Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
16.8.2011 13:46 - noir
Mě se hrozně, ale hrozně líbí, jak se ve Dvojce objevuje tenhle motiv "nebojového" řešení soubojů, nejčastěji útěkem, který má být hrozně RP a antimunckin. A navíc má tu skvělou podporu v literárních žánrech. Úplně vidím, jak si starý Conan, Elric a Geralt vzpomínají na mládí, jak tehdy Conan utekl Tstoha Lantimu, ELric prchnul před Theleb Kaarnou a Geralt jak bezvadně zdrhnul Bonhartovi. Jó, hrdinové z knížek, to je naše inšpirace :)
16.8.2011 13:55 - Faire
Noir: ale já s tím v zásadě souhlasím, přestože mám boje velmi rád :) DnD je opravdu při pohledu zvnějšku vypadá jako genocida :D Na smrti se nehledí, stačí, že nepřítel drží v rukou zbraň, má špatnou barvu kůže / uniformy a tváří se dostatečně výhružně. Samozřejmě do jde hrát i jinak, ale k tomuhle stylu hra inklinuje.

A... on fakt není moc realistický, pokud si člověk nehraje na partu amorálních žoldáků někde v občanskou válkou roztržené nezemi. Nemluvě o tom, že i pak si člověk sakra rozmyslí, kdy bude bojovat do posledního dechu, a kdy raději zdrhne :) Incentivy k jinému než extremně násilnému konci konfliktů jsou IMHO velmi vítané.
16.8.2011 13:57 - Alnag
Noir: Zjevné spiknutí literárních hrdinů proti DrD 2.
16.8.2011 13:58 - Wild West
Pokud chtěl někdo demonstrovat nenásilí, měl si vybrat něco jiného, než nemrtvého draka. S ním je vyjednávání na levačku.

A narvat to do nenásilného konce je takový... GM fiat, abych tak řekl.
16.8.2011 14:03 - noir
Faire: Já ti nevím, ale já se snažím hrát spíš hrdiny knižní nebo filmové, tam hledám inspiraci. A když se tak koukám na obálku Dvojky, tak tam vidím "fantasy hra na hrdiny".

Podle mě se právě hrdina pozná podle toho, že bojuje do posledního dechu. V DnDčku dokonce do posledního "druhého dechu" :) Ať už hasiči dneska, nebo Conan, nebo Superman - mí hrdinové se vyznačují nesmlouvavostí a tahem na branku.

Ty ústupy a kličky mám spojené právě s oním "nemorálním žánrem", třeba žoldáky v Černé legii od Cooka (tak první jedenapůl dílu).

Když o tom tak přemýšlím, tak Černá legie mi přijde jako úplnjě super prostředí pro Dvojku (bez ironie), dokázal bych si tam představit docela dost zajímavé kampaně.

Alnag: Prosím, nesouhlas se mnou častěji než jednou za šest dní, je to podezřelé.
16.8.2011 14:05 - Alnag
Noir píše:
Alnag: Prosím, nesouhlas se mnou častěji než jednou za šest dní, je to podezřelé.


Já myslel, že jsme říkali jednou za k6 dní a mně padla jednička. :(

EDIT: Teď ani nemůžu napsat, jak moc se mi Černá legie líbila. :((
16.8.2011 14:07 - Bouchi
noir píše:
Podle mě se právě hrdina pozná podle toho, že bojuje do posledního dechu.

"Nedá se nic dělat, padneme do posledního muže," řekl Halvar.
16.8.2011 14:17 - Ebon Hand
OT
noir píše:
A pak se div, že když sem naklušeš, mnozí volají "Klaun!"

Toto bych trochu upravil na mnozí volají: "Klauni!" a pak komentují v paralelní diskuzi výkony nejhlasitějších, velmi cynicky hodnotí jejich kotrmelce a důvody jejich výlevů.
Jen pro pobavení malá ukázka:
10:14
Asi jsi to zaklrikl s tim vyvojem diskuse, uz se zase do sebe pustili jako psi...
Jinak zacinam mit pocit ze prakticky vsechny internetove (mozna v zajmu objektivity i ne jen internetove diskuse) jsou na h... protoze drive ci pozdeji do nich vstoupi nejaky troll, ktery ma potrebu vykrikovat do celeho sveta, ze on je tim nejchytrejsim, nejpovolanejsim a tak vubec, zkratka ze on jediny ma patent na vyklad daneho tematu...

Alnagu, děkuji ti za tvůj nadhled, těší mě, že na to takto kouká i někdo jiný než my.
Konec OT

A nyní zpět k tématu.
Díky za něj! V poslední době pomohlo probudit kostku z klinické smrti..

