Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
18.8.2011 14:27 - noir
Dalcor: Tohle je napsáno na pravidlech: Tato hra je určena pro 2-12 hráčů ve věku 9-99 let." Druhá polovina byla z mé strany čistá ironie. A sebekriticky přiznávám, že to určitě nepřispívá ke srozumitelnosti diskuze.
18.8.2011 14:30 - Bouchi
Dalcor píše:
IMHO marketingově - ekonomická sebevražda
Vzhledem k tomu, jak rychle mi mizi ze skladu, to na ekonomickou sebevrazdu nevypada.
18.8.2011 14:37 - Dalcor
Tak to je dobre
18.8.2011 14:39 - alef0
Píše:
Tato hra je určena pro 2-12 hráčů ve věku 9-99 let.

Trivia time!

Ten text je takmer od slova do slova prevzatý zo starého Dračáku :-)
18.8.2011 14:41 - Alnag
Bouchi: Mizí to ze skladu rychleji, stejně rychle nebo pomaleji než Střepy?
18.8.2011 14:47 - Me-dea
Jen má kapka oleje do ohně:
Vůbec jsem nepochopila, o čem se přete. Protože:
Nevidím důvod, proč by drak musel nutně být Nabušený moudrý kouzlící přerostlý terminátor(tm) a ne prostě jen Přerostlá létající ještěrka co chrlí oheň(tm). Jak je pojat například ve filmu Království ohně (reign of fire). Korch když jde o nemrtvého draka, tedy draka bez mozku.
To, že nejdřív leze a až pak lítá mi taky příjde naprosto logické. Létání je únavné.
Proč není v první ukázce jiná obluda jsem taky pochopila. Dračí doupě => předvedeme toho draka. Ale skutečný drak je moc silný, napůl shnilá oživená mrtvola je slabší.
To, že se hráči chovají jako blbci a zkouší na draka kdovíco, mi příjde jako normální chování začátečníků.
To, že jim to DM trpí, bych viděla jako "jsou to blbci ale oni na to brzo přijdou, nemusím je hned zabít.".

Ano, mohlo se tam dát povídání o tom, jak skupina chytrých a zkušených hráčů vymyslí plán a draka profesionálně oddělá. Možná by se to trochu zkomplikovalo a možná by to bylo napínavější, zábavnější apod. Ten příklad, co tam je, mi ale příjde trochu reálnější o tom, jak hrají začátečníci (a středně pokročilí kolikrát taky).

Stále si myslím, že DrD2 není vhodné pro začínající hráče. Ale tento příklad pro ně určitě vhodný je. Minimálně je navnadí ke zkoušení nápadů místo play-it-safe.
18.8.2011 14:50 - Bouchi
18.8.2011 14:51 - Alnag
Bouchi: No jo, ale když nevím, jakou logikou se ten žebříček řídí (absolutní čísla za celou dobu existence?) tak mi to moc neřekne.
18.8.2011 14:53 - Colombo
Bouchi: jak to bylo s Altar Interactiv?
18.8.2011 14:53 - Bouchi
Jo, absolutni cisla. Pocitano od podzimu 2006, kdy se preslo na tenhle eshop.
18.8.2011 14:54 - Bouchi
Colombo píše:
jak to bylo s Altar Interactiv?
Co konkretne chces vedet (pripadne jak to souvisi s DrD II)?
18.8.2011 14:55 - Colombo
S DrD II to nijak nesouvisí, ale tady to žije a tu se jukneš.

Altar Interactiv a Altar, jak to bylo spojené? Proč zanikl? Třeba Owar je jedna z nej her, originální, přinášející nový kocept, skvěle zpracovaná a populární i za hranicema.
18.8.2011 14:58 - sirien
Peekay píše:
"My ako autorsky team sme pevne presvedceni, ze fikcia je neoddelitelnou a velmi dolezitou sucastou RPG."

Tymto presvedcenim sme sa riadili pri rozhodnutiach v ramci designoveho procesu a (ne)redukovatelnost DrD II je (okrem ineho) sposobena nim, ano.

ah-ha, výborně. Kdybych si tohle mohl přečíst dřív, ušetřil bych si spoustu z tohoto úhlu pohledu nesmyslných postů a času, děkuji.

Přiznám se, že se ve zbytku Tvého postu ztrácím - ne protože bys to napsal nepřehledně, ale protože reaguješ na diskusi, která letí tempem deseti stránek mezi okemžiky kdy se na ni dívám a prostě se v ní nešťourám hodiny denně

ilgir píše:
To nevím a ani to není podstatné. Sirienovo tvrzení vyvrátím i tak.

Ne, sirienovo tvrzení se vztahovalo na hráče. Navíc na hráče jejichž motivace je hrát DrDII a ne vyvracet Sirienovo tvrzení

Dalcor: Projdi si ostatní Markusovy recenze - kdykoliv se mu něco jen trochu líbí nebo cítí potřebu to podpořit, tak vytáhne tenhle "americkej" oslavnej styl


Jinak jsem to pročítal tak jako z rychlíku a myslím že víc ani nemusím... moji drazí minioni odvádí výbornou práci :)
18.8.2011 15:06 - Bouchi
Colombo: V roce 1997 vznikl ALTAR s.r.o. (spojenim lidi z ALTARu, lidi z Dechu draka a pribranim dvou kamaradu Martina Klimy). Ten se mel venovat jednak dalsimu vydavani "papirovych" her (RPG a deskovek), jednak vyvoji PC her. Prvni z tech her byly Fillets. Pak se zacalo pracovat na Original War a Martin s temi dvema kamarady usoudili, ze by bylo z ruznych duvodu lepsi tyhle aktivity oddelit, takze zalozili Altar Interactive, sidlici v Brne a zamereny plne na PC hry, a z "papiroveho" Altaru se fakticky a posleze i pravne stahli.
Jenze s temi hrami to bohuzel nevyslo tak, jak ocekavali (AFAIK hlavne kvuli problemum s neplaticimi zahranicnimi partnery), takze AI nakonec bohuzel krachnul.
18.8.2011 15:07 - Colombo
aha, takže A.I. byl oddělená společnost, chápu, díky.
18.8.2011 15:09 - Colombo
Bouchi: a nějaké info od Martina Klimy o tomhle?
http://warhorsestudios.cz/index.php?lang=cz
18.8.2011 15:15 - Bouchi
Colombo píše:
a nějaké info od Martina Klimy o tomhle?
http://warhorsestudios.cz/index.php?lang=cz
Ne. Na GC se o tom myslim nezminoval a ja jeho aktivity zas tak moc nesleduju, zvlast v poslednich mesicich, kdy na to ani nemam cas.
18.8.2011 15:17 - alef0
Ja som tam bol s Bouchim, keď Klima mal uzasnu besedu v uzkom kruhu, ale o AI sa mi zda, ze nehovoril nic a o buducnosti uz vobec nie. My sme sa ho vsetci pytali hlavne na Dracak.
18.8.2011 15:28 - skew
Me-dea #5153: velice hezky shrnuto.
Myslím, že po tomhle a Ilgirově #5107 není na drakovi co řešit.

(EDIT: tedy je, ale tak nějak doufám že už to všechny omrzelo)
18.8.2011 15:39 - Almi
Bouchi: Díky, držím palce, ať se to těm lidem líbí i nadále. Je vidět, že sázka na název vyšla. Teď ještě, aby to lidi i hráli.. Už je dosaženo hranice ekonomické návratnosti? Osobně se těším na DrD 3... ;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12958097457886 secREMOTE_IP: 3.134.118.95