Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
15.8.2011 19:03 - Shako
OT: Potvrzuju, ze na Gameconu byl Sirien zaskocen tim, ze dostal svuj vytisk DrD II a vypadal vcelku radostne naladen na to, ze si ho precte a zahraje. Jak to dopadlo po odjezdu z Gameconu nevim.
Rovnez pri nejake predchozi debate/rozmluve (cca jaro 2011). priznal, ze celkem veri, ze by ten system nemusel byt uplne spatny.
Na Siriena docela prekvapive vyroky a reakce, rekl bych. :)
15.8.2011 19:04 - alef0
Vy to nebudete hrať?

Btw, noir:

Píše:
Vybavení dává své různé bonusy při použití k tomu, k čemu to vybavení bylo určené. A meče rozhodně nejsou určené k tomu, aby s nimi lidé běhali po bojišti, plácali skřety a křičeli "aby ti ruka upadla". (-;
Podobně, jako meč nedává Přesně při pokusu vypáčit jím truhlu nebo se oholit podle svého odrazu na čepeli, nedával by ho ani v tomhle případě.

Druhá věc je, že nějaký institut "prodlouženého dotyku" snad ani v pravidlech není, tam je jedině symbolický (tj. já mám něco protivníkovo = já se ho dotýkám, on mě ne). Bladesinger jako zřejmě nějaké domácí povolání by v tomhle mohl mít jiná pravidla, samozřejmě.
15.8.2011 19:08 - skew
Píše:
Například mastičkář5/bojovník1/zaklínač5 zmastí démona z horoucích pekel ani se nezapotí, a pak ho naklepe nějaký žoldnéř jen s bojovník5. Taky šílené.

Hej, teď jsem byl s kamarádem šermířem venku a reportoval jsem mu ohlasy lidu na různé věci a jeho reakce na tuhle záležitost byla něco na způsob "počkej, však to celkem dává smysl, technika ti proti zombíkovi co necítí bolest a nemáchá zbraní moc nepomůže, kde je problém ?". True story.

Imho celkem regulérní způsob, jak nenechat bojovníka být ultimátním kydličem*.

Větší bug vidím v té střelbě z koně/země, a hlavně ve šplhu na holou stěnu. V tom bych asi enforcoval nejslabší-účinek-house-rule (což je samozřejmě pořád fail, no na druhou stranu se s ním lze vypořádat snadno).

*(vida, bonus pro čaroděje and shit, kterej může mrskat ohně po ledasčem a se stejným účinkem, zatímco bojovník s mečem je ultimátní jen proti humanoidům a na draky a běsy jde s nulou nebo musí mít navíc hraničáře)
15.8.2011 19:09 - Faire
Ještě jednou (nějak to zapadlo v to vědmačení): Geralt je Extremně Výjimečná Postava, narazil snad na jediného lidského protivníka, který se mu v šermu vyrovnal - a to měl větší bonus na potvory, nejspíše :) V jakémkoliv systému zákonitě high-level postava (v DnD 4 na druhém Tieru :)).

Jinak já si z téhle diskuze vzal docela dost (zastupuju teď někoho s obecným povědomím o RPG, který na oDrd začínal a nové neviděl)

* nový systém je především narativní a nejspíše používá systém konfliktů podobný tomu, který znám z Mouse Guardů

* v systému jsou věci, které se mi nelíbí, jako mírné lapsy v logice pravidel (omlouvám se, ale nakonec se Vám nepodařilo mě přesvědčit o opaku - jde o toho střelce na koni a bojovníka vs. zombie, to považuju za hrubé logické blbosti narušující u mě immersion)

* další verze bude nejspíše o dost vychytanější a vyplatí se na ni počkat, zvláště pokud dají autoři na kritiku pravidel a upraví (alespoň mírně) logiku konfliktů

* musím se podívat na ilustrace a setting, ten zněl velmi zajímavě

---

Super byl především Charlesův post, který mi umožnil nahlédnout pod vývojářskou pokličku, to bylo velmi zajímavé.
15.8.2011 19:30 - alef0
Faire, aby nedošlo k nedorozumeniu:
* s Mouse Guardovými mechanikami to nemá veľa spoločné (nie sú tam tie MGovské ,,manévre" typu Attack, Feint atď), ale mentalita nebude ďaleko.

