Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
8.6.2010 13:50 - Shako
Kuduk ve stare DrD mi prisel vcelku zajimavy. Hral jsem s nim par alchymistu (na coz by asi udelany) a 1 valecnika, coz bylo velmi vtipne, ikdyz naprosto nepouzitelne.

Kroll, stejne jako hobit, trpaslik nebyl o moc lepsi. Stejne se s nim nedalo hrat moc povolani, ktere by meli vyznam.
8.6.2010 13:52 - Jerson
noir píše:
Existuje spousta lidí, co by si rádi zahráli supersilnou postavu. Někoho, kdo zvedne nad hlavu koně, rukama roztrhne skřeta a provádí silácké kousky, které člověk nezvládne. Proč by jinak byly tak oblíbené postavy jako Hulk, Superman, Conan a další? A proč to hráčům neumožnit?

Jasně, ale tohle všechno byli lidé. Proč zavádět rasu, která je automaticky silnější než člověk? Když jsem v CPH srovnal silová maxima, tak si nelidskou rasu bral jeden člověk z pěti maximálně. A nikdo nechtěl hrát krolla (i proto, že jsem ho neměl), ale když už, tak orka, skuruta, trpaslíka, elfa nebo hobita. Krolly si hráči berou jen a pouze kvůli nadupané síle a ultrasluchu.
8.6.2010 14:17 - Radan
Noir: No a nejde o to, že když chce někdo hrát silnou postavu, tak si musí vzít krola? Tam právě ta volnost moc není...

Sirien: Bojím se, že by pak nastali potíže jaké napsal Merlkir: někoho budeš muset donutit, aby ti do určitýho termínu dodal určitý počet kvalitních ilustrací dle tvého zadání..a to už by pro něj zábava asi nebyla....
Pokud jsi to teda nemyslel tak, že by se projel devart a oslovilo se třeba padesát autorů s už existujícíma hezkýma obrázkama, který by se prostě převzaly, popřípadě bys po každym chtěl jednu dvě ilustrace. (což mě teď napadá, by fakt nemusel bejt špatnej nápad)
8.6.2010 14:24 - noir
Merlin: Realitu do toho pleteš ve dvou směrech
1/Sparťané
2/krollové a vysokofrekvenční sluch. Proč by to mělo mít oporu v něčem reálném? Proč by to neměla být rasa založené na fantasy reáliích a v rámci nich uvěřitelná?

Ve světech, kde tvorové vznikají magickými mutacemi, lusknutím božích prstů nebo experimenty šílených čarodějů, bych fakt neřešil, jsou-li schopní přežít v našem světě. Jak jsem psal - s trochou chytlavého fluffu se dá udělat přiměřeně zajímavá rasa z čehokoliv.

A čím by vydával kroll vlny? No stejně jako netopýr - v hrtanu a pak by je emitoval ústy, ne? A hlavně, kdo říká, že krollové budou mít v DrD2 ultrasluch, že budou z hor a že budou megasilní?
8.6.2010 14:39 - Jerson
Pokud jde o Krolla, souhlasím s Merlinem - je to na 95% munchkinoidní rasa. Ostatně když jsem zavedl, že horní hranice vlastností a schopností je pro všechny rasy stejná, tak si pouze jeden z pěti hráčů bral nelidskou rasu. A než krolla, tak raději skuruta, orka, trpaslíka, elfa nebo hobita. Krolla po mě někteří hráči chtěli jen do hvíle, než jsem jim řekl, že i člověk může mít stejně vysokou sílu a nedostanou bonus za velikost k útoku. Pak ho nechtěl nikdo.
8.6.2010 14:49 - Merlin
noir píše:
Merlin: Realitu do toho pleteš ve dvou směrech
1/Sparťané
2/krollové a vysokofrekvenční sluch. Proč by to mělo mít oporu v něčem reálném? Proč by to neměla být rasa založené na fantasy reáliích a v rámci nich uvěřitelná?


1-Nemělo to nic společného s realitou. Byla to ukázka toho, že "Dokonalé válečníky" dokážeš najít kdekoliv, nejen u toho od koho se to čeká. Stejný příklad jsem ti mohl uvést ve Star Wars, LotR či jinde.
2- opět vycházím z toho jak byli (vlastně nebyli vůbec) krollové popsáni a nepletu do toho realitu. Nepodsouvej prosím.

