Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
8.6.2010 17:24 - Blaine
Shako: ja mluvim jako clovek party, kde je regulerni, ze tvuj valecnik proste neumre. Proste ne. Protoze kdyby nahodou ano (a je teda tech par zivotu od te magicke hranice "pulka maximalnich zivotu v minusu" a stale stoji a dal bojuje, protoze mu nevadi, ze uz ztratil skoro 150% zivotu), tak vypije lektvar, nebo ho nekdo vyleci nebo tak. Proste nejde zabit.
Pak tam mame sorcerera, ktery prestal byt zlodejem, protoze mu v errate opravili, ze ma zvysene criticaly pres Mista dyky (coz je zlodejska specializace) u KOUZEL. Pak tam mame dalsi a dalsi priklady. Ted se to stabilizovalo, protoze vetsina nejvetsich nesmyslu byla opravena.

Nemas vic minmaxovaci partu jak ja, mozna stejne, ale urcite ne vic. Byl cas, kdy jeden hrac stravil nekolik hodin denne na CharOp forech a probiral buildy, zkousel je stavet, premyslel o ruznych kombinaci, pocital si prumerne dmg a mozne spiky a tak.

Ten system je nastaveny tak, ze muzes byt fakt dobry v necem. A nekdo ve tve parte je fakt dobry v necem jinem a diky tomu, ze se dost dobre doplnujete, tak jste jako parta fakt silni a optimalizovani, ale vzdy je to o nejakem vyvazeni. Super ultra lecitel se neuplatni v parte, kde neni moc treba lecit, protoze ma parta skoro nesmrtelneho valecnika, ktery potrebuje lecit jenom po boji (a to jen teoreticky) a zbytek party ma spousta triku na sve vlastni preziti. A pritom je to fakt optimalizovany lecitel, ale je uplne k nicemu.
8.6.2010 17:33 - Shako
Blaine: Pretahovat se o tom, kdo ma vic optimalizacni skupinu, ne to uz jsme fakt daleko.:D

Blaine píše:
Byl cas, kdy jeden hrac stravil nekolik hodin denne na CharOp forech a probiral buildy, zkousel je stavet, premyslel o ruznych kombinaci, pocital si prumerne dmg a mozne spiky a tak.


Tak doufam, ze nenasel. Pak by to byla jen dobra zprava. Takovy system me rozhodne zajima. Protoze ja uz dosel k zaveru, ze se na to optimalizovani muzu..., tedy muzu si ho nechat na jine typy her (deskovky, pc...). Takze ted hledam nejaky rozumny kompromis, co hrat se zbytek druziny, ktera se neustale v optimalizovani vyziva dostatecne, zatimco ja bych ho klidne cele vynechal.

Skupinova optimalizace mi nevadi, do te uz me nekdo zatahne, pokud nebudu mit vlastni preference, abych ovlivnil zbytek druziny.:-)
8.6.2010 17:40 - Deathman
Dnd 3.5 a vsecky prestizky :)
Mne doslo absurdne ze sem si postavil kuzelnika co mal viac zivota a obrany ako cisty paladin (Paladin s prestizkama byl zas neco insieho :)).
Ale na pocitacovu hru to je ok :) ale na pnp hru my to dojde blbe.
Ak by som chcel ciste boje tak sa dam asi na nejaku RPG deskovku.
8.6.2010 17:40 - skew
Jerson píše:
Násobeno množstvím útoků za hru a bonusem za ničivost to dělá obrovský rozdíl při udělování zranění.

za a) To se pořád ještě bavíme o krollovi ? Tohle jsou obecně vlastnosti válečníka. Jediný čím se liší kroll je ta +2 k útoku a postih -1 k útoku soupeřům (za velikost), kterej je ale kompenzovaný směšnou obratností (střelím z hlavy, 3-8 ? Nekončí jeho obratnost tam, kde začíná člověku ?).

A hlavně za b) pořád to nesouvisí s tím, proč je / není špatné udělat nějakou siláckou rasu, lomeno konkrétně krolly.
8.6.2010 17:55 - sirien
Musim potvrdit, že DnD 4e je v tomhle výborně rozmanitá, člověk si tam najde přesně svůj styl.

Za těch pár her co sem hrál sem viděl hodně konceptů, kde každý mix rasy a classy vynikal v něčem jiném a každý (který sem viděl, bylo jich docela dost) dával smysl. Ale osobně sem se od začátku zamiloval do trpasličího paladina - hromada HP a healing surge a hezkej dmg deal, naběhnout dopředu, mlátit do největší skety kterou potkám dokud jí neubiju nebo dokud ostatní nepolikvidujou zbytek... nejvíc sem si to užil asi na DnD Day, kde sme přišli do sálu s enemákama a moh sem s klidem ignorovat warlorda histericky řvoucího "držte se u mě, držte se u mě, musíme bojovat ve skupině" s laxním "si je tam srovnejte, já zatim zdržim tamty - zatímco si tam skupinka podávala miniony a middle-enemáky tak sem produktivně trávil svůj čas tím že sem blokoval hlavního záporáka a jeho posluhovače na úplně druhém konci sálu a zatímco ostatní mrvili tu bandu okolo tak sem ho prakticky dolikvidoval.

