Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
26.7.2011 11:50 - Colombo
Protože v DrD I šlo powergamingovat tak akorát itemky. A ty buď byly nebo nebyly.
26.7.2011 19:00 - Gurney
Bouchi píše:
Vzhledem k tomu, ze DrD 1.6 se uz nedodava do obchodu, tak minimalne na pultech o nahrazeni skutecne pujde.

O pulty bych se nebál..

Peekay píše:
...crunchy, system-heavy hry...

?
26.7.2011 22:13 - sirien
sirien dostal recenzentský výtisk, je za něj vděčný, leč vzhledem k dosavadnímu zanedbávání Sirienových jiných poviností (mj. bakapráce atp.) se Sirienovy recenze rozhodně nedočkáte v tomto ani příštím týdnu. Sirien nicméně slibuje, že o to více si na ní dá záležet - ostatně bylo by velmi neuctivé očernit pravdivost prvního věnování do jeho výtisku vepsaného :)
26.7.2011 23:38 - Peekay
Crunchy = hry s velkym mnozstvom rozlicnych systemovych volieb a optimalizacii (priklad: DnD tretej a vyssej edicie)

System-heavy = s velkym dorazom na vyhodnocovanie situacii podla ich mechanickej reprezentacie (a nie nutne podla ich reprezentacie v hernej fikcii)
27.7.2011 14:04 - Beltar
O víkendu hodlám zkusit odvyprávět první malý oneshot v DrD II, tak potom dám vědět. Pravidla se mi zatím docela líbí, jen terminologie je občas zavádějící, obzvláště v názvech povolaní. Ale vypadá to velmi jednoduše jak na přípravu hráčů, tak vypravěče.
27.7.2011 14:22 - Gurney
Peekay píše:
System-heavy = s velkym dorazom na vyhodnocovanie situacii podla ich mechanickej reprezentacie (a nie nutne podla ich reprezentacie v hernej fikcii)

Jestli ten pojem chápeš takhle, není to pak náhodou případ DrD2? (alespoň já z něj mám dle příkladu boje z ukázkové první kapitoly tenhle dojem)

Mimochodem to čemu říkáš "crunchy" má vliv na přístupnost začátečníků, ale automaticky se to s ní nebije, záleží na tom kolik těch voleb je, jak jsou vyřešené, jak moc jsou abstraktní, zda je hra designovaná s křivkou postupného učení se mechanikám a tak podobně.

Beltar: Určitě dej vědět aspoň nějakým delším postem, docela mě zajímají zkušenosti ze hry.
27.7.2011 15:55 - Jarik
mne se to taky na takove prvni cteni zda jednoduche i pestre zaroven.
akorat mi nesmi nic unikat :)
27.7.2011 23:43 - sirien
Beltar: Myslim že první, základní a tak trochu až nutný houserule pro hraní DrDII, bez ohledu na to, jaké je nebo není systémově, je změna terminologie ve stylu jak jsme se bavili cestou z GC... proškrtat všechny ty pitomé mastičkáře a kejklíře a další pseudo-slovany co sou na hromadě s dungeonpunkovou obálkou a tolkienoidníma mluvícíma pavoukama a zavést odpovídající terminologii ve stylu Nature skill pack, Fighting skill pack, Social skill pack atp.
28.7.2011 00:13 - alef0
To je možné, len musíš potom vymyslieť alternatívne názvy pre 5 + 10 povolaní (v tvojej terminológii ,,balíčkov") a premenovať ,,úroveň" na ,,stupeň".

Píše:
(alespoň já z něj mám dle příkladu boje z ukázkové první kapitoly tenhle dojem)

Nechcem sa veľmi púšťať do zbytočných terminologických debát, ale chápem to tak, že v DrD2 je veľmi málo tvrdení typu ,,protivník je oslepený akk je stráca bonus k AC od Obratnosti a polovica jeho útokov má 50% šancu na netrafenie sa.", resp. že môžeš odhádzať súboj kockami bez toho, aby si uviedol akýkoľvek popis. Toto možno konštatovať o D&D, kde môžeš vyrobiť prepis súboja typu Pohyb o 2 metre, Útok, Zranenie za 20, Útok, Zranenie za 15, Útok, Vedľa, Útok, Vedľa alebo kde vyhodnotenie úspešnosti útoku súvisí s fikciou len minimálne (to je to, že ak tvoja d20 plus bonusy sú väčšie než AC, potom si trafil).

