Kultura

2.8.2016 08:30 - Jerson
MarkyParky píše:
No PvE je v obou edicích AW hodně jednoduché, to souhlas. Ale s ohledem na to, že těžiště té hry leží v interakcích a tedy často generuje PvP.

No nevím, k bojů memzi hráči jsem se moc často nedostal ani v jiných hrách (tedy jako hráč), a ani v AW mi to nepřišlo jako zásadní věc. Hlavně mám dojem, že když dojde na boj mezi hráčskými postavami, tak skupinová hra poměrně rychle skončí bez ohledu na systém. Nebo si to možná jen nedovedu dost dobře představit.

Btw. Omega má taky poněkud odlišný systém pro souboj mezi postavami, což je dané právě jednoduchostí boje proti NPC. A za celých 48 her jsem tenhle systém musel použít přesně jednou, přičemž jsem ho na základě negativní reakce postiženého hráče rovnou předělal. Přitom jsem měl hry, ve kterých byli někteří agenti ostatním velmi nesympatičtí už od začátku a objevovaly se snahy dotyčné v průběhu mise zlikvidovat.

Colombo píše:
Obávám se, že tady zbytečně kopete do sousedovic žumpy, ale jiné žumpy vám nesmrdí.

Jiné žumpy nesmrdí, protože jsou daleko. Až potkám hráče, kteří mi řeknou "To co popisuješ zní jako DnD/Fate/WoD, tu kravinu hráli u nás ve třídě, to hrát nebudu", začnu řešit problémy i těchto systémů. Do té doby mě to příliš nezajímá.

Naoki píše:
Tak PvE a PvP IMHO už je dost zaběhle v herním prostředí

Ptá se malý syn otce: "Tatí, slyšel jsem, že internetová a mobilová komunikace zásadně omezuje slovní zásobu a redukuje věty na nesrozumitelné skřeky, co si o tom myslíš?"
Otce se na něj podívá a řekne: "WTF? IMHO LOL."


Mě trvalo asi dva týdny, než jsem si před lety odvodil z dalšího kontextu, co tyhle zkratky znamenají, do té doby jsem netušil, co v daném fóru řeší. Takže jo, při prvním výskytu v diskusi se taky přimlouvám za jejich vysvětlení.
2.8.2016 08:58 - ShadoWWW
PvP a PvE je jasný, ale co je to MC?
2.8.2016 09:03 - Vojtěch
ShadoWWW píše:
PvP a PvE je jasný, ale co je to MC?


Master of Ceremonies - Apocalypse World vypravěč. Ono to vyplývalo i z kontextu tedy.
2.8.2016 09:06 - ShadoWWW
Nebyl jsem si jistý, tak jsem se raději zeptal. Google říkal, že je to "Master of Ceremonies" (což asi sedí :-)) a ani heslo "MC RPG" nic kloudného nenašlo.
2.8.2016 09:22 - Element_Lead
Ja jsem ti celou dobu cetl jako Mind Control :D
2.8.2016 09:45 - MarkyParky
Jerson píše:
Hlavně mám dojem, že když dojde na boj mezi hráčskými postavami, tak skupinová hra poměrně rychle skončí bez ohledu na systém. Nebo si to možná jen nedovedu dost dobře představit.


Tak ono AW /*ApocalypseWorld*/ primárně není "družinovka". Ta hra je naopak postavená tak, aby se postavy neustále rozdělovali a znovu setkávali, uzavírali křehká spojenectví, zrazovali se, vyřizovali si účty přímo i nepřímo, intrikovali proti sobě a tak.

Není to >>Partička dobrodruhů, co se spolu kooperativně vydala do dungu/na misi/s prstenem do Mordoru.<<
Je to >>Partička postav s různými zájmy a schopnostmi, žijící na jednom místě, tedy v pomyslném kotli, pod který MC (Master of Ceremony - AWčkový GM /*Game Master*/) pomalu přikládá, zvyšuje teplotu a hraje se proto, abychom viděli, co se s nimi stane.<<

Ostatně můžeš mrknout na RPGF /*www.rpgforum.cz*/ na to PbP /*PlayByPost*/, co jsi se nakonec rozhodl nehrát, třeba na trojúhelník Česlav, Dalibor a Jasna.
2.8.2016 10:02 - MarkyParky
BTW /*By The Way*/ možná bychom se mohli s diskusí o AW /*ApocalypseWorld*/ někam přesunout, jsem se asi pustil dost OT /*off topic*/.
2.8.2016 10:46 - Aegnor
Hlášení: MarkyParky se urazil. Konec hlášení.
2.8.2016 11:12 - MarkyParky
Ani ne, jen jsem ten dvojitý thread hijack (DrDII=>AW a AW=>akronymy a zkratky) chtěl trochu usměrnit.

V debatě o "jednoduchosti" AW soubojáku bych klidně pokračoval, ale ve vhodnějším vlákně.
Co si myslím o debatě o zkratách/akronymech na internetu už je myslím z mých postů vidět a v té opravdu pokračovat nemusím.


