Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
16.9.2011 14:38 - sirien
Zloděj Akordeonů píše:
Furt odpoustis WoDu to, ze k nemu musis pristupovat specifickym zpusobem aby byl dobry

Tak zaprvé i kdyby, tak to je pořád otázka kurva rozdílné míry
A zadruhé - ne, není to tak. WoD naprosto plynule generuje určité vyznění souboje, samo od sebe, a to funguje tak jak to fungovat má. Pokud Ti sedí záměr, si ok. Pokud ne, existují tři naprosto jednoduché věci jak to změnit na: epičtější, realističtější, masakroidní, čímž se snadno vyhoví i těm kteří o dramatickou hru, kterou to generuje defaultně, nestojí.

DrDII je nepřenastavitelné a v základu generuje nudu, která je zábavná pro podíl hráčů sakra menší než u toho WoD.
16.9.2011 14:47 - Quentin
zloděj: Ten ork byl strašnej. By mě zajímalo, jak moc za to mohl ten Moment of Glory od clerica. Pamatuju se, že jsem tam kvůli němu dal snad o dva orky navíc :)


Příhoda z natáčení; Jednou jsme se takhle domluvily, že budem hrát od deseti od rána dnd. První hráč přijel už v devět, páč jsme se špatně dohodli. Mno nic, posedali jsme si, začali svačit, otevřeli píva. Pohoda. Poslední lidi přišli až někdy kolem dvanáctý. Chvíli jsme se handrkovali o postavách, někdo chtěl rerollnout, tak si hodinu psal postavu. Nakonec jsme kolem druhý začli hrát. Ve tři přišel první encounter. V půl osmý večer jsme ho dohráli. Kopnul jsem do sebe dvě deci pomerančového džusu a pravil "tak na to já vám seru pánové" a šli jsme hrát oldschool.

Už je to tři měsíce.
Občas se mi stýská.
16.9.2011 14:52 - noir
Quentin: Docela by mě zajímalo, co to bylo za potvoru...
16.9.2011 15:03 - Quentin
Byla to dohrávka bossfightu z předchozí hry, což nikdy nedopadá dobře. Byla tam upírka, pár summonů, tieflingové, od půli i nějaký to dráma a zrada některejch postav z družiny. Nebylo to úplně marný, jen strašně rozvleklý.

OT: Ale i v oldschoolu strašně zdržuju. Potřeboval bych nějakýho hráče, kterej by byl schopnej během hry hlásit věci jako "fakt má tenhle boj smysl?" nebo "neměli by jsme dostat víc informací?" nebo "ta zápletka je hrozně plochá, přidej něco" nebo "máme strašně málo možností, načmárej na mapu ještě pár lokací" ... to by mi pomohlo ty hry řádně zrychlit :)
16.9.2011 15:04 - Sosáček
QuentinW píše:
Ten ork byl strašnej. By mě zajímalo, jak moc za to mohl ten Moment of Glory od clerica. Pamatuju se, že jsem tam kvůli němu dal snad o dva orky navíc :)

Tam slo taky o to, ze ak se sam lecil, tak to vyvolavalo fakt hodne kontreproduktivni pocit. Do nej tejden mlatis, a on se pak healne a musis znovu. Pf.

Co vlastne hrajete?
16.9.2011 15:16 - Quentin
Hráli jsme takovej hexcrawl experiment v odnd. Pak jsme v půli kvůli šmélovi switchli pravidla na conan d20. Celkem nám to vydrželo ty dva nebo tři měsíce.

Teď rozjíždíme Stars Without Number, máme za sebou jen první hru. Nemám pořád moc představu, jak to vést, ale je to zajímavé. Strašně nepobírám, že to má bejt sandbox, ale k prozkoumání mají celej sektor. Chápu, že každá planeta má dva tagy, pod kterejma jsou enemies, friends, locations, places and complications; a že je tam d100ková tabulka se zápletkama, který jsou psaný pomocí těch klíčovejch slov z tagů, ale to pořád nepůsobí jako sandbox. Spíš jako návod na to, jak fakt rychle vymyslet railroadový dobrodružství (nejlépe rovnou při hře) kdekoli na mapě (takovej sandbox jen na makroúrovni :) ). Počítám, že až objeví kus settingu, do něčeho se zapletou a někoho naserou, tak se to rozpohybuje samo.
16.9.2011 15:57 - alef0
Sirien píše:
DrDII je nepřenastavitelné a v základu generuje nudu, která je zábavná pro podíl hráčů sakra menší než u toho WoD.

