Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
7.1.2011 13:44 - alef0
Lotrando píše:
a jaké zkušenosti má tvůrčí tým DrD2?

http://drd2.altar.cz/autori

* Ecthelioni vydali tlačou Příbehy Impéria (2009, 190 strán) + dodatok Rukověť mága (2010) + teraz vyšla miniatúra Duel!. Predtým z RPG Kuchyne vypadla Vendetta, ktorá bola dotiahnutá aj po Kuchyni do hrateľnej podoby. (+ Drakkary)
* Charles vydal tlačou tri moduly Tarie, svet k Dračáku
* Peekay spolupracoval na Střepoch snů (+ Drakkary)
* Mytko nemá žiaden počin, uvádza, že robil diplomovku k téme RPG, pokiaľ viem, tak Mytko a Peekay sú pupočnou šnúrou spojení hráči.
* Boubaque má dve hry v RPG Kuchyni (+ Drakkary)

Sirien píše:
O tom žádná, jen jsem se vyjadřoval k té podprahově propagační části Tvého příspěvku :)

Konečne sme sa zhodli!

Propagačná časť tam nebola, skôr vzdelávacia.
7.1.2011 13:50 - sirien
Centrální limitní věta píše:
To je legracni, jak si stezujes ze na forge se cenzuruje opozice, ale pritom to sam zkousis, zejo. Pokrytectvi je hrozne fajn vec.

Cenzura a pokrytectví by bylo, kdybych se na tohle ptal Alef0a. Mrtvola je prostě další Frtitzsoidní hulvát bez jakéhokoliv konstruktivního přínosu, jestli nevidíš rozdíl, tak si di dát studenou sprchu a zamysli se.

mrtvej bůh píše:
A to dělali všichni ti lidi, co si dělají doma systémy pro svoje vlastní skupinky? Když jsi to od nich zjišťoval, kontroloval jsi, jestli si to nevymýšlejí?

To dělají ti které znám já. A Sparcle očividně zná další takové a popravdě ne že bych přímo znal, ale vím o ještě jedné skupině, kde pár takových lidí bude také. Všichni nejspíš ne, ale spousta z nich asi ano.

mrtvej bůh píše:
Na tvoji otázku neodpovím, ale už jen to, že se ptáš, mě tak nějak lidsky hřeje u srdce.

...tak to seš ještě větší blb než sem myslel
7.1.2011 13:52 - skew
Argonantus:
Mno, já říkám, že uvidíme. Určitě nebylo řečeno všechno, povolání* není jen ten krátkej úvod s jedním příkladem dovednosti a schopnosti. To, že druid ovládá jen tu trojici může mít spoustu konkrétních podob, a navíc to nemusí být úplně všechno.

Kdo ví, třeba se ukáže, že jsi měl pravdu, při troše štěstí dřív, než DrD2 vyjde a stihnou tam dát za druida alternativu. Na druhou stranu, pokud by ten druid vyšel a nejlépe si uchoval to dobrý z DrDo, bylo by to podle mě hodně dobrý, páč druid v 1.6 má asi nejhezčí background ze všech povolání (mno, z toho co bylo prezentováno to vypadá, že se z hlediska fluffu asi trochu změní, ale snad ne tak moc).

*myslím že i v případě posunutého významu povolání, jako bude v DrD2
7.1.2011 14:04 - alef0
Jo a ešte: tvorivý tím DrD+