Původně jsem ještě chtěl napsat, že nechci dál v tomhle vlákně plevelit, ale ono je tu tak přehnojeno, že tu stejně nic kloudného asi už nevyroste, takže mě to zas tolik nemrzí ....
2.8.2016 12:58 - Jerson
Můžeme pokračovat v diskusi o AW.
2.8.2016 15:00 - Ebon Hand
Vojtěch píše:
Master of Ceremonies - Apocalypse World vypravěč.

Shadowww, neznáš MC Hammera? To byl asi jeden z prvních Apocalypse World vypravěčů.
2.8.2016 15:13 - Vojtěch
Tak mladej nejsem, abych nevěděl, co to je Hammer time! Pravidelně s tím děsím přátele frflající nad tím, jaká je Hip hop hrůza. Po shlédnutí dob dřevních už to nejsou schopní brát vážně.
2.8.2016 17:14 - Lokken
Ebon: Kruci, s tím videem jsi mě předběhl!
3.8.2016 11:14 - Ebon Hand
To jsem nemohl vydržet, hlavně když se Hammer prohlašoval za Mastera of Ceremonies. :-)
3.8.2016 11:53 - Shako
Ebon Hand píše:
Hammer prohlašoval za Mastera of Ceremonies.


V recenzi se píše, že MC jako název pro GM je zvolet záměrně a má přesně ten kontext, který uvádíš. ;-)

Píše:
V Apocalypse World se vypravěč nazývá Master of Ceremonies (MC)

(Jako překlad se nabízí „pán obřadů“, ale většina textu AW je prakticky nepřeložitelná a lidé se Vincenta často ptají, na čem jel, když jej psal. Tento výraz se může vztahovat k uvaděčům uměleckého vystoupení a odvozeně je to slangový výraz pro rappera, který baví publikum svou improvizací; často na téma navrhovaná publikem. A jak oni sami říkají: „Master of ceremonies, ze kterého pochází zkratka MC, znamená udržovat párty naživu.”)
30.3.2017 06:04 - sirien
-1 Pláň tvořená takřka dokonale rovnou, šedou skalou, rozpínající se zdánlivě donekonečna. Oko jen ztěží rozliší horizont od rovnoměrně šedé, zatažené oblohy. Někde za mraky se musí skrývat slunce, protože kdyby tu byla kniha, šlo by jí bez námahy číst, nicméně chmurná obloha nepropouští ani náznak paprsku, který by mohl padnout do oka nebo se od něčeho odrazit. Aréna pravdy a pohřebiště bezejmenných hrdinů.

0 Jen kratičké jemné zavlnění vzduchu předeslalo náhlé zjevení dvou bojovníků, kteří na sebe chladně pohlédnou. První v pokované tvrzené zbroji sevře meč a potěžká štít, zatímco druhý, ve zbroji tvořené čtverci tvrzené kůže překrývajícími se do dvou vrstev, skloní své kopí. Lehkým obloukem se oba rozejdou k tomu druhému.

1 Kopiník z kroku volně přehodí kopí na záda a přes pravou ruku jej rychle vrátí zpátky. Přehmátne a protočí jej nad hlavou, mrští jej před sebe, stáhne, aby jej vrátil v rychlém výpadu do strany těsně vedle šermíře. Šermíř pozvedá štít a rozebíhá se dopředu s úmyslem odrazit úder a dostat se na blízko, ale očekávaný útok nepřijde - kopí místo toho náhle přilétá z druhé strany a nutí jej udělat krok zpět a náhlý bod jej v zápětí nutí ukročit stranou. Kopiník se zdá být v klidu kryt za svou dlouhou zbraní.

2 Kopiník sleduje šermíře reagujícího přesně podle manuskriptu. Získává prostor a sebevědomí - soupeř se nezdá nadmíru trénovaný. Při svém volném postupu před sebou provede ještě dva rozmáchlé údery kopím a pár bodů, protočí kopí nad hlavou jako několikrát předtím, ale tentokrát se náhle vrhne vpřed. Šermíř se zdá dost schopný, aby po silném úderu do štítu využil svůj moment a skočil vpřed - ale ne tak zkušený, aby očekával náhlé ztažení a bod do nohy.

Šermířova tvář je nepříjemně zkřivená. Kopí bývá zbraní zverbovaných pěšáků, ale jeho soupeř se nezdá být řadový špatně vycvičený voják, právě naopak: Tlačí šermíře zpět, rozhodně, ale ne zbrkle. Každou chvíli... ano, náhlý silně vypadající, ale ve skutečnosti spíše rychlý úder na štít, přesně, v co šermíř doufal. V posledním momentě štít nakloní hranou proti čepeli, aby se kopí neodrazilo, ale zaseklo a hned v tu chvíli...

V posledním zlomku vteřiny kopiníka varoval pohyb šermířova ramene. Kopiník se vrhl dopředu a obětoval bezpečí vzdálenosti, aby se vrhl tělem na ratiště a otočkou do něj vrazil celou svou vahou. Kopí se prudce vytrhlo ze štítu a úder, který by jej přerazil, jen prolétl vzduchem. V kopiníkově hlavě vzplál vztek z podcenění soupeře a ztráty vzdálenosti, ale zůstal bezpečně uvězněn za chladnou zdí výcviku a zkušenosti.