* lapsus zved-na-zemi a lupič-na-stene sa opravia vo vysvetlení/FAQu, to nie je nejaká hrozivá vec, nápadov tu bolo viac, rieši sa to vo vývojárskej diskusii, lebo je to ... lapsus :-) Niektoré ďalšie boli vysvetlené z viacerých strán, iné boli dizajnérske zámery, s ktorými sa dá žiť.

* nie je žiadna reč o ďalšej revízii, teda žiadna edícia B, DrD2-1.1 ani nič podobné sa vôbec nepripravuje, ani neuvažuje (mňa osobne by nasrdilo, keby vyšla 1.1 tri mesiace, alebo rok po prvej edícii; a vydavateľa by nasrdilo, keby musel vymieňať knihy). Logika konfliktov funguje zatiaľ, zdá sa funkčne, a jediné, čo chýba, je viac objasnení a obkecov k mentalite a chápaniu. To sa dá vyriešiť v podobe článkov zavesených na web. Ale môžeš povedať, ktorá logika ti nesedí, to sa dá dovysvetliť.

* setting v DrD2 nie je sám o sebe, rovnako ako nie je napr. v D&D 3.5/4e základných príručkách - to len aby nedošlo k omylu.

* niektoré ilustrácie nájdeš napr. na záložkách k povolaniam na webe DrD2.
15.8.2011 21:06 - noir
alef: Tak pro úplně hloupé-celou dobu mluvím o hře. (nebo snad někde v romách vidíš alghůly nebo wyverny?) Ty pak přijdeš najednou s tématem kniha o Zaklínači. A když na to zareaguju, tak mě Merlkir zjebe, že to je jiná situace... Kluci, kdybych se měl chovat stejně paranoidně jako občas vy, tak bych začal vést hloupé řeči o spiknutích...
15.8.2011 21:08 - alef0
Asi je vhodné, aby si si prečítal ešte raz tok myšlienok. Zažil som s tebou viackrát, že zabudneš odpovedať na otázky a namiesto toho už len povieš, že uskakujem (alebo že máme paranoju, WTF?).

Vskutku, všetci ma tu ohrozujú, idem na oficiálne fórum D&D, tam je distingvovaná diskusia bez flamewarov a negácií.

(Btw, táto diskusia generuje majoritnú aktivitu na d20.cz ;-))
15.8.2011 21:19 - noir
skew: promiň, ale to je kravina. Pokud něco víš o vyvážení zbraně, víš, jak vést úder, aby proťal co největší kus těla, umíš s mečem v ruce vydržet ta dlouho, aby neumdlel, dokážeš seknout tak, abys odsekl ruku, tak je ti to k něčemu vždycky. A pokud potkáš něco s jinou anatomií, jistě dokážeš po pár pokus-omylech úder tak, aby byl účinný. A ne že mistr meče je na tom stejně jako Franta nula. Prostě je to nevěrohodné jako prase.

Konkrétně: kdybych se měl zombii postavit já, který jsem nedržel meč v ruce a CHrales, který šermuje pár let, na koho by sis vsadil? Já věřím, že mě by okamžitě meč vypadl, případně bych zombii bimzl plochou stranou, anebo jen promáchával...
15.8.2011 21:23 - Alnag
alef0 píše:
(Btw, táto diskusia generuje majoritnú aktivitu na d20.cz ;-))


Ano, však je to dobře plánované a roky připravované spiknutí.
15.8.2011 21:27 - Merlkir
noir píše:
A když na to zareaguju, tak mě Merlkir zjebe, že to je jiná situace


posledních pár stránek jsem tě myslím nejebal.