Autori: Jiri "Jersey" Buchta, Vladimir Chvatil, Matous "Erric" Jezek, Martin "Amarth" Landa, Petr "Ant" Machata, Filip "John Jarik" Novotny, Stanislav "Scolex" Nowak, Jan "Kenny" Vávra, Radovan "Wulf" Vlk, Lukáš "Athelis" Voborský, Herbert "Herby" Vojčík
Ďalej spolupracovali: Emil "Hač" Hančák, Rudolf "Jolly" Matoušek, Petr "Peca" Palička, Jiřina "Aquila" Vorlová
Koordinátori: Martin Landa, Jan Ostatek, Jiřina Vorlová.
7.1.2011 14:13 - Alnag
Jen aby nedošlo k nějakému omylu nebo nepřesnosti. Myslím, že kulturní projev Mrtvého boha už klesl na úroveň nejhlubšího bahna, takže teď má chvíli k zamyšlení při hledání vhodného anonymizeru...
7.1.2011 14:14 - Colombo
A kdo to teda byl? Já myslel, že to byl sosáček (mám pocit, že to přišlo někdy po dopisech), ale Sosáček je CLV, nebo není?
7.1.2011 14:20 - Sosáček
Colombo na profil kazdyho neanonymniho uzivatele se da proklikat. Muzes se podivat.
7.1.2011 14:35 - Charles
Argonantus:
Slyším Tě. I když by bylo příjemnější, kdyby to byl hlas volajícího na poušti, tady to spíš zaniká v kakofonii. Zkusím stručně ke klíčovým tématům.

Názvy základních povolání:
Vidím to opačně. Jediný pejorativní je „mastičkář“ mezi ne úplně tradičními, ale důstojnými pěšáky. Např. kejklíř má mnohem méně negativních konotací než zloděj, jak tu již zaznělo, zaříkávač je neutrální, lovec též. Když se tedy vrátím k mastičkáři, obraceli jsme to tam a zpátky, zvažoval se felčar, ranhojič, kořenář, ba i suflér. Mastičkář z toho vyšel nejlíp, jako jasně spojující tu vědu se sociálnem. Průzkumy jsme dělali jen mezi kamarády. Tvé opakované výpady mě přivedly k myšlence optat se ještě na diskuzním fóru testerů, protože tehdy jsme je ještě neměli k ruce (dnes s nimi konzultujeme cokoliv většího, co jde ven, např. 1. kapitolu nebo ukázkové postavy).

Druid:
Literárním předobrazem je skutečně pouze DrD1. Mohl bych snad zmínit Vlastní krev od Neomillnerové (kterou jsem si mimochodem přečetl díky doporučení v této diskuzi), ale to bylo ex post. Chceš-li téma využitelnosti druida mimo divočinu dále probírat, přečti si prosím toto: http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=304184#p304184 (+ následující debatu). Já to čtu poctivě tady, tak zkus zase Ty hopnout tam.

Alchymista:
Coelha jsem četl. Pro mě je to nádherné podobenství o svobodě – o hledání své vlastní cesty životem a odvaze dělat to, po čem srdce touží, bez ohledu na překážky (jako většina jeho knih). Ale je to alegorie. Pro náplň povolání alchymisty mi připadá přínosnější snad i ta nejotřepanější legenda o rabi Lewovi. Norrela jsem nečetl, ale optám se kamaráda, který to má rád. Nicméně podrobná koncepce magie se teprve dokončuje a alchymista je nejvíc v pohybu, takže klidně křič, jestli se Ti chce, smysl to má. Řecký oheň je v plánu, Pottera jsem si poznačil. Má smysl číst ten Timeline? Myslím opravdový smysl.

Nekromant:
Tohle téma dokazuje, že nejsme hluší. Tvoje první posty tady způsobily již tehdy, že Mytko s Peekayem vytvořili systémové řešení pro „pomocníky“ (bylo v plánu i tak, ale urychlil jsi to). Ten systém je ale univerzální. Tedy získat si a udržet bandu žoldáků by mělo být systémově totéž, jako oživit a vést skupinu umrlců. Samozřejmě to bude něco stát (nápověda: zdroje) a samozřejmě to bude mít odlišné dopady na fikci – např. pověst postavy, ztráta kontroly apod. Opět platí, že magie je v pohybu. Zatím to směřuje k tomu, že nekromant bude jedna z možných tváří mága, tedy že lámat lidské vůle a ovládat bude možno před smrtí ... i po ní, podle chuti a zaměření daného mága. Neber to jako definitivní informaci.