Stejně tak si ale dokážu představit eladriního paladina, kterej nebude sice taková korba, ale bude enemáky blokovat ve smrtící koordinaci se strikerem nějakejma obratnejma úskokama kdy je bude neustále držet v těžce nevýhodný pozici nalepený na sebe, aby nemohli na ostatní a bude to stejně "hustá" postava jako můj trpaslík - jenom prostě bude fungovat odlišně.

Na druhou stranu v DrD když chci hrát válečníka tak mám volbu jen mezi krollem, barbarem a trpaslíkem a nakonec to vyjde dost nastejno, protože systém prakticky neumožňuje odlišný přístupy k taktice, takže to prostě skončí tim že budu mít trochu jinak rozdělený staty a budu do dotyčných prostě mlátit a tim to sekne. Představa že bych si vzal elfího bojovníka je dost nanic (a ano, HRÁL sem v DrD elfího šermíře - a i když sem si s PJ dohod že si vezmu nadprůměrný staty aby to mělo smysl a měl sem vysokou OBR a moh sem si to užít po RP stránce, tak to co do efektivity bylo prostě na draka - minimum HP bez nějaký protihodnoty, relativně malá síla...)


Jerson píše:
i když v DnD současných edicí už to není tak velký rozdíl a těch hráčů bude méně.

No, on to tam rozdíl pořád je, ale už se neprojevuje v číslech ale v rozmanitejch rasovejch bonusech který dost napomáhaj určitejm taktikám a tak - pořád to je trochu o optimalizování, ale už ne tolik (protože nakonec můžeš každou kombinaci optimalizovat, jen v trochu jiném duchu) a hlavně - DnD 4e si nehraje na nějaký umírněný fantasy, takže tam je stlově dost jedno že je skupina složená z bytostí kdejakejch druhů. U DrD mě to vždycky trochu rušilo.

Colombo píše:
Tak elfí válečník mohl být dost hustý. Když se ti povedl hod na obratnost a šel jsi pak na šermíře, útok z obrany byla fakt hustá věc.

Nebyla.
Osobní zkušenost z ročního hraní.

noir, ad přemýšlení: ale, vidíš, VELMI dobrej postřeh, nikdy dřív mě tenhle úhel pohledu nenapad.
8.6.2010 18:09 - sirien
skew píše:
Nekončí jeho obratnost tam, kde začíná člověku

...mumly mumlu to by znamenalo pouze jedinou věc a to tu že by tahle věc byla ve skutečném boji naprosto k ničemu mumly...
8.6.2010 19:25 - Jerson
noir píše:
Jerson: Hráči silných postav musí mnohem víc přemýšlet, než hráči "kouzelníků". ... Zatímco silák se může spolehnout jen na své svaly a mozek. Obdobně to fungovalo i ve 3,5 edici - mág, druid apod. jen mrkli do deníku a "tahali králíky z klobouku". Fighteři vymýšleli komplikované plány, promýšleli taktiky a uvažovali.

Hm, v DrD to tak nefungovalo. Tam když chtěl hrát někdo nekomplikovanou postavu, vzal si válečníka. A spoléhali na vysokou iniciativu, bonusy k boji (zejména za sílu a za zbraň), těžké zbroje a hodně životů - tedy na čísla. Na 6. úrovni dostali útok z obrany, což jsou další bonusy. Na nějaké finty nikdy nedošlo, alespoň ne u nás.
8.6.2010 20:43 - Sosáček
Drd2 nejspis beztak silu, obratnost a takovy veci mit nebude. Tak co.

Systemem kde se bojuje ciste obratnosti a na sile (a v zasade cemkoli jinem) jsou treba Exalted, a konci to tak, ze kazda postava ma aumaticky obratnost 5, a nic jinyho. Nuda. To uz je lepsi tam ty vlastnosti tohohle typu nemit.
8.6.2010 20:54 - Naoki
Proto je nejlepší 4e, kde se dá doslova útočit přes jakoukoliv vlastnost 8-)
8.6.2010 21:08 - sirien
Tamten Chlápek píše:
Systemem kde se bojuje ciste obratnosti a na sile (a v zasade cemkoli jinem) jsou treba Exalted, a konci to tak, ze kazda postava ma aumaticky obratnost 5, a nic jinyho. Nuda.

