Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
1.9.2013 19:14 - Gurney
York píše:
Spíš mi přijde škoda, že to nikoho z autorů zjevně vůbec netrápí.

A proč by mělo? Udělali forge-like hru (byť nezvykle "velkou", našlapanou fluffem a s prvky snažícími se o feeling starého DrD), přesně ve stylu jakým se dělají forge-like hry - vývoj, otestování s autorovými kamarády a skupinami co hrají podobným stylem (resp. v případě DrD2 pomohlo ignorování "nekompatibilních" testerských skupin), diskuze na fóru rozebirající jakým stylem se hra musí hrát aby fugovala (a s tím související pro jaké skupiny hráčů ta hra prostě není) a které je nutné si před hraním přečíst, uzavření projektu. Lidé, kterým se líbí hry tohohle typu jsou spokojení. A pak jsou tu ostatní hráči, kteří naletěli na to, že DrD2 bylo propagováno jako klasické rpg (což umožnilo ho vydat v takovém nákladu, stavět na zavedené značce a tak) a tedy očekávali klasické rpg - třeba možnost hrát ho různými herními styly, včetně toho že je hra skutečně pro různé herní styly testována, jak je to u rpg her běžné... a s těmito lidmi se prostě nepočítá.

Z pohledu spusty lidí je tak celé DrD 2 naprosto wtf, ale v kontextu toho co tlačilo Forge a lidí kolem něj je to v podstatě ukázkově odvedený projekt. Jen se v případě DrD2 asi nečekaly tak prudce odmítavé reakce (jenže to už je zase problém maskování velmi úzce zaměřené hry za klasické rpg, související s vírou v různé s praxí ne zcela kompatibilní teorie).
1.9.2013 19:37 - sirien
Gurney píše:
DrD2 bylo propagováno jako klasické rpg (což umožnilo ho vydat v takovém nákladu, stavět na zavedené značce a tak)

Hlavně bych řekl, že minimálně u některých autorů (zajímavé, že co vím tak mám namysli zrovna ty nejvíc Forge-pozitivní) to umožnilo naboostit si ego nálepkou "velký RPG designer jehož hra má náklad mnoho mnoho moc kusů"

Čistě subjektivní obvinění založené na tom, jak dotyčné znám, žádný podklad k tomu nemám.
1.9.2013 21:32 - Element_Lead
A co vlastne ty maly decka hrajou, kdyz je draci doupe 1.6 vyprodane a neda se teda (asi) uz koupit. Asi WoWko :)
1.9.2013 22:07 - Jarik
To se "dedi"
... z otce na syna, ze syna na kamarada,... z kamarada na mladsiho kamarada,...

EDIT: nebo si najdou starter v E-verzi. a pak uz cokoliv, co jako DrD vypada.
1.9.2013 22:09 - Quentin
Yash: Jo. Jsou dve zakladni cesty k rpg.

Bud te nekdo ukeca na hru nebo se o tom nekde doslechnes (od kamaradu, z medii (treba TBBT)), zeptas se par lidi a driv nebo pozdeji te nekdo navede na draci doupe. Ty jdes do kramu a koupis si ho.

A o tu druhou skupinu jsme diky drd2 uplne prisli.
1.9.2013 22:12 - Alwaern
Male deti (soudím dle mého bratra a jeho rovesníků) hodně holdují DotA style hrám (ať už je to LoL nebo HoN nebo DotA 2), ale netuším, jak to vypadá v kategorii 8-12.
1.9.2013 22:21 - Shako
Alwaern píše:
Male deti (soudím dle mého bratra a jeho rovesníků) hodně holdují DotA style hrám (ať už je to LoL nebo HoN nebo DotA 2), ale netuším, jak to vypadá v kategorii 8-12.