Trochu mě děsí, že DrDII má být hrou, kde bude všechno možné. Asi jsem staromódní, ale mám rád určité mantinely. Zastrašovat nemrtvého draka? WTF Pokud je to drakolich, tak je to buď holé bláznovství, nebo jsou postavy polobozi. Doufám, že to je jen nepřesná formulace a hra umožňuje toto ladit podle feelingu hry.

Zaklínače se nám nedařilo nijak úspěšně přenést ani do našeho adnd, takže to neberu jako etalon běžné hráčské postavy, který musí být ve hře realizovatelný, je to taková specialitka jako Tom Bombadil..
16.8.2011 14:18 - Faire
Noir: podle mě bojuje do posledního dechu převážně debil, že to tak říkám ;) Když hraju postavu tak chci, aby se chovala racionálně. Jsou situace, kdy stojí za to bojovat i za cenu smrti, ale jsou velmi výjimečné. Pak jsou situace, kdy stojí za to zdrhat, až se za patami práší, a zůstávat je prostě... hloupé. Je to o tom, jak si hrdinu představuješ - podle mě může i ústup a návrat později známkou hrdinství.

Zastavila se ve filmu Arwen, aby bojovala s přízraky? Zařval Gandalf nadšeně, když uviděl Balroga, a vrhnul se mu vstříc s úsměvem na rtech? Copak Robin Hood nestrávil většinu kariéry vyhýbáním se bojů v situacích, které pro něj byly nevýhodné?

Typická postava, která raději bojuje, je Ferdinandův syn z hraběte Monte Christa - postava, která má prostě větší srdce, než mozek - a díky tomu se málem nechá 2x zabít nejlepším přítelem. To pro mě není hrdinství :) Darwinová cena zná podobných hrdinů dost a dost.
16.8.2011 14:23 - Sparkle
U zdrhání z bojů je problém, že clá družinka musí mít stejnou schopnost zdrhnout, páč jakmile jedna postava defaultně zdrhá hůř a zbytek přesto volí variantu zdrhání, hráče té postavy to brzo přestane bavit.
16.8.2011 14:27 - alef0
Wild West píše:
Po mnohých zkušenostech s podobně extrémními situacemi nepokládám v této situaci "vykillovat družinu" při zjevně idiotském chování bojovníků za zbytečné, ale za docela důvodné;

Koľkokrát si to použil na hráčov? Čo oni na to povedali?

---------

Píše:
Mě se hrozně, ale hrozně líbí, jak se ve Dvojce objevuje tenhle motiv "nebojového" řešení soubojů, nejčastěji útěkem, který má být hrozně RP a antimunckin.

Neviem prečo si myslíš, že útek je jediná a primárna aktivita v súbojoch. Sú tam zastrašovania, kriky, vyjednávania, tony iných.

V knihe DrD2 to nebolo zrejme povedané, ale osobne cítim, že treba použiť zásadu zo Solar Systému - vzdávaš sa na primárne na metahernej úrovni (ako hráč!) a fikciu zavedieš tak, aby tvoja postava nebola ani za zbabelca, ani za Reynevana zo Sapkowského Narrenturmu, ktorý ide do súboja, od ktorého ho všetci odrádzajú, dostane na budku, niekto ho zachráni a cyklus sa opakuje.

Conan a mnoho iných literárnych hrdinov má hlavne základnú vlastnosť reprezentovanú plotom imunity. Zabiť Conana znamená ukončiť jeho životný príbeh a to by sme sa ďaleko nedostali -- maximálne dokola točili zaklínačovský retcon, že ,,chlapi, potrebujeme ďalší diel ságy, tak on vlastne nezomrel na konci, spravíme to tak, že sa vám to len zdalo.". (Btw, Jewels of Gwahlur ukazuje utešene, ako Conan uteká, čo mu sily stačia, a je to napínavé!)

Dobrovoľné ukončenie konfliktu je v DrD2 je úplne validná možnosť, keď dáva ti možnosť nezomrieť a zachovať si plot imunity, ba dokonca vedie k zaujímavým zápletkám, a zaisťuje, že tvoja prevzácna postava nezomrie. (Pokiaľ nehráš s trestajúcim DMom, ktorý si myslí, že po 3 TPK sa každá parta naučí nerobiť chobotiny.) A i keď dobrovoľne ukončíš konflikt, máš minuté zdroje.

A napodiv, pokojne bojuj a riskuje, keď ťa to baví, je to tiež úplne validná možnosť. Uspeješ, ak si schopný riskovať a zaplatiť cenu (ak máš z čoho).

