Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
5.8.2011 06:14 - Ulrik
2Almi: Já pravidla četl jednou, ve svém klasickém zrychleném módu čtení a bez problémů jsem je vysvětlil dalším třem hráčům. Samozřejmě netvrdím, že z hlavy vím včechno, ale jsem si tak na 90% jistý, že soubojová pravidla bych v praxi použít zvládl.

- "řekni co chceš udělat a já ti to převedu do kostek" - na tom nevidím nic špatného, minimálně prvních pár session. Průvodce je přece od toho, aby říkal kdy/že/proč/jak se má házet. Pevně věřím tomu, že po pár odehraných session, zvládne odhadnout kdy a kolika kostkama házet i průměrný šimpanz :p (no offense) :)
6.8.2011 07:36 - noir
Mám z pravidel čím dál silnější pocit WTF momentů. Třeba: Rozumím tomu správně, že když si vyrobím postavu superlukostřelce z Hordy, střelím sice z koňského hřbetu na 15. úrovni motýla do hlavy, ale draka velkého jako vrata do stoly nemám šanci zasáhnout?

Povolání jsou hrozně omezující a nutí mi znalosti, které nechci mít. Můj nájezdník z Hordy bude mít dokonalou orientaci ve městě, bude umět vrhat, přestrojovat se, hrát na dudy, vykrádat kapsy apod - a to aniž by se kdy do města dostal. Super. Ano, nemusím to používat, ale já bych rád používal dovednosti svého povolání.
6.8.2011 08:23 - Bouchi
noir píše:
Rozumím tomu správně, že když si vyrobím postavu superlukostřelce z Hordy, střelím sice z koňského hřbetu na 15. úrovni motýla do hlavy, ale draka velkého jako vrata do stoly nemám šanci zasáhnout?
Pokud jsem spravne odhadl, jakym zpusobem jsi k tomuhle zaveru dosel, tak nerozumis. Draka velkeho jako vrata do stodoly IMHO zasahnes bez problemu, ale nejspis ho nedokazes zasahnout do mista, kde mu to bude nejak vadit.
6.8.2011 09:11 - noir
Bouchi: Ano, netrefím draka do oka, ale poletujícího motýla ano. A je možné, že jen chápu špatně dovednosti a celý systém. Už to čtu třetí den a furt z toho nejsem moudrý. Zatímco starý dračák jsem byl sto vysvětlit někomu za 10 minut, tuhle hru(zu) nějak neberu... ¨

Jak to chápu, jsou draci v podstatě nezranitelní střeleckými útoky z koňských hřbetů.
6.8.2011 09:24 - Bouchi
noir píše:
netrefím draka do oka, ale poletujícího motýla ano.
Muzes pls trochu konkretizovat, odkud jsi to vyvodil? Napr. to trefeni poletujiciho motyla?
6.8.2011 10:32 - Peekay
Bouchi píše:
Muzes pls trochu konkretizovat, odkud jsi to vyvodil?


Ide mu o to, ze "jizdni strelba na netvory" nie je medzi dovednostami ziadneho povolania. Drak je netvor, motyl je (hadam) zviera.

Toto sa riesilo (aj medzi testermi, ak si dobre spominam) - logika je taka, ze boj s netvormi je vo vseobecnosti natolko problematicka zalezitost, ze este popritom zvladat aj plasiaceho sa kona je sialenstvo.

Samozrejme, ak to tvojej skupine tak nepride, pridat to do niektoreho povolania je najmenej (dobry kandidat je hraniciar, pripadne zved - ja ako Sprievodca by som ale asi postupoval individualne a nechal by som si to dopisat az niekoho, kto je aj hraniciar aj zved)

noir píše:
Jak to chápu, jsou draci v podstatě nezranitelní střeleckými útoky z koňských hřbetů.


Ako by ti Alnag iste s chutou vysvetlil, hra nie je tvorena iba pravidlami, ale (hlavne?) ludmi, ktori sedia okolo stola. Toto je presne moment, kedy v tom zacina figurovat tvoj dialog so Sprievodcom/spoluhracmi, k comu aj pravidla na viacerych miestach pomerne explicitne vyzyvaju.
6.8.2011 10:40 - Bouchi
Peekay píše:
Ide mu o to, ze "jizdni strelba na netvory" nie je medzi dovednostami ziadneho povolania. Drak je netvor, motyl je (hadam) zviera.
To jsem celkem pochopil, zajimalo me, odkud vyvodil, ze trefi poletujiciho motyla. Takhle konkretni prece pravidla AFAIK nejsou.

