Jerson píše:
Strážce má nějaké zbraně horalů, kopí, sekera.
>Kopí: lstivě zdarma
>Sekera: přesně zdarma
>Nemá tedy zbroj.
Zbytek si tedy domyslím sám jako generického horala.
>Tělo: 4 Je zvyklý se občas poprat, na život a na smrt se mu ale nebude chtít.
>Duše: 3 Je to horal živící se vybíráním pseoudmýtného, stačí ho trochu rozhodit a přestane mu to myslet
>Vliv: 5 Jerson výše napsal "mě nenechá projít, dokud nezaplatím všemi penězi", bude to tedy hodně zabejčenej maník, kterého přesvědčí až opravdové trable.
> Sudba: 5 Cca odpovídá "běžnému pravidlovému lapkovi" (pokud se na to podívám podle statů) nebo "encounteru na 2-3 úspěchy" (pokud se na to podívám podle dramatického významu).
Jerson píše:
PJ si dal za cíl, že mě nenechá přejít, dokud nezaplatím všemi penězi
Pro kontrolu, jestli to chápu správně (+ mechanická interpretace v DrDII):
* Pokud Hrdina dá všechny své peníze Strážci, ten už nemá motiv mu dál bránit v průchodu. Konflikt je odstraněn a Průvodce nechá hráče pokračovat, i kdyby Strážce ještě měl Sudbu (tzn. teprve odevzdání všech peněz by triggerovalo tvé nechtěné mimopravidlové řešení .. a předpokládám, že ve svých scénářích ty peníze nedáš, takže ho mít nebudeme)
* Pokud se Hrdina bude zdráhat nebo vyvolá fyzický konflikt, Průvodce bude hrát proti němu "tak tvrdě, jak to jen jde".
Teď tvoje varianty:
Jerson píše:
1) Strážce na mě volá, že chce napřed peníze. Já začnu přecházet k němu. Strážce bere zbraně do rukou a připravuje se, že mě jimi bude ohrožovat, pokud bych mu nechtěl zaplatit, dokud budu ještě na mostě.
Uf, tady je toho nějak moc najednou a nějak na přeskáčku. Pojďme v tom udělat trochu pořádek, ať máme společnou představu, co se děje ve fikci.
Ve scénáři 1 se prozatím musíme vůbec dobrat k tomu, co vlastně hráči chtějí. U stolu bychom to měli vyjasněné raz dva, tady se musím zeptat formálněji.
> Strážce na Hrdinu volá, že chce peníze napřed a bere do ruky zbraně. To je posun situace k horšímu a vložení nových komplikací pro Hrdinu => akce zvedající Ohrožení.
> Hrdina přechází po mostku ke stráži. Tady potřebujeme vědět víc.
>> Je to protiakce - dělá to Strážci navzdory? Co znamená, že se mu to podaří a jak tím zabrání Strážci v úspěchu?
*** Spoléhá na to, že Strážce uvěří důvěryhodné tváři a nechá ho přijít blíž?
*** Rozeběhne se fakt rychle, než se strážce stihne ozbrojit?
*** Nebo si prostě jen zatvrzele kráčí po mostě blíž, nedbaje na slova?
>> Anebo chce jít až ve vlastní akci => v klidu počká, až se Strážce vykecá a ozbrojí, a teprve potom, když bude opět iniciativa na jeho straně, se vydá kupředu k již ozbrojenému strážci?
Jerson píše:
2) Bez nějakého dohadování vytáhnu luk a začnu po strážci střílet, chci ho zabít (protože mi jeho chování přijde vyděračské a to nemám rád).
Dva dotazy:
i)
> "Hráč Jerson ho chce zabít v prvním kole boje, i když ví, že šance, že se povede je mizivá?
> Anebo "Hrdina ho chce někdy během boje zabít a proto hráč Jerson v prvním kole boje hlásí, že začal střílet?
ii) Chybí nám reakce protistrany. Mám ji doplnit já? Nebo si ji chceš doplnit sám?
Jerson píše:
3) Začnu strážce na dálku přesvědčovat, aby mě nechal přejít.
Opět víme málo:
i) Jak? Nasadíš argumenty? Sehraješ nějaké divadýlko? Začneš slibovat? Vytáhneš magii mysli a přinutíš ho?
ii) Chybí nám reakce protistrany. Mám ji doplnit já? Nebo si ji chceš doplnit sám?
Otázky kladu zejména proto, abych předešel dalším nedorozuměním a neukazoval tu vyhodnocení něčeho jiného, než toho, na co se ptáš.