Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
9.8.2011 14:15 - Colombo
Peekay: kdy vyjde zrevidovaná verze?
9.8.2011 14:17 - Peekay
Colombo píše:
Peekay: kdy vyjde zrevidovaná verze?


Ked usudime, ze cas dozrel. Preklepy sa samozrejme budu opravovat do dotlace, ale nejake prepracovania textov nie - nebolo by fer to oznacovat za tu istu knihu.
9.8.2011 14:22 - Colombo
DrD 2.1?
9.8.2011 14:44 -
Advanced DrD 2.5 :)
9.8.2011 15:00 - ShadoWWW
Bylo by dobre vydat opravenou verzi pravidel v PDF (ktera se myslim stejne planovala) a treba s tim, ze majitele tistenych pravidel budou mit slevu.

Jinak to bude vypadat jak s DrD+, kdy majitele edice A delali verejny betatest, za ktery ovsem sami zaplatili, a pouzitelna byla az edice B.

BTW PDFka od Paiza maji navic tu vyhodu, ze kdykoliv se opravi nejake preklepy, tak na mail prijde oznameni, aby si majitel stahl opravenou verzi a vsichni jsou happy.
9.8.2011 15:02 - noir
Obchodní politika Paiza mi přijde čím dál sympatičtější, rozumnější a modernější (rozuměj jdoucí s realitou doby). Škoda, že se mi zas ta moc nelíbí jejich hry :)
9.8.2011 15:03 - sirien
pokud fintama myslíte ty "popisy" co jsou "doporučené" ke konci knihy, tak hahaha - mimochodem, na celém DrDII je ukrutně zle cítit, že ani jeden autor se nijak zvlášť nevěnuje boji - bojovým uměním, šermu, čemukoliv - protože to co se tam objevuje v popisech a doporučeních je mnohdy k smíchu

Jinak sem rozepsal tu recenzi... možná dneska, spíš zítra bude hotová
9.8.2011 15:03 - alef0
Tym som mal na mysli Inspirace pro dobrodružství, Bojove finty, (EDIT presne to, co Sirien komentuje cez HAHAHA atd). Vravim, ze to nie je klucove slovo, ale vseobecne oznacenie pre triky v suboji.

Inak povedane, je to rovnaky pravidlovy pojem ako ,,plizeni se", ci ,,varenie", nevztahuju sa na to ziadne specialne pravidla (na rozdiel od D&D).

Ako by toto konkretne navrhoval vyriesit? (To zrejme vyriesi aj tvoju poznamku ,,spousta veci nie je vysvetlena")

Btw, tie ,,nerealisticke" rady pre suboje: riesenie je proste: nie je to ziadna pravidlova zalezitost, ak hra sermiar, pokojne moze opisovat zo svojich skusenosti. (To je totiz debata jersonovskeho kalibru, len miesto realistickosti zbrani v systeme X sa bavime o realistickosti fikcie.)
9.8.2011 15:10 - noir
sirien: Není náhodou Charles členem nějaké hodně kvalitní skupiny historického šermu?

alef: já nechci nic řešit, sakra! Já jen píšu, co se mi nelíbí, neotravuj zase s tím, ať někdo něco řeší. Opravdu to není můj džob.
9.8.2011 15:10 - sirien
alef0 píše:
Inspirace pro dobrodružství, Bojove finty.

ej-yop. Přesně ta sekce kterou bych přejmenoval na: Autorská neinspirace - podívejte se jací jsme ignoranti co do znalostí boje a jak drze se vám to nebojíme ukázat.

Pokud bychom za jednotku coolness přijali jednoho Jonese (tj. množství inspirace na cool věci jež lze nabrat po jednom shlédnutí Indiana Jones a Archa úmluvy), pak by tahle kapitola měla sotva 100 milijonesů (mJ) a to jsem ještě shovívavej.
A mimochodem - laskavě se už všichni tvůrci soubojových systémů naučte, že stoupnout si při boji s přesilou ke stěně není výhoda, ale sebevražda, když to čtu zas a znovu v nových pravidlech po 20 letech od vydání těch prvních, tak mi to přijde už velmi smutné. Zajímalo by mě kde se to sakra původně vzalo

