Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
15.8.2011 16:59 - Hugo
Naoki píše:
Musím říct že z té četby postů jsem na jedné straně v rozpacích, na druhé si to chci zahrát a sám zkusit.


Myslim zes to vyjadril naprosto presne... Nechci se domejslet jak by se na toto tema asi tavril nejaky chudak neznaly, kteremu by (nic zleho netuse) google nabidl odkaz na tuto diskusi (pri hledani DrDII)...
15.8.2011 17:00 - noir
Merlkir: Sedlák Pepa může mít boj třeba 1- a naráz to bude velmi vyrovnaný souboj. Úplně vidím, jak hraju na PC Zaklínače, likviduju ty wyverny, kosím alghuly a fledery, ale pak mi v hospodě zmaluje ciferník "slabý bojovník". Jak píšu, mě tenhle systém nesedne-takovým postavám prostě nevěřím a mám problém se s nimi ztotožnit.
15.8.2011 17:02 - Colombo
noir: ty jsi se nesnažil opilý boxovat, co:P
15.8.2011 17:03 - alef0
/OT: Mouse Guard: strieborný Ennie 2008 produkt roka (prvé bolo D&D), strieborný Ennie Best Production Values (prvý: Dark Heresy), strieborný Ennie Best Interior Arts (prvý: Dark Heresy), Origins Award 2009 v RPG, Indie Game of the Year 2008.

Na Gamecone sa hral Mouse Guard tento rok, i dva minulé. */

Píše:
alef: Jen je škoda, že tenhle world-specific aspect nikde v pravidlech není vysvětlený-IMHO by to bylo vůči kupujícím fér.

Nerozumiem, má byť na obálke napísané ,,viac low magic než D&D, viac gritty než Warhammer FRP, 1e?" Prečo to nie je fér? Hráči D&D čakajú epičnosť a nenájdu ju?

Píše:
d20 je zlá a netolerantní

To si myslím furt, mám napr. wordovský dokument plný citácií z tejto témy, ktoré predčítavam v správnych chvíľach temných hlasom.
15.8.2011 17:04 - alef0
Píše:
ale pak mi v hospodě zmaluje ciferník "slabý bojovník"

Ehm, ty si pamätáš, ako zomrel Geralt? :D
15.8.2011 17:09 - Merlkir
noir píše:
Úplně vidím, jak hraju na PC Zaklínače, likviduju ty wyverny, kosím alghuly a fledery, ale pak mi v hospodě zmaluje ciferník "slabý bojovník". Jak píšu, mě tenhle systém nesedne-takovým postavám prostě nevěřím a mám problém se s nimi ztotožnit.


Já přesně chápu ten problém. Takovýhle zaklínač které ho popisuješ není jen vědmák, on je dozajista i bojovník. (Geralt např. je určitě bojovník 5)

Wyverny by btw lovil hraničář ;)
15.8.2011 17:12 - noir
alef: Geralt nezemřel.
15.8.2011 17:16 - noir
Merlkir: Jo, takže postavu, která by mě bavila, můžu hrát ve Dvojce tak od 20. úrovně....

Alef: "Hráči D&D čakajú epičnosť a nenájdu ju?" Ne, ale hráči oDrD asi ano. Tam byla většina hry vemi epická, ne? Vpodstatě takový kouzelní na 5. úrovni tam dokázal většinu toho, co tady dokáží zaříkávač, čaroděj i mág - a vlastně mnohem víc..
15.8.2011 17:19 - alef0
Píše:
Ne, ale hráči oDrD asi ano. Tam byla většina hry vemi epická, ne? Vpodstatě takový kouzelní na 5. úrovni tam dokázal většinu toho, co tady dokáží zaříkávač, čaroděj i mág - a vlastně mnohem víc..

K tomuto sa neviem kvalifikovane vyjadriť, musel by som listovať pravidlami, ktoré nemám, bolo to tak?

Geralt na konci ságy a spôsob jeho smrti (ktorá sa retconla pre účely PC hry).
15.8.2011 17:24 - Hugo
Alef0 píše:
Geralt na konci ságy a spôsob jeho smrti (ktorá sa retconla pre účely PC hry).