(wtf co to píšu? :D)

Byla to zajímavá a z mé strany uvolněná debata o zaklínačích. ;)
15.8.2011 21:28 - noir
Alef: Diskuze ohledně Zaklínače je prostá¨:
Noir 4829: Sedlák Pepa může mít boj třeba 1- a naráz to bude velmi vyrovnaný souboj. Úplně vidím, jak h raju na PC Zaklínače, likviduju ty wyverny, kosím alghuly a fledery, ale pak mi v hospodě zmaluje ciferník "slabý bojovník". Jak píšu, mě tenhle systém nesedne-takovým postavám prostě nevěřím a mám problém se s nimi ztotožnit.
Colombo 4830: noir: ty jsi se nesnažil opilý boxovat, co:P
Alef 4832: Ehm, ty si pamätáš, ako zomrel Geralt? :D

Takže ano - dva příspěvky ke hře a pak přijdeš ty s románem. Jak jsem psal-já o voze, ty o koze. A pak mě ještě obviníš z toho, že "Asi je vhodné, aby si si prečítal ešte raz tok myšlienok. Zažil som s tebou viackrát, že zabudneš odpovedať na otázky a namiesto toho už len povieš, že uskakujem (alebo že máme paranoju, WTF?)." Jo, jedeš.


A ano, jsem rád, že tu Dvojka momentálně tvoří velkou část debaty, to dělal jistou dobu Void taky...
15.8.2011 21:29 - noir
Mwelkir: pardon, já myslel to, žes mě uozornil na to, že o románech nebyla řeč...
15.8.2011 21:31 - Bouchi
noir píše:
nebo snad někde v romách vidíš alghůly nebo wyverny?
Nevim jak alghuly, ale wyverny ano.
15.8.2011 21:36 - Merlkir
noir píše:
Mwelkir: pardon, já myslel to, žes mě uozornil na to, že o románech nebyla řeč...


Nee - řešili jsme hratelnost postavy Geralta a tvůj argument byl, že nadupanost a malý vývoj jeho schopností v knihách nevadily. Na to jsem odpověděl, že to sice ano, ale že hra je jiné médium a hráčské postavy v tomto typu her nebudou nutně hratelné když budou stejné jako v knize.

Což není úplně tak k diskuzi o DrDII, ale je to zajímavý problém - ty zmíněné PC hry to řeší celkem úsměvně amnézií a v druhém díle vůbec. Konkrétně u druhého dílu si někteří recenzenti (knih neznalí) stěžovali, že Geralt je na začátku strašný sráč a zabije ho kdekdo, že je hra těžká a že je to divný skok od konce jedničky.
Na druhou stranu se jim líbil vývoj postavy, kde postupně cítili, jak se z artritického bělovlasého děduly mění v sekací/kouzlicí/fetující mašinu.
15.8.2011 21:43 - noir
Bouchi: Kde a kolik? Nějak si na to nevzpomínám.

ostatní: Potřetí - "Úplně vidím, jak h raju na PC Zaklínače, likviduju ty wyverny, kosím alghuly a fledery, ale pak mi v hospodě zmaluje ciferník "slabý bojovník"." Pokud máte pocit, že řeším románovou sérii Zaklínač, prosím řešte to se svým psychologem.
15.8.2011 21:45 - Merlkir
noir píše:
Zato v knížkách to nevadilo tři sbírky povídek a pět románů...


*shrugs*
15.8.2011 21:49 - noir
Merlkir: TO je ovšem asi deset příspěvků poté, co to na knížky přesunul Alef, že? Tys už taky zapomněl číst? Kluci, proboha, vy už zase začínáte s tím vaším spiknutím proti Kostce?

(Taky si připadáš, že teď komunikuješ s magorem? Já tyhle "argumenty" od Alefa slýchám skoro furt)
15.8.2011 21:52 - Merlkir
noir píše:
TO je ovšem asi deset příspěvků poté, co to na knížky přesunul Alef, že?


jo? Tak to jo. Sorry. ;)
15.8.2011 21:56 - Naoki
add noiriho problém: nestačilo by nastavit pravidlo, že v dovednostech pokročilých povolání, která jsou podobná těm ze základního (např. lezení po hladkém povrchu vs. normální lezení, či boj s nestvůrama vs. boj s humanoidy) si může hráč počítat polovinu své úrovně pokročilého povolání zaokrouhleno nahoru? Takto ten 5 mastičkář / 1 bojovník / 5 zaklínač bude v konečném důsledku mít +3 proti humanoidům. To je snad rozumný kompromis, ne?
15.8.2011 22:34 - ShadoWWW
Alnag píše:
Ano, však je to dobře plánované a roky připravované spiknutí.

Zhruba rok a půl. A já jsem jeho strůjce. ]8-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10439801216125 secREMOTE_IP: 18.116.24.105