pred uceleným svetom.

Môžeme kričať ,,amatéri", ale settingu sa nedočkáme, ale ja si myslím, že to nie je až taká tragédia -- lebo minimálne tu existuje povedomie zo starého hrania.
4.1.2011 20:09 - Alnag
Alef0 píše:
Paizo je banda ľudí, ktorá s Wizardami nemá nič


Až na to, že téměř všichni jsou bývalí zaměstnanci WotC. Nicméně to jsem nechtěl říct.

Zarazila mne tady jen jedna poznámka a to, že na jménech povolání nezáleží. Proti tomu bych se chtěl ohradit. Ve skutečnosti jména jsou velmi mocná (Argo by asi řekl, magická) a název je velmi klíčový pro zdárný vývoj produktu. Problému se věnuje zejména teorie nálepkování (neboli labeling).
4.1.2011 20:13 - Merlkir
Nějaký setting hlavně nebude, jak říká Alef. Takže není co zveřejňovat.
(Again - předpokládá se kompatibilita mimo jiné s Asterionem.)
4.1.2011 20:17 - alef0
Alnag píše:
Až na to, že téměř všichni jsou bývalí zaměstnanci WotC. Nicméně to jsem nechtěl říct.

Boli tí ľudia členmi developerského tímu a zároveň písali pre Paizo? Nie. A to je pointa, že nedá sa čakať financovanie a zaľudnenie na úrovni Wizardov.

Inak povedané, o rok, keď vyjde D&D, by som pokojne čakal tvorbu pre Dech draka od bývalých zamestnancov Altaru.
4.1.2011 20:27 - noir
POL neboli Points of Light jsou základním settingem DnD 4e. Jeho autorem je Rich Baker, který se o něm poprvé zmínil už někdy v roce 2007. POprvé se o něm psalo tady: http://www.wizards.com/DnD/Article.aspx?x=dnd/drdd/20070829a.

Víc autoři jeho myšlenku rozvedli ve většině příruček, ale několikastránkový popis se objevil už v knížce Wizards Previews: Worlds and Monsters, která vyšla jako preview čtvrté edice. On ti to mohl napsat i místní trotl CLV, ale asi by to narušilo jeho nezaměnitelnou image.
4.1.2011 20:37 - ShadoWWW
Ještě bych řekl, že POL je filozofie settingů 4E. Základním settingem 4E je Far Realm.
4.1.2011 20:43 - Alnag
Alef0 píše:
Boli tí ľudia členmi developerského tímu a zároveň písali pre Paizo? Nie.


Myslím, že se můžeš mýlit. Čtvrtá edice D&D se vyvíjí zhruba od doby, kdy vyšlo D&D 3.5e. To byla doba, kdy Paizo vydávalo časopisy Dungeon a Dragon a řada lidí zaměstnaná ve WotC, do nich přispívala. Nemyslím si, že je to teda nějaká pointa diskuze, ale kategoricky to myslím zamítnout nelze.

ShadoWWW píše:
Ještě bych řekl, že POL je filozofie settingů 4E. Základním settingem 4E je Far Realm.


Ehm. Jsi si jistý? Protože IMO Far Realms jsou ty sféry, ze kterých lezou takové ty fíchy... Setting se říká prostě The World nebo konkrétně Nentir Vale.
4.1.2011 21:00 - alef0
Ten Bakerov článok som našiel už skôr, a googlil som aj naďalej, ale nenašiel som žiadne iné preview settingu.

Článok tohto typu by bol tragédiou i pre fanúšikovský setting - ten článok je čistá neoriginálna povinná jazda (a to porovnávam napr. s preview Eberronu!). Informácie typu, že medzi dedinami sú príšery a dediny sú na mape poriedko, sú otrepané už od čias Forgotten Realmsov, teda 20 rokov dozadu.

Máš aj nejaké iné voľné linky?

Wizard Presents: Worlds and Monsters je zase asi to, čo by chceli všetci vidieť: s drobným detailom a tým je cena 20$ za 96 stranovú príručku.

Jo a ešte poznámka: keď vychádzali príručky, tak to bolo 2 roky po začiatku vývoja.

Alnag píše:
Myslím, že se můžeš mýlit. Čtvrtá edice D&D se vyvíjí zhruba od doby, kdy vyšlo D&D 3.5e. To byla doba, kdy Paizo vydávalo časopisy Dungeon a Dragon a řada lidí zaměstnaná ve WotC, do nich přispívala.


Dve slová: full-time :-) Nepopieram, že sa mýlim, ale asi je očividné, že tá situácia sa nedá porovnávať. V každom prípade, tvoja poznámka je for-the-record nie bez zmyslu.