Ona to byla (aspon ve Witcherovi bez privlastku, dvojku jsem nevidel a tudiz ani nehral), zazaacna intervence, nebot par NPC tam nekde mezi reci zminuje neco v duchu "Nejakej slavnej zaklinac vstal z mrtvejch..."
15.8.2011 17:26 - sirien
Ebon: Plácáš nesmysly. Zaprvé jsem nebyl nikdy zhrzený že mi nenabídli místo v týmu, to je blábol kterej o ně začal tehdy kdosi v diskusích šířit, nic víc. Pomineme-li hromadu jiných věcí, které bych k tomu mohl uvést, sám bys mohl vědět že jsem měl (a mám) hned několik důvodů, proč bych v týmu ani být nechtěl.

Zadruhé si promluv s kýmkoliv, s kým jsem o DrDII mluvil předtím, než jsem ho vyzkoušel - nikoliv přečetl, ale vyzkoušel (ty dvě události od sebe dělí asi tři dny) - Almi a Beltar se mnou jeli z Gameconu a cestou jsme o DrDII mluvili, Shako (a další) se mnou o DrDII mluvil přímo na Gameconu, Sosáček, Jerson, Quasit a další se mnou mluvili na Dálavě mezi tím co jsem to dočet a než jsme to hráli.

Všichni Ti můžou potvrdit, že jsem předtím, než DrDII vyšlo, nikdy neřekl, že bude špatné nebo jakékoliv jiné, zato jsem se skutečně domníval a říkal jsem, že to co o něm vím se mí líbí - chválil jsem dokonce hned několik konkrétních věcí, několikrát jsem se vyjádřil v tom smyslu, že to dost nejspíš bude dobrá hra a poznamenal jsem i, že pokud bude taková jaká doufám, tak bych ji třeba i hrál častěji.
Kromě toho jsem několikrát chladil a klidnil lidi, kteří byli vůči DrDII a Altaru předpojatí a kteří rovnou říkali, že to bude shit (opět Almi a Beltar minimálně byli u toho)

Má rozpačitost k DrDII přišla až potom, co jsem ho celé dočetl a můj negativní postoj k němu vznikl až potom, co jsme v něm odehráli testovací hru a já si ji zpětně zanalyzoval.

Ve světle tohodle je tvrzení, že jsem od začátku chtěl DrDII rozcupovat, totální bullshit
15.8.2011 17:29 - Merlkir
noir píše:
Merlkir: Jo, takže postavu, která by mě bavila, můžu hrát ve Dvojce tak od 20. úrovně....


Ty chceš hrát už od začátku zabijáka příšer a smrtícího šermíře? (i kdyby, co ti brání si ho takhle udělat a začít na 20. úrovni? Jasně, pak už nemáš moc kam se vyvíjet, ale cos čekal?)

Nevím, nemůžu říct, že je to špatně, je to tvoje preference. Ale tohle mě opravdu neláká. (měl jsem škodolibou radost když Dragon Age II tak krutě propadla, jejich motto a myšlenka "When You Press a Button Something Awesome Happens" mi přijde nudná a kontraproduktivní.)

Každopádně tohle je koncept, něco co se rozhodovalo už na začátku a ve hře to holt (i přes některé ústupky) zůstalo. Nejšťastněji vzpomínám na úplné začátky s DrD, kdy mi dal zabrat každý kostlivec a odřený opasek byl zajímavý loot.
15.8.2011 17:31 - noir
Geralt Klasika, já o voze, ty na to reaguješ poutavým vyprávěním o koze. A pak se div, že když sem naklušeš, mnozí volají "Klaun!"

Ostatně ani v knize Geralt nezemře. On přece jen odplouvá k Albionu. To už můžeš rovnou napsat, že na konci Pána prstenů umře Frodo, má to stejnou výpovědní hodnotu.
15.8.2011 17:33 - Bouchi
sirien píše:
Všichni Ti můžou potvrdit, že jsem předtím, než DrDII vyšlo, nikdy neřekl, že bude špatné nebo jakékoliv jiné,

"Kdyz jsme videli, kdo je v autorskem tymu, rozhodli jsme se se Sebem nabidnout ti, ze DrD II vytvorime my."
(Sirien, Praha, jaro 2009)