Vědmák:
Hlavní téma je boj proti nemrtvým a běsům. Ale od doby článku v Pevnosti se trochu rozšířil, takže nyní nesmrdí tolik prvotní inspirací (Sapkowskim) a jeho náplň měla bez problémů pojmout i templáře či vymítače.

Lučištník:
Podle nás nevydá na samostatné povolání v základní knize. Boj zdálky je u základních povolání rozdělený mezi lovce a kejklíře. Z těchto stavebních kamenů tak jdou poskládat ti Robinové Hoodové, Vilémové Tellové a podobní. I když po pravdě, ti by asi vystačili s Lovcem. A pokud Tě poslední věta šokuje, zkus vnímat základní povolání jako povolání z našeho světa a pokročilá jako „fantasy nadstavbu“. Proto bude i v knize doporučení, že kdo chce epic hru, měl by začít na vyšší úrovni (cca 7-9, musí se ověřit tresty). Bez pokročilého povolání bude totiž tomu světu plnému žijících draků a čarodějů, jejichž kouzla je možno vidět na vlastní oči, čelit prostředky středověkého tuláka a dobrodruha, což je styl, který ne každému vyhovuje (zrovna Tobě by mohl).

Rovnou uvádím, že další takto obsáhlá reakce není v mých časových možnostech. Ale chtěl jsem Tě motivovat zkusit své spekulace položit na pevnější základy. Co takhle si přečíst, co zatím vyšlo v Pevnostech + 1. kapitolu příručky? Vše hezky na jednom místě ke stažení: http://drd2.altar.cz/download . To by nám mohlo pomoci najít společnou řeč (myslím porozumění pozici druhého, ne nutně souhlas).

Pro všechny:
Upozorňuji, že v lednové Pevnosti vyjde shrnutí základních pravidel. Konečně budete moci začít kriticky hodnotit systém DrDII namísto dosavadní omáčky/fluffu. Těšíte se? ;-)
7.1.2011 14:41 - Alnag
Vida... zpětná vazba. :D
7.1.2011 14:45 - alef0
Charles píše:
(cca 7-9, musí se ověřit tresty)

CHARLESI, JA NECHCI HRAT KEJKLIRE NA 7 UROV.. BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
7.1.2011 14:49 - Colombo
Charles: super, ale co ten kušijník? Třeba ten Janovský. Ten mi nepřipadá ani jako lovec, ani jako kejklíř. Bude možné wara specializovat na střelbu?
7.1.2011 14:54 - Merlkir
@Charles: Jonathan Strange & pan Norrel je strašlivá bichle a první půlku docela nudná. Ale jako inspirace (spíš pro alchymistu) to nemusí být špatné. (Ecthelioni to určitě četli, ne? :)

Timeline jako zdroj inspirace nevidím, to je o cestování časem do středověké Francie. Kniha je to Crichtonovsky špatnodobrá, ale pro DrD tam fakt nic přínosného nevidím.
7.1.2011 15:46 - sirien
Centrální limitní věta píše:
Colombo na profil kazdyho neanonymniho uzivatele se da proklikat. Muzes se podivat.

Sosáčka poznáš obvykle podle toho, že má v avataru jeden průhledný pixel (vypadá to jakoby neměl avatara, ale když dlouho šátráš myší, tak ho najdeš). Jinak ano, Jakubův aktuální nick je CLV

Mrtvý bůh měl IP z nějaké pražské IT firmy, čert ví kdo to je, nejspíš fakt někdo náhodnej.

