Babaj píše:
ten hex.... tak nefunguje... ja sam jsme ho sice tak puvodne pochopil a s prvnim warlokem i zahral ,ale rychle jsem byl vyveden z omylu.. ta nevyhoda je na skil checky, ne na savy:
Presneji na "ability checks" ... coz nemusi být jen skill check.
Xyel píše:
Je otázka, čemu říkáš pořádné kouzlo - z hlavy tyto efekty začínají na 2. úrovni kouzel v podobě suggestion, pak pokračují fear, hypnotic pattern, polymorph, banishment a confusion. Za zmínku ještě stojí Vicious mockery, která některé potvory hrozným způsobem osvačí.
Hele, nemám DnD5E zatím tolik obehrané, abych mohl soudit. Je fakt, že do družiny o 6 PC to může být skvělé, protože když to nevyjde, tak se zas tak moc neděje a úspěch je silný.
My hrajeme dvoučlenný družiny většinou, bohužel, a tam už to není takovej oheň.
Ale je to asi fakt hodně mojí nechutí ke kouzlům, které jsou něco nebo nic, s velkou šancí na to nic. A souhlasím, že bojovník to má se svým útokem velmi podobné, taky tam má velkou šanci na to "nic".
Je to hodně o pocitu, že něco dělám, a ono to nemá žádný efekt.
Nevím, kdyby třeba cíl měl s každým dalším kouzlem na sebe postih k savu, nebo byla při savu nějaká šance na zrušení jeho koncentrace, i když to nevyjde (protože se musí bránit) ... něco, třeba i jen malého, nevím, to jsou nápady.
Zároveň chápu, že tak, jak to udělali, mají celkem vyvážený a hlavně jednoduchý systém, který se dá připravit a hrát rychle, bez toho, aby se to musel hráč dlouho učit. Za což jim patří dík.