Vkladám do kolekcie vybraných citátov!
16.9.2011 16:19 - ShadoWWW
Jako oldschool mi prijde docela dobra hra Castles and Crusades. Je stale oficialne podporovana. Na netu se daji sehnat i PDFka.
16.9.2011 16:22 - ShadoWWW
C&C píše:
C&C is compatible with all other editions of Dungeons and Dragons. It has old school feel, without THACO, negative AC, or weird saves. The combat is fast, yet exciting. Easy to teach, easy to learn. Much more emphasis on the story is possible. It may use Archetype classes but the SIEGE engine allows greater player/character versatility. It gives power back to the DM! Great company support!
16.9.2011 17:39 - sirien
alef0 píše:
Vkladám do kolekcie vybraných citátov!

whatever. Poznamenej si i číslo postu, ať pak se svou pamětí hned víš co budu mít namysli až Ti napíšu "vytrženo z kontextu jako obvykle" ;)

Kromě toho to je pravda - řekni mi jak podle Tebe můžu přenastavit systém DrDII tak, aby:
> generoval realistické výsledky
> generoval dramatické výsledky
> generoval epické výsledky
a prosím, rovnou vynech řeči o fikci - samozřejmě že si můžu popsat kdeco kdejak, nicméně k čemu mi to je, když moje popisy půjdou proti výsledkům systému? Systém DrDII je nastaven tak, že do něj nelze pořádně sáhnout. Jediná vůle, kterou obsahuje, je nastavování Ohrožení (které ale v základu začíná tak nízko, že jeho posun níž nedává moc smysl) a práce se Sudbou (která je ale dost sporná)
16.9.2011 18:33 - Gurney
QuentinW píše:
Strašně nepobírám, že to má bejt sandbox, ale k prozkoumání mají celej sektor.

Proč? Vždyť to není takovej rozdíl mezi zkoumámím kusu divočiny. Svým způsobem mi to přijde možná i jednodušší na přípravu.

Jinak ty náhodný tabulky přišly dobrý na přípravu sektoru i na improvizaci, ale vždycky spíš jako taková inspirace nebo základní myšlenka, kterou je potřeba dál rozpracovat a nějak nafflufovat. Co se týká toho railroadu, mě u SwN vždycky přišlo spíš, že to funguje ve stylu parta doletí na nějaké místo, které totálně nemáš připravené, tak si prostě párkrát hodíš, vyleze ti že je tu mimozemské archeologické naleziště a vláda, co si ho uzurpuje pro sebe, během přestávky na cigáro si vymyslíš chlápka, co přijde za postavami a chce aby pro něj propašovali nějakou zásilku a jestli do toho půjdou, pokusí se ho okrást, udaj ho a nechaj se zaměstnat vládou nebo prohlásí že je to tu debilní a letí jinam už je jejich problém. Ale vyzkoušené to zatím nemám, takže je to jen takový můj dojem.
16.9.2011 18:47 - Quentin
Ten dndckovej kus divociny se pripravuje celkem snadno. Mas mesto - udelas si tabulku 12ti encounteru ve meste. Na sever je divocina - dalsich 12 encounteru. Na jih jsou lesy knizeciho pana - dalsich 12 encounteru. Nekde na vychod je treba bazina - dalsich 12 encounteru. Prihod 12 ruznjech magic itemu, 12 carodeju, 12 pokladu, 12 hospod, zakovi tabulky pro lazy urban crawl, co ma na blogu a mas hotovo. Kdyz budes extra pracovitej, tak si muzes nacmarat nejaky dungy do zasoby.

Ve meste jsou tyhle 4 frakce, co se rvou o moc. Jedna chce to a jedna tohle.

Now, go!
16.9.2011 19:02 - sirien
nemáš jednodušší hrát DnD a na encountery používat tabulku z InSpectres? :)
16.9.2011 22:55 - Shako
Hral jsem vcera se Sparkle.