Cemu tedy rikas male deti, kdyz ne 8-12?
1.9.2013 22:34 - York
Hraní počítačových a tabletop her se nevylučuje. Snad všichni hráči RPG, které znám, hrajou oboje.
1.9.2013 22:49 - Alwaern
@Shako
Právním vymezením je do 18 let věku samozřejmě ( i když definice adolescence, nezletilosti a puberty do toho vznášejí zmatek, protože míchají právní, sociální a medicínskou terminologii).

Edit: Omlouvám se Shako, přehlédl jsem *malé* v příspěvku, původně jsem reagoval pouze na děti obecně.
Edit 2: Původně to bylo myšleno na věk 13-18.
2.9.2013 07:29 - Shako
Alwaen: Porad si nerekl, co jsi tim oznacoval ty. ;-)
Porad nechapu,kdyz deti, ktere jsou schopny neco hrat jsou tak 5-18 let, tak co je pojem "male deti", pokud zaroven to neni kategorie 8-12.
2.9.2013 10:12 - Blaine
Zajimave je, ze dva z mych sourozencu (ano, mam jich vic) jsou skauti a prvne jeden a pak druhy hral "dracak" ve skautu. Nevim, jestli je to uplne bezne, ja jsem s nimi zadne RPG jeste nehral poradne. Jeden test DnD 4ed se skauty pred dvema lety, byl fail navzdory jejich vyzivani se ve WoW na nejakem free shardu.

Moje sestra, mladsi z tech dvou skautu, take nejaky "dracak" hrala. Netusim co to mohlo byt, ale rad byhc nekdy zkusil otestovat sve vypravecske zkusenosti na nejake skupine 12ti letych deti. Mozna se zkusim sestre nabidnout jako Vypravec pro nejake RPG s jejimi skaustskymi kolegynemi.
2.9.2013 10:18 - Jarik
V zasade se na "skautu" "dracak" hraje behem letniho tabora.
proc? Napada mne jednoducha odpoved. Protoze tam casto nemaji pristup k internetu a pocitacum, a chteji nejak zaplnit volny cas. A to se dela nejlepe s motivovanymi povidanimi (coz je RPG).
A nejake zkusenosti s RPG nekdo v te komunite ma (i kdyby prenesene).

Nebyva to na prilis vysoke urovni (vzdyt to hraji deti cca od 8 do 15 let), ale kdyz je to bavi.

Ze se na tabore neuchyti 4e je trochu na snade. Protoze to chce urcite prostredky, ktere hraci na danem miste nemaji.
Proto ve skautu vladne DrD a ne 4e.

A nebo nejaka drobnejsi vec jako je treba ta ceska emulace Kouzlem a mecem (o kterem stejne pak mluvi jako o Dracaku).
2.9.2013 10:21 - Blaine
Jarik: Nebylo to na tabore ale jeden vecer.
A ano, dnes uz bych sel s necim uplne jinym, chtel jsem pouzit vytistene karty schopnosti, miniatury a mapku, abych kluky zaujal. Coz se nepovedlo, protoze proste pulka z nich evidentne hrat nechtel, takze to kazila zbytku.
Rozhodne bych sel hrat s necim vyrazne jednodussim, predpripravne postavy a tak dale. A spis nejaky zajimavy pribeh nez dungeon crawl. Teda pokud bych zkousel ty sestriny kamaradky.
2.9.2013 10:22 - ShadoWWW
Já jmem shodou okolností taky poznal DrD poprvé ve skautu. V roce 1992. Hráli jsme tedy celá družina a vůdce družiny byl PJ. Hráli jsme na každé druhé schůzce. :)
2.9.2013 10:32 - Jarik
My na schuzkach delali onaci veci, ale mozna se doba zmenila :)

Blaine: Ja bych hral asi nejaky zjednoduseny Fate. (Bez uzivani Fate-pointu).
Vyber si rasu - prvni Aspekt.
Vyber si povolani (co lidi poznaji, kdyz na tebe kouknout) - druhy Aspekt.
Vyber si nejakou zvlastnost (alkoholismus, zraneni po napadeni vlkem, ...) - treti Aspekt.

