Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
12.8.2011 09:13 - Sosáček
Sirien o sobe rad mluvi ve treti osobe.
12.8.2011 09:49 - Sosáček
Merlkir píše:
To je ten problém - my máme Charlese (a mě), takže bychom takovou kapitolku napsat mohli. Ale došli jsme k závěru, že akčoli by se nám to líbilo, není to dobrý nápad.

It's not bug, it's a feature!

Podobne jako bojovnik ktery najednou umi s mecem stejne dobre jako nekdo kdo ho nikdy nedrzel v ruce, nezkuseny bojovnik ktery se radeji nebrani protoze je to bezpecnejsi nez to jen zkusit, nebo jiny bojovnik ktery se nemuze naucit strilet z kuse (dobre, tj. s manevry ktere reprezentuji ze to fakt umi) aniz by se u toho naucil stopovat a trenovat zvirata.

Achjo.

alef0 píše:
veď D&D je plné WTF momentov, nad ktorými šermiari dostávajú porážky...

Co sermiri. Ale kdyz carodej sesle na nepratele Firecube tak je to nejvic.

EDIT: jinak s tebou Alef0 nesouhlasim, protoze tohle je zrovna jedno z temat kde je mimoradne snadny nekomu zkazit hru a proto je dulezity pokecat si s hracema o tom, jak moc realisticky nebo cool to chteji.

V nekterych hrach je to implicitne a funguje to (burning wheel a jeho mechaniky boje a zraneni), v nekterych je to explicitne zmineno (exalted, treba cast o helmach kde se rika "v teto hre neni helma rozumna vec kterou by mel mit kazdy pokud nechce hned umrit, je to nahrada cool ucesu nebo neco co ma na sobe zaporak aby si ji pak mohl sundat a odhalit ze je davna laska nekoho z postav. pokud chcete hracum davat postihy kdyz nemaji helmy, zvazte jestli nechcete hrat neco jinyho") a nekde je to implicitni a moc to nefunguje (dnd 3e5 kde hrdinu po par levelech nejde sundat jednim sipem a dalcor se pak rozciluje ze se postavy lvl 16 neboji kdyz na ne nekdo namiri).

Takze to je vec kterou fakt stoji za to rozebrat. Zvlast v dost abstraktnim drd2.
12.8.2011 10:09 - Quentin
alef0 píše:
veď D&D je plné WTF momentov, nad ktorými šermiari dostávajú porážky...

Ale no tak, bojovníci maj mezi 1-25hp (legendary heroes maybe 50+hp), útok -1 až 10+ (podle sily a lvlu), obranu 10-18 (podle zbroje a obratnosti) a damage 1d4 až 1d10 podle zbraně +/-1 za sílu. To mi přijde dost abstraktní na to, aby to nemohlo produkovat moc wtf.

Před takovou elegancí drd2 válečník bledne závistí. Chudák se na maximálnim lvlu ani netrefí obouručákem do zombie :)
12.8.2011 10:22 - Fibriso
kazdopádne Alef0 píše:
veď D&D je plné WTF momentov, nad ktorými šermiari dostávajú porážky...


nesmysl, tuto větu bych čekal od někoho kdo viděl D&D pouze z dálky...

spíše bych WTF moment dal to, že elitní válečník co zabil desítky lidí je utlučen zombíí na lokálním hřbitůvku v zapadlé vesničce, protože to byl pouze válečník a ne zaklínač a neměl "odbornost zabíjení nemrtvých"
to že je jí schopen bez větší námahy naporcovat na plátky pomineme...
(tak sem to tady z té rozmluvy pochopil)

Je vůbec možné třeba vzít olej, hodit to na tu zombii a zapálit nebo je na to taky potřeba nějaká odbornost?
12.8.2011 10:23 - noir
Já se teď podíval na to ofiko fórum, co se řeší tam. A nezbývá mi, než valit bulvy. Alef tam má krásný příspěvek, ve kterém IMHO názorně vysvětluje, proč DrD2 rozhodně nehrát. Díky, lepší argumenty bych sám nevymyslel. (zejména argument s tím, že při hře není vhodné používat mozek a je lepší některá centra vypnout) považuji za naprosto výstižný. I to, že zklamání z pravidel je vlastně mazaná featura...

Postnu to sem:

Alef0 (RPGfórum) píše:

"Vlastnosťou DrD 2 (ktorá fúka od forge hier) je to, že treba zahodiť mnoho predsudkov a, ako to nazývame s Corvusom, prepólovať mozog. Naozaj sa to nedá spraviť tak, že ,,aha, veď som starý veterán D&D, preletím pravidlá a skúsim podľa toho niečo zbúchat", lebo to je cesta do pekla a k nepochopeniu. Toto som mal problém s mnohými hrami (stávky, príbehové právomoci, bangy; tie ale v DrD2 nie sú) a chcelo to čas.