3 Šermíř ani nečekal, že by kopiníka zachytil v pomalé otočce. Místo toho rovnou předpokládal kopiníkovu rychlou piruletu, nastavil štít a skočil do výpadu - sek do nohy by ustupujícího kopiníka mohl s trochou štěstí srazit na zem. Avšak bez ohledu na respekt, který k němu získal, soupeře přesto podcenil.

Šermířův protivník neustoupil, jak by v jeho situaci udělal každý jiný bojovník s kopím. Naopak. Svou prudkou otočku dokončil přískokem, který jeho tělo přenesl takřka k jílci šermířova meče a ten tak jen neškodně udeřil do tvrzené kůže na kopiníkově noze. Kopí se náhle zarazilo do země před šermířem a jeho majitel opřeným ratištěm smetl prostor mezi sebou a šermířem, zevnitř zachytil jeho štít, srazil jej stranou a levým loktem s plnou vahou udeřil do šermířovy hrudi.

4 Šermíř klopýtl zpět. Hněv v kopiníkově hlavě vystřídalo uspokojení - tohle byl hodně riskantní manévr, který se mu na cvičišti ne vždy dařil, ale když se příležitost nabídla... možná jej ani nikdy neprovedl lépe: Šermíř od něj náhle ustupuje s mečem bez pohybu a moc blízko na bod, se štítem takřka za tělem... kopiník opřel předloktí pravé ruky o ratiště a ze čtvrteční otočky udeřil do šermířovy nohy, protlačil kopí na levou stranu, odrazil jím meč, úchopem levé ruky kopí prudce stočil na horizont a plnou silou a vahou bodl do šermířovy hrudi. Samozřejmě nedoufal, že by ustupujícího protivníka ve zbroji proklál, nicméně naseknutá žebra nebo zlomená hrudní kost ještě nikomu na bojeschopnosti nepřidaly.

Náhlý úder na hrudník vyrazil šermířův dech. Jeho poctivě probitá zbroj ránu z většiny zachytila a v návalu situace si škrábnutí hrotem ani neuvědomil, ale síla rány jej připravila o poslední zbytky rovnováhy a poslala ho tvrdě na zem.

5 Jen léta drilu jej v tu chvíli přiměla se ihned odvalit pryč, jenže kopiník jej následoval. S kopím drženým na čtvrtině ratiště nízko u pasu mu dorážel na nohy krátkými údery a příležitostnými body - příliš slabými, aby jej přes probíjenou kůži zranil, ale dost silnými, aby ho dále srážel a bránil mu vstát.

Šermíř se zoufale snažil dostat pryč, ale kopiník vedle něj tančil nacvičený rytmus kroků a svou dlouhou zbraní mu nedával úniku. Po několika krocích snahy dostat se po všech čtyřech pryč šermíř zaváhal. Slabší soupeř by si toho kratičkého momentu možná ani nevšiml. Šermíř zasyčel bolestí, když kopí náhle prošlo jeho levým stehnem - probitá kůže srazila čepel od samotné kosti a hrot kopí se zastavil až o druhou stranu šermířovy nohavice.

6 Kopiník zarazil svou zbraň do protivníkovy nohy a opřel se do ní, aby jej doslova přibodl k zemi. Nebyla to ideální pozice, ale když se nabídla, toužil ji vytěžit. Přehmátl na ratišti aby držel kopí čepelí dolů a přitiskl jej k sobě, aby s ním trhl skrze tvrzenou nohavici a sval podél šermířovy stehení kosti. Ale opět soupeře podcenil. Nacvičeným reflexem vytrhl kopí z rány, švihnul jím doleva a padl na pravé koleno. Teprve, když uslyšel cinknutí odraženého meče, který letěl na jeho kotník, si uvědomil, proč to udělal.

7 Síla bloku, do kterého kopiník polovičním pádem vložil celou váhu, odrazila šermířovu ruku s mečem stranou. Další příležitost. Kopiník se vymrštil z levé nohy, protočil kopí, poklesl zpět, aby ráně dodal razanci a úderem tupé strany zbraně přerazil šermířovo zápěstí. Otočil se, aby uskočil stranou, ale náhle si všiml pramínku krve, který vytékal z úst nehybného šermíře. Pár úderů srdce nehybně stál a pak opatrně přiklekl, aby se podíval, jaká rána ho vlastně srazila.

8 Šermíř sledoval poklekávajícího kopiníka a vynakládal veškerou sílu vůle, aby ještě na moment potlačil hroznou bolest v zápěstí. Vteřiny se vlekly, ale on nepohnul ani očima. Věděl, že tohle je nejspíš jeho poslední zoufalá šance. Jeho protivník si přehodil kopí do levé ruky a pravou se natáhl k jeho hlavě. Teď! Pustil meč, volnou paží kopiníka objal a přitiskl ho k sobě plnou silou.

Kopiníkem náhle projel mráz. Nehybné tělo jej uvěznilo a nehybné oči jakoby se náhle podlily krví, když se zaměřily na jeho krční tepnu. Ucukl, levou rukou se snažil opírat o zem, aniž by pustil svou zbraň a snažil se odtrhnout od zubů, které cítil na svém hrdle.