Ešte dôležitá poznámka na záver: použi trochu zdravého rozumu v tom, akých oponentov dávaš hráčom a vzdávania rozhodne nebudú bežné.

------------

Píše:
Doufám, že to je jen nepřesná formulace a hra umožňuje toto ladit podle feelingu hry.

Súdim, že to nie je drakolich s CR 20.

Pre noira: nemŕtvy drak sa v Beštiári nespomína nie preto, že by bol vzácny, ale preto, že sa nezmestil - vyhadzovali sa aj mnohé iné príšery. Ale je nápad ho niekedy doplniť.
16.8.2011 14:33 - noir
Faire: Tak já nevím, jestli se mi snažíš nějak nahrát, ale Arwen se přece zastavila, aby s přízraky utkala - "Come and claim him!", Gandalf se taky Balrogovi postavil (byť ne dvakrát nadšeně). A Robin Hood imho není fantasy, tak ho nebudu komentovat. A není to o tuposti ani sebevražedných sklonech, ale o odpovědnosti a odvaze nasadit vlastní život pro ostatní, ne? Stejně jako ten Geralt, když na mostě zastaví tu bandu goblinů nebo co to je, jen aby u toho málem zdech. A to jen pro nějakého joudu obchodníka.
16.8.2011 14:39 - noir
Ebon: Úplně věcná poznámka - DnDčko zaklínače vyrábí jen velmi těžko už jen proto, že tenhle koncept tak úplně nezná. Dvojka má přímo tohle povolání ve své sadě. Popravdě mě se asi nejvíc líbil zaklínač, který kdysi dávno vyšel pro starý dračák v nějakém fanzinu (asi Poustevníkovy závěti, nevíte to náhodou někdo?), byl sice děsně overpowered, ale hrozně zábavný.
16.8.2011 14:42 - alef0
Arwen vs nazgúli video

Nazgúli na jednej strane rieky, Arwen na druhej, Frodo pučí oči, Arwen povie ,,if you want him, come and claim him", nazgúli váhajú, či ísť cez vodu, Arwen vytiahne meč, nazgúli opatrne idú do vody, Arwen zacastuje Torrent, nazgúlov to spláchne a nastáva legendárna naháňačka, kde Frodo opäť pučí oči.

Krásny útek, napínavý a zábavný.

Jasné, že epický hrdina typu Arwen mala radšej zobrať meč, preskočiť rieku a Greater Cleavom vypwnovať nazgúla za nazgúlom.

noir píše:
A Robin Hood imho není fantasy, tak ho nebudu komentovat.

Kto nehrá vo fantasy, nie je hrdina??

noir píše:
Gandalf se taky Balrogovi postavil (byť ne dvakrát nadšeně).

Iste, aby zachránil zvyšok party. Gandalf navyše použil Hrdinskú smrť z DrD2. Hráčov, ktorí dobrovoľne takto obetujú postavu, bez toho, aby vedeli, že sa potom vrátia, nie je veľa.
16.8.2011 14:48 - Wild West
Píše:
Po mnohých zkušenostech s podobně extrémními situacemi nepokládám v této situaci "vykillovat družinu" při zjevně idiotském chování bojovníků za zbytečné, ale za docela důvodné;

Píše:
Koľkokrát si to použil na hráčov? Čo oni na to povedali?


Už jsem tu někde psal, že u nás se umírá jednou, maximálně dvakrát za deset let. A přece se tak nějak ví, že v jistých situacích nebudu váhat a nechám postavu zemřít.
Záchranný GM fiat se děje rovněž podobně často (jednou až dvakrát za deset let), a musí být v pozici možný a obvykle si hráč někde hodí záchranné lano sám ne až tak idiotskou akcí.
Oboje vnímám já i hráči jako nepříjemnou záležitost.

Při jistým způsobem ukázněné hře DM i hráčů lze mít na scéně smrtelně nebezpečné potvory (útočí velice pekelně na dálku, třeba), a přesto se moc neumírá.

Útok na podobnou velenestvůru vypadá jako akce secvičené speciální jednotky; ve třetím kole nabíhá trpaslík zleva, aby sekerou podsekl důležitý strom nebo trám, což mu bude trvat přesně dvě kola (vyzkoušeli si to), pak mizí předem připravenou trasou. A tak dále. Všichni ví velice přesně, co mají dělat, co mohou dosáhnout, co jim hrozí a jak odtamtud vypadnou, když se to nepovede. Na "zkusíme a uvidíme a onotonějakdopadne" už není místo.

Píše:
Neviem prečo si myslíš, že útek je jediná a primárna aktivita v súbojoch.