Zistil som, že treba začať doslova od začiatku, prečítať pravidlá, skúsiť Rýchlu hru, čakať, že prvý session bude dosť katastrofa, poučiť sa, skúsiť druhú hru s plnými pravidlami a potom to už pôjde. To je ako s akoukoľvek hrou, veď i kartovku Bang chápu hráči oveľa lepšie na základných pravidlách než so všetkými datadiskami už od prvej hry.

To úzko súvisí s fenoménom tabuly rasy, kde sa mnohokrát dali inovatívne veci vysvetliť oveľa lepšie nováčikom než veteránom."



P.S.: Být týmem, tak bych Alefovi zakázal cokoliv kamkoliv psát, opravdu nedělá téhle hře dobrou službu. A to nemyslím jako nadsázku...
12.8.2011 10:26 - noir
Fibriso: Aby nedošlo k nedorozumění - postava ve Dvojce může udělat všechno. Jen ke spoustě činností nemá bonusy, a pak, aby uspěla, se musí vyčerpávat. Takže vlastně schytává "zranění" za úspěchy. Což by nebylo až tak divné, ale ono se to reálně neliší moc od toho, když selže. Takže třeba tři vrhy lahví mohou slabého bojovníka reálně zabít...
Vrh je dovednost kejklíře, takže bojovník nemá příliš šanci se trefit - a to dokonce tehdy, pokud umí parádně vrhat svým obouručákem.
12.8.2011 10:35 - Fibriso
noir: pokud je to takhle brano příliš dolova, tak wtf momenty nabobtnavaj ach ouvej :D.
"co se stalo s Kirkem a Bronem?"
"ale, umřeli na vyčerpání když se pokoušeli hrát včera v hospodě s tím kejklířem šipky"
12.8.2011 10:39 - Me-dea
Chtěla bych se přimluvit za napsání toho článku o tom, jak vypadá reálný šerm a byla bych opravdu moc moc ráda, kdyby obsahoval i nějaké srovnání s věcmi v D&D3.5; D&D4.0; DrD2 a možná i dalších systémech. Především by mě zajímala praxe plošných útoků - takový ten sek na 3 protivníky a podobně, co se v mnoha hrách oběvuje. Myslím, že by to tu pomohlo mnoha lidem, co chtějí mít souboje alespoň jakž-takž reálné.

Prosííím, moc moc prosím, smutně koukám, děkuji předem :-).
12.8.2011 10:43 - noir
No, ono jde teoreticky (chápu-li dobře pravidla) umřít i na to, že o tobě někdo hodně schopný bude šířit drby. Dokážu si představit konverzaci, kdy tě protivník zabije argumenty a přinutí tě spáchat sebevraždu. Třeba bojovník by IMHO vydržel deptací útok tak tři kola a pak by byl zničen. Ale tady si nejsem jistý, asi by bylo lepší, aby to potvrdil někdo znalejší pravidel.
12.8.2011 10:50 - Bouchi
noir: Prosimte mohl bys to trochu rozvest? Nejak me nenapada, jakym zpusobem by melo fungovat to "umřít i na to, že o tobě někdo hodně schopný bude šířit drby", pripadne "konverzaci, kdy tě protivník zabije argumenty a přinutí tě spáchat sebevraždu".
12.8.2011 10:51 - Sosáček
Praxe plosnych utoku je, ze to nejde.

noir píše:
No, ono jde teoreticky (chápu-li dobře pravidla) umřít i na to, že o tobě někdo hodně schopný bude šířit drby. Dokážu si představit konverzaci, kdy tě protivník zabije argumenty a přinutí tě spáchat sebevraždu.

Coz je awesome.

Nicmene dost ten system prekrucujes -- prohra te nevycerpava, vycerpava te pokud reknes "ne, radsi bejt mrtvej nez druhej" a palis zdroje. Ale to je tvoje volba, ta hra te k tomu nenuti.
12.8.2011 10:58 - Fibriso
Píše:
Nicmene dost ten system prekrucujes -- prohra te nevycerpava, vycerpava te pokud reknes "ne, radsi bejt mrtvej nez druhej" a palis zdroje. Ale to je tvoje volba, ta hra te k tomu nenuti.

a není to třeba spíše "tak buď možná umřu když se to nepovede nebo umřu stoprocentně"?

"nemá žádné zranění, na co zemřel"
"na blbý kecy"
12.8.2011 11:01 - Quentin
Píše:
Praxe plosnych utoku je, ze to nejde.

