Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
19.8.2011 14:50 - Colombo
Dalcor, to trochu přeháníš, ne? Ještě jsem neviděl pravidla, kde by byly věci osobní potřeby na začátku seznamu vybavení. Vždycky tomu vévodily zbraně a zbroje.
19.8.2011 15:23 - Bouchi
Dalcor píše:
Navíc je to přinejmenším zvláštní - začínat se zbrojí, zbraní a nemít ani korunu na jídlo...
Na to jsi prisel jak? Pokud si beres vybaveni "zrychlenou volbou" a zacinas se zbroji a zbranemi, tak budes mit krom toho taky nejmin 12 gosu v hotovosti/cennostech.

Dalcor píše:
To je naprosto relevantní subjektivní názor. Mě se to nelíbí. Tobě se to líbí. No a? Nevidím důvod proč bych to nemohl zmínit.
Hele, ja chapu ze se ti treba nelibi, ze je cela knizka ladena dohneda, To je naprosto relevantni subjektivni nazor. Ale jelikoz u jednobarevneho tisku uz z principu nemuze byt pismo jine nez jednobarevne, tak proste kritika "jednobarevnej font" mi prijde stejne divna, jako kdyby nekdo kritizoval cernobilou laserovku, ze netiskne barevne. (Nebo cernobily fotograficky film, ze se na nej nedaji delat barevne fotky.)
19.8.2011 16:10 - sirien
(čistě pro záznam - mě se ta barva třeba líbí, příjemně se mi četla, nenamáhala mi oči kontrastem. Stejně tak layout, font, nadpisy a tak mi přišly docela sympatický. Minimálně na celistvý čtení to bylo vpohodě, když jsem v tom pak měl něco zpětně dohledat tak to bylo už znatelně horší, ale to nepřisuzuju barvě a fontu, jako spíš stylu (velikosti, umístění, zvýraznění...) a odsazení nadpisů spolu s celkovou nesystematičností)

EDIT: a nic bych si z toho nedělal, dodneska občas například vysvitne spor mezi zastánci grafiky DnD 3e a DnD 4e... 3e byla "hezčí, propracovanější, stylovější a atmosferičtější", 4e je "líbivější, přehlednější, umírněná". Osobně jsem třeba spíš zastánce grafiky 3e, ale nemůžu popřít, že 4e skutečně je přehlednější.
19.8.2011 16:37 - Jerson
ilgir píše:
Domnívám se, že Jerson měl na mysli "PJů by bylo pořád stejně, ale mezi nimi by bylo víc těch, s nimiž bych chtěl hrát".

Přesně tak. A hrálo by víc holek. Tedy mohlo by hrát. Už tenkrát.
19.8.2011 17:16 - Bouchi
Jerson píše:
Přesně tak. A hrálo by víc holek. Tedy mohlo by hrát. Už tenkrát.

Polozme si jinou otazku - bylo tehdy pred jedenadvaceti lety, s tehdejsi urovni znalosti (jak jinych RPG her, tak herniho designu) a s tehdejsi dostupnosti informaci vytvorit v Ceskoslovensku takovou RPG, kterou by hralo statisticky vyznamnejsi mnzostvi holek nez kolik jich hralo DrD?
19.8.2011 17:22 - sirien
Tak technicky stačilo přeložit Vampire the Masquarade...
...ona i Ars Magica by měla potenciál, možná...
...Ale Vampire by to jistili. Od doby vydání Vampire každá teenage gotka toužila hrát RPG. A co bylo v 16 got, často got bejt přestane a v 19 to je zajímavý...
19.8.2011 17:28 - Bouchi
Prelozit Vampire the Masquerade rok pred jeho anglickym vydanim (aspon tedy pokud wiki nelze), to by byl vpravde ohromujici pocin. ;-)
19.8.2011 17:33 - Alnag
Bouchi: Myslím, že odpověď, kterou chceš slyšet je - ne, nešlo to. Nešlo to bez ochoty to udělat a bez značných prostředků, které bys musel vynaložit. Nešlo to za přesně stejných okolnosti (relativně málo prostředků, nedostatečný rozhled), které měli tvůrci DrD k dispozici. Ale odpověď, kterou ti dává sirien je také správná. Ano šlo to. Protože na druhém konci světa to někdo (také se tehdejší znalostí designu, kultury a dosavadních RPG udělal). Takže jakkoliv je tvoje reakce vtipná, dosvědčuje podle mého také neochotu vidět to v trochu širších souvislostech a bez takového toho "my chudáčci jsme na víc neměli" přístupu. No neměli, no. To víme a nic to asi nezmění. Ale ten potenciál existoval.

