Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
3.5.2011 17:46 - sirien
Taky sem si to myslel, tak sem to chacknul, a ne úplně nutně. Mrkni na ten link znovu a podívej se na autora publikace.
Pak se mrkni na google a najdi si nějakou recenzi, nejspíš usoudíš, že to i docela sedí k tomu, koho zde pod tímto jménem známe my.
Stejně tak to sedí i žánrově a podobně...
...takže o spam myslím nejde.

Spíš mi přijde, že to někdo postnul do poněkud nevhodného threadu, to je všechno. A kapánek mě irituje že to je anonymně, musim někdy odchytit Maxe a konečně ho přesvědčit, aby při anonymním příspívání udělal z kolonky "jméno" kolonku povinnou.
3.5.2011 18:47 - skew
Uvažuju, jestli to sám Argonantus postnul svou... (nechápej mě špatně, nevidím na tom nic špatného :) - naopak, gratuluji).
23.5.2011 17:48 - ShadoWWW
Nový článek o magii.
23.5.2011 19:28 - ShadoWWW
Off-topic: Můžete to porovnat s novou příručkou Pathfinderu zabívající se magií.
23.5.2011 21:11 - Gurney
V článku chybí to opravdu důležité - čím je magie omezená (je kouzlení volné, ale s možností fatálních vedlejších účinků ala WFRP 2e? kouzla na den jako DnD 3e/Pathfinder? omezený počet kouzel na scénu? ...) a jako mocná může být (můžu zlikvidovat město? můžu to udělat jen proto, že jsem mág epického lvl nebo za cenu hromadné lidské oběti?). Nepřijde mi že by tam bylo dost informací ani na představu jak to vlastně funguje, tím míň na srovnání s Pathfinderem.

Líbí se mi několik nápadů jako například začátek působení lektvaru při nejbližším západu/východu slunce, ale to je osobní preference, stejnětak znám lidi, které tenhle koncept naprosto nevezme; je na zvážení, jestli tyhle věci nepatří někam do kapitoly "Alternativní pravidla a settingové libůstky".
23.5.2011 21:31 - Colombo
Gurney: když je ten systém tak volně postavený, tak to zjevně nemůže být na konci v kapitole "alternativní pravidla a settingové libůstky"...
23.5.2011 22:57 - Jarik
ted zareaguji mozna kontraproduktivne.,.. ale zaregistroval jsem cosi jako 'rezervy'.
Tusim, ze ze rezervy Duse budou u Magie vhodne platidlo. Neboli, tam kde Valecnik(Bojovnik) obetuje bod Tela, tam kouzlici postava obetuje bud Duse,... aby dosahl toho sameho (nebo alternativniho) efektu.
To mi osobne jako tvurci ruznych systemu nevadi,.. ba co vic - vyhovuje mi to.
23.5.2011 23:23 - alef0
No o sile sa tam nič nehovorí, to je pravda. Tiež šípim, že sa budú páliť zdroje a platiť nimi za kúzla, čiže kúzlenie prakticky vyčerpáva postavu.
24.5.2011 21:13 - sirien
čaroděj relativně nezajímavým způsobem sejme obra ohrožujícího vesnici a složí se námahou. Tomu fakt řikám heroickej a dechberoucí výkon dávající článku o magii ten správný úvodní coolness

rozdělení magie na vzduch+oheň a země+voda je nejen ohrané k umření, ale ještě navíc působí děsně zkopírovaně z Hrdinů fantasy, navíc pro settingově nespecifikovanou hru to je fakt nanic.
Vzaba magie na "významné okamžiky v životě lidí"...

Článek mi toho o magii v DrD II neřekl prakticky vůbec nic (kromě toho že se magie v DrDII vyhne některým základním nesmyslům co byly v původním DrD II) a článek samotný mi přijde dost blbě napsaný.


Pár poznámek na okraj:

Řešení surovin na magii formou jejich ceny se už v původním DrD osvědčilo jako totálně neatmosferické, totálně nezajímavé a celkově nanic, opakování té samé chyby znovu mi nějak nejde na mozek.

Nechápu, proč by měl Lupič, takřka esence nemagické classy (protože válečník má nějaký ten svůj legendární meč a štít a podobně, zatímco lupič má prostě šperháky a svou obratnost a důvtip) mělo být povolání spojované s magií v jakékoliv formě. Spojení Lupiče s jedy také naprosto nechápu - i pokud budeme brát lupiče jako rámec do něhož lze vložit různé assassiny, dvorní traviče a podobné, tak to je stále někdo, kdo jedy využívá a v historii i ve většině literatury to jsou jedinci, kteří si potřebné jedy obsarají jinak, obvykle koupí od mastičkářů, lékárníků či alchymistů.