Keď som to hral na Gamecone, tak som získal pocit, že bez opisov toho, čo tvoja akcia má v úmysle urobiť, ďaleko nezájdeš.
28.7.2011 00:17 - sirien
ve chvíli kdy použiju "nature pack" tomu stejně budu dál řikat "level", takže s úrovní a stupněm si nebudu moc lámat hlavu.

pokročilá povolání už moc měnit netřeba - "čaroděj", "válečník", "druid" atp. už nezněj tak hrozně blbě jako mastičkář a kejklíř, s tim se dá žít.
28.7.2011 00:25 - alef0
Debata o menách základných povolaní tu už tuším prebehla :-) Tak či onak, keď vygeneruješ alternatívne názvy ako house-rule, podeľ sa s nimi.

Inak som mal skôr dojem, že sa pletú názvy, Beltar, čo ty na to?
28.7.2011 01:05 - Peekay
Gurney píše:
Jestli ten pojem chápeš takhle, není to pak náhodou případ DrD2? (alespoň já z něj mám dle příkladu boje z ukázkové první kapitoly tenhle dojem)[/quote]

Nie je, kvoli tomu co pise Alef - system-heavy hry sa snazia co najviac z moznych fikcnych situacii (vacsinou je tam ambicia riesit vsetky bezne sa vyskytujuce...teda vsetky, na ktore narazili autori pri internych hraniach :D) osetrit konkretnymi pravidlami, casto i specifickymi (napriklad vid to Alefom citovane oslepenie).

Gurney píše:

Mimochodem to čemu říkáš "crunchy" má vliv na přístupnost začátečníků, ale automaticky se to s ní nebije, záleží na tom kolik těch voleb je, jak jsou vyřešené, jak moc jsou abstraktní, zda je hra designovaná s křivkou postupného učení se mechanikám a tak podobně.


Ano - inymi slovami, ci je hra crunchy alebo nie.
28.7.2011 01:45 - Gurney
alef0 píše:
Toto možno konštatovať o D&D, kde môžeš vyrobiť prepis súboja typu Pohyb o 2 metre, Útok, Zranenie za 20, Útok, Zranenie za 15, Útok, Vedľa, Útok, Vedľa alebo kde vyhodnotenie úspešnosti útoku súvisí s fikciou len minimálne (to je to, že ak tvoja d20 plus bonusy sú väčšie než AC, potom si trafil).

Bych řekl, že systém o kterém mluvíš právě popisuje fikci velmi detailně (vynechám-li HP, které jsou naopak poměrně abstraktní a dalo by se polemizovat o AC). Naopak systém kdy se při zásahu zvyšuje Nebezpečí (bez souvislosti s DrD2, netuším jestli to takhle funguje) je poměrně abstraktní interpretací fikce a je na ni jen velmi volně navázán. System-heavy rules jsem už několikrát slyšel používat zhruba ve smyslu "mechanicky obsáhlá pravidla", což můžou být bez ohledu na to, ke kterému z výše popsaných přístupů se víc blíží. A jo, je to poměrně nepodstatná terminologická diskuze.

Peekay píše:
Ano - inymi slovami, ci je hra crunchy alebo nie.

To je přespříliš zjednodušeno. Přístupnost začátečníkům není prostě o tom jestli "je" nebo "není", je to o tom "jak moc" a "jakým způsobem".

sirien píše:
...proškrtat všechny ty pitomé mastičkáře a kejklíře... ...zavést odpovídající terminologii ve stylu Nature skill pack, Fighting skill pack, Social skill pack atp

To jsem říkal už dávno :)
28.7.2011 02:31 - alef0
No keď vynecháš z D&D koncept AC a HP, tak si práve zrušil jadro systému d20 :-)

Ako popisuje fikciu detailne? Tým, že hráč *voliteľne* namiesto ,,Triafam" hovorí ,,mácham rodovou sekerou, ktorej čepeľ sa ligoce v svetle mihotajúcich sa fakieľ a ryčím ZA BOHA A ZA NÁROD a sekám do ochranného krytu jeho tváre"?