Charles (všichni ostatní): Bylo by asi dobré explicitně do pravidel napsat (pokud to tam už nemáte) něco ve smyslu: Názvy povolání jsou pracovní, svou postavu si z nich vytvořte a pak si jí nazývejte dle libosti (zbojník, zloděj, paladin atd.) U teenagerů kteří nad tímhle moc nepřímýšlí (moje osobní dlouholetá OG zkušenost) to asi pomůže reputaci.
Pro ostatní pak platí, že by bylo dobré přestat vnímat classy jako "classy" a skutečně je považovat za pouhé skill packy, DrDII pak nikoliv za Class&Level, ale za poněkud podivně maskovaný specifický Skill-level systém.

Ušetří to dost problémů, kterými jsme tu strávili mnoho desítek stránek a budeme se moct posunout někam dál... tohle téma totiž začíná být trochu přerecyklované.

Merlkir: Tak pro mě byl Strange a Norrel zábavné čtení celou dobu... i když já mám tohle téma literatury rád, takže asi to není moc zobecnitelný závěr
7.1.2011 16:12 - Bouchi
Tak jdu dohnat reakcni resty za nekolik dni, omezim se zpravidla jen na veci primo se tykajici me ci Altaru, i tak je toho dost. Pokud by neco vedlo k prilisnemu OT nezajimavemu pro ostatni, je mozno pokracovat v PM.

sirien píše:
To, že si Bouchi náhodou nabalil na RPG F skupinku namátkou zvolených 10ti lidí (nebo kolika)
Co takhle pouzivat pri svych argumentacich aspon pravdiva tvrzeni?
sirien píše:
fakt neznamená, že má ty jediné obětavé schopné tohle dělat.
Pak byli taky treba taci, co se mi sami prihlasili a nasledne to zabalili/odlozili, ze?
sirien píše:
nevšiml jsem si, že by kdokoliv z tvůrců HF byl v tvůrčím týmu DrDII. A že pár slušných nápadů měli.
Je to mozna naivni pristup, ale vzhledem k tomu, ze meli v umyslu pracovat na Hrdinech Svetu a HF 2.0 (a pracovali na tom), prislo by mi ... neeticke (neni to uplne to prave slovo, ale premyslet nad lepsim nebudu) chtit nekoho pretahnout na DrD II.

Jerson píše:
odmítnutí mých nabídek Alterem
Trochu me mate to mnozne cislo, mas na mysli jeste neco jineho krom CPH (ktere ALTAR ale AFAIK neodmitl, nicmene sam jsi psal, ze uz na nich dal pracovat neminis) a toho alternativniho vyhodnocovaciho systemu (nebo jak jsi to nazyval) pro DrD?

sirien píše:
ergo to, že dotyčné nelze jen tak btw. oslovit inzerátem na jednom jediném CZ RPG webu je Tvůj (Bouchiho) problém, ne jejich.
Mas na mysli nejaky konkretni inzerat (na ktery jsi v takovem pripade jiste schopen odkazat), nebo je to jen hypoteticka veta nemajici se skutecnym ziskavanim lidi do DrD II tymu zhola nic spolecneho?

Lotrando píše:
Matematické kejkle na mne z výčtu povolání nicméně také pokukují a jen připomínám, že před tím varoval hned zpočátku Alnag. Někdy je dobré nevyplňovat prostor celý a ponechat mu určitou asymetričnost.
Problem je ovsem v tom, ze v pripade mensiho poctu (s jedinou vyjimkou a to je 5) pokrocilych povolani by se okamzite vynorily vytky, ze nektera zakladni povolani jsou dulezitejsi nez jina (protoze jsou potreba jako "nutne minimum" pro vice pokrocilych povolani).

