Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
12.2.2016 11:07 - Elgard
York píše:
Důvodem je nepochybně to, že značka "Dračí doupě" má u nás podobný status, jako DnD v anglicky mluvících zemích.


Tady se asi shodneme. Imo je to ten brand dost navázaný na ten pocit, kdy sis ten systém musel přizpůsobit, abys v něm mohl kvalitně hrát a proto jsi k němu pak měl bližší vztah, v kombinaci s tím, že byl omezený výběr, co za systém hrát. Tedy hlavně nostalgie. Nic proti tomu, i nostalgie se dá využít, není-li zneužita.
Souhlasím s tím, že kdyby se vedla debata na téma "Co z DrD považujete za nositele značky" a výsledek pak (případně) rozvíjet, má to smysl. Tuhle debatu tady ale nevidím/minula mě.
Já si dovedu představit d20 verzi se zachováním maxima terminologie (které je podle mě to hlavní, co DrD feel dělá) vč. Jarikova dobrodružství.
12.2.2016 11:29 - Vojtěch
Jinými slovy haškovský mírný pokrok v mezích zákona.
12.2.2016 11:30 - York
Elgard píše:
Já si dovedu představit d20 verzi se zachováním maxima terminologie (které je podle mě to hlavní, co DrD feel dělá) vč. Jarikova dobrodružství.


Já taky, ale zatím to vůbec nevypadá, že by o to byl zájem.
12.2.2016 11:31 - Elgard
Vojtěch píše:
Jinými slovy haškovský mírný pokrok v mezích zákona.


Aneb "Kdo dá hlas, obdrží malé kapesní akvárium"? :-D
12.2.2016 11:42 - Naoki
Elgard: omlouvám se pokud jsem vyzněl trochu ostře. Bohužel po zkušenostech některé komentáře jsou tak často omýláné že ve mě vyvolávají automatické reakce, aniž bych zohlednil že v tomto případě kvůli jiné osobě se může jednat o něco jiného.

Faktem je že je se ukázalo že o novelizaci je zájem, možná bude i příležitost a roozpoutalo se velké nadšení na foru po předělávkách i v různých systémech (tu kterou bych uvítal já je podle DnD 5e). Dotazník je sice nastavený pro ty co pracují na co nejvěrnější podobu DrD, ale někteér výstupy se budou hodit i ostantím
12.2.2016 11:49 - Elgard
Naoki píše:
omlouvám se pokud jsem vyzněl trochu ostře. Bohužel po zkušenostech některé komentáře jsou tak často omýláné že ve mě vyvolávají automatické reakce, aniž bych zohlednil že v tomto případě kvůli jiné osobě se může jednat o něco jiného.


Díky a v pohodě, to se v diskuzích stává. Hodně zdaru, ať už se rozhodnete pro cokoliv (i když DnD5e by byla i moje preference)
12.2.2016 12:37 - Gurney
Nemůžu si pomoct, ale když probíráte jak dostat DrD do stavu, aby bylo hratelností srovnatelné s D&D, nemůžu nepostnout tohle :)
12.2.2016 13:29 - Jerson
Elgard píše:
Souhlasím s tím, že kdyby se vedla debata na téma "Co z DrD považujete za nositele značky" a výsledek pak (případně) rozvíjet, má to smysl. Tuhle debatu tady ale nevidím/minula mě.

Na tohle a podobné otázky se odpovídalo v dotazníku předchozím. Kromě jiné tam také hodě hráčů odpovědělo, že by v další verzi chtělo sjednotit hody v jeden. A protože má teď na RPG F každý druhý člověk svůj názor na to, co komunita přijde a co nepřijme, nadhodil jsem jim názor, že by bylo dobré se té komunity zeptat.

Jinak na tvou nevyslovenou otázku můžu říct, že ze 103 hráčů z předchozího dotazníku je značka Dračí doupě pro:
- 16 lidí za zenitem (z toho 1 "vnitřně vykotlaný recyklát")
- 17 lidí známá, ale už ne v top ten
- 65 lidí tradiční na českém trhu
- 3 lidi na vrcholu / nejlepší / RPG s propracovaným herním systémem

Takže potenciál to má, byť si myslím, že pro nové hráče to stále nebude žádný zázrak.
12.2.2016 13:34 - Elgard
Jerson:
Díky za info. Potvrzuje to výsledek debaty výše. Další otázka je, v čem ta tradice spočívá, resp. od čeho přesně se ten pocit odvíjí a stím pak pracovat dál.
12.2.2016 13:48 - Jerson
To nevím, možné odpovědi nebyly příliš specifické, je to spíše odrazový můstek pro další otázky (i když polovina tázaných žádné další dotazníky nechce dostávat). Na druhou stranu se v tom angažuju spíše proto, že umím zpracovávat takové výsledky lépe než Naoki, DrD mě nijak zvlášť nezajímá, kromě jiné i proto, že jeho hráči (ještě pořád) aktivně odrazují potenciální hráčky od RPG.
12.2.2016 14:11 - sirien
Naoki:

