Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
11.1.2011 15:35 - Lotrando
poznámka k prvnímu odstavci od Piety:

DrD také dokázalo generovat postavy, které nebyly nic víc než banda všehoschopných žoldáků, kteří nejsou ochotní riskovat a jdou jen do přesně naplánovaných akcí, kde je čeká tučný zisk a malé riziko. Mám s tím jistou zkušenost a vím jak destruktivní je to pro hráče i vypravěče. Také samotné plánování a přípravy by měly mít nějakou hranici. Nechci tím nijak zpochybňovat očekávání od DrD2, jen připomenout, že plánovat je fajn, ale riziko musí zůstat, aby to bylo napínavé a hráči měli ten správný pocit z vítězství.
11.1.2011 16:04 - ShadoWWW
I když Charlesovy odpovědi možná nepřináší nic revolučně nového, tak jsem za ně rád. Chybělo mi toto ucelenější sepsání toho, čím DrD2 bude (nebo by minimálně mělo být).

A kdyby vyšel ten otevřený betatest, tak by to výsledným pravidlům určitě hodně pomohlo.
11.1.2011 16:47 - sirien
11.1.2011 17:00 - Argonantus
Alef:

Píše:
Rozmýšľam, ktorý systém bol nastavený tak, že naozaj bolo možné hrať aj vidlákov, aj Aragornov.


... každý. Respektive, nikdy mne nenapadlo, že by šlo budovat systém class/level, kde to nejde.
11.1.2011 17:21 - Merlkir
sirien píše:
Let the flame war begin (again)


11.1.2011 17:23 - sirien
moje chyba, menší fail v zadání linku
11.1.2011 17:55 - Vojtěch
alef0 píše:
2. to je svojské, ak mám povolania nastavené na úroveň ,,vidlák" a ,,hrdina v duchu rozprávok", tak je mi nejasné, ako môžem riešiť D&D-20-level príbehy. Rozmýšľam, ktorý systém bol nastavený tak, že naozaj bolo možné hrať aj vidlákov, aj Aragornov. To zrejme závisí od nastavenie schopností.

Mno, ani bych se nedivil, kdyby se to nastavovalo zvolením úrovně, na které se začíná.alef0 píše:
8. 9 a 10. uvidíme, to je vonkajšia forma, ktorá sa verím podarí :-)

Snad lépe než příběhy postav v Pevnosti.sirien píše:
Vítejte ve světě moderního RPG design standardu. Tohle není žádná deviza, tohle jen znamená, že to nebude v daných směrech shit oproti zahraničnímu průměru.

No, asi tak :/
sirien píše:
Píše:
9. Herní příručka bude obsahovat okolo stovky ilustrací
Jak konkrétně tohle pomůže mojí hře? Kupuju si RPGčko nebo sborník Ecthelioních artworků?

Osobně doufám, že to znamená grafická úprava na úrovni, i když mi není jasné, jestli by to mělo být mezi 10 zářnými body systému body RPG systému.
11.1.2011 18:29 - Colombo
alef0 píše:

EDIT: na druhé prečítanie som to nepochopil :-D

Tebe, dejme tomu jako knižního vydavatele, nezajímají jen momentálně vydávaní autoři, ale i ti, kteří zatím píšou jen pro sebe, protože znamenají potenciálně vyšší zisk.
Jakožto knihkupci je ti to ale jedno.

To je narážka na to, jak si říkal, že autoři o kterých se neví jsou k ničemu.
11.1.2011 18:48 - alef0
V RPG existuje trochu iný model: v knihách je to o tom, že existuje bazilión ašpirujúcich spisovateľov, ktorí túžia mať vydanú knihu a neváhajú mávať kompletnými dielami. Samozrejme, že tí spisovatelia nie sú online (čo je možno dobré pozorovanie), ale mám dojem, že tam nie je núdza o prísun hotových kníh -- tam skôr ide o to, že čo odfiltrovať.