Popravdě řečeno, po této ukázce jsem byl trochu zmaten, co je vlastně ta hlavní aktivita. IMHO v té ukázce mám velmi nešťastný dojem, že bojuje zejména GM Průvodce hrou, co se rozhodl zachránit postavy, s GM Autorem, co tam dal draka, a postavy se k tomu tak nějak připletly jako statisti. Jsem si jist, že tak to myšleno nebylo.

Píše:
ani za Reynevana zo Sapkowského Narrenturmu, ktorý ide do súboja, od ktorého ho všetci odrádzajú, dostane na budku, niekto ho zachráni a cyklus sa opakuje.


To mám z toho, že Sapkowskiho už nečtu - tohle je naprosto přesný dojem z té ukázky.

Píše:
Ešte dôležitá poznámka na záver: použi trochu zdravého rozumu v tom, akých oponentov dávaš hráčom a vzdávania rozhodne nebudú bežné.


Zlatá slova. Hoši, šetřete kostlivými draky, když pak nevíte, co s nimi.
16.8.2011 14:50 - alef0
Čiže, ak sa zamyslím, kameň úrazu je v tom, že tam mali dať do ukážky prerastenú vážku a bolo by :-) Lebo drak je drak.
16.8.2011 14:50 - Alnag
Alef0 píše:
Nazgúli na jednej strane rieky, Arwen na druhej, Frodo pučí oči, Arwen povie ,,if you want him, come and claim him", nazgúli váhajú, či ísť cez vodu, Arwen vytiahne meč, nazgúli opatrne idú do vody, Arwen zacastuje Torrent, nazgúlov to spláchne a nastáva legendárna naháňačka, kde Frodo opäť pučí oči.


Alefe, myslím, že už si se dostal za hranici rozumné argumentace. Bohužel pro tebe někteří zde diskutující viděli film celý, nikoliv jen youtube video končící těsně před rozhodným momentem. Pro tvou informaci. Poté, co nazgúly spláchne voda nenastává legendární pronásledování, ale Arwen položí Froda na zem a snaží se ho udržet naživu. Načež je střih a Roklinka.

Chápu, že jsi citově angažovaný na DrD 2, ale možná by to chtělo trošku pauzu, nadýchat se čerstvého vzduchu a vrátit se k faktům, nikoliv dojmům.
16.8.2011 14:50 - noir
alef: "Dračí doupě 2 - fantasy hra na hrdiny". Jinak argumentuješ úplně od věci. Až bych řekl, že vůbec nečteš, co píšu.

Já napíšu: "andalf se taky Balrogovi postavil (byť ne dvakrát nadšeně). A není to o tuposti ani sebevražedných sklonech, ale o odpovědnosti a odvaze nasadit vlastní život pro ostatní, ne?" A ty reaguješ větou "Iste, aby zachránil zvyšok party." Toho dne bych Alef mimořádně vnímavý.

A ne, hráč Gandalfa by podle pravidel tohle udělat nemohl. "postava už dále nebude ve své hrdinské cestě pokračovat". Já vím, on se vlastně vrátil jako NPC...
16.8.2011 14:53 - Hugo
noir píše:
Ebon: Úplně věcná poznámka - DnDčko zaklínače vyrábí jen velmi těžko už jen proto, že tenhle koncept tak úplně nezná. Dvojka má přímo tohle povolání ve své sadě. Popravdě mě se asi nejvíc líbil zaklínač, který kdysi dávno vyšel pro starý dračák v nějakém fanzinu (asi Poustevníkovy závěti, nevíte to náhodou někdo?), byl sice děsně overpowered, ale hrozně zábavný.


Tak ale ted se v tom fakticky nevorientuju...

DrD(o) taky pojem zaklinace (samo o sobe) neznalo... Cili technicky vzato se v nem da nebo neda vytvorit zaklinac stejne dobre nebo stejne spatne jako v DnDcku...

Cim byl vlastne ten DrD(o) fanzinovy zaklinac zabavny? TAdy bude mozna zakopan pes, proc jeden (jakoby) o voze a druhy o koze...
16.8.2011 14:59 - noir
Hugo: Předpokládal jsem, že Ebon tvořil zaklínače pomocí instrumentů ADnD - tedy něco jako multiclass fighter/mage nebo dual class paladin/enchanter nebo něco podobného. Zatímco v tom fanzinu byla vytvořená úplně nová mechanika. Čím konkrétně mě bavil, si už nevzpomenu, ale měl tehdy asi stokrát víc možností než válečník a hra za něj byla prostě povedená.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11062002182007 secREMOTE_IP: 3.16.147.124