noir píše:
Kolik lidí pracovala na Dračím DOupěti, jeho dalších verzích, případně na plusku? Kolik z nich je v týmu?
Vzhledem k vseobecne kritickemu zdejsimu pohledu na DrD a DrD se obavam, ze kuprikladu Sirienuv despekt k tymu DrD II by byl jeste mnohem vetsi, pokud by se tam vyskytoval nekdo z tvurcu DrD/DrD .
Nicmene kdyz vezmu konkretne aspon par jmen:
Z uplne puvodnich tvurcu DrD (pred 20 lety) by IMHO byla nejvetsi sance oslovit Vilmu Kadleckovou-Klimovou (ale porad sance pomerne mala, stara se o tri dcery a ma i sve vlastni spisovatelske projekty, navic se na systemu AFAIK nepodilela, jen na omacce).
Z lidi pracujicich na dalsich dilech pravidel anebo novych verzich pocitam s Aquilou coby jednim z "vystupnich kontroloru" (prime zapojeni se do tvorby ji nedovoluje zdravotni stav, nicmene ve fazi "prectu betaverzi a odhalim nesrovnalosti" bude jako obvykle neocenitelna, o jejich dlouholetych zkusenostech z literarnich workshopu nemluve).
Co se DrD+ tyce, drtiva vetsina jeho autoru ma, pokud vim, v soucasnosti jine priority (a v oblasti tvorby tykajici se RPG je uz dlouho neaktivni).

alef0 píše:
Informácie o Plusku sa ťahajú. Mne sa marí, že množina ľudí v Plusku na začiatku a na konci je disjunktná :-) Tam vývoj trval od 1995 do 2004.
Presneji receno od 1997, ale ani to neni zrovna spravne tvrzeni - zacalo to 1997, ale pak projekt usnul (1999, mozna uz 1998) a obnovila ho v 2001 skupina novych lidi (jednim z iniciatoru byl myslim i Karel Makovsky, ktery stal i u vzniku Asterionu), pricemz z puvodni tvorby zustala akorat "matematika za systemem" (pochazejici od Vladi Chvatila) a nejake zakladi koncepty (vlastnosti apod.)

sirien píše:
Teď tu zase dostaneme od Bouchiho sprchu jak to v jeho případě není možné, protože nezná žádné studenty sociologie nebo že by to pro něj žádný neudělal nebo že by to stálo čas, který na to nemá, protože, nebo...
Ale ne, ja klidne pripustim, ze je to jen a jen moje chyba, ze neznam zadne studenty sociologie (nebo mozna od videni ci virtualne znam, ale holt nemam v povaze se jinych lidi jen tak vyptavat, co studuji) a ze nevim, jake se na sociologii delaji diplomky, <extrapolacni nadsazka>takze bych mel radsi jit delat nekam k pasu...</extrapolacni nadsazka>

Lotrando píše:
jaké zkušenosti má tvůrčí tým DrD2? Je holou skutečností, že ti lidé vesměs pocházejí z jedné názorové líhně
Co myslis tou "lihni"? Nejakou podmnozinu RPGF? Napriklad Charles a Merlkir prisli uplne "zvenci". Pak bys mohl dat do jedne skupiny Peekaye a Mytka (na cemz neni nic divneho) a do dalsi mozna Ectheliony a Bubaka (ale opravdu jsem nezkoumal, jestli maji spolecnou nazorovou lihen).
(BTW, v matematice "vesmes" znamena "vsichni/vsechny". ;-))

sirien píše:
Pro ostatní pak platí, že by bylo dobré přestat vnímat classy jako "classy" a skutečně je považovat za pouhé skill packy, DrDII pak nikoliv za Class&Level, ale za poněkud podivně maskovaný specifický Skill-level systém.
To jsem se tu uz snazil psat (mozna i nekolikrat). Treba to od tebe vezmou lip.
7.1.2011 16:18 - Quentin
Píše:
Problem je ovsem v tom, ze v pripade mensiho poctu (s jedinou vyjimkou a to je 5) pokrocilych povolani by se okamzite vynorily vytky, ze nektera zakladni povolani jsou dulezitejsi nez jina (protoze jsou potreba jako "nutne minimum" pro vice pokrocilych povolani).