Vymysli si 4 Dovednosti - prirad jim cisla 1, 2, 3, 4 (cim vic, tim lip).
Kdyz prvni stret Dovednosti vyjde vyrovnany, tak muzes pouzit Aspekt, nebo obe strany pouziji dalsi Dovednost (pouzivat jen jednu dovednost je nepovolene).

A s tim bych si vystacil minimalne prvni 4 hry.

Za kazdou hru si mohou pridat novou Dovednost na stupni 1. Po 4 hre kteroukoliv zvednout o 1.
2.9.2013 10:48 - ShadoWWW
Co se týče DrD2, tak mám stejný názor jako Gurney - hra svým pojetím se zaměřila na velmi malou výseč hráčů RPG, navíc s trochu obskurním settingem; a settingy jako Asterion či 12 sošek Almiru s ním nejsou moc kompatibilní.

Další chybou bylo, že místo aby se záběr hry rozšiřoval - ve smyslu použitelnosti pro jiné styly hraní - tak se ještě víc uzavřel. Podle toho, co je veřejně známo, tak Hry Mocných opět vytváří stylovou výseč už tak malé výseče hráčů DrD2.

Bohužel to vypadá, že nejaké stylové rozšíření se minimálně v dohledné době nekoná a hra jde stylem - buď se vám to líbí, nebo si hrajte něco jiného. Navíc je DrD2 natolik specifické, že v něm nevidím žádnou provázanost (podobnost) s jinými systémy. Příklad: Když se jako nováček prokoušu pravidly Pathfinderu, tak nejen že mohu hrát PF, ale otevírá se mi tím i celý svět D20kových her. Kterých je hromada. U DrD2 nic takového nevidím. I ve starém DrD 1.6 byla podobnost s old-schoolovým D&D.

Pak už si mohu povzdechnout jen nad tím, že DrD2 vrazilo Asterionu dýku do zad.

3000 prodaných příruček je velmi pěkné číslo. Domnívám se ale, že s jiným stylem hry by to mohlo být mnohem víc. :-(

Otázka zní: Co s tím? co dál? Na nové DrD3 to nevypadá. Otázka je, kdo by do toho vůbec šel. Myslím, že spousta dřívějších hráčů DrD už je nenávratně ztracena a další ztrácíme každým dnem (nebo spíš měsícem).

Licence na překlad zahraniční hry taky vypadá spíš ze světa snů.
2.9.2013 10:53 - ShadoWWW
Ha: My o vlku a vlk za dveřmi: právě mi přisel mail od Simona Rogerse :D

EDIT: Simon je démon! Nabízí víc než fairové podmínky na překlad 13th Age.
2.9.2013 11:17 - Colombo
co zamená víc ne fairové podmínky?
2.9.2013 11:24 - Gurney
QuentinW píše:
A o tu druhou skupinu jsme diky drd2 uplne prisli.

Tak dramatické to zdaleka není - prostě jen v obchodech začíná chybět nějaké klasické rpg (i když pořád existují Příběhy impéria, které byť tak nejsou zamýšleny, se dají hrát více různými styly protože stojí na FATEu).

Btw, kdyby se někdo někdy pustil do "diskuze" o DrD2 na nějakém jiném Fóru (že to ale má smysl, když někdo z autorů se v těchto diskuzích objevuje naprosto vyjímečně a spíše tam zodpovídají dotazy citově zainteresovaní DrD2-fanboys, nezřídka dost protichůdně...), prosím aby mě do toho žádným způsobem nezatahoval.

Opouštím místní smeťák...
2.9.2013 11:36 - Shako
ShadoWWW píše:
EDIT: Simon je démon! Nabízí víc ne fairové podmínky na překlad 13th Age.


Tak na to jsem fakt zvedavy! :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099308013916016 secREMOTE_IP: 3.138.69.45