V šermířovi náhle vytryskla naděje a smísila se s jeho zvířecí zuřivostí. Tepna byla tak blízko... Jeho zbroj zabránila, aby dýka pronikla až do jeho hrudního koše, ale přesto se zaryla hluboko do jeho břicha. Náhlá vlna bolesti zkroutila jeho tělo a přiměla ho k výkřiku a kopiníkovo hrdlo od něj náhle dělila propast bolesti.

Kopiník ucítil, jak nůž proniká do šermířova těla, ale držet se daleko od protivníkových zubů a bodat jej nožem vyžadovalo všechno jeho úsilí. Šermíř jej dál tiskl v bolestivé křeči a stahoval ho na sebe, až se oba převalili na bok.

9 Kopiníka začal zaplavovat strach. Nevadilo mu bojovat z blízka na nože, ale tohle byla velmi špatná situace. Ucítil, jak mu šermířovy zuby rozervaly kůži na krku a projela jím vlna paniky. Opřel se do nože a otočil ho v ráně. Bolest donutila soupeře na chvíli povolit stisk a kopiník pustil nůž a odrazil se pryč.

Šermíř sáhl zdravou levou rukou po noži, nadzvedl se a vyrval jej z rány - ale už byl na hraně svých sil. Bolest s ním praštila o zem a on ucítil křupnutí v levém raměni, na které dopadl.

10 Znovu se nadzvedl a takřka jen silou vůle mrštil nůž po svém protivníkovi.

Kopiník ani netušil, co se děje. Sotva se poprvé z hluboka nadechl, jeho výcvik opět převážil nad panikou a zmatkem situace - obrátil se na záda, propnul se a vymrštil se na nohy. Nože, který prolétl těsně kolem jeho krku, si ani nevšiml.

11 Postavil se a ze zvyku a pro uklidnění protočil kopí ve vzduchu. "Zadrž!" Šermířův hlas byl plný bolesti.
30.3.2017 06:33 - sirien
-1 Nějaké vysvětlování pravidel a tak. Sirien dal se svou typicky protivnou arogancí opovržlivě najevo svou nechuť studovat rozpracovaná pravidla a půlku toho navíc zapomněl, ale Marky mu trpělivě a ochotně všechno zase vysvětlil znovu.

Sirien poznamenává, že vidí možný exploit v tom, že pokud vykoupení z Jizvy zvyšuje Ohrožení, logické je neustále hlásit Jizvy (popř. zvednout Ohrožení o něco málo na začátku a pak hlásit Jizvy). Marky vysvětluje, že to tak úplně není - neodvratná gradace Ohrožení způsobuje, že občas nastávají chvíle, kdy člověk chce, aby nějaká akce prošla. Plus nějaké další důvody. (Ukáže se, že měl vcelku pravdu, i když Sirienovi zpětně přišlo, že v tom velkou roli hrálo rozhodování o manévrech, viz 5. kolo.)


0 Tvorba postav.

Obě mají Level 6, Bojovník 4, Kejklíř 2, Tělo 7, Duše 4, Vliv 3. (Tj. stejné zdroje i bonusy k hodům). Aby to nebylo tak suché, následuje rozlišení pomocí zbraní a ZS:

Šermíř: meč (kvalitní, přesně zdarma) a štít (obrana zdarma - v boji 1:1 efektivně nulová mechanická výhoda), armor (-1 na relevantní vyčerpání). ZS: Gladiátor (Přesně, Mocně, Lstivě zdarma), Cit pro zbraň (+1 manévr), ??? (Přesně, Mocně a Lstivě zdarma pro pohybové manévry).

Kopiník: dlouhé kopí (kvalitní, lstivě zdarma +1 manévr navíc), nějaké nože, armor (-1 na relevantní vyčerpání). ZS: Gladiátor (Přesně, Mocně, Lstivě zdarma), Pádný úder - relevantní akce snižují armor o 1, Děsivá přesnost (+1 manévr pro vrh nožem).

Zbylé sloty na ZS jsme zahodili s tím, že v nich je něco co se v v téhle scéně neuplatní. Oba bojovníci mají dost manévrů zdarma - snad jsem zdůraznil všechny, které jsme platili.

Následně si Marky bere šermíře a Sirien kopiníka.


1 Rozhazuje se iniciativa. Marky poznamenává, že se to dělá jen, pokud fikce nepřihrává inku jedné ze stran, což se na šedé pláni neděje. Sirienovi přijde, že by dlouhé kopí mělo dostat inku, ale whatever, proč to nehodit. Beztak Sirien Inku vyhrává. Snaží se snížit si Ohrožení - Marky ujasňuje, že žádná akce nemůže poslat Ohrožení níž, než dává smysl ve fikci, v tomto případě pod 2 kde začínáme - případný propad se přetaví do Výhody. Sirien to chvíli zvažuje a pak ponechává akci a jde si pro výhodu, protože u shodných postav mu přijde, že buffer do začátku nebude na škodu a navíc s trochu realistickým pojetím boje to dává i fikčně smysl. Marky kontroje protiakcí snížení vzdálenosti a odražení štítem.

Oba hlásí Přesně, Sirien vyhrává, Marky pouští, Sirien hraje Lstivě z kopí a bere 2 Výhody.

