Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
15.8.2011 10:40 - Bouchi
Colombo píše:
"Jo, na to se ptají lidi často, to stahuje přímo nakladatel"
"No, já jsem nakladatel a nic nestahuju"
lol:D
Bohuzel to takhle nevyslo, kdyz jsem tam dneska rano prisel, meli na pultiku "NOVINKY" vylozene i DrD II.

Me-dea píše:
Jak je to s tím stahováním DrD2? Černý rytíř ho na eshopu taky už asi týden nemá. A to černého rytíře považuji za nejlepší specializovaný obchod, dobře zásobený.
Holt to mizi rychleji nez cekali. Ale dneska by meli dostat dalsi varku.

noir píše:
Proč se třeba aspoň v Praze někde v hernách nevedou pod lidmi z týmu zkušební hry?
Myslis pod tim jednim clovekem z tymu, ktery je z Prahy? (Zbytek je z Brna, ze Slovenska ci dokonce pobyva jeste jinde v zahranici - a tezko muzu kuprikladu po Charlesovi, ktery pres tyden pracuje, chtit, aby se o vikendu vykaslal na rodinu a jel do Prahy vest nejaky opengaming.) Ale verim ze i na nejake takovehle akce jeste letos dojde. (Nekteri nasi testeri napriklad hraji DrD II s detmi na taborech.)
15.8.2011 10:53 - noir
Bouchi: Škoda, nevím, jak to tvůrci mají, ale rozhodně by to bylo fajn. Využít vstřícná místa jako Smíchovská knihovna apod. by myslím mohlo hodně pomoct.
15.8.2011 11:01 - alef0
Píše:
Mě se hrozně líbí, jak alef už asi patnáct příspěvků argumentuje Mouse Guardem a je mu úplně jedno, že na to nikdo nereaguje. Alefe, dokážeš si představit, že ta hra třeba někoho nezajímá, nebo ji nezná? Opravdu zkus pozorněji číst příspěvky svých oponentů...

Práve preto, že na mňa Sirien nereaguje, to stále točím dokola :-)
Nie je pravda, že každé (sic!) RPG musí byť založené na mechanikách, ktoré musia byť samy o sebe nepriestrelné, inak je systém na prd.

Mouse Guard je inak najúspešnejší produkt, kde už nie je jasné, či to je indie alebo nie; v každom prípade pobral ceny kade-tade (strieborný Ennie produkt roka 2009) a teda to nie je totálna obskúrnosť, ktorú videl len Peekay na plagáte pred 20 rokmi.

noir píše:
Dotaz: Kdybych měl "bladesingera", který sesílá kletby zásahem meče, můžu si počítat Přesně na seslání kletby za meč?

Dobrá otázka, spýtam sa.

Ako si to predstavuješ v hre?

Píše:
Bouchi: Škoda, nevím, jak to tvůrci mají, ale rozhodně by to bylo fajn. Využít vstřícná místa jako Smíchovská knihovna apod. by myslím mohlo hodně pomoct.

Môžeme sa stretnúť, keď niekedy dôjdem do Prahy :-)
15.8.2011 11:08 - noir
alef: Ale nikdo na to nereaguje, tak asi nechce, ne?

Bladesinger? No kouzelník bohužel potřebuje na cíl dotek (nebo voodoo). Což je IMHO zásadní problém, když bude mít malé tělo, tak je prostě mrtvej během pár kol. Snažil jsem se představit si koncept, ve kterém běhá po bojišti v drátěné košili, s mečem a štítem a skrz meč sesílám kletby.
15.8.2011 11:19 - alef0
Píše:
alef: Ale nikdo na to nereaguje, tak asi nechce, ne?

Čo potom znamená, že moje argumenty sú relevantné a tvrdenie, že ak mechaniky nie sú nadradené nad fikciou, systém je ,,špatný", nie je pravda.

--------
Ty si to predstavuješ nejak tak, že beháš po poli, kričíš ,,nech ti ruka zmeravie" a dotyk riešiš mečom, tak?
15.8.2011 11:23 - noir
Já nevím-jen bych se nezkoušel rozprouďovat diskuze, na které nikod enreaguje, přijde mi to zbytečné.

Přestavuju si to tak, že skrz meč vyšlu elektrický výboj, kterým nepříteli ochromím ruku (a bez ať, kéž, nechť), rozžhavím čepel tak, aby my zapálila rukáv, zkusím skrz hrot meč vyslat vlnu koncentrované energie, která protivníka srazí o tři metry dál. Jde to, ne?
15.8.2011 11:25 - Colombo
takže někdo, kdo nabije "empower" meč určitou mocí, která se pak dotykem uvolní? To by mohlo být dost cool. Něco takového, že?:)
15.8.2011 11:26 - noir
Ty vole, já ti dám Hromkočky!
15.8.2011 11:33 - alef0
Noir píše:
Přestavuju si to tak, že skrz meč vyšlu elektrický výboj, kterým nepříteli ochromím ruku (a bez ať, kéž, nechť), rozžhavím čepel tak, aby my zapálila rukáv, zkusím skrz hrot meč vyslat vlnu koncentrované energie, která protivníka srazí o tři metry dál. Jde to, ne?

Spýtal som sa na RPGFóre, lebo ťa mám rád, a dokonca ti aj napíšem odpoveď, lebo ťa mám ešte radšej.