Celkově to na mě zase začíná působit jak dort od pejska a kočičky. Netoužím po ničem jiném, než hrát čaroděje co sesílá zimnici a zabraňuje prostým vesničanům mluvit nebo po hraní alchymisty, jehož schopností je uvaření jedu z bolehlavu, což je disciplína kterou zvládne každý, kdo umí vařit čaj a ví, co je bolehlav.
24.5.2011 21:34 - sirien
Colombo píše:
Gurney: když je ten systém tak volně postavený, tak to zjevně nemůže být na konci v kapitole "alternativní pravidla a settingové libůstky"...


Působení čar a kouzel
PravidlaNabídnutá var 1Nabídnutá var 2Nabídnutá var 3
OkamžitéIhnedIhnedihned
Velmi rychléPříští koloZa 3 kola1d6-1kol
RychléKonec scényVýchod/západ slunce, Zenith/PůlnocVýchod první planety nd noční obzor
BěžnéPříští scénaVýchod slunceÚplněk
PomaléKonec kapitolyÚplněk/novZatmění slunce
OdloženéPozdějiSlunovrat/rovnodennostX-násobná planetární kojunkce
variant lze samozřejmě vymyslet neomezeně
14.6.2011 13:46 - skew
Repost Merlkirova odkazu na Perzovu obálku knihy:
http://perzo.deviantart.com/art/dragonhunters-211983483
14.6.2011 16:22 - sirien
obrázek hezkej, hlavně takovej správně slovanskej a tak
14.6.2011 16:43 - Alnag
Osobně mi zrovna tenhle styl nevyhovuje, ale odhlédnu-li od osobních preferencí, tak mi to přijde fajn. Určitě to zaujme.
14.6.2011 20:20 - Vojtěch
sirien píše:
obrázek hezkej, hlavně takovej správně slovanskej a tak


*potutelný smích*
15.6.2011 11:03 - ilgir
Dávat na obálku "slovanskej" obrázek by byla z marketingového hlediska cesta do hrobu, jak jistě Sirien - největší odborník přes reklamu a marketing (TM) dobře ví ;-)

Jinak mám podobný názor jako Alnag. Osobně bych dal přednost jinému stylu (méně nablýskanému), ale nakolik můžu hodnotit objektivně, pak palec nahoru. Myslím že tohle určitě pozitivně zaujme.
15.6.2011 15:06 - Alnag
Na mne to asi příliš řve CGI, dal bych přednost něčemu, co by se alespoň tvářilo, že ten člověk držel někdy tužku v ruce. Ano... asi je to ta "blýskavost" či co. Ale mohlo být i hůř. Mnohem hůř. Takže jak říkám, je to fajn.
15.6.2011 19:52 - Gurney
sirien píše:
obrázek hezkej, hlavně takovej správně slovanskej a tak

Nechápu kde vidíš problém, normální parta slovanských dungeonpunkerů, jeden rovnou uprostřed jump attacku :)

Jinak obrázek sám je podle mě moc pěkný a první který se mi v DrD2 doopravdy líbí. Stylizací je mi mnohem blíž než ty z DnD4, se zrůdičkami v Pathfinderu ani nesrovnávám.
15.6.2011 20:31 - sirien
ilgir píše:
Dávat na obálku "slovanskej" obrázek by byla z marketingového hlediska cesta do hrobu, jak jistě Sirien - největší odborník přes reklamu a marketing (TM) dobře ví ;-)

Samozřejmě... byla by to stejná blbost jako ani ne polovičatý, spíše tak jako čtvtkový, jestli vůbec, pokus o "slovanskou stylizaci". Není nic slovanštějšího než ruselka osouložená elfem pod osminásobným pohledem mluvícího pavouka.

Gurney píše:
Nechápu kde vidíš problém, normální parta slovanských dungeonpunkerů, jeden rovnou uprostřed jump attacku :)

Hej, pravda, sem asi tupej, tohle mi nedošlo
16.6.2011 19:11 - Jerson
Obrázek sám o sobě není špatný, pokud jde o barvu a akci. Nicméně i když vynechám anatomické a fyzikální detaily, tak je to prostě provařené fantasy klišé - maníci bojující s drakem jsou motivem tisícovek kreseb na různých RPGčkách, přebalech knih a čert ví čím ještě.
16.6.2011 19:44 - Vojtěch
Mno, jmenuje se to Dračí doupě. Díra s kanapem dračích rozměrů by asi byla originální, ale asi by tonováčky moc nepřitáhlo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10785794258118 secREMOTE_IP: 3.138.175.180