Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
8.6.2010 07:50 - noir
Jinak ty poslední obrázky jsou fakt působivé.
8.6.2010 07:51 - Merlkir
@sirien: bohužel když takhle budeš hledat tyto lidi, dostaneš dva problémy:

1) nekonzistenci. (vidím to teď třeba na Glorantě)
2) nutnost honit každého zvlášť do termínu.

Nedivím se, že to není příliš oblíbený přístup.
8.6.2010 07:58 - Merlin
Noir: to neznamená, že se mi to musí líbit. Krolla považuji jen o desetinku méně stupidního tvora než "kudůka".
Edit: netvrdím, že jiné RPG nemají taky stupidní rasy (o posledním PHB 3 k DnD jsem se už myslím znechuceně vyjadřoval)
8.6.2010 08:14 - noir
Merlin: Chápu intuitivní odpor vůči divným rasám, taky mám svoje neoblíbence. Ale zdá se mi, že archetyp "velký-hloupý-silný", dnes často s podtónem "alternativní kultura" by mi asi v Dračáku chyběl.

Z velkých ras se mi docela líbili třeba half-gianti z Dark Sunu. Byli opravdu výjimeční, nejen vlastnostmi, ale taky kulturou (resp. její neexistencí) a mentalitou.
8.6.2010 08:33 - Quentin
Píše:
No, jsem zvedavy co reknete na ilustraci krollu od Ecthelionu (zadna zada tam nejsou), momentalne k videni v Pevnosti, koncem mesice bude na webu.

naskenujte to nekdo, pls :-)
8.6.2010 08:39 - wlkeR
Tak většina commishů má nějakejch 20 dolarů, no :| Kdo chce kvalitu... Jen z čiré zvědavosti, můžu se zdejší bandy optat na názor k tomuhle? Ještě to není hotové, ale až si necham spravit tablet, chci se ještě vrátit.
... Kdyby něco, pracuju za sušenky :D

Velké blbé rasy... Já bych nejdřív rád věděl, jak moc bude na volbě rasy záležet?
8.6.2010 08:45 - Merlin
velké blbé rasy...grrr...klišé
8.6.2010 10:21 - Alnag
noir píše:
ať už se tomu říká půlork, tauren, golisath nebo kroll.


Nebo gnoll. :D
8.6.2010 10:40 - Colombo
Zajímavě zvárněná "Velká blbá rasa" je Malažské knize padlých. Treblorové, Toblakaiové atp. (všecko více-méně stejně, spousta z nich byla bastardi s řidší krví a tudíž i slabší).
8.6.2010 10:50 - Spize
Bych si dovolil poznamenat, že ty velký blbý rasy maj úspěch, a nemyslím, že by to bylo jen kvůli číslům (ostatně a i kdyby jo...). Hráč, kterej chce mlátit do věcí si vezme krolla ne elfa. U elfa by to vypadalo hloupě, u krolla - přirozeně.
8.6.2010 11:12 - Merlin
Spize píše:
Bych si dovolil poznamenat, že ty velký blbý rasy maj úspěch, a nemyslím, že by to bylo jen kvůli číslům (ostatně a i kdyby jo...). Hráč, kterej chce mlátit do věcí si vezme krolla ne elfa. U elfa by to vypadalo hloupě, u krolla - přirozeně.

Proč? protože je to číselně nejlepší? To je metagame :) a bazírování na klišé (vousatý trpaslík válečník s hymnou: Zlato, hobit zloděj (hajzl co každýho okrade), elf kouzelník (bezpohlavní něco).
Předurčování rasy a pseudorasy k nějaké činnosti je imho zpátečnické
8.6.2010 11:28 - noir
Merlin: Existuje spousta lidí, co by si rádi zahráli supersilnou postavu. Někoho, kdo zvedne nad hlavu koně, rukama roztrhne skřeta a provádí silácké kousky, které člověk nezvládne. Proč by jinak byly tak oblíbené postavy jako Hulk, Superman, Conan a další? A proč to hráčům neumožnit?
8.6.2010 11:36 - Colombo
noir: já raději mrakoplaše. Ten má talent na jazyky.
8.6.2010 11:41 - Merlin
Noir: ale joo..klidně mu to umožnit, ale proč rasou, která je k tomu "předurčená" a ostatní nejsou "cool". Takže když se sejde pět hráčů, z kterých naštěstí jen pět chce hrát lamače kostí a drtiče lebek, tak "musí" všichi hrát tuhle autory "předdefinovanou tupou rasu".
8.6.2010 11:42 - Colombo
Přečtěte si Malažskou knihu padlých. Tam byli vykresleni dost krutě. Spíše jako kmenová kultura, trochu jednodužší, než nějak blbí.
8.6.2010 12:04 - noir
Merlin: Třeba proto, že člověk takovou sílu prostě nemá? Když se sejde pět hráčů, kteří budou hrát stejně vyhrocenou postavu, tak to bude divný, ať už budou preferovat jakoukoliv stylizaci.


