Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
24.1.2012 13:52 - Quentin
Píše:
Quentin - ok dobre, polozim otazku inac - chcem hrat postavu lovca skretov, ktory chce vyhat skretov z hor, teda predpokladam, ze vacsina hry sa bude odohravat okolo boja so skretmi, vymyslani, ako ich vyhnat atd. Ale zaroven ak chcem, aby moja postava bola stale mocnejsia, bud budem skretov zabijat po desiatkach, stovkach, tisicoch, milionoch, alebo si odskocim na sidequest s lovom na draka a vratim sa ako ubercool megaborec co prdnutim vyzenie skretov z hor, game over. Tak, ako su bez hackov/houserules nastavene pravidla pre postup, budem tie sidequesty musiet robit, ak chcem mat silnejsiu postavu. Alebo som cosi prehliadol?

řešení/vysvětlení
a) skřeti dávají malo expů, takže pokud budeš mydlit jen je, tak budeš i pomalu expit a hra bude plynout celkem přirozeně. Nemluvě o tom, že v odnd se nezvedá s úrovní obrana, takže 1000 skřetů bude hrozba na libovolné úrovni.
b)skřeti jsou cannonfodder a zákonitě pokud mají být dost zajímavý na celou kampaň, tak časem narazíš na někoho, kdo je vede. Hobgobliny, bugbeary, ogry, obry, draky ...
c)nejjednoduší řešení - skřeti jsou rasa, a mohou mít úrovně a povolání.
24.1.2012 13:56 - Colombo
Merlin: Jo, meč se dědil. Stačilo zabít někoho s mečem a ha, zdědil si meč:)

Cena meče mi ovšem připadá taková zvláštní, na jednu stranu se všude tvrdí, jak byl setsakramentsky drahý, na druhou stranu valná většina vyborazení je voják s mečem (vedle kopí). A co nejrůznější tesáky? Sasy (nebo jak se to píše) atp.? Pokud vím, byly o hodně běžnější. A tvarově mi nepřipadá, že by se zase od meče tolik lišily.
24.1.2012 14:01 - Merlin
Colombo: já tady u fantasy rpg hry nepsal, že se "má" brát jako středověk....

a podle arch. průzkumů a historiků běžní vojáci používali sekery, kopí, bijáky, palice, kladiva. Dokonce ani všichni rytíři meče nepoužívali...
24.1.2012 14:06 - crowen
Merlin píše:
WTF? chceš říct, že ve hře řešíš to, kde postava nese ty dvě zbroje, šest zbraní, včetně guisarmy, že plátová zbroj a kord se jen těžko mohly setkat ve stejnou dobu, že PC posbírají všechny meče, kterými jsou vybaveni nepřátelé, protože ve středověku se meč dědil a byl velmi drahou záležitostí...že drátěná košile stála jako malý statek ?...vážně to myslíš vážně? promiň...nejsem epik a nemám epickou hru příliš v oblibě...nicméně s takovým přístupem bych tvou hru fakt hrát nechtěl


Ano, riesim, lebo sa mi pacia uveritelne (zase upozornim, nie realisticke!) hry. Kludne zautoc kordom na postavu v platovke, v reci pravidiel by si musel hodit 20 na d20, aby si mal nadej, ze mozes zranit postavu v platovke, inac je to ako keby si sa s niekym nahanal so zrolovanymi novinami v ruke, pokial netrafis oko alebo gule, tak je to len zabavka pre deti, ktora neublizi.

Inac to myslis vazne, ze vase postavy bezne maju niekolko zbroji a zbrani k dispozicii odrazu a neriesite, ako ich nosia, vymienaju podla potreby atd? Zvlastne ponatie hry. U PC RPG chapem, zjednodusovanie atd, ale aj tam mas skor trend male mnozstvo zbrani a zabava sa dosahuje level dizajnom. Ale v stolnych RPG? Neviem, je to take divne.
24.1.2012 14:06 - noir
Colombo: Na to je snadné vysvětelní. Podívej se třeba na slavnou tapisérii z Bayeux. Meče jsou tam nejčastější. Ale proč? Protože nejčastěji tam autor ukazuje významné postavy - ty bohaté, vlivné a mocné, co na meč mají. Obyčejňáci, když už se objeví, mají zase často spíš tyčové zbraně: http://media.web.britannica.com/eb-media/96/100096-004-301BD9B6.jpg
24.1.2012 14:13 - noir
crowen: A, že jsem tak smělý, jakáže pravidla to hraješ? Mj. neviděl jsi náhodou dokument z produkce NG (prosinec nebo leden) Medieval Fight Book, kde ukazovali, jak zabít rytíře pomocí obouručáku (což by nemělo jít stejně jako rapírem)? Moc pěkné, asi ti to vyžene z hlavy středoškolské poučky o realitě...