Navic viz to co pises o dialogu s Pruvodcem a spoluhraci - kuprikladu trefovani do oka sediciho draka (ktery navic treba o zvedovi nevi) by IMHO vetsina spoluhracu i s Pruvodcem napriklad schvalila jako strelbu na nezivy cil a tedy s moznosti uplatnit prislusnou uroven povolani.
6.8.2011 11:00 - noir
Díky za reakce oběma. Těch problémů je v tom víc. Neexistence střelby (nejen z koně, ale obecně) na netvory a nemrtvé je jedním z nich. Popravdě řečeno rozstřílet zombii na dálku, mi přijde jako nejlepší nápad - kůň se nebude plašit
Ohledně motýla - chápal bych to logicky jako střelbu na zvířata. Mě tam vadí ten moment, kdy je vlastně úplně jedno, kdo na draka střílí; když je to ňouma, který luk nikdy nedržel v ruce, anebo velmistr schopný pálit ze hřbetu koně, výsledek je stejný.
Ohledně argumentu "najdi řešení mimo pravidla" - prosím, tohle nechci řešit, to je možné samozřejmě vždycky a ve všech hrách. Já bych rád řešil pravidla konkrétní hry, ne, že je nemusím používat. Já, když už se ke hře dostanu, chi hrát, a ne trávit čas řešením sporů o pravidlech; kvůli hádkám chodím na fóra :)
S tou střelbou mám další problém - sice ho dokážu okecávat, ale intuitivně se s tím stejně trápím. Jde mi opět o zvěda. Přijde mi hrozně zvláštní, jak popsat postavu, která (při nízké úrovni lovce) střílí mnohem líp ze sedla než bez něj. Chápu, že na koni se dají vyvádět divné kousky, které to nepřátelům hodně zkomplikují, ale představa týpka, který jak sleze z koně, tak zapomene, jak se střílí, je mi fakt hodně komická...
6.8.2011 11:16 - Merlkir
noir píše:
Popravdě řečeno rozstřílet zombii na dálku, mi přijde jako nejlepší nápad



určitě to závisí na settingu, ale obecně si zombie a kostlivci z šípů moc nedělají.

noir píše:
ale představa týpka, který jak sleze z koně, tak zapomene, jak se střílí, je mi fakt hodně komická...


Peekay ti na to určitě odpoví přesně - jen jak to vidím jako laik.

Ty nechceš řešit řešení mimo pravidla, ale DrDII imo tohle prostě podporuje - používejte zdravý rozum a kde něco není vyloženě napsáno, rozhodněte se podle sebe.

U zvěda bych úplně klidně rozšířil pravidlo nejvyššího účinku (či jak se to jmenuje) a protože střelba z koně je taková nadstavba (může a nemusí, záleží jak se na to díváš) střelby pěšmo - přičítal bych si úrovně zvěda i při pěší střelbě.

Samozřejmě jde říct i že zem je zvědovi příliš placatá a nehybná a chybí mu rytmus běžícího koně, takže nestřílí tak dobře.
6.8.2011 11:17 - ArUlric
S lukostřelbou ze hřbetu koně zkušenosti nemám (v reálu), ale ber to tak, pokud je postava/hrdina trénovaná na střelbu z koně, tak jí může dělat problémy správný postoj při střelbě na zemi, jiná perspetiva (je o metr níž) atd.