Colombo: Četl jsem a líbilo se mi to. Teda ta nemrtvá rasa byla samozřejmě mnohem lepší, ale ani Tobleroni nebyli marní...
8.6.2010 12:36 - Merlin
Noir: to není argument...ty "rasy" jsou uměle vytvořeny jen a jen pro tento účel. A to hodně neoriginální :) Nevyznávám extrémy (jako zcela "neslučitelné" kombinace ras a tříd), ale stejně tak neuznávám předvyrobedné a předurčené rasy, které jsou dávány do systému jen za jediným účelem a to - udělat každou rasu "dokonalou" pro určitý druh třídy. Kde je variabilita, kde je originalita či rozmanitost kombinací?
Chápu, že někdo může argumentovat tím, že Sparťané (neplést si s tím dementním pražským S) byli vynikající válečníci, jimž se jen těžko mohl ve své době ve stejném počtu rovnat. Ale stejně tak byli po celém tehdejším známém i neznámém světě vynikající válečníci a vojáci, kteří používali jiné taktiky boje (ne jen disciplínu a TO JE Spartaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)!!!!
8.6.2010 12:42 - ShadoWWW
Nezajímavá rasa je ještě v pohodě. Prostě ji budu ignorovat (jako kudůka v DrD). Horší je, když jsou špatně udělaný povolání nebo hnusný obrázky v bestiáři. :(

Ještě k povoláním: V DrD+ jsem chtěl hrát za gladiátora. Ale bylo tam blbý omezení, že sem si musel brát schopnosti i z jiných archetypů. :( To už mi přijde lepší to, co je v DnD 4E, že je volná množina všech schopností určitého povolání.

No a v DrD2 si člověk bude muset brát schopnosti ne jiného archetypu, ale jiného povolání. A to mi moc radost nedělá.

Mám rád volnost, čím víc možností, tím líp. Nebaví mě, když v RPG něco musím.
8.6.2010 13:24 - noir
Merlin: Ale o tom jsem přece vůbec nepsal, ne? Já jsem psal, že extrémně silově nabušená rasa je pro spousta hráčů zajímavá. Nic o minmaxování, nic o ideální kombinaci povolání/rasa.

A ano, souhlasím - ve hrách existují rasy, které jsou vyrobené jen proto, aby si hráči mohli zahrát za někoho s obří silou. A proč ne? Když je to baví? A ono to baví hafo lidí.

Rozumím tomu tak, že se ti nelíbí kroll jak byl ve starém Dračáku - t.j. nejlepší válečník ze všech, protože má největší sílu. Tomu bych úplně rozuměl. Ale ta úměra přece nefunguje zdaleka ve všech hrách, natožpak ve věcech kolem, ne? Hulk sice zvedne Mount Rushmore, ale Kapitán Amerika mu stejně dá (skoro) vždycky na prdel, i když je asi tisíckrát slabší...

Už vůbec nechápu, co to má společného s variablitou? Když někdo fyzicky vybočuje, tak to nějak potlačuje variabilitu hry? Realitu bych do toho moc nepletl, to se pak ocitneme u úplně jiných otázek, které myslím s Dračím doupětme moc nesouvisí.
8.6.2010 13:37 - Merlin
Noir: reakce byla na tohle
Spize píše:
Bych si dovolil poznamenat, že ty velký blbý rasy maj úspěch, a nemyslím, že by to bylo jen kvůli číslům (ostatně a i kdyby jo...). Hráč, kterej chce mlátit do věcí si vezme krolla ne elfa. U elfa by to vypadalo hloupě, u krolla - přirozeně.


Proč by to m¨ělo vypadat hloupě u elfa či jiné rasy než u krolla

Nějak jsem si nevšiml, že bych do toho pletl realitu nebo reálnost (ten příklad se Spartou byl na to, že nejen Sparta vychovávala válečníky)

edit: btw. kroll je zrůdnost. nabušený tvor, žijící na okraji společnosti a vpodstatě "pračlověk" a ultrazvukem ala neopýr? Huuuuuuuuuuuuuuuuu. Chápu, kdyby měl ultrazvuk hubený slizský tvor, který není schopen ulovit jiného tvora normálně, ale prototyp válečníka lovce?
Navíc, zajímalo by mě, čím vysílá Honza Krollů vlny?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11646509170532 secREMOTE_IP: 3.145.47.253