Magie
Fate nemá žádný "vlastní" magický systém, místo toho obsahuje v závěru osm návrhů na to, jak magii pojmout, spolu s doporučením, že by magie měla zůstat magická, jinak ve hře ztratí své kouzlo. Každý systém má také dovětek o možných úpravách. Zde se jen krátce zmíním o každém z navržených způsobů kouzlení:
Velká knihovna - stupně (DnD)
Toto je systém podobný systému z DnD, kdy si postava za aspekty otevírá přístup k vyšší a vyšší magii, kterou si však musí vždy na začátku dne připravit.
Mosazný kompas - kombinování
Čtyři živly a čtyři techniky jejich ovládání - vzývání, přivolávání, ovládání a vymítání.
Dveře do stínů - improvizování
Prostě improvizujete... obtížnost podle toho, jak moc ovlivníte děj.
Velký maják - skutková magie
Tohle je trochu úzce zaměřený systém. Magie je vlastně manipulace s ohněm a mágové jsou pyromanceři. Kdykoliv dokáží zapálit oheň, nicméně to od nich vyžaduje plnou koncentraci a soustředění. Jen několikrát za den dokáží provést "skutek", což je projev ohnivé magie v plné síle - ohnivý štít, fireball, nebo ochrana před ohněm. Skutkem může být cokoliv si vymyslí - opět platí, že čím mocnější následky skutek přinese, tím náročnější bude jej vytvořit.
Čarování na rozpočet - opisná magie
TOHLE je systém magie, který se mi z navržených zalíbil nejvíc. Postava popisuje, co její kouzlo dělá, přičemž kouzlo je tím těžší (ale i mocnější!), čím více viditelných efektů má. Úroveň schopností postavy udává, jak moc očividné (mocné) může kouzlo být, přičemž to udává v měřítku rozpočtu různých vizuálních médií s tím, že kouzlo musí vypadat uvěřitelně. Například postava s Aspektem Magie 3 si může dovolit vytvářet kouzla, která by dokázala ve své produkci "natočit" kabelová televize. Dva aspekty Magie jsou dva chlápci s kamerou, šest aspektů je Spielbergův večerní velkofilm...
Věk kamene a oceli - magie každodennosti
Toto je systém pro divoké časy Meče a magie, kdy je svět mladý a ještě neobjevil civilizaci, magie se volně prosakuje bytím a může ji používat každý, ale ještě nepřišli mágové, aby ji spoutali a zformovali v kouzla. Magie v tomto systému se projevuje v běžných dovednostech, které může používat každý, ale ne tak, že by dávala nějaké číselné bonusy, ale tím, že umožňuje věci jinak proveditelné jen velmi těžko a s ohromnou dávkou štěstí. Každý může šermovat, ale jen ten, kdo používá magii, může mečem srazit letící šípy. Každý může používat bylinky k léčení, ale jen ten, kdo s nimi kouzlí, z nich může uvařit lektvar neviditelnosti. Každý může stopovat prchající zloděje, ale jen magik ze stop pozná, že prchajícím je žena s dvěma meči na zádech a dlouhými blond vlasy.
Tanec v kůžích - Vedlejší schopnosti
Toto je vlastně magie, která dělá z kouzelníků vlkodlaky, případně medvědo-, lasičko-, orlo-, atd...
Cesta tisíce kroků - bojová umění
Toto je systém pro hraní mystických šaolinů, kdy se magie projevuje ve formě specifických technik bojových umění různých škol... snadno by se dala předělat do jiné skupiny dovedností, pokud by o to byl zájem.
Dovětek k magii
Tyto magické systémy jsou pouhé návrhy sloužící pro inspiraci, přesto jsou uvedeny v podobě, která je zcela dostačující pro hraní. Snadno se z nich dají vytvořit i další systémy, například kombinací Cesty tisíce kroků, Věku kamene a oceli a možná ještě Velkého majáku by šlo snadno vytvořit magický systém odpovídající rytířům Jedi ze Star Wars.