Pak postrehu primo ze hry:
- nedokazal jsem v pravidlech nic najit (nemam je kompletne prectene, znam je spis podle hrani a z testovani, potreboval jsem hledat jednotlive stripky - absolutne nemozne)
- mastickar neni schopen pomoct, dokud nejsou postavy nemaji postavy jizvy? Rozumim tomu spravne, ze pri beznem vycerpavani v ramci dobrodruzstvi je jedina moznost plnohodnotne odpocivat? K cemu je potom todle povolani pri bojovych hrach? V boji nic nezvladne a po boji nic delat nemuze, protoze postavy jsou jen "vycerpane".
- souboje byli na nic - neustale se nikdo vycerpaval, takze to byla sama plichta, at hodil, kdo chtel co chtel.. Manevry lstive nebo mocne byli k nicemu. Manevr rozsahle jsem snad pouzil akorat ja 1x za celou hru. Zatimco manevr presne jsme delali porad vsichni... :(
- jedina moznost, jak vyhrat stret s postavou, ktera ma vetsi charakteristiku nez ja hodnotu povolani je vyhlasit manevr, na ktery nemuze reagovat tj. nebude to stret, ale zkouska (napriklad hodim neco horlaveho na jejich stany, ktere maji za sebou a protoze stoji v druhe bojove linii, tak mi v tom nemaji jak branit)

Jo, dovedu si prestavit, jak se to da hrat jinak a ze ten system pak zacne fungovat lip... ale Sparkle to evidetne nedokazala. Nic proti Sparkle, dobrodruzstvi bylo pripraveno velmi dobre (trosku railroad, ale ten zaver to vyrazne vylepsil), jen na tom systemu se ji to spatne vedlo a to bylo dost znat.
Viz nejaka debata cca 100 stranek zpet, ze prvni hra se nemusi vzdycky povest...


EDIT:

Vcera vecer po hre a behem dneska jsem precetl cca prvnich 100 stranek pravidel v kuse:
- wtf moment asi na 94 strance, kde se dozvim, ze mi ani tady jeste nereknou vsechno, ale nektere pravidlo jeste vysvetli pozdeji. To si snad delate srandu, ne? K cemu jsem cetl tech 94 stranek? A proc se to neusporadalo nejak jinak?
- proc je rychla hra, ktera ja pry tak super a ma na ni kazdy zacinat, vysvetlena az nekde vzadu v prirucce pro Pruvodce a odkaz na ni je poprve nekde kolem 85 stranky?

tvorba postavy:
- rasy vcelku v pohode
- zakladni povolani a nektere pokrocile povolani se mi vcelku libi
- nektere pokrocile povalani nedavaji moc smysl, proc jsou zrovna z techto dvou slozene
lupic = mastickar + kejklir, pritom az na jedy je to jen pokracovani kejlire..
carodej = bojovnik + zarikavac, proc bojovnik?
- mag, saman strasne nudne dovednosti a specialni schopnosti (neustale se opakuje to same - dostavam zbehnlost nebo mam "rozsahle" zdarma nebo mam mistrovske manevry jen se meni obor magie ve kterem to muzu pouzit)
- zaklinac - na ne jsem se fakt tesil a cekal jsem neco zajimavejsiho nez tunu znameni, ktere si kazde jedno musi vzit jako specialni schopnost
- hranicar, bojovnik (a castence i vsechna zakladni povolani): pekne napsane zvlastni schopnosti, akorat po precteni trech uz muzu predpokladat, co tam budou mit ty dalsi - nedalo se to napsat nejak strucneji? Vzdycky mam narok na zbehlost nebo nadani v dane oblasti boje, ktere ma moje povolani...
- podle ceho jsou proboha razene ty zvlastni schopnosti (ne podle toho, co si mam vzit jako "rychlou volbu", ne podle abecedy, ne podle logickych celku na zaklade dovednosti..) - jak se v tom ma clovek vyznat?


Jeste si to doctu a nekdy zahraju, ale zatim jsem rad, ze jsem si to nekoupil, ale jen pujcil...
17.9.2011 00:15 - Sparkle
Shako píše:
- mastickar neni schopen pomoct, dokud nejsou postavy nemaji postavy jizvy?


