Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
20.3.2011 14:42 - sirien
alef0 píše:
Samozrejme, veď svojimi prekladmi som oblažil, osvietil, ožiaril a obvzdelal tisícky, priam desiatky tisícov hráčov

Tak to si tu někdo fakt fandí... můžu se zeptat, kde se v ČR+SR jako vzaly desetitisíce hráčů? Zejména s přihlédnutím k tomu, že naše články se mohly reálně dostat jen k určitému jejich podílu, rozhodně ne ke všem.
20.3.2011 16:12 - andtom
Alef0, řečený Světlonoš :-)
20.3.2011 17:30 - alef0
Moja irónia ostala nepovšimnutá, my bad. (Desiatky tisíce hráčov rozhodne nehrozia, minimálne nie ovplyvnené prekladmi.) Vieme pokračovať v debate k Sparkle / DrD II, lebo to bola posledná vec?
20.3.2011 21:00 - Vojtěch
Tssss inovace nejsou zlé, zlé je pokud z nich někdo nabývá dojmu, že mají vyloučit to, co bylo před nimi :)
20.3.2011 23:24 - Shako
Procitam to asi po 3 tydnech a nestacim se divit. Alnag a Sirien temer chvali DrDII. Neco jsem zaspal?:)
Kde je nejaky kritik zverejneho clanku ve pevnosti.

K clanku nemam vyhrat, i pro me jakozto testera tam jsou nove informace:). Treba, ze bude moznost mit nejake jednoduche a slozitejsi ucetnictvi. To byvala hodne velka slabina DrD. Pravidlo nejvetsiho efektu mi prislo nesmyslne, dokud jsem si neprecetl zduvodneni, ktere je vcelku trefne.

Povolani: Tady me prijde, ze se v dizkuzi porad motate dokola multiclass a to i potom, co byli zverejneny zakladni a pokrocila povolani. Nevim, z ceho to plyne. Ale pokud bych si predstavil jako zakladni povolani 5 povolani z DrDI a pokrocile povolani tech dalsich 10, ktere bylo mozne si vzit o 6. lvl. Pripadne pokud si predstavim nejakeho mago-zlodeje z Baldur'gate. Pak chapu, ze je mozne hovorit o multiclassu.
Ale v DrDII mi ten koncept prijde spis jako zakladni povolani nijak nevyhranuji hrdinu v jeho kariere. Nikdo se neproslavi jako mastickar, kejkir nebo zarikavac dal nez do vedlejsi vesnice a to kdo vi jestli. Ale takovy zaklinac, druid, mag to uz je neco jineho.. Navic jsou to vsechno jen pojmenovani v nasem svete. V herni realite se prece nikdo nechlubi tim, ze mam 1 lvl lovce a 5 lvl mastickare a proto se stal samanem.
Mozna uz me ty pravidla moc nakazili v uvazovani, ale nejak v tom nevidim zadny POVINNY multiclass. Ano, hrat tady nejake povolani znamena, ze mas vlastne 3 povolani. A kdyz chces hrat multiclass na 2 povolani, tak je to 5-6 povolani. Ale to bych videl spis jako chybu/nezvyklost v terminologii nez jako chybu systemu.

Z novych testovacich materialu uz to vypada zase o neco lepe.
Zejmena koncept magie mi prisel rekneme "atmosfericky" - zadne trvani kouzla na 1k6+5 kol a dalsi podobne veci, co melo DrD ve zvyku.
Rovnez rozsireni o ruzne vybaveni, tabulku zbrani (asi jedina vec, co vazne vypada jako tabulka - coz nase druzina ocenila a myslim, ze i vsichni tradicni dracakisti velmi oceni, pokud se jim to dostane pod nos). Utocne a obrane cislo sice porad neni, ale pouzivani ruznych zbrani zacalo davat trosku vetsi smysl.
Celkove si porad myslim, ze to nejspis stare dracakisty nenadchne, ale lidi, kteri od DrD odesli kvuli ruznych nesmyslnostem a prilisne slozite byrokracii by se to libit mohlo.
21.3.2011 10:20 - alef0
Mne niekto vysvetlil, že v jadre ide o balíčky schopností, ktoré sa musia nejak volať... a volajú sa menami povolaní.