Neni to spíš tak, že neznáš Exalted dost dobře na to, aby sis uměl představit něco jinýho?

___
<<tento post je formulován tak jak je zcela úmyslně, rozhodl jsem se věnovat pár následujících dní tomu že budu Jakubovi odpovídat stejným stylem, jakým odpovídá on ostatním... vždycky sem si chtěl zkusit co na tom vidí tak zábavnýho>>
8.6.2010 22:17 - Sosáček
sirien píše:
Neni to spíš tak, že neznáš Exalted dost dobře na to, aby sis uměl představit něco jinýho?

V exalted neni obratnost uz ani godstat, je to proste povinna podminka (kvuli limitum excelenci, ovsem) a to je nudny. Treba ta dualita vzhled x prezence je zajimava i z mechanickeho hlediska, ale ta moc velka podobnost mezi presence a manipulation to ubiji.

To jsem ale odbocil.

Naoki píše:
Proto je nejlepší 4e, kde se dá doslova útočit přes jakoukoliv vlastnost 8-)

No, utoky charismu u bardu jsou pro nektere (yours truly, for example (jak se to rekne spanelsky? to chci pouzivat)) spis WTF momentem.
8.6.2010 22:43 - Naoki
Píše:
yours truly, for example

Jestli jde o ten tvar, který se používá u dopisů, tak je to "atentamente" či "cordiales saludos" ("for example", je "por ejemplo"). Nějak mi to však nesedí u té věty cos použil, takže mi budeš muset trochu přiblížit význam, abych to lépe pojal.
8.6.2010 23:22 - wlkeR
Ona vůbec 4E je taká mechanicky čistá...
Nixméně 4E = k20, DrD2 = 2k6. To znamená spoustu zajímavých věcí. Například rozdělení pravděpodobností, protože u 2k6 je výraznej peak na hodnotě 7. D&D si tedy mohlo bez problémů stanovit za základní DC 10 jako průměrnej hod na k20 (šance úspěchu ze základu 55%), ale DrD2 bude muset buď zahrnout 7 jako úspěch (a šance úspěchu stoupnou na -já teď nevim přesně- 70%, nebo neúspěch a šance úspěchu budou menší.) Pro všechny hráče doufám že nastane první možnost, protože uspívat v 30% případů je otrava :/
Ale třeba se taky mýlím a ta mechanika bude vypadat úplně jinak... Ale spekulaci jsem se neubránil. Omluva.
A ještě jedna: 2 kostky na celé DrD2 pravděpodobně znamená pokračování soubojového systému á-la Síla Zbraně - Útočnost. Cožž... myslím není nejhorší nápad.
8.6.2010 23:35 - skew
Kýblohlav: jak jsi odvodil tu druhou myšlenku z toho, že se budou používat dvě šestky, to nechápu :)
8.6.2010 23:36 - Sosáček
Tak, no. Treba FATE pouziva dve sestky (aspon ten nas. hodim 2D6 a od kulaty odectu hranatou) a utocnost teda nemame.
9.6.2010 00:39 - sirien
Tamten Chlápek píše:
Treba ta dualita vzhled x prezence je zajimava i z mechanickeho hlediska, ale ta moc velka podobnost mezi presence a manipulation to ubiji.

Tohle je problém čistě gamistického přístupu k WW hrám. Ve skutečnosti je dualita Presence x Manipulation malá a rozdíl je velice významný, bohužel, v okamžiku kdy není zohledněn RP rozdíl mezi jejich použitím a výzledky/naúspěchy, tak se tento rozdíl zle smazává a skutečně se tyto vlastnosti stávají poměrně podvojnými.
Pokud ovšem zachováš tenhle RP rozdíl, pak jsou citelně rozdílné a popravdě dost mých hráčů na one shotech se už s tímhle trochu přepočítalo a pak se divili (na druhou stranu když jsem jim to vysvětlil tak s tím výkladem nikdo z nich neměl problém, jen poznamenávali že to prostě do té doby nikdy nereflektovali) a občas na to narazí i hráči v mých dlouhodobějších kronikách (naposledy Filip když zkoušel balit nějakou holku přes Manipulation, selhalo mu to a pak si to trochu slíznul)

Tamten Chlápek píše:
No, utoky charismu u bardu

...tak pokud tam je nějaká magická podstata toho útoku, tak proč ne. Vem si - i v literatuře sem se setkal s tím že třeba nějaká holka zabila válečníka tím, že když tam vletěl tak se tvářila hrozně poplašeně, pak se na něj podívala s nevinným strachem v očích, on zaváhal... no a hned měl kudlu mezi žebrama.