Sice nevim, kdo tu mluvil o mensim poctu povolani, ale vsadim se, že tohle by nebyl takovej problem. Minimalne vic classu z bojovnika by nikomu nevadilo.
7.1.2011 16:58 - Ebon Hand
A mrtvý bůh umřel..

Colombo píše:
A kdo to teda byl? Já myslel, že to byl sosáček (mám pocit, že to přišlo někdy po dopisech), ale Sosáček je CLV, nebo není?

Sosák je specifický rýpal, ale patří k téhle komunitě. A měl by se přejmenovat na CML, vzhledem k jeho poznámkám, by mi to přišlo jako takový hezký focus od toho seriálového.

konec OT
7.1.2011 17:03 - Sosáček
Mluvil o mne nekdo?
7.1.2011 17:07 - Bouchi
QuentinW píše:
Sice nevim, kdo tu mluvil o mensim poctu povolani
Mel jsem za to, ze tu zaznely vyhrady typu "jako by tvurci za kazdou cenu ke kazde dvojici zakladnich povolani delali nejake pokrocile". (Ale dohledavat to nebudu, zdejsi search engine se mi jen malokdy podari primet ke spolupraci davajici potrebne vysledky. :-()
7.1.2011 17:23 - Sosáček
Bouchi píše:
Mel jsem za to, ze tu zaznely vyhrady typu "jako by tvurci za kazdou cenu ke kazde dvojici zakladnich povolani delali nejake pokrocile".

Presneji se mluvilo o tom, jak jsou tvurci geekove a okouzleni matikou (loaded words and dog whistles, oh yeah!)
7.1.2011 17:35 - Argonantus
Nejprve rychle OT Sirien:

Píše:
moderní je slovo s pozitivní konotací

No, jak pro koho. Mně se vybaví konunisti a paneláky. Jsem celoživotní nadšenec do strašidel a podivností; "moderní" je pro mne coby člověka postmoderního ekvivalent "zastaralý."
Ale to je totální odbočka.

Charles zpětnovazební:
Především jsem dojat, že to někdo čte; a to bychom oba měli stopro dělat něco jiného. Ale hlas na poušti jsem docela často; to je normálka.

1) Názvy základních povolání - no, dejme tomu. Ne snad úplně pejorativní, ale "nízkolevelové", což by šlo, kdyby nebyl ten vyčnívající Bojovník. Pouvažujte ještě o Knechtech a Pěšácích.
A z názvu bych určitě neumřel (tedy s výjimkou Adepta; to bylo fakt hustý).

2) Druid:
Asi jsem řekl vše. Přehozený zdroj magie se Šamanem (totiž Zasříkávač) je nevyřešen, a nastavení verze 1.0, které mi taky tak úplně nevyhovovalo, jde do kopru skrz existenci Šamana.
Budou problémy.

Pasáž RPGF si přečtu (možná ne hned).

3) Alchymista:
Jak lze tušit, mám na tom jaksi osobní zájem, aby tahle profese dopadla pěkně...
Legenda o Golemovi - dobrý. Argonantní tlachy - lepší, ale asi na to nebude síla, neb jsou toho kilometry.
Takže stříhám pár věcí, co jsou podstatné:

- základem jsou ty lektvary a mastičky pro běžný život
- zřejmě nějaké střílení tu být musí. Líbilo by se mi vrhání prakem; lze totiž metat později různé zajímavé jedy a výbušniny, když na nižších levelech není nic lepšího (zejména ten Mastičkář). Minule byla kuše - taky by to šlo.

- vyšší schopnost jsou ty ohněstrůjné srandy; na začátku alchymie v RPGF to je (případně najdu a jsem ochoten probrat dotazy mimo). Pak netřeba číst Timeline. Jde o to, že střelný prach a výbušniny nejsou nic magického ani mimořádného, a lze to vyrábět v dost primitivních podmínkách a technikách. Důsledky mohou být docela zásadní. Mělo by to být náročnější na zdroje; jinak se to bude příliš silná schopnost.

