Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
1.2.2013 12:10 - own Coyotte
Rád by som len dodal tým čo tu kecaju negativa na drd 2.Je to skvelé vymyslené a len tomu sa to nepáči čo je absolutne degenerovaný.Nemá ani šajnu o nejakej poriadnej predstave...chýba mu fantazia a výrečnosť..Nevie zahrať ani dať do toho trochu herectva a viac fantázie....Drd 2 a to sa mi potvrdzuje čím ďalej tým viac nie je pre každého...a už vôbec nie jeho Pjovanie... :DDD
1.2.2013 12:11 - Colombo
*facepalm*
1.2.2013 12:20 - ilgir
Bestiář DrD2 je celkem solidní. Kdybych ke hře používal bestiáře, tak bych si ho i koupil. Za nejslabší na něm považuju sloh - halt autoři nejsou profi spisovatelé a to je na něm vidět. Ale na české prostředí dobré. Osobně ho řadím o stupínek výš než Erricův bestiář k DrD+. To, co začal Erric (důraz na použití potvor v příběhu), tady dotáhli do konce. Zajímavé je taky ladění - všechny potvory jsou ustřelené tím pseudoslovanským směrem. A všechny jsou aspoň trochu originální (snad až na skřety). Ovšem není to pro každého. WoWkař nebo pravověrný DnDčkař ohrne nos.
1.2.2013 14:08 - klaymen
own Coyotte: cool story, bro
1.2.2013 14:51 - Gurney
Nebýt toho, jak se člověk vždycky pobaví u těch postů příběhově-roleplayových fašistů, tak už snad ani ty český fóra nečtu...
1.2.2013 15:59 - Beltar
To Own coyote:
Né, my máme fantazii a představivost, jen se nám ta pravidla vůbec nelíbí, protože logicky nefungují. Jen v rychlosti 5 navrhnu lepší, rozhodně lepší pro roleplay.
Máš 3 vlastnosti postavy Tělo, Zručnost, Mysl. Máš neomezený počet dovedností. Házíš zkoušky proti vypravěčem danému číslu jako Vlasnost+Dovednost + 2D6. + trochu poladíš systém zranění a magii. Lepší itemy dávají bonus k dovednostem. Zbroje damage reduction. A hle mám systém, který mi pro hraní stačí. Je podobný DRD2, ale bude fungovat líp, protože není svázán nesmyslnými povoláními a manévry. Jeho pravidla budou na stránku A4 a vysvětlíš je za 10 minut. Co víš chceš pro RolePlaying.
Na DRD2 mě nejvíc zklamalo právě to, že jsem ho chtěl používat pro staré hráče, které baví RP, ale nechtějí studovat hromadu pravidel, jako jsou novější DnD. DRD2 mě velmi zklamalo...
1.2.2013 17:42 - Jarik
Tak v tomto musim Beltara podporit.
I SoE nebo ruzne jine variace Fudge, jako Fate, apod. jsou snaze pochopitelne, uchopitelne, vysvetlitelne.
Na DrD2 neplivu, protoze si vazim snahy tvurcu. Ale sam jej osobne hrat chtit nebudu (,rozhodne ne jako vypravec).

DrD2 ma stejne jako DrD+ spoustu mechanik na veci, na ktere by je mit nemuselo. A to rikam z pozice cloveka, ktery se na DrD+ podilel. Co se melo stat slozitejsim, to urcite nevzniklo z meho pera - nesnasim slozite veci.
1.2.2013 19:04 - ShadoWWW
Off-topic: Jariku, ty jsi ten "John Jarik" z tiráže DrD+? Wow!

On-topic: Jarik vyslovil myšlenku, kterou prostě musím rozvést.

Jedna věc je, že samotná příručka je špatně strukturovaná (jako pravidla) - některé použité termíny jsou vysvětleny v knize až později apod. Toto by se jistě dalo opravit v další verzi pravidel.

Co se však myslím opravit nedá, je komplexnost, respektive svázanost pravidel a zamýšlená struktura modulů. Nevěřím, že pravidla DrD2 jsou ideální pro náruživé roleplayery (fašistické ja taboo word, Gurney! :-)). Pro ty je mnohem lepší Jarikem zmíněný Fate či podobné hry. Ale DrD2 není ani vhodný pro gamisty a dungeon crawl, tedy to, co tvořilo základního ducha DrD1.

Díky jménu je DrD2 nejprodávanější českou hrou, ale kvůli svému pojetí dokáže uspokojit vlastně jen malou část spektra hráčů. Dokonce bych řekl ještě menší než původní Doupě.

To pojetí bohužel nejde změnit (upravit) v nové verzi. Protože pravidla jsou příliš komplexní, mají příliš mohutnou kostru. Myslím, že by bylo bývalo lepší udělat DrD2 Pravidla pro začátečníky jako mechanicky lehký systém (něco jako Fate) a systém doplnit hutným fluffem a popisem settingu a s pořádným dobrodružstvím pro jednoho hráče na začátku pravidel (pro hráče, kteří si koupí DrD2 jako první RPG). Pravidla pro pokročilé či jiné (další) moduly by mohly představit systém povolání, případně rozšířený soubojový systém pro boje na čtverečkových či hexových mapách, pravidla pro RP zaměřené hráče apod.