Celé to bylo o tom co jsem ti citoval o příspěvek výše. že pokud chce někdo hrát postavu co má za cíl do všeho mlátí, musí si vzít předgenerovanou rasu, která je stupidní, ale má namakaný staty.
8.6.2010 14:54 - Merlin
Radan píše:
No a nejde o to, že když chce někdo hrát silnou postavu, tak si musí vzít krola? Tam právě ta volnost moc není...


jak říká Radan....chtěl bych si zahrát silného elfa...výjimečného, jeho síla se vyrovná i legendárním hrdinům z dávných dob...velmi přemýšlivého a romantického..bohužel se sklony k zvířecí zuřivosti a ničení věcí...
8.6.2010 14:56 - skew
Já bych tipoval krolly podobné jako v plusku. Tam měli jeden z těch lepších motextů.
A neměli ultrasluch, jen lepší sluch a trochu rychlejší regeneraci - za což se autorům určitě spousta lidí vysmějě, páč napodobenina trolla je nyní dokonale průhledná, že ?

Jerson píše:
Proč zavádět rasu, která je automaticky silnější než člověk?
Proč ne ? Čemu to vadí ?
V starým DrD byla možná ta chyba, že byl kroll zvýhodněn až příliš*, ale to s tím nijak nesouvisí.

Jerson píše:
Krolly si hráči berou jen a pouze kvůli nadupané síle a ultrasluchu.
Děsně rád bych napsal, že to není pravda, ale asi bych si lhal do kapsy.

___
* (a tady by se dalo polemizovat, ale zde pro to není správné místo, a navíc bych se na to mohl...)

EDIT: did you know?
8.6.2010 14:57 - Quentin
V drd byl kroll silene slabej. Narozdíl od barbara. Toliko k munchkinismu :)
8.6.2010 15:01 - Colombo
Já bych barbara zrušil. Naopak jeho niku by mohl přebrat Kroll, větší konstituce, rychlejší regenerace, dobrý čich, možná trochu odolnost k magii. Zdvojené orgány (4 plíce, dvě srdce), tedy větší výdrž. Půl metru výšky nad průměrným člověkem. Kmenová společnost, případně zdegenerovaní (menší, slabší) v městech jako pomocná pracovní síla.
8.6.2010 15:05 - Shako
Colombo: Tak v DrD+ uz barbar neni. Je tam podtyp clovek horal, coz neni az tak odlisne od cloveka.
Stejne jako tam neni kuduk. Kroll tam porad je.
Tak si myslim, ze autori uz se nebudou uplne vracet zpet, aby zavedli znovu barbary a kuduky, pokud uz se je rozhodli jednou zrusit v jine verzi... :-)
8.6.2010 15:12 - noir
Jerson: Hulk ani Superman nejsou lidé. Na rozdíl od BB a KK :o) Mě v Mutantech (a Mastermindech) vždycky bavili siláci, kteří unesou letadlo - už jen proto, že hráči, kteří je vedli, museli mnohem víc přemýšlet, jak řešit problém, než když hráli "kouzelníky". Síla sama o sobě nic neznamená, jde spíš o její aplikaci na bojový systém. Že to měl starý dračák dost špatně a krolly příliš zvýhodňoval, to je jasné.

Merlin: No a co ti ti brání hrát za elfa s legendární silou? To, že jsou rasy, které jsou ještě silnější? On s nimi bude zápolit v benchpressu? Co na té síle všichni pořád vidí? U rasy s dlouhýma rukama taky budete ndávat, že chcete hrát za trpaslíka, co má legendárně dlouhé ruce a homo dlouhorukus je má delší, a proto už hra není žádná zábava?
8.6.2010 15:22 - Merlin
noir píše:
Merlin: No a co ti ti brání hrát za elfa s legendární silou? To, že jsou rasy, které jsou ještě silnější? On s nimi bude zápolit v benchpressu? Co na té síle všichni pořád vidí? U rasy s dlouhýma rukama taky budete ndávat, že chcete hrát za trpaslíka, co má legendárně dlouhé ruce a homo dlouhorukus je má delší, a proto už hra není žádná zábava?

já tu nezačal mluvit o síle. Mluvil jsem o tom, že KROLL jako rasa je dělaná jen a jen z toho důvodu.
Uvědomuješ si, že neustále podsouváš a měníš debatu? jsi horší než sirien a to už je co říct. :) Ale ne, vážně..hodně překrucuješ...
8.6.2010 15:48 - Shako
Merlin píše:
Mluvil jsem o tom, že KROLL jako rasa je dělaná jen a jen z toho důvodu.