Ohledně střelby na netvory, se vší slušností, zombíkovi je težce u p*dele, že ho trefíš do břicha/nohy/ruky/ atd. A pokud se postavy se zombíky nesetkávají na každém kroku, tak asi nebudou zkušené v boji s nimi (míření na hlavu a podobné vychytávky)

Systém dovedností se mi taky moc nezdál, ale od toho je tam možnost si to předělat. Dovedností pro každé povolání je tuším pět, tak si prostě vyber pět dovedností, které podle tebe k Tvému pojetí onoho povolání sedí a vem si je. Ostatní vynech. Přijde mi to jako logické řešení.
6.8.2011 11:18 - eBook Ninja
No mne skorej dojde ze ked je na konovy ma ovela lepsi prehlad takze ma viac moznosti ako ciel zasiahnut :)
Takze v podstate bonus dava ta vyska a nie jeho schopnost ale potom preco nemozem vyliezt na skalu alebo krollovy na ramena a dostat ten isty bonus ?
To je zahada
6.8.2011 11:25 - Merlkir
eBook Ninja píše:
No mne skorej dojde ze ked je na konovy ma ovela lepsi prehlad takze ma viac moznosti ako ciel zasiahnut :)
Takze v podstate bonus dava ta vyska a nie jeho schopnost ale potom preco nemozem vyliezt na skalu alebo krollovy na ramena a dostat ten isty bonus ?
To je zahada


Toto je podle mě naprosto špatná úvaha - neexistuje žádný bonus. Jde o to, že postava je v něčem dobrá, proto se přičítá příslušná úroveň povolání.
Pokud by ten kroll například běžel, bylo by to jako střelba z koně a klidně bych si počítal zvěda.
6.8.2011 11:27 - Colombo
The tale of scout and his mount.
6.8.2011 11:43 - noir
Ještě k tomu prostému trefní draka, kde ho beru jako stodolu-jde mi třeba o situaci, kdy ho chci trefit šípem napuštěným kontaktním jedem. Tam mi stačí jen aby se ho šíp/jed dotkl.

Merlkir: já hledám pravidla, která mi budou vyhovovat - tedy taková, abych nad každou blbostí nemusel půl hodiny dumat, nebo vést dialogy s GM.
6.8.2011 11:46 - Jarik
Noir: muj nahled na tvuj dotaz k jizdni strelbe :)
Resis strelbu zveda, vic jsi toho neodhalil, takze budu uvazovat uroven postavy 7-11 (neb jine nepotrebujeme, pokud bys nechtel uzit jineho povolani)
a] Na 7 urovni umi zved strilet stejne ze sedla jako ze zeme
Dukaz: Zved je kombinace Lovce a Kejklire, takze minimalne 1 uroven lovce ma. Takze si ke strelbe pridavas vzdy 1.
b] Na 8.-11. urovni (uvazuji varinatu, ze zvysujes jen uroven zveda.
Povolani zveda je ze sve 1/5 spjato s pohybem na koni. Konkretne je jedinym povolanim, ktere kone dovede ovladat tak, aby mu pri boji v terenu umoznoval nebyt na kontakt (taktika).

Osobne si nemyslim, ze stojici kun je neco jineho nez strelba ze zeme. Ja na koni nesedel, ale na kladu jsem si sedl a vystrelil z luku... a vim, ze vysledek o moc horsi nebyl.
Ano, nekdo mi muze kone zplasit, apod. (zvysit mi ohrozeni, ci svoje snizit)... ale o tom ta hra je.

Zvedovu schopnost boje z kone bych pocital pri lovu konmo, pri utocich na pronasledovaneho,... proste pri dynamiskych situacich.
Urcite ne ve chvili, kdy jedna strana spi (viz Bouchiho drak), a druha se k nemu na koni spise plizi (v takovem pripade jde urcite o urovne lovce nebo kejklire - dle zpusobu utoku).

EDIT: ma odpoved byla intuitivni. Po prvnim precteni pravidel. Jedine co jsme si overil je, ze je to jedina bojova vlastnost zveda. a z jakych povolani vznika :D
6.8.2011 11:52 - Merlkir
noir píše:
Ještě k tomu prostému trefní draka, kde ho beru jako stodolu-jde mi třeba o situaci, kdy ho chci trefit šípem napuštěným kontaktním jedem. Tam mi stačí jen aby se ho šíp/jed dotkl.

Merlkir: já hledám pravidla, která mi budou vyhovovat - tedy taková, abych nad každou blbostí nemusel půl hodiny dumat, nebo vést dialogy s GM.


ale vždyť si sám odpovídáš - je to o prosté logice a dané situaci. Statický cíl a není třeba trefit podpažní jamku, mezi třetí a pátou šupinu od pracky, ale kamkoli? Pak je to opravdu jako střílet na stodolu - tadá, počítej si lovce.
6.8.2011 11:58 - noir
jarik: mysel jsem samozřejmě extrém kejlíř 5/lovec 1/zvěd 5. Z pádícího koně se tfím výrazně snadněji, než kdybych stál na pevné zemi a mířil.