Ano, to je skutečně tak :( Zkoušela jsem mastičkáře když jsem hrála s Ilgirem a přesně tohle se stalo. Stojím za zádama družinky, vyčkávám až se uděje něco kde budu moct využít schopnost léčení na snižování ohrožení kamarádů a furt nic.


Já uznávám že jsem neodhadla ty potvory, jak jsem psala na rpgf, v bestiáři není žádný vodítko jak silný jsou ty potvory oproti družince, vzhledem k tomu že družinka útočila s bonusama +1 nebo +2 tak sólo potvora s charakteristikou 3 byl hodně blbý oponent... družinka se netrefovala a jen to bylo o upižlání potvory počtem útoků, na který ona musela pálit vždycky jeden zdroj. Poučení pro příště.
17.9.2011 00:24 - sirien
Shako píše:
souboje byli na nic - neustale se nikdo vycerpaval, takze to byla sama plichta, at hodil, kdo chtel co chtel

napsal bych I told you so, ale přijde mi trapné psát dvakrát I told you so na tu samou věc...
...i když na druhou stranu, při obhajobě DrDII se považuje za korektní prohlásit, že problém který nahlásí jeden člověk z těch co mají asertivitu na to se vyjádřit z těch co chodí na fóra z těch co se vůbec namáhají řešit RPG na internetu (všimněte si že už teď mluvím přinejlepším o setině celku), tak to je jen jedinečná výjimka která nijak nemůže potvrzovat pravdivost mé kritiky... hm... ok.

I told you so.
17.9.2011 09:00 - Ulrik
Uhm, proč přesně bylo mocně k ničemu? Mocně se hlásí po vyhraném hodu, předtím, než se oponent vyčerpá... :)

"jedina moznost, jak vyhrat stret s postavou, ktera ma vetsi charakteristiku nez ja hodnotu povolani je vyhlasit manevr, na ktery nemuze reagovat tj. nebude to stret, ale zkouska (napriklad hodim neco horlaveho na jejich stany, ktere maji za sebou a protoze stoji v druhe bojove linii, tak mi v tom nemaji jak branit)"
-WTF? Proč? Chceš říct, že pokud ty házíš 2d6+3 (nebo taky 3d6+3) a protivník hází 2d6+4, tak nemáš šanci vyhrát? Blbost :) a navíc, najít manévr, na který nebude moct reagovat je taktika ne? :) Na tom není nic špatného :)
17.9.2011 09:03 - Ulrik
Co se týče síly potvor tak je dobré vodítko sečíst si úrovně postav a porovnat je se sudbou :)

LVL>Sudba - lehké
LVL=Sudba - vyrovnané
LVL<Sudba - težké

Taky je důležité správně používat schopnosti nestvůr, manévry atd. atd.
17.9.2011 09:26 - Bouchi
Shako píše:
mastickar neni schopen pomoct, dokud nejsou postavy nemaji postavy jizvy?
Co treba ZS Pecovatelsky zasah?
17.9.2011 14:12 - Shako
ArUlric píše:
Uhm, proč přesně bylo mocně k ničemu? Mocně se hlásí po vyhraném hodu, předtím, než se oponent vyčerpá... :)

Vetsinou vsichni brali "presne", aby se jim vubec povedlo vyhrat. Protoze kdyz si ho nevzali, tak jsem se vetsinou museli vycerpavat my a ne souper.

ArUlric píše:
Co se týče síly potvor tak je dobré vodítko sečíst si úrovně postav a porovnat je se sudbou :)

Rekl bych, ze to nema nic spolecneho s charakteristikou. Ikdyz budu mit mizernou sudbu, ale charakteristiku o 3 vetsi nez postavy, tak je to stejne tezky boj.

Bouchi píše:
Co treba ZS Pecovatelsky zasah?

A jak to resi nas problem? Vsichni jsou po boji vycerpani a je treba obnovit zdroje. Abych mohl delat pecovatelsky zasah, tak se boje nesmim ucastnit, tedy muzu, ale nesmim se v nem vycerpavat na telo. A nebo musim mit o hodne vice tela nez ostatni, abych ho jeste mohl rozdavat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089870929718018 secREMOTE_IP: 52.14.224.197