Inak práve v tej preview príručke sa uvádza, že 4e dizajnový tím bol stvorený začiatom 2005, takže to nebude v časoch 3.5e. Je tam utešený time-line.
4.1.2011 21:09 - sirien
mrtvej bůh píše:
Meč nepochopení má dvě ostří. Jedním z nich jsi ty.

to je sice pravdivá věta, ale jako všechny "výroky" má problém s kontextem. Ve chvíli, kdy ten meč nepochopení doráží na své druhé ostří u velkého množství jedinců, je nejspíš problém spíše s tím prvním ostřím než s tím druhým.

Colombo píše:
Nechce někdo zpracovat článek o podobě smrti (smrťáka, pohlaví atp.) napříč historií?

...mám takové podezření že před Gaimanovou Smrtí to je všechno jen hromada kamení a pak najednou diamant :D
4.1.2011 21:12 - noir
alef0: Nemáš pravdu. Ale nemám sílu tady rozepisovat argumenty, pardon. POL jsou antitezí FR - téměř ve všem. Zkus o tom přemýšlet.

Co má cena společného s tím, že lidé ty informace dostali?
4.1.2011 21:17 - alef0
noir píše:
alef0: Nemáš pravdu. Ale nemám sílu tady rozepisovat argumenty, pardon. POL jsou antitezí FR - téměř ve všem. Zkus o tom přemýšlet.

V čom konkrétne nemám pravdu? (Lebo som sa stratil, debatíme o viacerých veciach naraz.)

noir píše:
Co má cena společného s tím, že lidé ty informace dostali?


Aby som sa vrátil k východisku:
noir píše:
Například Wizardi uveřejnili popis a "filozofii" default settingu POL pro 4e velmi detailně ještě dlouho před vydáním.

Ja hovorím, áno, ale za mastný poplatok.

Je to to, čo by prežili fanúšikovia Dračáku u nás?

Kúpil by si si za 300 Kč stostranovú príručku s predbežnou verziou settingu pre Dračák?

Ak by vývojový tím zverejňoval informácie len v platených materiáloch, aký by bol na to tvoj názor?
4.1.2011 21:23 - ShadoWWW
jj, má chyba. Je to Nentir Vale.
4.1.2011 21:25 - Vojtěch
alef0 píše:
Akokoľvek je tvoj nápad dobrý, Paizo je banda ľudí, ktorá s Wizardami nemá nič

Aehm... co má spolčení s Wizardy společného s uveřejňováním příběhů? Uvedl jsem je, protože WotC momentálně konkurují a také se pokouší příběhy podpořit svou provenienci + co řekl Alnag.
alef0 píše:
a s tvorivým kolektívom asi tiež nič,

Protože použili základy starého D&D podle OGL? Vždycky to byla firma co dělala především dobrodružství (původně pro Dragon) a pravidla vydává jen doplňkově.
alef0 píše:
čiže sú platení z iných peňazí a typicky sa nepodieľajú na tvorbe jadra systému.

Částečně systém dotváří, ale prachy jen ze systému nemají. Opět, problém financování mi uniká, když chceš vypustit jednu nebo dvě povídky v Pevnosti, nebo na vlastních stránkách na cca 3x A4.
alef0 píše:
Inak povedané, povedz mi, kto tie príbehy bude písať :-)

Jé, promiň, já měl za to, že někdo v týmu/Altaru by jednu povídku pro marketing zvládl. Asi ne?
alef0 píše:
A ešte mi povedz, aký setting mal starý Dračák a ako to všetci tí hráči prežili bez neho ;-)

No, pokud se hodlá DrD prezentovat zase Bílým hradem, tak nic proti, ale pak se nelze úplně, že si z toho utahujeme, když se někdo na jednu stranu snaží tvářit, jakože bude nějaké téma a na druhou prezentuje jakousi koláž všeho možného.
alef0 píše:
Ja samozrejme úplne súhlasím so všetkým, ale som realista a viem, že to tak skoro nebude, pretože mechaniky majú prioritu pred fluffom a dokonca fluff má prioritu pred uceleným svetom.

Môžeme kričať ,,amatéri", ale settingu sa nedočkáme, ale ja si myslím, že to nie je až taká tragédia -- lebo minimálne tu existuje povedomie zo starého hrania.

No, konečně rozumné slovo. Neříkal jsem ale, že by měli autoři psát romány. Mechyniky je samozřejmě důležité mít v pořádku, ale teď už se dostáváme k jejich prezentaci. Nepřipadá ti to, co vylezlo za Hrunem, nebo Žirou nějak... nelákavé? To je jako kdyby se při vaření báli polévku osolit a opepřit, no možná tam třeba hodit i ty kosti na vyvaření. Taková vlažná voda s jedním kouskem celeru a nahrubo oškrabanou mrkví. Mimo to fluff je pěkný, ale hlavně aby za něco stál. Neucelené nic moc neříkající věty mi přijdou spíš na škodu (popisy některých powers v 4E jsou celkem úsměvné).
Alnag píše:
Zarazila mne tady jen jedna poznámka a to, že na jménech povolání nezáleží. Proti tomu bych se chtěl ohradit. Ve skutečnosti jména jsou velmi mocná (Argo by asi řekl, magická) a název je velmi klíčový pro zdárný vývoj produktu. Problému se věnuje zejména teorie nálepkování (neboli labeling).