IMHO principiálne by to fungovať malo, akurát je otázka, čo s tým manévrom presne. Osobne by som zase nedával Star-Wars-Force-Push prekliatia, resp. niečo čo porušuje fyzikálne zákony -- teda odhadzovanie o tri metre pri prelete vzduchom je na mňa už príliš, ale ochromenie ruky sa mi páči.
15.8.2011 11:33 - Colombo
Hoůůůůů

typický swordsinger:D
15.8.2011 11:39 - Bouchi
sirien píše:
Ty (Altar) jsi rozhodl, kdo bude cílovka (teenageři, zaznělo to tu dříve a myslím že i jinde...)
Ano. Ovsem az ty jsi k tomu doplnil "mainstream" (BTW, co je to v ceskem prostredi "RPG mainstream"? AFAIK podle prodeju i poctu hracu to az doted bylo DrD 1.x (v zavesu - aspon podle prodeju, pocet hracu nemam jak odhadnout s DrD+). Pricemz tyto hry jsou tady na Kostce vseobecne oznacovany za spatne. Takze drzet se mainstreamu by tim padem znamenalo udelat dalsi spatnou hru, ne? ;-))
sirien píše:
Já jsem na desítkách svých a stovkách zprostředkovaných opengaminzích v posledních tuším že asi šesti letech odpozoroval (nikoliv rozhodl) jakým způsobem tato cílovka hraje, jaké má preference, jak přistupuje k systému.
Prilis vagni tvrzeni. Nechces doufam rict, ze vsichni z te cilovky maji stejne preference a stejnym zpusobem pristupuji k systemu, to bych ti opravdu neveril. Krom toho by me zajimala hlavne ta cast cilovky, ktera se ucastnila tech opengamingu a nikdy predtim zadnou stolni RPG nehrala.

sirien píše:
viz můj úvodní příklad, kde ukazuji rozdíl mezi postavami
viz pravděpodobnostní rozdělení hodu 2d6 proti TN 9
viz pravděpodobnostní rozdělení oponovaného hodu 2d6
Ani jedno z toho nedokazuje, ze libovolna neoptimalizovana postava ma o desitky procent horsi sanci na uspech nez postava optimalizovana. (Leda bys prohlasil, ze "10" taky spada pod "desitky procent", to bych ti dejme tomu uznal.)

sirien píše:
Hm, chápu-li to dobře, tak jejich akce spočívá především v tom, že si nesou žebříky/lana s kotvičkami, případně po nich už pilně šplhají... to je taková obvyklá situace, která vede k tomu, že na někoho začneš lejt žhavej olej.
No tak abychom si to ujasnili. Predkladas situaci:
- 10 protivniku splha po lanech
- obrance na nektere z nich chrstne zhavy olej
- ti, na ktere je olej chrstnut, mohou podniknout protiakci vuci obranci (napriklad prestat splhat, uvolnit si od pasu ostep a vrhnout ho po nem ... nebo ja nevim jakou protiakci, ktera bude mit dopad na toho obrance, jsi mel presne na mysli)
- ti ostatni takovou protiakci podniknout nemohou
- WTF
Interpretoval jsem to spravne?
Pokud ano, nechavam ti za domaci ukol najit v tomto prikladu chybu.
15.8.2011 11:52 - Quentin
Píše:
No tak abychom si to ujasnili. Predkladas situaci:
- 10 protivniku splha po lanech
- obrance na nektere z nich chrstne zhavy olej
- ti, na ktere je olej chrstnut, mohou podniknout protiakci vuci obranci (napriklad prestat splhat, uvolnit si od pasu ostep a vrhnout ho po nem ... nebo ja nevim jakou protiakci, ktera bude mit dopad na toho obrance, jsi mel presne na mysli)
- ti ostatni takovou protiakci podniknout nemohou
- WTF

Tohle me taky irituje.
15.8.2011 11:55 - Quentin
Noir: Toho swordmage/bladesinger/whatever bych udělal jako houserule pokročilé povolání. Bojovník+zaříkávač, sám si vyber jaké bude mít ve skill listu dovednosti a vymysli si nějaké cool zvl. schopnosti.

Neni chyba systému, že v něm nejde udělat (nevim teda jestli jde), prostě to neodpovídá stylu hry, co je prezentovanej. Nikdo nebude pomlouvat např conan d20, protože tam nejde hrát dndčkovej battlemage
15.8.2011 11:57 - Bouchi
QuentinW: Jenze v tom prikladu je (IMHO) jedna dost zasadni chyba. Proto jsem dal sirienovi domaci ukol najit ji.
15.8.2011 11:58 - noir
Tipuju, že Bouchi řekne "Některé činnosti jde označit jako nemožné."
15.8.2011 12:13 - Merlkir
Ten bladesinger, jak si čtu popis (blesky, odhazování, oheň), proč by to nemohl být čaroděj?

http://www.youtube.com/watch?v=44kBN340vd4 -- cca 4:50

edit: btw, když už tady někdo vytáhl ty Hromkočky. ;)

Thundercats 2011 trailer
15.8.2011 12:16 - noir
Merlkir: protože ty efekty nemají zabíjet-jen způsobovat efekty kleteb. Kořist by pak mečem dorazil klasicky. A má být nablízko. Protě mellee controller jako v DnD :) A hlavně ve hře na 3. úrovni bych si čaroděje vzít nemohl...
15.8.2011 12:17 - Bouchi
noir píše:
Tipuju, že Bouchi řekne "Některé činnosti jde označit jako nemožné."
Mars do kouta za napovidani. :-)
15.8.2011 12:31 - Merlkir
noir píše:
A hlavně ve hře na 3. úrovni bych si čaroděje vzít nemohl...


jasný. IMHO není problém nahradit dotyk rukou "dotykem meče", nebo vymyslet rituální meč (nebo zvláštní schopnost?), který umožňuje kletby sesílat v nějakém omezeném okruhu.
15.8.2011 12:35 - Jarik
u mne je to jasnej zarikavac.
A az ho riznes bojovnikem, tak z toho muzes delat carodeje kontaktniho (misto vzdalenostniho).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11779880523682 secREMOTE_IP: 3.15.197.123