EDIT: noir: Vim já? Jestli je, tak by se za tuhle kapitolu měl hodně stydět
9.8.2011 15:17 - noir
sirien: Je prachvda, že už třeba Dobringerův Fechtbuch varuje, aby se šermíř nikdy nezastavoval.
9.8.2011 15:18 - Bouchi
noir píše:
Není náhodou Charles členem nějaké hodně kvalitní skupiny historického šermu?
Clenem skupiny historickeho sermu je - viz http://drd2.altar.cz/autori
Docela by me zajimalo, co konkretne by mu Sirien vytkl a jak by to Charlie vyvratil (jako ze docela verim tomu, ze by to vyvratil).
9.8.2011 15:21 - noir
Bouchi: Já věděl, že jsem to někde viděl! D9ky za potvrzení čehosi, co jsem měl zasunuté někde hodně hluboko:)
9.8.2011 15:42 - Peekay
Sirien s tymi autormi co sa nijako zvlast nevenuju ziadnemu boju trosicku prestrelil :) Na recenziu som coraz zvedavsi...

noir píše:
Já jen píšu, co se mi nelíbí, neotravuj zase s tím, ať někdo něco řeší.


Ono je to pomerne prirodzeny proces:

A: "Takto sa mi to nepaci."
B: "A ako by sa ti to pacilo?"

Ak vies, co sa ti nepaci, je prirodzene predpokladat, ze vies ako by ti to vyhovovalo viac. V momente ako sa dostaneme do roviny "takto je to nanic, ale neviem vam povedat ani len co sa mi na tom nepaci, co by som zmenil a ako", tak je tazka pomoc.
9.8.2011 15:57 - noir
Peekay: Ale já už řešení psal asi padesátkrát - mě by se líbilo, kdyby všechny používané pojmy byly vysvětlené přehledně na začátku. Nic konkrétnějšího nemám a ani nehodlám vymýšlet.
9.8.2011 16:12 - alef0
noir píše:
Já jen píšu, co se mi nelíbí, neotravuj zase s tím, ať někdo něco řeší.

Lebo, ako si sa sam uzitocne opravil, je rozdiel medzi ,,OMFG PRECO PREBOHA NEDALI SLOVNICEK POJMOV NA ZACIATOK KAPITOLY A INDEX NA KONIEC" a ,,OMG MEHBLERGH NIC NEVIEM NAJST" :-)

Ale tvoj druhy post je inspiracia k slovnicku pojmov a la D&D 3.5 :-)
9.8.2011 17:19 - Ulrik
Siriene, kde jsi našel tu fintu se stoupnutím ke zdi? :-O nikde ji nevidím. Jediné co jsem našel je zatlačení soupeře ke zdi....
9.8.2011 17:54 - Merlkir
noir píše:
Je prachvda, že už třeba Dobringerův Fechtbuch varuje, aby se šermíř nikdy nezastavoval.


Doporučuju přečíst tohle (zajímavé srovnání různých manuálů na téma "frequens motus")

“Everyone thinks differently from everyone else, so he behaves differently in combat” (The Art of Combat: A German Martial Arts Treatise of 1570, foreward, page 45)

Over Applying Liechtenauer’s Principles

Jinak jo, Charles je šermíř, ty fechtbuchy dokonce sám překládá. Já mám taky něco málo načteno.
10.8.2011 09:33 - noir
NAprosto se ztrácím v tom, kdy jsou manévry zdarma a kdy ne.

Třeba: bojovník s mečem a štítem, zvl. schop.: cit pro meč, gladiátor. Za meč bych měl mít zdarma přesně, za gladiátora mocně.

Chápu správně, že, jak říkají pravidla (126) "aktivace každého manévru a zvl. schopnosti představuje zcela samostatnou platbu, protože nejde o tutéž věc." Takže takto ozbrojený bojovník bude mít vlastně vždycky dva manévry? Obranu zdarma za štít a přesně zdarma za meč? Hm, ale tím pádem vlastně ani moc nepotřebuje gladiátora, ne? A taky pro něj moc nemá smysl používat Kvalitní meč, protože skoro nikdy žádné zdroje nečerpá, co?
10.8.2011 09:56 - Ulrik
Kdyby neměl gladiátora, tak by mohl používat jen jeden manévr (zdarma přesně).

Modelová situace:
Gladiátor (meč/štít) vyhrál iniciativu a použil svoji akci. - OK?
Skřet útočí na gladiátora a ten, protože má štít použije zdarma manévr obrana (který lze použít pouze v případě, že již použil v tomto kole svoji akci) a získává tak protiakci. Kdyby neměl štít, musel by manévr obrany zaplatit zdrojem.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1202380657196 secREMOTE_IP: 52.14.130.13