A pokud chce další hlasování, máš ho mít: my taky neřešíme, jestli postava unese dva meče nebo čtyři. On i Aragon jich jistou dobu táhl pět a nikdo kvůli tomu neplakal.
24.1.2012 14:26 - ShadoWWW
crowen píše:

BTW niekto spominal, ze 500 striebornych je nezaujimavych. To je kilo striebra a za to sa v stredoveku dalo kupit hodne vela (ked vo vacsine pripadov berieme fantasy ako kvazi stredovek + magia)

Mám zkušenosti, že právě hráči GMů jako ty s sebou pak tahají kde jaké harampádí, aby si našetřili na lepší vybavení. Když GM své hráče na každém prodeji "oškube" a u nepřátel nalézají postavy sotva pár měďáků, tak pak se nediv, že musíš řešit naložení.

Naopak když GM bere RPG jako hru a nesnaží se "reálně (pardon, "uvěřitelně") škudlit, pak hráči hrají celkem normálně a nejsou z nich kleptomani.
24.1.2012 14:30 - Merlin
ShadoWWW píše:
Naopak když GM bere RPG jako hru a nesnaží se "reálně (pardon, "uvěřitelně") škudlit, pak hráči hrají celkem normálně a nejsou z nich kleptomani.

+1
24.1.2012 14:34 - Kmet
a diskuze je už někde úplně v .. jinde :)

K četnosti mečů (téma probírané na RPG serverech do omrzení..):

http://www.curiavitkov.cz/valka32.html píše:

I když již v 11.-12. století dokázala vzrůstající domácí produkce stále více uspokojit potřebu, dokonce i v různých cenových relacích (dle provedení a kvality čepelí, povrchové úpravy, zdobení) stále se jednalo o velmi drahou zbraň. Meč byl tedy ještě ve 12. století prestižní zbraní feudála a jeho význačnějších družiníků a to nejen díky své ceně, ale také symbolickému významu postavení jeho nositele. Koncem 12. a počátkem 13. století si však již meč mohli zřejmě dovolit i někteří zbrojnoši a výjimečně zřejmě i svobodní pěšáci.


A občas si přečtěte o čem píšete. Každý reaguje na něco jiného a během několika příspěvků jste vystřídali pět témat a ani jedno nedořešili.

Tohle není rétorické cvičení několika hluchých egocentriků, nebo ano? ;)
24.1.2012 14:40 - Merlin
Kmet píše:
Tohle není rétorické cvičení několika hluchých egocentriků, nebo ano? ;)

zase jsem tady špatně :(
24.1.2012 14:41 - noir
"A občas si přečtěte o čem píšete. Každý reaguje na něco jiného a během několika příspěvků jste vystřídali pět témat a ani jedno nedořešili."
-Welcome, this is internet :)
24.1.2012 14:42 - Colombo
Píše:

Tohle není rétorické cvičení několika hluchých egocentriků, nebo ano? ;)

Ehm...
Hele, podívej támhle vzducholoď!
24.1.2012 14:47 - crowen
Merlin: predstav si, ze tak hram. Inac k zbieraniu a predavaniu pouzitich zbroji je pekny kus textu v pravidlach DrDII

DrDII píše:
Jestliže dobrodruhové zabijí pětici skřetů, vezmou
jejich kožená krzna a budou se těšit, že na nich ve
městě zbohatnou, protože očekávají cenu uvedenou
v seznamu, mohou se dočkat velkého zklamání. Někteří
obchodníci je odmítnou vůbec koupit, protože
brnění po skřetech jsou zavšivená, příliš poškozená
nebo nekvalitní. Většina ostatních je ochotna za ně
dát jen několik drobných, protože je sami musí prodat
(a pokud jde o kováře v poklidné vsi, kde nejhorším
bojem je hospodská rvačka, nemá je komu nabídnout)
a něco na tom navíc vydělat. Dobrodruhové
tak jsou často rádi, když se jim za pět zbrojí podaří
usmlouvat cenu alespoň na hodnotu jedné
24.1.2012 14:54 - Merlin
crowen píše:
Merlin: predstav si, ze tak hram. Inac k zbieraniu a predavaniu pouzitich zbroji je pekny kus textu v pravidlach DrDII