Postava by sa mohla pokojne charakterizovať zoznamom schopností, ale povolania to sprehľadňujú.
21.3.2011 14:13 - Alnag
A proč musím mít dva balíčky schopností, abych si mohl vzít nějaký třetí... proč přidání jednoho balíčku "základních schopností" volá po přidání x balíčků pokročilých schopností, kde to x je rovno počtu balíčků základních schopností mínus jedna. Je jedno, jak tomu říkáte... princip zůstává stejný.
21.3.2011 18:03 - Hugo
sirien píše:
Ráj je z principu definován nevědomostí. Vždy jsem tvrdil že oslavován by měl být Satan za to, že nám dal jablko poznání

Oprava - "de jure" definovanm nevedomosti - jak pravi V+W: "cteme bibli tam to vsechno je..."

sirien píše:
nicméně musím říct že takovéhle dohady mi už nejsou moc příjemné, protože jsou naprosto spekulativní a takové taky zůstanou, dokud se mi ten systém nedostane do ruky v konečné podobě, protože z těhle zveřejněných úryvků můžeme mít naprosto mylný dojem o tom jak to vlastně funguje

Souhlas vsema deseti!

Alnag píše:
A proč musím mít dva balíčky schopností, abych si mohl vzít nějaký třetí... proč přidání jednoho balíčku "základních schopností" volá po přidání x balíčků pokročilých schopností, kde to x je rovno počtu balíčků základních schopností mínus jedna. Je jedno, jak tomu říkáte... princip zůstává stejný.

Ac je to sice otazka jineho typu dikuse, ale zde se naprosto hodi ono proflakle "No comment!"
5.4.2011 17:18 - Shako
Lupic

Textik jsem zatim necetl, ale obrazek vypada cool.
5.4.2011 18:02 - sirien
Základní popis docela standardní, ale dobře udělanej, nenudí, dává informaci a skončí ve chvíli, kdy už to člověka skoro přestává bavit.
Oceňuji ukázky postav vyváženě k možným kombinacím základních povolání, to je docela dobré.
První postava zívající nuda.
Druhá postava zívající nuda. Jedno ze základních povolání které má mít na shodném levelu s tím druhým tam ani není nijak zahrnuto.
Třetí postava nechutný klišé.

Bohové z prstu si vycucám tři postavy s požadovanými charakteristikami, které budou desetkrát zajímavější. Kdokoliv na tomhle webu si je zvládne vycucat. To měl autor článku kocovinu a mentální zásek nebo co?

Obrázek je podle mě naprosto perfektní, takhle kdyby vypadaly všechny tak to bude fakt žůžo
5.4.2011 22:18 - Jerson
Mě se na popisu lupiče nelíbí, že - jako v DrD obvykle - je smícháno všechno v jednom. Lupič, zloděj, podvodník, padělatel, vrah ... to jsou různé a dost odlišné přístupy k získávání majetku a také vyžadují dost odlišné schopnosti, které v tomto případě budou zřejmě shrnuty pod jeden balíček (a tedy kdo umí otvírat zámky bude asi umět i vybírat kapsy. Nebo to tak nebude?)