Chcelo by to urobiť ukážkové súboje, ale ja sa zatiaľ necítim natoľko zbehlý v DrD2, aby som sa mohol o tom kvalifikovane hádať.

---------------
S tým crunchy to chápem tak, že DrD2 akési dve úrovne učiacej krivky: na prvej sa dá hrať v ,,lite" režime: teda bez manévrov (okrem obrany), bez zvláštnych schopností a s triviálnou mágiou. Na ďalšej ,,úrovni" priberieš manévre a ZS.

Napr. 3.5e som dokázal bezproblémovo hrať na conoch so začiatočníkmi za predpokladu, že som predgeneroval postavy, prerozdelil skilly, vybral featy, rozložil kúzla, zrušil príležitostné útoky a ignoroval špeciálne útoky a to všetko prezentoval na denníkoch ktoré boli zjednodušené. Samotný text hry mi to však nepovedal a chcelo to však asi 4 otvorené hrania, kým som tieto skúsenosti nadobudol; na druhej strane potom to už šlapalo tak, že za 20 minút všetci pochopili základný princíp útokov, obrán a d20.
28.7.2011 06:01 - Vojtěch
Alef0: "Za stranu a za lidi!"
28.7.2011 08:49 - Colombo
Gurney: jestli si myslíš, že to, co dělá D20 je popis fantasy souboje... měl by jsi se z toho snu konečně probrat.
28.7.2011 09:57 - Alnag
Alef0 píše:
No keď vynecháš z D&D koncept AC a HP, tak si práve zrušil jadro systému d20 :-)


Nikoliv. Existují hry, které udělaly jedno z toho nebo obojí a jsou d20. Jádrem systém d20 je hod d20 + opravy proti DC. Nic víc nic míň. I herní designéři to tak opakovaně vysvětlovali.

Jo a výrazy jako "rules-heavy" a "crunchy" chápu podobně jako výrazy "dungeon punk" a "slovanská fantasy". Vhodný klacek, kterým je třeba obvykle domnělého protivníka švácnout po hlavě. Ale protože to tu nikdo nepřizná, dál se bavte zkoumáním terminologie.
28.7.2011 10:16 - Beltar
Colombo píše:
Gurney: jestli si myslíš, že to, co dělá D20 je popis fantasy souboje... měl by jsi se z toho snu konečně probrat.


Naopak si myslím, že tady si můžeš popis úžasně vychutnat. Je stejně řešeno a má stejný výsledek to jestli se jen šermuješ, nebo se snažíš vylákat soupeře do tebou připraveného nebezpečného terenu anebo mu zkoušíš pomocí vůle zkroutit meč v rukou, aby se zasáhl sám. Pokaždé jen 2d6 + bonus versus jeho 2d6+ bonus a pokud uspěješ zvýšil si mu Ohrožení - cena zdrojů, které musí v případě neuspěchu vyčerpat, aby se stejně vyhnul tvé akci.

alef0 píše:
Inak som mal skôr dojem, že sa pletú názvy, Beltar, čo ty na to?


Třeba to, že je bojovník základní povolání a válečník až pokročilé mě mate hrozně, v DRD to bylo opačně.
Navíc cizí systémy mají tu výhodu, že pro pojmenování pravidel se používá anglická terminologie, takže se ti to neplete s ostatní řečí, ale na to si člověk zvykne:
Hráč: Záludně ho bodnu dýkou;
PJ: Takže používáš manévr záludně?, odepsal si si zdroje?
Hráč: Né to né, to já popisuju.
28.7.2011 10:27 - Colombo
Beltar: vychutnat si můžeš, ale munchkinovsky. Vychtnat si můžeš i zcela abstrkatní věc, například pokr nebo žolíky. A nemusí nic popisovat.
28.7.2011 10:47 - Wild West
Terminologické bitvy jsou totální ztráta času. A navíc tu už všechny proběhly. Například narozdíl od Siriena si neumím představit debilnější název, než "druid". Možná "paladin". Vztah k realitě to nemá vůbec žádný.
Mastičkář a Kejklíř jsou "debilní" zřejmě jen kvůli tomu inkrimonovanému háčku a čárce, což už se tu taky řešilo.

Houserules spočívající v přejmenování něčeho snad ani nestojí za zmínku. To je tak snadné jako dýchat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11673498153687 secREMOTE_IP: 18.221.154.151