- _sir: O: 2, TDV: 7 4 3, V2
- mar: O: 2, TDV: 7 4 3


2 Sirien opět vyhrává inku. Hlásí úder na štít, ztažení a bod, jde si pro jizvu na noze. Marky kontruje zachycením kopí ve štítu a přeražením ratiště. Oba hrají přesně, Marky vítězí, ale nehraje mocně (zbývá mu lstivě, kopí by mohl zničit). Sirien se vykupuje z Výhody.

- _sir: O: 3, TDV: 7 4 3
- mar: O: 2, TDV: 7 4 3


3 Marky vyhrává inku. Hlásí útok na nohu, jde si pro jizvu. Sirien kontruje protiútokem - nečekané zkrácení vzdálenosti, sražení štítu stranou a úder, chce zvýšit Ohrožení. Oba hrají Přesně (Marky cílí, Sirien provádí manévr vyžadující precizní timing a orientaci), Sirien vyhrává, obratem hraje Mocně (za Tělo). Protože Lstivě nehrozí a stálo by to 3 zdroje, tak to Marky pouští.

- _sir: O: 3, TDV: 6 4 3
- mar: O: 3, TDV: 7 4 3


4 Inku má Sirien. A začnou se dít věci :) Sirien hlásí sražení silným úderem a zvednutí ohrožení - obratem se ale rozmyslí a místo toho hlásí, že raději prorazí zbroj a půjde si pro Jizvu. Marky riskuje a hlásí protiakci že v okamžiku úderu na nohu vyskočí a přidupne kopí k zemi, chce zvýšit Ohrožení. Marky hraje přesně. Sirien riskuje a přesně nehraje - a přesto vyhrává. Přesně dle záměru obratem hraje Mocně.

Tady jsou dva zajímavé momenty - chvíli jsme řešili, jestli je pro mě lepší jít si pro to zvýšené Ohrožení nebo pro tu Jizvu. U Ohrožení bych nemusel vynechávat Přesně, protože Mocně by nebylo tak důležité, takže by zbývalo Lstivě (Ohrožení by šlo nahoru tak jako tak, buď o 2 nebo o 1 za cenu disponibilních Zdrojů) - na druhou stranu jít si pro Jizvu znamenalo možnost vyždímat najisto disponibilní Zdroje a zvýšit Ohrožení, nebo seseknout zásoby Zdrojů v Jizvách. Jedna z těch možnosotí byla možná lepší, každopádně si byly dost rovnocenné, aby si reálně konkurovaly a na pohled nešly snadno rozsoudit. Zpětně Sirienovi přijde, že si Marky v tenhle moment měl nechat dát Jizvu 1 a vyhnout se následnému fatálnímu fikčnímu následku vykoupení (obdobně kdyby Sirien šel pro Ohrožení, tak by se mu naopak vyplatilo vykoupit). Nicméně Sirien tohle kolo prostě vygradoval sázky a hrál riziko a vyplatilo se mu to.

Marky zde uvažoval o spálení štítu a vzetí jizvy 1 - na což se Sirien xichtil, protože si dal práci s formulováním fikčních záměrů v minulé i této akci tak, aby štít udržel pryč ze hry.

Marky se nakonec vykupuje z Těla.

- _sir: O: 3, TDV: 6 4 3
- mar: O: 4, TDV: 3 4 3


5 Marky má inku. Sirien poznamenává, že ve fakt realistické hře by jí teď měl dostat on z titulu fikce, ale že whatever a jen čeká, že Marky to převzetí Inky zahrne do popisu a záměru své akce (což se stalo).

Marky hlásí, že jak ho ta rána odhodila, tak se pokouší odvalit ještě dál a zvednout se a jde si pro snížení Ohrožení. Sirien prohlašuje, že si tím pro kopí netradičním manévrem totálně rozhodil postoj, vzdálenost, úhly, úchop zbraně - chce odkrokovat bokem a obnovit si postoj, přitom doráží ležícímu Markymu na nohy, aby si udržel vzdálenost a taky si jde pro snížené Ohrožení. Marky riskuje a nehlásí Přesně (protože si plánoval, jak se Lstivě vyšvihne na nohy...) a padá mu to fakt dobře. Sirien také hraje Přesně a padá mu to ještě líp, takže vyhrává.

Sirien zde váhá nad Mocně, čímž by cena vykoupení přeskočila Markyho zbývající Zdroje Těla. Vykoupení by pak Markyho stálo jizvu, což zní dost lákavě. Nakonec se Sirien rozhodne, že matagame by to udělal, ale že začal souboj simulačně a fakticky jeho postava neví, kolik Makrymu zbývá, zato vidí, že to je schopnější bojovník, než se zdálo, takže ho nechce podceňovat a Mocně nedává, aby mu zbylo Lstivě. Markymu se představa Siriena s Ohrožením 2 a Výhodou 1 vůbec nelíbí a rozhodně se vyplatit - a dobrovolně tak činí z Jizvy a popisuje si, jak mu nabídl příležitost k probodení nohy, jejíž využití Siriena ale přimělo zůstat k němu blíž, než by bylo optimální.

pocestě padá výměna: M: play unsafe / S: do toho. Já sem safe na druhé straně toho dlouhého kopí, kdybys mě hledal. Obojí se záhy ukázalo být velmi prorocké...