Píše:
Není to k DrDII ale vhodnou diskuzi jsem nenašel :-)

A proč sis jí nezaložil? :)


Jinak "nestojí to za to" je naprosto legitimní odpověď. Znamená to, že ta hra má z pohledu tázaného nejspíš dost problémů a přitom nemá žádnou zvláštní přidanou hodnotu v porovnání s ostatními a je tedy snadno nahraditelná něčím jiným bez ztráty čehokoliv na čem by záleželo (tj. existují k ní "dokonalé či ještě lepší suplementy"*).

Zároveň ptát se fanoušků na názor může být zrádné, "best practice" je rozdělit výběrový vzorek na dvě části, na fanoušky a na ne-fanoušky, abys dokázal identifikovat vliv melancholie. Pokud se ukáže, že melancholie je jediná vazba k podpoře věci (což je tady podle mě velmi pravděpodobné), pak se obvykle jako nejlepší řešení nabízí "re-skin" jiného řešení tak, aby pokrylo melancholii, spíše než další rozvoj stávajícího (je s tím méně práce a přinese to tentýž výsledek).

Kritika melancholii ignorujícího postoje ukazuje zaujatého a neobjektivního tazatele a tudíž obvykle implikuje biased (a tedy neužitečný nebo přímo zavádějící) výsledek.

To jen tak k marketingově-R&D metodologii obecně.


*pro šťouraly - toto jsou skutečné termíny a ano, suplement může být lepší než dokonalý - "dokonalý" suplement přesně nahrazuje objekt zájmu (dává úplně totéž a doslova "nic víc, nic míň"; "lepší" suplement dělá totéž co dokonalý, ale dává ještě nějakou další hodnotu navíc.


Píše:
Protože máloco na světě je kompletně špatné od A do Z a často se dá najít aspoň pár věcí která stojí za udržení.

Jenže spousta věcí je špatná v A, C, E, G... a v B, D, F... je plně nahraditelná něčím, co A, C, E, G... zvládá líp.



York:
Píše:
Ten systém [DrD] (a celkově model hry) je koncepčně stejný jako D20 systém

Au.
Severe brain damage caused.
Au au au au au.

Naoki píše:
roozpoutalo se velké nadšení na foru po předělávkách i v různých systémech (tu kterou bych uvítal já je podle DnD 5e)

Schválně, kolik stránek na dané téma stihnete na RPG Fóru popsat teoretizováním a výrobou dotazníků, než vám tu ShadoWWW to české DnD 5e vydá. I s těmi dračákystickými termíny, které v překladu používá.

Skoro bysme na to mohli vypsat sázky...

Jerson píše:
nadhodil jsem jim názor, že by bylo dobré se té komunity zeptat.

Tyjo, ty teda máš odvahu... konzultovals předložení podobného návrhu s nějakou etickou komisí? Takovéhle převratné a revoluční myšlenky by tam mohly snadno vyvolat kulturní šok vedoucí možná až k sociálním bouřím.

(sorry, nedokázal jsem ty poslední dvě věci nenapsat a ani je smazat)
12.2.2016 14:29 - Xyel
sirien píše:

Schválně, kolik stránek na dané téma stihnete na RPG Fóru popsat teoretizováním a výrobou dotazníků, než vám tu ShadoWWW to české DnD 5e vydá. I s těmi dračákystickými termíny, které v překladu používá.

Nechtěl jsem být první, kdo tohle řekne, ale když už někdo prolomil bariéru tak:

Nová verze DrD 1.X je překlad DnD 5E (mechanicky DrD 1 kopíruje původní verze DnD, takže nová edice DnD je faktickým pokračováním). Co by šlo s DrD 1.X udělat je, že se dopíše jako "modul" k DnD 5E, tedy rozšíření o tradiční DrD 1.X věci - rasy kroll a kudůk, povolání alchymista se specializacemi theurg a pyrofor a nové specializace - pro sorcerera/čaroděje specializace mág, pro zloděje specializace sicco a přidat kouzla (tradiční z DrD).
12.2.2016 14:33 - Jerson
sirien píše:
Schválně, kolik stránek na dané téma stihnete na RPG Fóru popsat teoretizováním a výrobou dotazníků, než vám tu ShadoWWW to české DnD 5e vydá. I s těmi dračákystickými termíny, které v překladu používá.