- ty chrliče, golemové a podobné věci by měla být obzvláště drahá a těžkotonážní technika (kamenná socha není začátečnická obluda; kamenná socha je Terminátor...), nutno časově omezit, ale může to být deus ex machina v některých speciálních situacích.

Což vede k nutnosti nechat alchymistovi kamení; opět kolize s Druidem.
Myslím, že pokud máte alchymistu k dispozici pro konzultace, je to určitá výhoda.

4) Nekromant:
schopnost je dobré prozkoumat i pro případné NPC padouchy. Měla by to být opět parádní schopnost, dávající maximální sílu a efekt.

Summoning obecně - Šamanovo ovládání zvířat lacinější, běžnější a méně dramatické; stupňuje sílu hlavně počtem zvířat (a druhem). Alchymista může zkonstruovat prakticky cokoli, až po toho golema - terminátora. Ale je to patřičně náročné na zdroje a nedělá se to každý pátek.
Zkrátka, Alchymista a Šaman vysokého levelu jsou zelená barva v Magic the Gathering...

Píše:
nekromant bude jedna z možných tváří mága


To mi připůadá být dobrý nápad na třetí logický summoning.

5) Vědmák:
mám s ním problém poměrně obrovský, možná ještě větší, než s Druidem. Templář by byl stoprocentně lepší, ať už to znamená cokoli... fakt se nad tím zamyslete; Vědmák mimo Sapkovského neexistuje.

Specializovat ho na nějaké nestvůry je IMHO špatná cesta. "Vymítač" je docela zajímavý, ale pak to znamená propracovat démony, aby bylo co vymítat (a nikdo jiný s nimi nic nesvede). Možná paradoxně užít některé nápady ze starého Theurga? Vůbec věřím, že se najde hodně způsobů, jak uživit třetího mlátiče s mečem, pokud bude mít dost jiných schopností; minulý Chodec 1.0 vydal skoro na tři samostatné profese (uměl prakticky všechno).

6) Lučištník:
Podle mne vydá na samostatné povolání, ale nepovažuji za klíčové vyřešit všechna povolání, co neexistují, jako spíš ta, co budou fungovat jako náhradní, pokud padne Druid nebo Vědmák (IMHO oba nejohroženější).

Píše:
Boj zdálky je u základních povolání rozdělený mezi lovce a kejklíře.


řeším to odzadu, od pokročilých profesí; zdroj se pak dá dohledat snadněji. vrcholem střílení se mi jeví být Zvěd, ale třeba to vidím špatně. Pokud se uživí tři solidní mlátiči mečem a čtyři kouzelníci (dva summonovací, jeden metací, jeden psychouš), uživí se i tři kvalitní střelci, a ty zatím nějak nevidím.

Píše:
Bez pokročilého povolání bude totiž tomu světu plnému žijících draků a čarodějů, jejichž kouzla je možno vidět na vlastní oči, čelit prostředky středověkého tuláka a dobrodruha, což je styl, který ne každému vyhovuje


Já bych viděl ideální, aby to šlo vyladit na oba způsoby, na nízkolevelovou magii (co skoro není vidět; polovina "kouzel" může být označena za vědu, třeba u alchymisty)a po světy, kde je magie všude a za každým rohem. Prostě podle vkusu.
Píše:

Rovnou uvádím, že další takto obsáhlá reakce není v mých časových možnostech.


Já se nebojím. Nemusí být hned - až zase za 50 stran, třeba. Zkusím to časem dostudovat; ale jak říkám, mám v tom docela hokej, co platí a co ne. Beru na vědomí odkazy.
ještě jednou nabízím spojení, kdyby bylo třeba něco stran alchymistů; pošlu ti třeba mail přes PM nebo tak něco; nechci ho věšet veřejně (a Ecthelioni ho možná mají).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10779690742493 secREMOTE_IP: 3.141.31.240