EDIT: Přelom 80. a 90. let byl konec zlatého věku RPG, takže pokud někdy vznik obrovský pool k čerpání inspirace tak předtím.
19.8.2011 17:44 - Bouchi
Alnag píše:
Ano šlo to. Protože na druhém konci světa to někdo (také se tehdejší znalostí designu, kultury a dosavadních RPG udělal).
Priznam se, ze tehle casti tve odpovedi nerozumim. Kdyz pisu o situaci v Ceskoslovensku, proc uvadis priklad z druheho konce sveta, kde byli s tou znalosti o cca patnact let popredu?
Tudiz s tvou vetou "Ale ten potenciál existoval." mohu souhlasit jedine v pripade, ze tim myslis "pokud by toho tvurci DrD vedeli tolik co vedeli tvurci VtM, mohli vytvorit hru, s niz by byl Jerson vyrazne vic spokojen nez s DrD (protoze by ji mj. hralo vyrazne vic holek)".
19.8.2011 17:45 - Dalcor
Sakra-sorry Zrychlený výběr Vybavení sjem si zrychleně prolétl a zychleně špatně pochopil ;)

Bouchi, ale reagování na to že se mi nelíbí hnědá na hnědé s tím že jednobarevně to jinak nejde, mi příjde vtipné. Mě je to jedno že to tak nejde. Mě se to nelíbí. Příště to vytiskněte barevně. Tečka.

Jinak mám asi stránku a půl textu co sjem si dělal nějaké poznámky, dám tomu hlavu a patu. V zásadě ale musím říct, je to lepší než jsem čekal, ale bez chyby to teda opravdu není. Dobré nápady u mě umírají na tvorbu postavy, na nekoherenci textu, kdy jsou důležité informace rozházeny po celé knize zdánlivě bez ladu a skladu, na nedostatečném vysvětlení určitých mechanik a efektů.

Když jsem byl u toho puklíře. Kde jsou ty speciální triky co podle popisu vybavení s ním umím?

A kdo prosím vás vymyslel název Ohrožení, pro Ohrožení. To mě tahá významově a logikou věci za uši.

Možnáí večer z domova něco splodím.
19.8.2011 17:51 - alef0
Vieš objasniť tie širšie súvislosti?

U nás bol fatálny problém v tom, že sme v 1990 začínali od nuly. Vo svete mali za sebou 15 rokov tradície a toho zlatého veku.

Ten 15ročný delay pretrváva dodnes.

O Vampire možno nik netušil, že bude mať taký úspech, aký mal. A možno o ňom u nás nik netušil až do nejakého 199x. To jedine, žeby u nás niekto mal magické osvietenie a vydal produkt, ktorý by predbehol dobu. (Btw. ako pozerám, Vampire nemal strašne dlho ani nemecký preklad, Španieli vydali prvú edíciu v januári 1993)
19.8.2011 17:52 - alef0
Píše:
Když jsem byl u toho puklíře. Kde jsou ty speciální triky co podle popisu vybavení s ním umím?

Manévry? Str. 122. (Už to poznám naspamäť :D)
19.8.2011 17:54 - Alnag
Bouchi: Proč kladeš otázky, na které znáš předem odpovědi? Pokud je mi známo, v roce 1990 nebylo už Československo obehnáno neproniknutelnou bariérou. Takže hypoteticky stačilo se sebrat, nabrat těch patnáct let vědomostí v nějaké kondenzované formě a vydat je. (Vzdálenost nebo poloha není relevantní. Podle Wikipedie Boeing 747 už tou dobou existoval... ;-)

Bouchi píše:
Tudiz s tvou vetou "Ale ten potenciál existoval." mohu souhlasit jedine v pripade, ze tim myslis "pokud by toho tvurci DrD vedeli tolik co vedeli tvurci VtM, mohli vytvorit hru, s niz by byl Jerson vyrazne vic spokojen nez s DrD (protoze by ji mj. hralo vyrazne vic holek)".


Pokud jí rozumíš nějak jinak, tak problém je asi skutečně v tom, že ty nekladeš otázku (jak se zdá), ale ultimativní stanovisko s otazníkem na konci. Ano. Už jsem to napsal. Když by byli tvůrci v přesně stejné situaci v jaké byli, tak by asi nic lepšího nezplodili. Taková pakárna snad ale nestojí ani za zvednutí do diskuze. Jediná šance, jak mohli zplodit něco jiného je mít k dispozici rozsáhlejší zdroje (které existovaly, ale vzhledem k okolnostem nebyly dostupné). Chjo.
19.8.2011 17:59 - alef0
Hypoteticky je možné aj teraz zohnať peniaze a vyjednať licenciu s WoTC. Rovnaký potenciál existuje aj dnes.

Ergo, nevieš (ani ja neviem), ako to mohlo vtedy byť a každý, kto má dnes nápady o tom, ako to byť mohlo a ako ľudia nedokázali využiť potenciál, je len veštec z gule a generál po bitke.