Nemám pocit, že tento model pozorujem na našej scéne.
11.1.2011 19:54 - sirien
alef0 píše:
V RPG existuje trochu iný model: v knihách je to o tom, že existuje bazilión ašpirujúcich spisovateľov

v tom případě jsou ale ti RPG autoři o kterých nevíš o ten bazilion-krát hodnotnější a o to větší vlastní úsilí bys měl věnovat snaze je najít, využít a zpropagovat

Mám takovou funny zkušenost - mi bylo asi 14 nebo tak něco a sepsal sem docela obsáhlej alternativní systém pro draky v DrD. Teď nedávno jsem se na něj znovu ze sentimentality díval a ano - byla tam hromada věcí které byly pojaté prostě špatně, nicméně nešlo o nosné prvky, tyhle špatně pojaté věci by šlo relativně snadno přeformulovat (kromě toho, polovina z nich byla sice špatně, ale ve shodě s oDrD přístupem, takže...), ano, byla tam hromada stupidních teen-age poznámek, nicméně ty se daly snadno proškrtat... celkově mi to i retrospektivně přijde jako docela dobrej kus práce (resp. až na to, že dneska bych DrD tolik energie rozhodně nevěnoval, ale whatever).
Každopádně jsem to tehdy ve své naivitě vzal a skutečně jsem to poslal Altaru... dostalo se mi určité zkratkovité a strohé odpovědi od Aquily kde mi vytkla pár věcí, řekla že to jinak je ok a pak to navěky zapadlo...
...možná si teď budu trochu fandit, ale tehdy měl Altar po ruce čtrnáctiletého týpka nadšeného pro RPG a nadšeného pro DrD, který dokázal napsat relativně dlouhý souvislý text (ok, gramatika pokulhávala a sloh měl mezery, ale i tak), který byl plný vlastních nápadů a kreativní činnosti...
...a nevěnoval mu prakticky ani fň pozornosti (teda, přesněji, nehodili to do koše rovnou, věnovali mi přesně to "fň" a nic víc). Zajímalo by mě, kolik jiných podobných autorů se kolem Altaru mihlo a bylo zahozeno a zapomenuto, zvláště, když mám v přímém přenosu to, jak Jerson nabídl Altaru svůj už konečný produkt a byl prakticky totálně odignorován...
11.1.2011 19:58 - sirien
((EDIT: a abych předběhl Sosiho nebo někoho podobného - ano, to že mě tehdy Aquila věnovala pozornost až na osobní vyžádání na conu a pak mojí práci navěky nechala založenou na dně šuplíku, odkud putovala do odpadu když se Altar stěhoval... tak to ve mě zanechalo děsivé trauma které si teď filtruju tím, že se navážím do Bouchiho vedení a do Altaru a mám pochybnosti o DrDII a navíc to že mi nebylo nabídnuto abych byl v tvůrčím týmu DrDII oživilo staré rány a já se teď po osamělých večerech děsně trápím vlastní zneuznaností...))
11.1.2011 20:02 - Sosáček
Me jedina odpoved ktera me napadla byla "fň je ta klavesa kterou se na notebooku zapinaji specialni znaky?", takze neni duvod proc by sis mel delat starosti.
11.1.2011 20:18 - Gurney
sirien: Buď rád jsi se Altaru na nic neptal, skončil bys v dotazech blbých a blbějších...

(kde btw je dobrá třetina dotazů vlastně dost namístě - jaká je šance, že se mi povede vykrádání kapes, nejsem-li zloděj apod. - což je ale nezachránilo od zahození do veřejné síně hanby a nějaké sarkastické rádobyvtipné odpovědi některého z altařích "odborníků" na rpg)
11.1.2011 20:26 - pipux
sirien píše:
Zajímalo by mě, kolik jiných podobných autorů se kolem Altaru mihlo a bylo zahozeno a zapomenuto

Tak ono zase záleží, jak to odmítnutí daný jedinec vezme, že. Můžeš být jednou odmítnut a donekonečna si to odmítnutí promítat v představách - udělat z komára tisíc velbloudů, nebo jak se to říká (skutečná #3496).

Když jsem Bouchimu ne zase tak dávno napsal, že bych se na DrDII podílel, pokud nabídne jako kompenzaci zajímavý peníz, neodpověděl (ani "fň" či "zapomeň"). Sice žádná tragédie, ale neprofesionální.

