D&D a reálný svět

Obsah článku:

Skákání

Jak dobře tahle čísla fungují u jiných dovedností? Vezměme si třeba takové Skákání.
Na základě naší analýzy Vědění a Řemesla víme, že postava na 1. úrovni je profesionálně kompetentní ve zvolné oblasti. A také, že postava na 5. úrovni představuje téměř legendární úroveň dovednosti - ten typ lidí, kteří se vyskytnou jednou za generaci.
Takže když dojde na skákání, postava na 1. úrovni pravděpodobně představuje typického trénovaného atleta. Postava na 5. úrovni je na druhou stranu jednou z hrstky skokanů, kteří usilují a dosahují světových rekordů. Z toho lze usoudit, že Olympijští sportovci budou spadat do kategorie 3. a 4. úrovně (lepší než průměrní sprotovci, ale pořád méně než jeden z generace).
Podívejme se na Olympijského skokana 4. úrovně
  • +7 stupňů dovednosti
  • +3 bonus Síly
  • +3 Zaměření na dovednost
To je bonus +13.
Nyní se podívejme do D&D 3e, jak by vypadalo ověření takového skoku dalekého.
5 stop + 1 stopa za 1 bod nad 10
Neboli řečeno jinak - vzdálenost skoku dalekého je rovna vašemu ověření dovednosti mínus 5 stop.
Skok našeho olympionika tak bude sahat od 9 stop (škobrtajíc celou cestu při hodu 1) až po 28 stop. Ale typický olympijský výkon je podáván ve třech skocích, z nichž se zaznamenává jen nejlepší výsledek. To znamená, že ve zhruba 80% případů skočí skokan něco mezi 20 - 28 stopami (6,1 - 8,5 metru).
Pohled na výsledky Olympiády 2005 nám odhalí, že čtyřicet nejlepších skokanů mělo průměrný rozsah skoku v kvalifikačním kole mezi 24 a 27,25 stopy. To jsou výsledky, které náš olympijský skokan dosáhne v 60% případů.
Náš výjimečný skokan na 5. úrovni může mít vyšší bonus vlastnosti - +4, přidat si bonus souladu +2 z Akrobacie nebo +4 z odbornosti Běh. Výsledek bude schopnost dosáhnout při skoku 29-35 stop. Současný světový rekord je 29,35 stopy.
Takže opět zjišťujeme, že postava na 5. úrovni je správná dělicí kategorie mezi výkonem legend reálného světa a nemožným světem superhrdinů.
A podobnou věrnost naleznete i při skoku do výšky. (Ve skutečnosti jsou 3.0 pravidla ještě přesnější, co se skoku do výšky týče).
Pravidla pro skoky jsou nicméně asi nejzřetelnější obětí herních kompromisů D&D. Když byl systém revidován pro d20 modern, byla vzdálenost skoku do dálky zrevidována na prostě rovnou TO daného ověření a tato změna byla zavedena i v revizi 3.5 D&D.
Toto pravidlo je sice snazší na zapamatování, ale činí skoky výrazně snazší než jiné dovednosti (co se týče světových výkonů). Podle nových pravidel dokáží postavy 1. úrovně snadno dosáhnout úrovně olympijských skoků a naši typičtí olympionici rozbíjejí světové rekordy. (Skoky do výšky však na druhou stranu zůstaly vcelku přesné.)
Zdroj: Justin Alexander - The Alexandrian (volně přeloženo a upraveno)
Napsal Alnag 26.04.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 74 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14081597328186 secREMOTE_IP: 3.128.199.88