- sir: O: 3, TDV: 6 4 3
- mar: O: 5, TDV: 2 4 3, J: 1


6 Marky se dobrovolně vzdává inky na základě fikce. Sirien mu chce roztrhat nabodnutou nohu na hadry a jde si pro jizvu. Marky hlásí protiakci sekem na nohu, který má Siriena srazit a zvýšit mu ohrožení. Marky hraje Přesně. Sirien opět riskuje a v krvelačnosti Přesně vynechává (Lstivě by Markyho natvrdo donutilo se vykoupit a vykoupit se z Mocně by ho stálo Jizvu 2 - tak nebo tak by skončil s Jizvou 2). Marky vítězí a hlásí Mocně, Sirien se znechuceně vykupuje.

- _sir: O: 4, TDV: 3 4 3
- mar: O: 5, TDV: 2 4 3, J: 1


7 Sirien vyhrává inku a hlásí útok na zápěstí, jde si pro Jizvu. A Marky zjišťuje, že je fakt v extra blbé situaci - rozhodne se riskovat, ránu nechat projít a ušetřit si tak vlastní akci. Sirien tedy hází pouze na Zkoušku, dává Přesně, uspěje, dává Lstivě a způsobuje Jizvu 2.

Tady nastaly dva zajímavé momenty. Zaprvé Sirien si musel vybrat mezi odzbrojením (zvýšení Ohrožení) a útokem na zápěstí (Jizva). V realistické hře by tam neměl být rozdíl (útok na zápěstí je faktická podoba odzbrojení) - v heroičtějším žánru ale pohoda.

Zadruhé tu opět nastala diskuse o to, zda je výhodné jít si pro Jizvu místo odzbrojení (resp. zvýšení Ohrožení popsané jako odzbrojení). Situace je poměrně ambivalentní, Marky zde tvrdí, že by bylo lepší jít si pro Jizvu. Sirien o tom ale není přesvědčený a navíc už cítí krev na jazyku, takže na odzbrojování kašle.

Marky vyhlašuje svou akci - rozhodne se bluffovat a hrát vyřazeného a nalákat tak Siriena blízko a chce mu tím zvýšit Ohrožení. Sirien se rozhodne, že vzhledem k tomu, že Marky nemá žádné vážné zranění, dává smysl, aby si koupil Obranu (za Duši, proti bluffu) a kontruje tím, že pokud uspěje, tak si uvědomí Markyho bluff a naopak využije Markyho nečinnosti k tomu, aby uskočil stranou a získal odstup a jde si tím pro snížení ohrožení. Marky vyhrává a hlásí Mocně za Vliv, Sirien mu to pouští (protože ho moc nenapadá jak vyčerpání ospravedlnit a vlastně mu přijde i cool, aby Marky uspěl, protože by jinak ve scéně nedošlo na jedno hnusné překvapení, co má v rukávu. Resp. u pasu.)

- _sir: O: 5, TDV: 3 3 3
- mar: O: 5, TDV: 2 4 2, J: 1, 2


8 Sirien Markymu pouští inku. Marky hlásí natažení na sebe a prokousnutí krční tepny. Chce zabít. Mrmlá při tom, že to není mechanicky zrovna výhodné v daný moment, ale že už moc netuší, co jiného zahrát. Sirien hlásí odtažení - a tasení dýky a její zaražení břichem přímo do hrudního koše. Chce zabít. Marky nehlásí manévr, Sirien hlásí přesně a vyhrává. Hlásí mocně. Marky se vykupuje za cenu jizvy 2 rozpáraných vnitřností.

Tady mimochodem nastal ze Sirienovy strany neúmyslný glitch - 2 manévry na nůž měl mít pouze pro vrhání, nikoliv pro close combat. Marky by to zvládnul ustát jen s Jizvou 1 místo Jizvy 2 - což by nicméně celkový výsledek ani další dění moc nezměnilo.

Sirienovi na druhou stranu přijde, že tu Marky měl hrát spíš Přesně. Mocně by žádnou výhodu nepřineslo (Sirien by se beztak vykupoval za 1 Jizvu) a Lstivě u smrtící akce nemá význam.

Protože se Marky vykoupil ze smrtící akce, zvyšuje Sirienovi Ohrožení tím, že jej stáhne k sobě na zem.

- _sir: O: 6, TDV: 3 3 3
- mar: O: 6, TDV: 2 4 2, J: 1, 2, 2


9 Sirien se před inkou ptá, na kterou ustranu se převalili. Marky volí že se převalili na jeho levou stranu (se štítem) - což nebylo nejlepší, protože tím sice uvěznil Sirienovu ruku se zbraní dole, ale stejně tak uvěznil svou zdravou ruku, nahoře mu zbyla ta poraněná a navíc leží k zemi zraněnou nohou - Sirien to s chutí vypichuje a fakticky tak Markyho nutí aby jakoukoliv další akci hrál s Náročností.