Gurney píše:
v dotazech blbých a blbějších...

A co je toto? Nějaká kultovní stránka?
11.1.2011 20:41 - Colombo
To s tím přetočením mapy bylo náhodou super:)
11.1.2011 20:51 - Bouchi
sirien píše:
a pak mojí práci navěky nechala založenou na dně šuplíku, odkud putovala do odpadu když se Altar stěhoval...
Hm, samotneho by me zajimalo, co se s tim stalo. Nevybavuju si, ze by se ke mne neco podobneho dostalo, cili je mozne, ze:
- to skoncilo v Aquiline supliku a pak buhvikde
- to zmizelo pri stehovani z Lobkovicaku do Karlina v 2005
- to zmizelo pri stehovani z Karlina do Ostravy v 2008
- to lezi v nektere z krabic "Ruzne/Archiv/apod.", ktere se z Karlina prestehovaly

Gurney píše:
kde btw je dobrá třetina dotazů vlastně dost namístě
IMHO vyrazne min, mozna to nekdy prolezu a spocitam. Ale mas pravdu, ze zrovna ten na zlodeje tam nepatril.

pipux píše:
Když jsem Bouchimu ne zase tak dávno napsal, že bych se na DrDII podílel, pokud nabídne jako kompenzaci zajímavý peníz, neodpověděl
Myslis PM tady pred vic nez rokem? Za neodpoved se omlouvam, Kostku ctu nejmin v 90 % casu nenalogovany (a stridave z nekolika compu), tudiz pokud na PM neodpovim hned, sejde z oci a z mysli (neb mi tady pise minimum lidi, tudiz Kostku ani nevnimam jako soukromy komunikacni kanal) a je to v haji. :-(
11.1.2011 20:55 - sirien
Gurney píše:
sirien: Buď rád jsi se Altaru na nic neptal, skončil bys v dotazech blbých a blbějších...

To náhodou byla moje oblíbená rubrika :)
(a jinak ptal, ve svém mládí jsem hojně využíval jejich návštěvní hodiny a pravidelně sem tam šikanoval Aquilu stupidníma dotazama osobně)

pipux píše:
A co je toto? Nějaká kultovní stránka?

rubrika Zlatého draka, obježníku klubu přátel Altaru (nebo jak se to Hexaedr vlastně definoval)

Colombo píše:
To s tím přetočením mapy bylo náhodou super

Moje srdcovka byla "Může kroll jed na koni?" s postupným rozborem :)
11.1.2011 20:57 - sirien
Bouchi píše:
Hm, samotneho by me zajimalo, co se s tim stalo.

Posílal sem to mailem (i když Aquila si to možná vytiskla, nevim), už tehdy jsem byl spíš fanda e-komunikace než běžné pošty.
Každopádně kdyby jsi se někdy chtěl pobavit nad mou asi deset nebo kolik let starou prací, tak já to pořád ještě mám někde ve svých archivních složkách, klidně znovuzašlu :D

Píše:
90 % casu nenalogovany (a stridave z nekolika compu), tudiz pokud na PM neodpovim hned, sejde z oci a z mysli (neb mi tady pise minimum lidi, tudiz Kostku ani nevnimam jako soukromy komunikacni kanal) a je to v haji. :-(

Někde v osobním nastavení je zaškrtávátko, které umožňuje zasílat PMky na e-mail. Při vytvoření PM funkce bylo to přeposílání standard, ale tak dlouho sem mlátil Maxe po hlavě s tim, že mě ta tuna spamu v mailu leze krkem, až mi tam to zaškrtávátko udělal

EDIT: Je to v osobním nastavení, třetí sekce víceméně hned nahoře "Obecné údaje" zaškrtávátko "Zasílat zprávu při přijetí PM?" hned pod oknem pro zadání kontaktního e-mailu
11.1.2011 21:05 - Colombo
Altar je teď v Ostravě?
11.1.2011 21:10 - Sosáček
sirien píše:
"Může kroll jed na koni?"

Jenom kdyz je to alchymista.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10932898521423 secREMOTE_IP: 18.218.172.249