Merlkir: ale kdo říák, že jde u draka o statický cíl? Jen tvrdím, že je velký jak vrata od stodoly... A není pak zbytečné zavádět tyhle kategorie zvířat, běsů apod, když každý neúplně pitomý hráč je obejde? Není to pravidlo k ničemu?
6.8.2011 12:25 - Jarik
Noir: Mne logika rika, ze ta strelba je rozsireni schopnosti Lovce (akorat aplikovana na jizdni zpusob boje), takze si budes pocitat pri jizdni strelbe 1 (za Lovce), pri jizdnim vrhu 5 (za kejklire). Rozdil je v tom, ze zadne jine povolani ti strelbu ani vrh pri jizde neumoznuje.
Ale tohle je muj osobni pristup - vychazi z logiky a z toho co mi povoluji pravidla.
Pokud by ses chtel prit, tak samozrejme muzes. Ale pravidla nejsou Norma ani Zakon, jsou Doporucenim (odkazuji se na ČSN). :)
6.8.2011 12:43 - Peekay
noir píše:
Neexistence střelby (nejen z koně, ale obecně) na netvory a nemrtvé je jedním z nich.


Pesia strelba na netvory je Hraniciar (kedze je to monster-hunter, ktory vychadza z bojovnika a lovca).

Stelba na nemrtvych chyba uplne umyselne - presne kvoli tomu, co pisal ArUlric. Chvilu sme zvazovali, ze ju dame vedmakovi, ale posobilo by to divne (vedel by strielat na zombie, ale nie do terca) a navyse by to nariedilo zameranie toho povolania (Geralta si rozhodne nepredstavujem, ako sedi na strome a z kuse ostreluje smrtky).

Resp. este inak - strelba na nemrtvych v systeme existuje, ma ju carodej, vola sa to "Ohniva magia" :D

noir píše:
Ohledně argumentu "najdi řešení mimo pravidla" - prosím, tohle nechci řešit, to je možné samozřejmě vždycky a ve všech hrách. Já bych rád řešil pravidla konkrétní hry, ne, že je nemusím používat. Já, když už se ke hře dostanu, chi hrát, a ne trávit čas řešením sporů o pravidlech;


Ako ti uz napisal Merlkr, to mas tazke - DrD II je hra, ktora obrovsky zavisi od spolocneho zladenia jednotlivych hracskych predstav o hernom priestore. Niektore hry sa toto snazia dosiahnut co najstriktnejsim mechanickym popisanim/zachytenim vsetkych moznych okolnosti, ine hry hovoria "musite sa dohodnut na tom, co sa vlastne deje a ako to tam vyzera". Jedno aj druhe je platny pristup (s mierou uspechu zavislou od toho, ako sa to spravi). Z tvojho komentara usudzujem, ze osobne preferujes prvy sposob, co je samozrejme OK - necuduj sa ale, ze hra ktora si zvolila iny pristup ti toto neponukne.

tl;dr verzia: v DrD II nepouzivas dohodu na obchadzanie pravidiel, dohoda je ich sucastou, nutnou na ich fungovanie.

Jarik píše:
muj nahled na tvuj dotaz k jizdni strelbe :)
...


Velmi cool uvaha!
6.8.2011 12:46 - Bouchi
noir píše:
Jen tvrdím, že je velký jak vrata od stodoly...
Ale ta velikost je ti prece k necemu prave a jen tehdy, kdyz ti nezalezi na tom, kam se trefujes.

Edit: Takovy brontosaurus byl velky jako nekolik stodol - ale hlavicku mel AFAIK podobne velkou jako dinosauri celkove mnohem mensi, takze do oka by ses mu trefoval stejne obtizne jako tomu mensimu dinosaurovi (ne-li obtizneji, neb zvedl-li by hlavu na dlouhem krku, zvetsil by tim vzdalenost).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098010063171387 secREMOTE_IP: 3.145.38.117