Inku vyhrává Sirien. Situace se mu krutě nelíbí, hlásí že kudlu v ráně ještě trochu otočí, aby to zabolelo, vytrhne jí a odvalí se pryč. Marky kontruje, že si uvolní levou ruku ze štítu, hmátne po Sirienově noži a vytrhne mu ho. Nastává weird moment kdy protiakce Sirienovi formálně odporuje, ale fakticky nikoliv a Sirienova akce zase nijak nebrání Markymu (Sirien namátkou napsal, že nůž bere s sebou, ale ve skutečnosti mu byl dost ukradený - tzn. klidně ho Markymu nechá. Marky zase jde hlavně o získání nože a Siriena klidně nechá odvalit pryč). Shodnou se, že nejlepší řešení je prohlásit, že nejde o spor, ale o dvě nezávislé zkoušky.

Sirien failne, ale zaplatí Zdroje z Jizvy 1 - prohlásí, že jak se odvaloval, Marky ho ještě kousl do krku, ale ne dost hluboko, aby to bylo vážné zranění. Při uskočení k sobě stahuje kopí a hraje tak Lstivě - Vykoupení ho stojí Ohrožení +1, ale Lstivá akce mu ho snižuje o -2.

Marky si zaplatí Přesně a failne. Chvíli to vypadá, že akci zahodí, protože ho nenapadá jak se vykoupit - nakonec vezme Sirienův návrh, že vytrhl nůž, ale bolestí sebou praštil o zem a zhmoždil si levé rameno. Markyho akce byla Duševní (mastiřkář - znalost těla - snaha vytáhnout kudlu z těla bez dalšího poranění) a Marky se vykupuje z kombinace Tělesné jizvy a disponibilní Duše a bere si Výhodu (přetavuje nepotřebné Duševní Zdroje do potřebné Výhody 1)

// tady nastal další glitch, když se u Siriena během hry nereflektovalo (resp. Sirien zapomněl reflektovat) zvýšené Ohrožení z té smrtící akce a původně se vykoupil s tím, že mu 1 Tělo zbývá a odvaluje se s Ohrožením 4... holt textové editory a Sirien co si sotva připomněl, jak ta hra funguje. Opět to naštěstí fakticky nemělo na průběh ani výsledek scény žádný významný vliv)

- _sir: O: 5, TDV: 0 3 3, J: 1
- mar: O: 6, TDV: 2 1 2, V: 1, J: 1, 2, 2, 1


10 Marky vyhrává inku a vrhá nůž. Náročnost bere z Výhody a hlásí zabít. Sirien se zvedá a jde si pro snížení Ohrožení. Marky hraje bez manévru, Sirien hraje Přesně a vyhrává, logicky hraje Lstivě a snižuje si Ohrožení o 2.

- _sir: O: 3, TDV: 0 3 3, J: 1
- mar: O: 6, TDV: 2 1 2, V: 1, J: 1, 2, 2, 1


11 Marky platí z Duše Rychle a vyhrává Ini. Přechází na social combat a apeluje na Siriena, ať ho nedoráží. Zde testovací scénu ukončujeme - další pokračování je zjevné, Marky uspěje a Sirien ho nechá nebo neuspěje a nějak se dovykoupí a přežije, nebo uspěje či se vykoupí Sirien, v další akci si dál sníží ohrožení a pak Markyho (který efektivně nemůže dělat nic bez platby Náročnosti, kvůli které by se musel ale pokaždé dál jizvit) prostě rozbodá jak jehelníček.



Marky: Jestli budeš mít chvíli, tak to po mě ještě prosimtě kdyžtak checkni.
30.3.2017 06:42 - sirien
Tak a to byl příběh o tom, jak se Sirien a Marky opět potkali na šedivé pláni a Sirien tam tentokrát Markyho rozsekal na hadry a přiměl ho aby si sám cupoval břicho kudlou a to vše jen za cenu přehnaného cucfleku :)

Každopádně ve skutečnosti... to byla fakt hezká scéna a revidované DrDII mě velmi, VELMI nečekaně a mile překvapilo. Ta hra byla zábavná. Revidovaná verze kde vykupování zvyšuje ohrožení a systém penalizuje předčasné hlášení smrtících akcí dává scéně gradaci a dobrou dynamiku.

Velmi oceňuju, že systém skutečně reálně nabízel v každém kole validní volby - nebylo to jen házení a tlachání, ale skutečně i plnohodnotné gamistické rozhodování. Několikrát nastaly i zajímavé systémové volby uvnitř hodu, kdy si člověk nebyl jistý, kam se zrovna hodí umístit manévry.

Musím říct, že systém umožnil odehrání pro mě dost realisticky působícího souboje, který tak nějak ctil všechno, po čem sem koukal.

Zajímavý moment je, že systém Markymu v 1:1 nedával mechanickou žádnou výhodu na štít - přesto ten štít hrál roli, protože mě fikčně omezoval a ohrožoval mě (zejména tím, že Markymu dával možnosti útoků na mou zbraň) a skutečně sem se ho chtěl pocestě nějak zbavit. Marky ho chtěl otráveně zahodit někde ve 4. kole - kdyby to udělal, tak mi udělá hroznou radost. (V ten moment by systém přestal generovat tak realistický souboj, protože kopí proti meči bez štítu má jasnou větší výhodu - ale v heroickém žánru je myslím ok, když to systém ignoruje)

Co funguje velmi dobře jsou jizvy na různých částech těla způsobující že akce získávají náročnosti. Dá se s tím dobře taktizovat z obou stran.