To, ze je nejaka rasa vhodna jen k jednomu povolani znamena, ze je delana prave proto? A to je spatne? Nebo co tedy vlastne tvrdis? At mam prehled v tom, kdo co prekrucuje.:-)
8.6.2010 15:50 - Merlin
Shako: pro mě ano. jestliže je vytvořená podivná rasa (překroucená z jiné hry) a je primárně určená jen pro to, aby s ní hráči hráli hlavně silné a tupé postavy, pak je něco špatně....

edit: ať se někdo nechytí té síly...lze to přehodit na cokoliv jiného co je vytvořeno jen za jedním účelem a pak to "musí" hrát každý, kdo chce hrát něco tááák extrémního.
8.6.2010 15:59 - noir
Merlin: Mě zase připadá, že odbíháš ty, ale asi jsme holt oba na jiné komunikační vlně :o)

Jen abych to shrnul: debata o krollech začala tak, že jsem napsal "Velký hloupý silný humanoid je součástí většiny RPG, ať už se tomu říká půlork, tauren, goliath nebo kroll. A když je tvůrci nějak zajímavě offlufují, třeba budou i zajímaví."

Tys na to pak ragoval různými větami, které, zdá se mi, od tohohle odbočovaly úplně bokem ("Jako Předurčování rasy a pseudorasy k nějaké činnosti je imho zpátečnické" nebo "neuznávám předvyrobedné a předurčené rasy, které jsou dávány do systému jen za jediným účelem a to - udělat každou rasu "dokonalou" pro určitý druh třídy)

Jinak mi přijde, že třeba 4e ukazuje, že to takhle nefunguje. Jasně, minotauři a goliathové mají největší sílu, ale jsou díky tomu jedinou rasou, která je superfighter? Není problém, aby byl maxovaný člověk (eladrin) pořádná korba, ale maxovaný minotaur bude stejně silnější...
8.6.2010 16:03 - Shako
Merlin: Ja v tom prave nevidim nejak moc rozdilu. DrD je proste plne odpornych archetypu, protoze je to hold jedina optimalni kombinace rasy a povolani. A je mi uplne jedno, zda je to elfi kouzelnik, krolli valecnik, hobiti zlodej.

U krolla je to nejvice videt, protoze se s nim da tezko pocitat na nejake jine povolani nez je valecnik. Ale v tom neni zadnou vyjimkou ani trpaslik, ani hobit, ac jsou to obe rasy, ktere bych ve fantasy mohl povazovat za tradicni. Jen o neco malo lepsi je kuduk, barbar, elf...

A co je na tom? Kazdy fantasy svet ma nejake specialisty. Zpravidla tam mas nejakou rasu, ktera ma vytecne bojovniky, jinou ktera ma skvele magy... Tak proc je to najednou problem jen DrD?
8.6.2010 16:05 - Quentin
Píše:
Jinak mi přijde, že třeba 4e ukazuje, že to takhle nefunguje. Jasně, minotauři a goliathové mají největší sílu, ale jsou díky tomu jedinou rasou, která je superfighter? Není problém, aby byl maxovaný člověk (eladrin) pořádná korba, ale maxovaný minotaur bude stejně silnější...


důležité je to "silnější" (větší str bonus) ale nikoliv lepší (celkově efektivnější)
8.6.2010 16:05 - Radan
Tak pokud si dobře pamatuju, tak zrovna v drd si dokonce nemusel hrát ani extrém, stačilo chtít být funkční a užitečný pro skupinu a pak by ti za kouzelníka neelfa ťukali na čelo...(a poté, co jsi prokázal, že jsi úplně k ničemu oproti kouzelníku elfovi, tak ti nezbyde, než sáhnout po jedné z osvědčených kombinací)
8.6.2010 16:07 - Shako
noir píše:
Jinak mi přijde, že třeba 4e ukazuje, že to takhle nefunguje. Jasně, minotauři a goliathové mají největší sílu, ale jsou díky tomu jedinou rasou, která je superfighter? Není problém, aby byl maxovaný člověk (eladrin) pořádná korba, ale maxovaný minotaur bude stejně silnější...


Tak to by me zajimalo, jak se 4e vyrovnava s tim, ze hrac, ktery bude chtit hrat toho nejlepsiho bojovnika, tak stejne sahne po minotarech. Stejne jako hrac, kterych chtel v DrD hrat valecnika a nemel zadne dalsi pozadavky, tak hral krolla. Pokud jsou nektere rasy objektivne silnejsi nez jine v dane oblasti, tak co s tim chces delat?


Radan: Presne!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090837001800537 secREMOTE_IP: 52.14.168.56