Plosny utoky fungujou v praxi uplne obracene nez ve hrach. Je to zoufala obrana, kde ani nedoufas, ze nekoho trefis, ale alespoň si od tela udrzis i vic lidi najednou. Pouzije se jen kdyz nemas kam utikat, jinak je dycky lepsi obihat a sundavat je po jednom. Mno proste ma akordeon pravdu :)
12.8.2011 11:07 - noir
Bouchi: Někde jsem v pravidlech určitě četl něco o tom, že jizvy na Vlivu se mohou projevit tak, že postava odejde ze hry (něco o králi bylo v tom příkladu, ne?) Pro mě je stejné jako by postava zemřela...
12.8.2011 11:13 - Bouchi
noir píše:
Někde jsem v pravidlech určitě četl něco o tom, že jizvy na Vlivu se mohou projevit tak, že postava odejde ze hry
Mozna jo, nicmene jizvu na Vlivu rozhodne nikomu neprivodis tak, ze o nem budes sirit drby na druhem konci kralovstvi. Ba ani na druhem konci mesta.
12.8.2011 11:15 - noir
Bouchi: "jizvu na Vlivu rozhodne nikomu neprivodis tak, ze o nem budes sirit drby na druhem konci kralovstvi. Ba ani na druhem konci mesta." A to jsem někde psal?
12.8.2011 11:18 - Alnag
S dovolením si z Alefa vypůjčím pár věcí, které mne zaujaly...

Alef0 píše:
(...) že treba zahodiť mnoho predsudkov a (...) prepólovať mozog.


Zajímavé. To buď znamená, že na hraní DrD 2 musí "přepólovat mozek každý" nebo, že hráči jiných her ho již mají z těch her nějak přepólovaný a musí si ho přepólovat zpátky kam patří. Tak či tak mi to zní velmi podobně jako jedna velmi nechvalně proslulá věta také o mozcích.

Alef0 píše:
Zistil som, že treba začať doslova od začiatku, prečítať pravidlá, skúsiť Rýchlu hru, čakať, že prvý session bude dosť katastrofa,


Nejsem si jistý, proč by kdokoliv, kdo si váží svého času chtěl hrát hru, jejíž první session je zaručená katastrofa. Já osobně očekávám, že se budu bavit ihned. Trochu to ve mne vyvolává takový ten dojem... budeš deset let zametat dvůr a nosit vodu a pak ti bude odhaleno tajemství správného role-playování (akorát v trochu instantnější podobě, ale stále v duchu téže mysteriózní filosofie/marketingu). Ostatně ono to asi souvisí s tím pólování mozku. (No ještě štěstí, že není třeba nechat si skrz nos přetnout corpus callosum nebo tak něco...)

Alef0 píše:
To úzko súvisí s fenoménom tabuly rasy, kde sa mnohokrát dali inovatívne veci vysvetliť oveľa lepšie nováčikom než veteránom."


To je taky zajímavý fenomén. Trochu podobný jako "kavky se dají snáze napálit, ne?" Proč to tak je? Protože DrD 2 je úplně jiná hra než jakékoliv běžné RPG? Nebo proto, že nováček nemá s čím porovnat a tudíž akceptuje cokoliv se mu řekne (a nezpochybňuje, že nemůže usekat zombii nebo házet zápalné láhve s olejem nebo co se to tu ještě řeší?)
12.8.2011 11:18 - Bouchi
No psal jsi noir píše:
ono jde teoreticky (chápu-li dobře pravidla) umřít i na to, že o tobě někdo hodně schopný bude šířit drby.
Sireni drbu tak nejak z principu IMHO v drtive vetsine pripadu probiha v nepritommnosti zdrbavaneho.
Tedy se ptam, jakym zpusobem by ten zdrbavany mel ziskat jizvu na Vlivu, kdyz nedochazi k zadne konfrontaci se zdrbavajicim.
12.8.2011 11:22 - Merlkir
Zloděj Akordeonů píše:
Nicmene dost ten system prekrucujes


Což by se dalo říct o 90% příspěvků tady. Dokonce ten Alefův post noir nepochopil a vydává ho za něco úplně jiného. Naopak, ten příspěvek dokonale popisuje vaše opakované střílení absolutně mimo. Hint: "přepólovat" =|= vypnout.

Toto už je trochu moc Sisyfovské i na mě. :/
12.8.2011 11:23 - noir
Bouchi: No přece tím, že se oběť snaží ty drby ničit, ne? Když sedí v hospodě a hostinský mu odmítne nalít-bo se o hrdinovi říká, že znásilnil královu dceru, tak se nějak bránit musí, třeba tou jizvou, nebo to podle pravidel nejde?

Alnag: Jsem rád, že tě to zaujalo stejně jako mě. Já neměl moc sílu to komentovat, když jsem si to četl, tak jsem jen nevěřícně lapal po dechu. Škoda, že tyto pravdivé informace nejsou uvedené třeba na zadní straně obálky, možná by nově nakupujícím usnadnily rozhodování :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11177206039429 secREMOTE_IP: 18.118.226.105