Jako... Marky mi kolem DrDII skoro vrátil naději, kterou kdysi Peekey&spol zruinovali v momentě jeho vydání. Skoro, protože přecijen jsem náturou skeptik, že. Ale přesto.

Musím říct, že tu scénu mě fakt bavilo hrát - rozhodně víc, než třeba v DnD (které by jí mechanicky redukovalo na sérky útoků, obran a omlacování HPček).


...a teď du už fakt spát, dotazy případně až vstanu :D
30.3.2017 08:54 - MarkyParky
Sirien to popsal nechanicky v zásadě dobře, takže jen pár poznámek:

* hráli jsme podle v revizi zveřejnéných pravidel, výjimku tvořily mechanické featy zbraní - ty jsme už hráli podle nové připravované verze, která zatím nespatřila světlo světa, tzn. pokud se někdo diví, kde vzalo kopí +1manévr, tak právě z tohoto titulu.

* glitch s kudlou je opravdu glitch - to mocně už tam být nemělo. Nicméně mít o 1 menší jizvu v břiše by na výsledku scény nic nezměnilo.

* naopak odvalení se glitch není. Sirien měl Ohrožení 5, když se válel vedle mě. Neuspěl v pokusu odvalit se a rozhodl se vyčerpat. Vyčerpání samo o sobě Ohrožení zvedá o 1, ale zároveň lstivý úspěch ho snižuje o 2. Výsledkem celé akce je tedy snížení o 1 na 4. Proto tam nikde ta šestka nezazněla, byť tam skrytě probublala...


Dále bych ozřejmil trochu detailněji některá rozhodnutí:

==========================

5. kolo
Rozhodnutí nechat si probodnout nohu v rámci vyčerpání ve skutečnosti bylo do značné míry chladný kalkul
* sirien si své vítězství pospal tak, že znovu s kopím získá distanc, zatímco já se budu válet na zemi s mečem => fakticky by mi znemožnil jakoliv mu ublížit
* pokud bych mu to nechal, tak by ve hře nastala situace on nízké, já vysoké Ohrožení.

Proti tomu stála volba:
* ušetřit aktivní zdroje za cenu jizvy
* udržet si Siriena na blízko a získat tak ve fikci možnost přesunout combat na zem, kde se zraněná noha neprojeví
* a převést to na situaci on vysoké Ohrožení, já víc vysoké Ohrožení

To se následně podařilo => i zpětně tohle unsafe rozhodnutí považuju za dobré.

=============================

7. kolo
Volba "zkryplit" vs "odzbrojit" podle mě bez dalšího kontextu mechanicky jednoznačně vyhrává "odzbrojit".

Úspěšným odzbrojením by Sirien:
* dále zvedl Ohrožení (a zdražil budoucí vyčerpání)
* sebral Šermíři 1x manévr přesně zdarma
* sebral Šermíři +1 manévr z nadání
* akce s mečem vůbec nepůjdou hlásit

Úspěšným zkryplením by Sirien:
* nechal Ohrožení kde je
* ponechal manévr zdarma i +1 manévr z nadání
* akce s mečem stále půjdou hlásit, jen budou drahé

Proto jsem si také mohl dovolit jizvu nechal zasadit - s vědomím, že pokud někdy v budoucnu bude příležitost meč použít, stále bude po ruce a ty dva zdroje, potřebné na jeho použití, někde vyždímu.

Samozřejmě i na šedé pláni nakonec kontext byl a s ním rozhoduje fikce.

Tzn. to, že mi tuhle příležitost nakonec přeci jen nedal, je věc jiná. Nicméně mnohem větší sílu než samotné mechanické omezení jizvy na tom měly vliv dobrá volba následujících akcí fikce + můj neúspěch v prohryznutí krku. Ale kdyby mě místo jizvy odzbrojil, tak by na nějaký čas měl jistotu, že tu příležitosti ani mít nemůžu. A potože ruce jsou dvě, zvesela jsem si pak vypreparoval kudlu z břicha levou a stejně tak jsem jí levou mohl házet.


No a jakmile jsem si uvědomil, že si mohu nechat jizvu zasadit, mohl jsem na Siriena vyzkoušet fígl s předstíráním smrti => jednak ho přimět utratit zdroje navíc a používat manévry méné efektivně, pže jsem ho donutil hrát protiakci z obrany a druhak si ho dostat do těsné blízkosti a tedy opět negovat fikční výhodu dlouhé zbraně a toho, že nemůžu bojovat ve stoje (tzn. znovu zúročit rozhodnutí z 5. kola)

==================================

EDIT: A celkově bych nedostal takovou čočku, kdyby mi to jen o trocuh líp padalo. Ty hadí woči na prokousnutí krku mě vyloženě vytočily.


Kdyby mé napadl nějaký další komentář či dovysvětlení, přidám časem.
30.3.2017 09:28 - Jerson
MarkyParky píše:
A potože ruce jsou dvě, zvesela jsem si pak vypreparoval kudlu z břicha levou a stejně tak jsem jí levou mohl házet.

To se nikde neprojevila zvýšená náročnost takové akce, navíc když jsi házel ze země?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076220989227295 secREMOTE_IP: 54.81.185.66