Tak schválně, tipuj bez dívání, kolik se jich napsalo doteď :-)

sirien píše:
Tyjo, ty teda máš odvahu... konzultovals předložení podobného návrhu s nějakou etickou komisí? Takovéhle převratné a revoluční myšlenky by tam mohly snadno vyvolat kulturní šok vedoucí možná až k sociálním bouřím.

Předtím jsem jim do toho krafal, než mi Argo žekl, že když nezabíjím draky, nehraju DrD, a když jsem vytáhl patnáctku, kterou dračákisti aktivně odrazovali od hraní (a podle toho co říkala to byli fakt případi, i když to vypadá, že hráli nějakou vlastní úpravu DrD2), tak mi řekl, ať to jdu řešit jinam.

Tak jsem jim do nějaké pomoci hodil vidle a teď jen když někdo něco kategoricky tvrdí o hráčích DrD, mrknu do toho dotazníku, jestli bych nenašel data potvrzující opak. Moje práce je vzít výsledky reálně vyzkoušených dílů a mlátit s nimi project managery tak dlouho, až přestanou říkat "Tenhle produkt je dobrý, jeho chyby jsou jen náhodná záležitost / špatná montáž / špatný test", takže musím trénovat pořád trénovat, abych s nimi držel krok.

Xyel píše:
Nová verze DrD 1.X je překlad DnD 5E (mechanicky DrD 1 kopíruje původní verze DnD, takže nová edice DnD je faktickým pokračováním).

Nevím co myslíš tím "je", ale původní návrh byl právě tento - přefluffovat DnD do Dračáku. Pak se ale ozvali tradicionalisté, že D20 není dračákovsky tradiční a že chtějí zachovat tohle a támhleto, takže došlo k dohadům, přetahování a argumentů "tohle je klasika, protože my to tak hrajeme", takže jsem navrhnul, ať udělají víc verzí, předhodí je hráčům a nechají rozhodnout herní dav. Takže se momentálně dělá víc verzí "nového dračáku" - jedna okolo předělávky původní pravidel, druhá na DnD5e, třetí je Yorkova verze a teď ještě Faskal navrhnul čtvrtou na Dungeon Worldu.

Ještě jsem měl návrh, aby to udělali v rámci jejich RPG Kuchyně, která by projednou mohla vyprodukovat něco, co by hráči opravdu chtěli a možná i hráli, ale Kuchyně je v rukách zase jiných lidí, takže tenhle nápad se asi neuplatní.

Na druhou stranu je šance, že by tahle komunita mohla (konečně taky jednou po mnoha pokusech) vyprodukovat společně vytvořenou věc k RPG, přesněji RPG pravidla samotná, metu nejvyšší. Tak uvidíme.
12.2.2016 14:43 - Vojtěch
Na přepólování nezapomeň ;)
12.2.2016 14:52 - Xyel
Jerson píše:
Nevím co myslíš tím "je", ale původní návrh byl právě tento - přefluffovat DnD do Dračáku. Pak se ale ozvali tradicionalisté, že D20 není dračákovsky tradiční a že chtějí zachovat tohle a támhleto, takže došlo k dohadům, přetahování a argumentů "tohle je klasika, protože my to tak hrajeme", takže jsem navrhnul, ať udělají víc verzí, předhodí je hráčům a nechají rozhodnout herní dav. Takže se momentálně dělá víc verzí "nového dračáku" - jedna okolo předělávky původní pravidel, druhá na DnD5e, třetí je Yorkova verze a teď ještě Faskal navrhnul čtvrtou na Dungeon Worldu.

Hmmm... to jsem tady z diskuse nějak nevyčetl, omlouvám se. Jak dlouho už tahle aktivita běží? Protože jak jsem psal o "drd 1 jako modulu k dnd 5e", tak jsem si v duchu říkal, že napsat verzi předložitelnou k připomínkování by mělo jít udělat za jeden až dva víkendy.
12.2.2016 14:57 - York
Xyel píše:
Protože jak jsem psal o "drd 1 jako modulu k dnd 5e", tak jsem si v duchu říkal, že napsat verzi předložitelnou k připomínkování by mělo jít udělat za jeden až dva víkendy.


Něco podobného (taky port dračáku na jiný systém) mi posledně zabralo měsíc a kus, a to šlo pouze o Pravidla pro začátečníky, průvodce hrou. Ale i tak je to samozřejmě nesrovnatelně rychlejší, než vývoj nové hry.
12.2.2016 15:00 - Xyel
York píše:
Něco podobného (taky port dračáku na jiný systém) mi posledně zabralo měsíc a kus, a to šlo pouze o Pravidla pro začátečníky, průvodce hrou. Ale i tak je to samozřejmě nesrovnatelně rychlejší, než vývoj nové hry.