Ano, nerekl jsi primo, ze DrD II (vytvorene timto tymem) bude spatne, nicmene proc bys mi jinak tu nabidku daval?
15.8.2011 17:35 - noir
Merlkir: mě jen přijde divný, že se hlásíte tolik z zaklínači jako inspiračnímu zdroji, a pak hráčům naznačíte, že v naprosté většině kampaní bude nehratelný, pokud má být stejně schopný jako jeho literární vzor. IMHO není Geralt nějak extrémně epická postava, ale fakt si nedokážu představit, jak by fungoval, kdyby neměl tak nejmíň 15. úroveň. A zase-není to pro tragédie, jen škoda.
15.8.2011 17:38 - Merlkir
noir píše:
Merlkir: mě jen přijde divný, že se hlásíte tolik z zaklínači jako inspiračnímu zdroji, a pak hráčům naznačíte, že v naprosté většině kampaní bude nehratelný, pokud má být stejně schopný jako jeho literární vzor.


Já tě chápu. Geralt mi přijde celkem epický, ale s tou 15.úrovní bych souhlasil. Mě by rozhodně bavilo hrát i Geralta než se dostal na tu 15.úroveň. ;)
(ty dvě PC hry si musely vypomoct ztrátou paměti a...hm, ničím ve druhém díle, aby to bylo nějak hratelné a aby tam vůbec byla jakási výzva a prostor pro vývoj postavy)
15.8.2011 17:40 - noir
Zato v knížkách to nevadilo tři sbírky povídek a pět románů...
15.8.2011 17:48 - Merlkir
noir píše:
Zato v knížkách to nevadilo tři sbírky povídek a pět románů...


Eeee, to je trochu jiná situace - v knížkách nebyl vždy úplně hlavní postavou, nebyl to typický hrdina se kterým se čtenář ztotožňuje a čeká nějaký krutovývoj. (u něj byl ten vývoj spíš psychologický)
Použití v PC a stolní hře musí být holt jiné.
15.8.2011 17:58 - alef0
Píše:
Geralt Klasika, já o voze, ty na to reaguješ poutavým vyprávěním o koze. A pak se div, že když sem naklušeš, mnozí volají "Klaun!"

Neviem prečo som si myslel, keď ešte nebola sága, že to bolo chápané ako smrť, kde ho zapichol random mladý junák nechtiac vidlami, a dve strany sa tam bedáka o tom, ako ani mágia nefunguje, načo následne odpláva.

Sirien píše:
Všichni Ti můžou potvrdit, že jsem předtím, než DrDII vyšlo, nikdy neřekl, že bude špatné nebo jakékoliv jiné


* Bohové, super nová originální a geniální mechanika DrD2 neni nic jinýho než obšlehnutá Jersonova práce na CPH. Všechny nadpřirozené entity nás chraňte!
* Uhranutí. Choroba. No tak mě to teda skutečně uhranulo silně, začíná mi bejt fakt blbě. Nevim jestli stupiditou toho co nás čeká nebo mou vlastní naivitou, že jsem chvíli i žral, že by z Altařího produktu mohlo bejt něco zajímavýho. Byl sem debil a už vidim jak z tohodle bude další shit v řadě.
* Rozhodně nehodlám ten dojm nikomu předkládat jako nějak objektivní. Minimálně ne dokud si nepřečtu konečnou versi. Jen mám prostě pocit, že to bude hodně smutné čtení.
* Jen čekáme na tu překvapivou informaci že se to do Vánoc nestihne a bude to až na GC, aby nás autoři mohli dalšího půl roku týrat mizernými promo články, děsit ecthelioní kresbou a odkládat okamžik, kdy budeme moct DrDII konečně objektivně zhodnotit.
* (Merlkir, jestli tě není pro DrD2 škoda.) Skoro určitě.

Ďalej sa mi nechce hľadať. Mal si však aj svetlé chvíľky :-)
15.8.2011 18:16 - Beltar
Tady opravdu musím potvrdit, že víše zmíněné trio Almi, Sirien, Beltar bylo během cesty z Gameconu k DRD II přátelsky nalaďeno. Až tedy ná názvy a i tam jsme se hned shodli, že je jedno jestli se to jmenuje kejklíž nebo "balíček městských skillů" nebo jakkoliv.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085988998413086 secREMOTE_IP: 18.221.141.44