Tamten Chlápek píše:
obratnost uz ani godstat, je to proste povinna podminka

to neni tak úplně pravda.
Ano, pokud je ST vysazenej na neustálé souboje jako v DnD a hrotí to tak aby musela bojovat celá skupina, pak ano. Ale podobně bys moh říct že v takovém případě je nahovno že si v DrD musí kouzelník povinně brát modré blesky - setkal jsem se i s tím že v jedné kronice postavy prostě musely mít stealth, protože na to byl ST vysazenej.
Na druhou stranu, teď co hrajem to Exalted intro tak Geralt na dexu a všechny bojový ability zvysoka dlabe (teda, teď už si vzal aspoň Dodge a SSE, aby v případných soubojích nebyl hned v limbu), ale nemyslim že by mu to moc překáželo (ve vyjednávání naopak třeba dost válcuje už od první session, social a perform charmy používá místy jak na běžícim páse a boj prostě nechává Dawnovi se Zenithem s nezanedbatelným přispěnim Nighty (která brzo dostane po hubě, protože zkouší zastavit limit-breaklýho zenitha, ale to je vedlejší))

Kýblohlav: S 2d6 se dá pracovat i jinými způsoby než součtem. Teda, ne že bych to od DrD II čekal (nic ve zlym - nakonec ten součet je tak nějak nejpoužitelnější, ty ostatní varianty jsou dost specifický a hodně pak definujou systém jako celek) ale dokud to nevíme tak bych nespekuloval.

Jinak autoři slíbili, že preferované budou schopnosti, nikoliv equip, takže myslim že SZ a útoč tam nebudou hrát až tak velkou roli.
9.6.2010 08:00 - noir
Jerson: Bylo tomu tak i v Dračáku, aspoň co si pamatuju. Sociální konflikty jsem viděl řešit tak, že mágové hypnotizovali, sugerovali a podmaňovali si, kdežto chudáci válečníci a zloději se pokoušeli hledat cestu k porozumění.

Podobný případ nastával i v jeskyyních - kouzelník řešil přírodní překážky hyperprostorem, vypitím lektvaru zas alchymista. Válečník hledal nejlepší cestu kolem, vymýšlel triky, co všechno se dá udělat s lanem apod.

Problém byl v kombinaci blbosti nás PJů a pravidel, kdy kreativní hráč většinou uslyšel ono oblíbené: "To nemůeš, to není v pravidlech." Případně "Škoda, že už nevyšly pravidla pro XXX, tam se to prej bude řešit."

Ale ona ta úvaha platila obecně, nejen o dračáku.
9.6.2010 09:04 - Jerson
noir píše:
Jerson: Bylo tomu tak i v Dračáku, aspoň co si pamatuju. Sociální konflikty jsem viděl řešit tak, že mágové hypnotizovali, sugerovali a podmaňovali si, kdežto chudáci válečníci a zloději se pokoušeli hledat cestu k porozumění.

Tak u válenčíka jsem to viděl jen ve svém případě - a dostal jsem kufřík s kosmetikou, abych si nelíšením mohl zvýšit charisma. (Netřeba říkat, kam jsem s tím PJ poslal)
ALe to už je dávno.
9.6.2010 10:39 - Colombo
Kýbohlav: no sorry, ale dvacetistěnka v DnD je ta nejdebilnější věc, která se tam zachovala ze starých časů. Ona ti vychází lineární pravděpodobnost, což by bylo super, pokud by jsi bral jednotlivé hodnoty jako 5% a bral by jsi procentuální úspěšnost se stanovenou hranicí. Ale je to naprosto kreténský hod, jestli bereš hodnotu hodu a s ní počítáš. Pak máš naprosto debilní výsledky, které nereflektují naprosto nic.

Oproti tomu máš hod 2k6, nebo lépe 2k6+, který se alspoň blíží normálnímu rozdělení. To znamená, že ti hodnoty kolem středu budou padat nejčastěji, což znamená, že lze i pro hráče odhadnout jestli s průměrnou vlastností uspěje nebo ne.
A jestli jde jen o hodnocení "úspěchu" nebo "neúspěchu", bez toho, aniź by se brala konkrétní hodnota z kostek, pak je ti dvacetistěnka ještě víc k ničemu jak 2k6 a stačí ti obyčejná šestistěnka nebo i blbá mince.
9.6.2010 10:43 - wlkeR
skew - tak, jen spekulace. Damage dice nepřipadají v úvahu, ale protože se souboj určitě bude dramaticky řešit (kdyby se neřešil, není to prostě dračák.) napadá hned nějaké řešení á-la variace na systém DrD, kde taky stačila jen k6ka.

Sirien - jedna věc je equip, druhá magickej equip: mělo by se něco udělat s +20 drakobijeckými meči, ale smazat rozdíl mezi ranou pěstí a obouručákem?

Colombo - ee, moment, ona se de facto NEBERE procentuální úspěšnost se stanovenou hranicí?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090986013412476 secREMOTE_IP: 3.146.105.194