Bylo to myšleno jako že nezáleží na tom, jestli je pracovní jméno takové, nebo makové, protože to asi bude potřeba přefluffovat (hezké slovo), ale neřešil bych, jestli je zrovna druid historicky přesný. Důležité mi spíš přijde jestli jméno evokuje funkci povolání. Jestli je třeba mastičkář postava se schopnosti které by šlo shrnout do babských receptů na zaručeně zázračná mazaání a soustavu mladého chemika, tak mi to přijde celkem trefné a zas tolik mi to nevadí. A ano je to diletant, ale to z dnešního pohledu bylo spousta provozovatelů základních povolání.
4.1.2011 21:36 - alef0
Vojtěch, ešte raz:
keby existoval tvorivý tím, ktorý by nerobil nič iné, len vyvíjal mechaniky a existovali ľudia, ktorí by boli oboznámení s mechanikami a mali čas na písanie poviedok, tak by to išlo.

Žiaľ, realita je inde.

V Čechách a na Slovensku existuje dohromady 10-12 ľudí, čo sú schopní dokončiť dlhodobý projekt (bez ohľadu na financie) a z týchto ľudí sú takmer všetci zapojení v Dračáku :-) Ak tu niekto začne argumentovať o opaku, poprosím historické dôkazy vrátane portfólia.

Podľa toho, čo písal Charles, členovia tímu sú vyťažení systémom a očividne nemajú čas na vedľajšie aktivity (všimni si, kto z tímu prispieva na fóra).

(len bokom: 4e malo v tíme cca 25 ľudí, ktorí prichádzali a odchádzali, hardcore testovanie systému trvalo 3 týždne nonstop, tvrdé jadro vyvíjalo cca 7 ľudí fulltime vyše pol roka.)

Vojtěch píše:
Jé, promiň, já měl za to, že někdo v týmu/ALtaru by jednu povídku pro marketing zvládl. Asi ne?

Vzhľadom na to, čo bolo povedané vyššie, tak nie :-)

Vojtěch píše:
No, pokud se hodlá DrD prezentovat zase Bílým hradem

Bouchi by ti otrieskal o hlavu, že od 1.6 je už v Dračáku úplne iné dobrodružstvo. Ale hej, Biely hrad je natoľko hrozný, že ostáva v našich mysliach navždy :D
4.1.2011 21:43 - Colombo
alef0: no dovol? Já už 22 let vyvíjím vlastní systém i se settingem! A budu ho vyvíjet ještě dalších minimálně 22 let! To se ti zdá málo dlouhodobé?
4.1.2011 21:44 - Merlkir
alef0 píše:
V Čechách a na Slovensku existuje dohromady 10-12 ľudí, čo sú schopní dokončiť dlhodobý projekt (bez ohľadu na financie) a z týchto ľudí sú takmer všetci zapojení v Dračáku :-) Ak tu niekto začne argumentovať o opaku, poprosím historické dôkazy vrátane portfólia.


au. Tohle se tu myslím kdysi řešilo. A určitě ti to ti samí lidé řeknou znova, ale: "kdyby mi někdo zaplatil za práci, udělal bych ti stokrát lepší RPG než nějaký dračák, nebo trapné indie sračky z RPGfora kdy budou."

Lidi dělající hry pro Altar jsou snílkovské socky, které se nechávají vykořisťovat a jsou hrdé na produkty nevalné kvality.
4.1.2011 21:47 - Alnag
Alef píše:
V Čechách a na Slovensku existuje dohromady 10-12 ľudí, čo sú schopní dokončiť dlhodobý projekt (bez ohľadu na financie) a z týchto ľudí sú takmer všetci zapojení v Dračáku :-) Ak tu niekto začne argumentovať o opaku, poprosím historické dôkazy vrátane portfólia.


Ehm.
Ad portfolio... porozhlédni se tu okolo.
4.1.2011 21:52 - Alnag
Merlkir: Víš, jestli s tímhle náhledem na věc přistupuješ k diskuzi, tak mne nepřekvapuje, že ti to tu přijde nepřátelské (alespoň doufám, že jsi to byl ty, kdo to psal). Čímž nepopírám, že averze k RPGfóru a některým autorům DrD2 tu existuje. Ale ono nepřátelskost je vždycky dána jak tím, co je vysíláno tak i tím, jak je to přijímáno. Tvůj přijímač se mi v tomto kontextu jeví jako apriori naježený.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13658404350281 secREMOTE_IP: 3.145.175.243