Postavy - jak napsal Sirien - tuctové až klišoidní.
5.4.2011 22:56 - sirien
Tak ono šermovat mečem z cválajícího koně uprostřed městských ulic, střílet z dlouhého luku v řadě dalších lučištníků a mlátit se napůl ožralej v hospodě půllitrama je taky dost o něčem jinym a slízne to válečník. Podobně o něčem jiném můžou být různé obory magie a to si radši nepředstavuju co je v alchymistovi... lepší na to koukat jako na nezávislé dovednoti co si bereš po levelech a které někdo namátkou naházel do několika pytlů na které vrazil nálepku
5.4.2011 23:16 - Colombo
to trošku přeháníte, né? To bych si mohl stěžovat pomalu na každé RPGčko.
5.4.2011 23:47 - sirien
(singular prosím. Já se snažil upozornit právě na nesmyslnost podobné úvahy)
6.4.2011 06:11 - Vojtěch
Mno, tady nezbývá než podotknout, že by se hodilo počkat, jestli se kejklíř 5 / mastičkář 5 / lupič 5 bude mít možnost vyprofilovat třebas do poloviny nebo jen čtvrtiny (ta čtvrtka tak by byla fajn IMHO) těch popsaných oborů, nebo jestli fakt bude umět všechno lépe než Fantomas.
6.4.2011 16:32 - Jerson
sirien píše:
Tak ono šermovat mečem z cválajícího koně uprostřed městských ulic, střílet z dlouhého luku v řadě dalších lučištníků a mlátit se napůl ožralej v hospodě půllitrama je taky dost o něčem jinym a slízne to válečník. Podobně o něčem jiném můžou být různé obory magie a to si radši nepředstavuju co je v alchymistovi... lepší na to koukat jako na nezávislé dovednoti co si bereš po levelech a které někdo namátkou naházel do několika pytlů na které vrazil nálepku

Je tu jeden rozdíl - válečníkovi nikdo neřekne "Ty umíš otevřít zámek? Tak to umíš i vybírat kapsy a mě chybí váček, takže buď ho navalíš, nebo tě zabiju."

Moje otázka zněla, zda lupič bude moci být pouze ten týpek, který dělá čistou práci - přijde nepozorován, schová se, proleze, odemkne, otevře, vybere, odejde a nemít žádné schopnosti zahrnující interakci s lidmi, ať verbální, nebo fyzické.

Colombo píše:
to trošku přeháníte, né? To bych si mohl stěžovat pomalu na každé RPGčko

Každé RPGčko neříká, že si kombinací pěti základních povolání budeš moci vytvořit libovolného a jakéhokoliv hrdinu z knížek, filmů nebo PC her. Proto se ptám.
6.4.2011 20:00 - sirien
Jerson píše:
Moje otázka zněla, zda lupič bude moci být pouze ten týpek, který dělá čistou práci

Ti odpovim za PK v PK stylu, jestli chce. Bohužel teda jen v češtině:
No, může i nemůže. Když si vezmeš jenom schopnosti na čistou práci, tak budeš mít schopnosti jen na čistou práci, ale bonus za povolání se vztahuje na všechno, nicméně nic Tě nenutí jej využívat
6.4.2011 20:01 - skew
Jerson píše:
Je tu jeden rozdíl - válečníkovi nikdo neřekne "Ty umíš otevřít zámek? Tak to umíš i vybírat kapsy a mě chybí váček, takže buď ho navalíš, nebo tě zabiju."

Heh, můj guess je že ano, vybírání kapes bych spíš tipnul jako dovednost kejklíře :-P
A naopak otázka, jestli otevírání zámků bude jako dovednost nebo jako schopnost (pak by ji neuměl automaticky každej lupič).

(i když možná se pletu)
7.4.2011 16:35 - Jerson
sirien píše:
bonus za povolání se vztahuje na všechno, nicméně nic Tě nenutí jej využívat

To mě nic nenutilo ani ve starém DrD, a taky aniž jsem kdy někomu vybral kapsu, stejně mi tahle dovednost rostla (a všichni ve skupině věděli, že když umím jedno, umím i druhé. I když vlastně ne, tam si to odvodili z používané výzbroje, ale princip je stejný.)
7.4.2011 17:38 - alef0
Myslím, že je folklórom, že zručnosti ti narastajú i keď ich nepoužívaš. Jump si môžeš zvýšiť i bez toho, aby si urobil čo i len jeden skok, Use Magic Device je použiteľný až od istého stupňa...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11263108253479 secREMOTE_IP: 3.137.213.128