DrDII píše:
Jestliže dobrodruhové zabijí pětici skřetů, vezmou
jejich kožená krzna a budou se těšit, že na nich ve
městě zbohatnou, protože očekávají cenu uvedenou
v seznamu, mohou se dočkat velkého zklamání. Někteří
obchodníci je odmítnou vůbec koupit, protože
brnění po skřetech jsou zavšivená, příliš poškozená
nebo nekvalitní. Většina ostatních je ochotna za ně
dát jen několik drobných, protože je sami musí prodat
(a pokud jde o kováře v poklidné vsi, kde nejhorším
bojem je hospodská rvačka, nemá je komu nabídnout)
a něco na tom navíc vydělat. Dobrodruhové
tak jsou často rádi, když se jim za pět zbrojí podaří
usmlouvat cenu alespoň na hodnotu jedné

asi nemá cenu opakovat to co jsem už jednou napsal:
Merlin píše:
Merlin píše:
že enemy nejsou vybaveni cennými věcmi typu meče, zbroje atd. jelikož je to mimo jejich finanční záležitost
24.1.2012 14:57 - Merlin
se mi sakra smazal příspěvek a přepsal se tam jinej..zatr...:( to je tak, když nejsem ženská a dělám dvě věci naráz
24.1.2012 15:07 - crowen
Merlin, napis mi prosim do PM aky mas mail, skusal som ti poslat PM, ale napisalo mi to, ze email, co tu mas zadany, je neplatny. Vdaka.
24.1.2012 15:15 - crowen
Gurney píše:
Tak s tím bych bý tebou začal. Tedy aspoň pokud je pro tebe důležitější co vydáš než jestli stihneš uzávěrku.


Nejak som sa este nevyjadril k tomuto. To dobrodruzstvo, co tu zase spustilo lavinu prispevkov, som mal napisane uz niekedy koncom leta minuleho roku. Bolo systemovo nezavysle, ale Ecthelioni ma poprosili, ci by som to neprerobil do DrD2, co mi trochu trvalo, nez som nastudoval pravidla a nasiel som si dostatok volneho casu na spisanie pravidlovej casti dobrodruzstva. Takze ako vidis, tazko sa da hovorit o stihani uzavierky. Zalezi mi na tom, co vydam, preto som aj tu hladal ludi, co by sa na to pozreli v ramic peer review. Clanok pred vydanim citalo a komentovalo niekolko ludi, tak snad sa bude pacit aspon niekomu.
24.1.2012 15:27 - noir
A řešíš v dobrodružství, kolik kamení postavy unesou a jak moc je reálné, pardon - uvěřitelné, že medvěd žije v tak omezeném biotopu, jako je jeskyně?
24.1.2012 15:28 - Kmet
Další egoista..

Lavinu příspěvků tu spustila kritika DrD 2 ze strany jeho časové a obsahové omezenosti.
24.1.2012 15:41 - crowen
noir píše:
A řešíš v dobrodružství, kolik kamení postavy unesou a jak moc je reálné, pardon - uvěřitelné, že medvěd žije v tak omezeném biotopu, jako je jeskyně?


Preco by nosili kamene? Ak hrac povie, ze ma male vrecusko s riecnymi okruhliakmi do praku, tak ho nebudem buzerovat, ked jednou dvomi ranami ulovi bazanta, ale ked by chcel zo stromu ostrelovat postupujucu armadu skretov, tak mu asi na to nieco poviem.

Medved nezije v jaskyni, tam obcas prespava, ma svoju oblast v horach, kde sa pohybuje a lovi. Medvedova jaskyna je casto len par metrov hlboka diera v uboci hory, co si ani nezasluzi mapku. Preco?

Kmet: lavinu prispevkov po 9 dnoch ticha v tejto diskusii spustila moja otazka ohladne peer revie, ktoru po par desiatkach prispevkoch presmeroval Jerson na diskusiu o obmedzeni rastu postavy a casu zabavnosti v DrDII. Ak ti pamat nesluzi, mozes si to precitat od tohto prispevku. Ak si chcel len urazat a vyryvat, tak som si isty, ze miestni admini Alnag alebo Sirien ta odkazu na patricne miesta, kde sa tak prejavovat mozes.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12840914726257 secREMOTE_IP: 18.191.181.231