Môžeme špiritizovať o tom, ako mohli využiť znalosti ľudí, ktorí určite videli aj niečo iné, ako si mohli doviezť zo zahraničia aj inú hru, ale to je asi tak všetko.
19.8.2011 18:00 - Alnag
Alef0 píše:
O Vampire možno nik netušil, že bude mať taký úspech, aký mal. A možno o ňom u nás nik netušil až do nejakého 199x. To jedine, žeby u nás niekto mal magické osvietenie a vydal produkt, ktorý by predbehol dobu. (Btw. ako pozerám, Vampire nemal strašne dlho ani nemecký preklad, Španieli vydali prvú edíciu v januári 1993)


Vampire se taky neporodil z ničeho. Hlavní autor mechaniky Tom Dowd třeba předtím dělal na Shadowrunu a jen si je přiohnul pro Vampire.

EDIT: Ano. Ale já jsem tady s hypotetickými otázkami nezačal. Víme?
19.8.2011 18:03 - alef0
To je to podhubie a tradícia o ktorej hovorím :-) (V 1990 už Bill Slavicsek mal za sebou tri relatívne veľké produkty, a Christopher Kubasik už radostne pracoval tri roky vo FASA.)

Aby som to zosumarizoval

Píše:
Jednoduše řečeno - kdyby bylo DrDo napsané jinak (a lépe), měl bych více PJjů, se kterými bych si rád zahrál.

Každý, kto vie dať návrhy, ako konkrétne mohlo byť DrDo napísane inak, kecá.

To nevie totiž nik.
19.8.2011 18:07 - Bouchi
Alnag píše:
Už jsem to napsal. Když by byli tvůrci v přesně stejné situaci v jaké byli, tak by asi nic lepšího nezplodili. Taková pakárna snad ale nestojí ani za zvednutí do diskuze
Skoda ze jsi to nenapsal uz vcera Jersonovi na jeho "kdyby bylo DrDo napsané jinak (a lépe), měl bych více PJjů, se kterými bych si rád zahrál."
19.8.2011 18:09 - Alnag
Bouchi: Necítil jsem v tu chvíli potřebu sdělovat zjevná fakta. Chápu ale, že ty, když už ses pasoval do pozice ublížené strany (IMO zcela zbytečně) ano.
19.8.2011 18:17 - Bouchi
Alnag píše:
když už ses pasoval do pozice ublížené strany
Nemam duvod se pasovat do pozice ublizene strany, neb s autorstvim prvnich verzi DrD nemam nic spolecneho. (Nicmene kdyz nabydu dojmu, ze nekdo zjevna fakta ignoruje, nevidim duvod proc je nepripomenout.)
Ale prijde mi, ze to, zda se rozhodnes sdelovat zjevna fakta ty, se projevuje ponekud selektivne (vztazeno nikoli k predmetu diskuse, ale k jejim ucastnikum), coz me trochu mrzi. Ale co uz nadelam.
19.8.2011 18:20 - sirien
Bouchi: Tvůrci DrD... Plagiátoři DnD co, pokud jsou mé zdroje správné, o čemž moc nepochybuji, chodili první roky okolo a tvářili se, že to je jejich výmysl (dokud se tu aspoň trochu nerozšířilo DnD).

Tvůrce... to je takový hezký pojem, který vypadá na to, že někdo něco tvoří. A k tomu aby tvořil musí mít samozřejmě rozhled, přehled, nadání, čas...

Ti kdo stáli za DrD nebyli tvůrci, byli to normální kopíráci. A na kopírování nepotřebuješ ani rozhled, ani přehled, ani nic jiného, potřebuješ jen objekt ke zkopírování.
Možná, že VtM přišlo o rok pozdějc. Ars magika už ve hře byla. GURPS už nějakou dobu existovaly. A desítky dalších systémů...
...oni si prostě vzali jeden z nich a hrozně špatně ho obšlehli.

Ano, mělo to přínos, ano, bylo v tom mnohem víc práce, než by se z tohodle postu zdálo. Ale prosím, přiznávejme zásluhy tam, kde jsou, nevymýšlejme si jiné. Původní autoři DrD nemuseli o RPG vědět ani fň, bohatě jim stačilo umět číst anglicky

alef0 píše:
Ten 15ročný delay pretrváva dodnes.

děkuji, sám bych své aktuální pocity nemohl vyjádřit lépe :P

Jinak Vampire the Masquarede vyšlo v roce 1991 a pokud se nepletu, tak se v ČR nacházeli lidé co ho hráli už v roce 1993 (musel bych se teď ujistit u dotyčných, ale myslím že se pamatuju dobře), což je velmi vtipné když pak člověk na různých akcích poslouchá "no jo, ale my tehdy nevěděli, tehdy to tu nebylo, tehdy to nešlo..." (zdravím Wulfe) - šlo, jenomže ti dotyční to neznali, protože se ani nesmažili - ti co se snažili to totiž znali.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11552214622498 secREMOTE_IP: 18.191.235.210