Jenže tohle není úplně port - když to vemu na povoláních, tak povolání z dračáku vs povolání v DnD (jedu z hlavy takže se možná budu místy plést)

Válečník - Bojovník == Fighter - Champion
Válečník - Šermíř == Fighter - Battlemaster
Hraničář - Chodec == Ranger
Hraničář - Druid == Druid
Alchymista - Theurg == chybí
Alchymista - Pyrofor == chybí
Kouzelník - čaroděj == Wizard
Kouzelník - mág == chybí
Zloděj - lupič == rogue
Zloděj - sicco == chybí

takže na povoláních "port" znamená, že se vytvoří jedno nové povolání + 2 nové specializace. Obdobně je to s rasami a kouzly (kde to bude asi nejtěžší).
12.2.2016 15:06 - sirien
Jerson píše:
Tak schválně, tipuj bez dívání, kolik se jich napsalo doteď :-)

15 postů na stránku... tipuju že kolem toho doteď vznikly tak 3 diskuse (1 hlavní, a dvě oddělené na nějaké komentáře o ničem), ta hlavní bude mít tak... 80-90 stránek a ty druhé dvě tak 60 a 30?

otevírám tlachárnu

Ok, tak tam je 8 diskusí a ne 3 (9 i s tou Yorkovou)... Ta hlavní má skutečně 82 stran, to sem dal docela dobře, ty sekundární sem přecenil, dohromady hoděj "jen" dalších 35 stránek. I tak to je hezkejch cca 1750 postů.

To ale stejně nebyl tak špatnej odhad, ne? Trochu sem podcenil počet diskusí a přecenil počet stránek v sekundárních diskusích, ale tu hlavní sem trefil dost dobře :)


Jerson píše:
a když jsem vytáhl patnáctku, kterou dračákisti aktivně odrazovali od hraní

Jo, tahle perla ke mě doputovala a docela smutné čtení. A ještě smutnější reakce, kterých se tam holčině dostalo, přišlo mi, že většina lidí vůbec nepobrala, o čem vlastně píše a co že byl její problém.

Jerson píše:
Moje práce je ... a mlátit s nimi project managery tak dlouho, až ... takže musím trénovat pořád trénovat, abych s nimi držel krok.

To má být nějaká nenápadná jízlivá narážka? :p

Jerson píše:
Takže se momentálně dělá víc verzí "nového dračáku" - jedna okolo předělávky původní pravidel, druhá na DnD5e, třetí je Yorkova verze a teď ještě Faskal navrhnul čtvrtou na Dungeon Worldu.

A jeden nejmenovaný kolega se mě včera ptal na můj názor ohledně teoretického dalšího jádra s tím, že by jim tam ještě navrhnul pátou variantu.

Nicméně jako... jsem překvapen. Taková úroveň bezúčelné činnosti a plýtvání časem je i na poměry tlachacího RPG F dost nad má očekávání...

Jerson píše:
Ještě jsem měl návrh, aby to udělali v rámci jejich RPG Kuchyně, která by projednou mohla vyprodukovat něco, co by hráči opravdu chtěli a možná i hráli

No, když zohledním její dosavadní výstupy, tak myslím, že i kdyby to vyšlo tak by Tvá očekávání byla svým optimismem zcela mimo realitu. (I když horší než dvojka by to asi nebylo... možná tak na úrovni pluska...)
12.2.2016 15:10 - ShadoWWW
Osobně bych považoval za nejtěžší spíš vytvoření alchymisty.

Taky sicco mi přijde jako problém. Tedy ne problém portu, ale jeho obecné záživnosti. Je sice možná zábavné ho číst v příručce, ale hrát podle něj... není to povolání typického dobrodruha, co chodí s družinou po světě za dobrodružstvím. (Spíš je to kravaťák, co sedí v kanceláři a schraňuje informace svých agentů - tedy spíš typická cizí postava.) Taky bych si tipl, že toto dobrodružství nebylo moc hrané už v původním DrD. Předělat ho do zábavného povolání pro dobrodruhy by zabralo imho dost práce.
12.2.2016 15:13 - York
sirien píše:
Ok, tak tam je 8 diskusí a ne 3 (9 i s tou Yorkovou)...


Ta není moje. Založil ji člověk, který jako jediný opravdu zkoušel tu moji (dnes už tři roky starou) předělávku dračáku hrát.


ShadoWWW píše:
Předělat ho do zábavného povolání pro dobrodruhy by zabralo imho dost práce.


Ani ne, sicco si přímo říká o to, mergnout ho s vrahem.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1277220249176 secREMOTE_IP: 52.14.121.242