Takto jsem ale k další verzi pravidel dost skeptický. DrD+ se dočkalo edice B, nové verze v původním (DrD 1.x) slova smyslu se nejspíš nedočká - nová verze budou asi opět nějaká totálně jiná pravidla. Dočká se DrD2 nové verze? Co myslíte?
1.2.2013 21:02 - Sosáček
Ze by vzit posledni Fate, udelat cesky preklad, hromada ukazkovych postav, par ukazkovych dobrodruzstvi a slusne vysvetleni pravidel (coz by stacilo nezkurivt preklad), tak to bude lepsi DrD2 nez soucasne DrD2 jsem rikal uz v dobe ... no, uz v dobe kdy jsem byl jeste v DrD2 tymu, heh.

Obecne, pro temer jakehokoli designera RPG, je otazka "A nestacilo by vzit Fate a udelat omacku a par drobnosti navic" asi nejdulezitejsi z tech co si musi polozit.
1.2.2013 21:22 - Jarik
mozna proto je SoE (SotE) tak prijemne na cteni - rekl by provokater a vizionar v jedne osobe :D

Jen jeho prevod do fantasy - DrD2, se toliko nepovedl - rekl by moderni ctenar.
2.2.2013 10:59 - York
ShadoWWW píše:
Dočká se DrD2 nové verze? Co myslíte?


Tak ono asi Bouchimu nic jiného nezbude. DrD definitivně pohřbil a o vývoj nové verze zájem nemá, o vývoj nové verze DrD+ sice podle svých slov zájem má, ale pochybuju, že by to někdo z autorů z RPG fóra chtěl napsat. Takže nezbude, než vzít to, na čem prověření autoři pracovat chtít budou, a to bude imho opravená verze dvojky (respektive momentálně se pracuje na "expertech", ale to je rozšíření, ne nová edice).
2.2.2013 12:19 - ShadoWWW
BTW Autoři "Expertů" jsou ale úplně jiní než autoři základní příručky (kromě Charlese, aby mě někdo nechytal za slovo).
2.2.2013 13:47 - York
ShadoWWW píše:
BTW Autoři "Expertů" jsou ale úplně jiní než autoři základní příručky (kromě Charlese, aby mě někdo nechytal za slovo).


Je někde oficiálně oznámeno, kdo se na tom podílí? Nedaří se mi seznam členů týmu dohledat. Ani na altařím webu dvojky vůbec nic o tomhle chystaném rozšíření není.
2.2.2013 13:57 - Bouchi
Není žádný důvod avizovat to na oficiálním webu dřív než s půlročním předstihem před předpokládaným vydáním. I za ten půlrok se může ještě plno věcí zvrtnout.
2.2.2013 14:13 - noir
Takže ta jména za nic nestojí... Marketingově je to jasné sdělení.
2.2.2013 14:22 - Bouchi
Přiznávám že nejsem žádný marketingový guru, ale jaký výrazný přínos by mělo oficiálně oznámit třeba půldruhého roku před plánovaným vydáním, že se připravuje rozšiřující příručka a pracují na ní ti a ti lidé? (Myslím tím přínos oproti zveřejnění s půlročním předstihem.)
2.2.2013 14:28 - York
Bouchi píše:
Není žádný důvod avizovat to na oficiálním webu dřív než s půlročním předstihem před předpokládaným vydáním.


Tak když už Ilgir vyhlásil oficiální nábor testerů, tak ohlášením projektu už nic dalšího nemůžeš zkazit (většina lidí si zvládne domyslet, že se tedy asi opravdu na něčem pracuje).

Práce na projektu se dá ohlásit i bez předpokládaného termínu vydání.
2.2.2013 14:32 - York
Bouchi píše:
Přiznávám že nejsem žádný marketingový guru, ale jaký výrazný přínos by mělo oficiálně oznámit třeba půldruhého roku před plánovaným vydáním, že se připravuje rozšiřující příručka a pracují na ní ti a ti lidé? (Myslím tím přínos oproti zveřejnění s půlročním předstihem.)


Udržíš tím zájem zákazníků. Na některé hry se čeká roky a fanoušci hledají každou malou novinku o průběhu vývoje, aby se o tom mohli bavit s kamarády (reklama zdarma). Na něco se těšit je takřka záruka toho, že si to pak budu chtít koupit a těžko se můžu těšit na něco, o čem vůbec nevím.
2.2.2013 14:53 - noir
Takže experti vyjdou za rok a půl? Fajn info...
2.2.2013 14:55 - noir
Jen tak mimochodem - proč to asi udělali wizardi s nextem? Protože právě jména autorů jsou to jediné, co může o díle něco říct... ROzhodně víc než nějaké sliby...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11398792266846 secREMOTE_IP: 3.15.147.53