FATE - Fantastic Adventures in Tabletop Entertainment

Obsah článku:

Magie

Fate nemá žádný "vlastní" magický systém, místo toho obsahuje v závěru osm návrhů na to, jak magii pojmout, spolu s doporučením, že by magie měla zůstat magická, jinak ve hře ztratí své kouzlo. Každý systém má také dovětek o možných úpravách. Zde se jen krátce zmíním o každém z navržených způsobů kouzlení:

Velká knihovna - stupně (DnD)

Toto je systém podobný systému z DnD, kdy si postava za aspekty otevírá přístup k vyšší a vyšší magii, kterou si však musí vždy na začátku dne připravit.

Mosazný kompas - kombinování

Čtyři živly a čtyři techniky jejich ovládání - vzývání, přivolávání, ovládání a vymítání.

Dveře do stínů - improvizování

Prostě improvizujete... obtížnost podle toho, jak moc ovlivníte děj.

Velký maják - skutková magie

Tohle je trochu úzce zaměřený systém. Magie je vlastně manipulace s ohněm a mágové jsou pyromanceři. Kdykoliv dokáží zapálit oheň, nicméně to od nich vyžaduje plnou koncentraci a soustředění. Jen několikrát za den dokáží provést "skutek", což je projev ohnivé magie v plné síle - ohnivý štít, fireball, nebo ochrana před ohněm. Skutkem může být cokoliv si vymyslí - opět platí, že čím mocnější následky skutek přinese, tím náročnější bude jej vytvořit.

Čarování na rozpočet - opisná magie

TOHLE je systém magie, který se mi z navržených zalíbil nejvíc. Postava popisuje, co její kouzlo dělá, přičemž kouzlo je tím těžší (ale i mocnější!), čím více viditelných efektů má. Úroveň schopností postavy udává, jak moc očividné (mocné) může kouzlo být, přičemž to udává v měřítku rozpočtu různých vizuálních médií s tím, že kouzlo musí vypadat uvěřitelně. Například postava s Aspektem Magie 3 si může dovolit vytvářet kouzla, která by dokázala ve své produkci "natočit" kabelová televize. Dva aspekty Magie jsou dva chlápci s kamerou, šest aspektů je Spielbergův večerní velkofilm...

Věk kamene a oceli - magie každodennosti

Toto je systém pro divoké časy Meče a magie, kdy je svět mladý a ještě neobjevil civilizaci, magie se volně prosakuje bytím a může ji používat každý, ale ještě nepřišli mágové, aby ji spoutali a zformovali v kouzla. Magie v tomto systému se projevuje v běžných dovednostech, které může používat každý, ale ne tak, že by dávala nějaké číselné bonusy, ale tím, že umožňuje věci jinak proveditelné jen velmi těžko a s ohromnou dávkou štěstí. Každý může šermovat, ale jen ten, kdo používá magii, může mečem srazit letící šípy. Každý může používat bylinky k léčení, ale jen ten, kdo s nimi kouzlí, z nich může uvařit lektvar neviditelnosti. Každý může stopovat prchající zloděje, ale jen magik ze stop pozná, že prchajícím je žena s dvěma meči na zádech a dlouhými blond vlasy.

Tanec v kůžích - Vedlejší schopnosti

Toto je vlastně magie, která dělá z kouzelníků vlkodlaky, případně medvědo-, lasičko-, orlo-, atd...

Cesta tisíce kroků - bojová umění

Toto je systém pro hraní mystických šaolinů, kdy se magie projevuje ve formě specifických technik bojových umění různých škol... snadno by se dala předělat do jiné skupiny dovedností, pokud by o to byl zájem.

Dovětek k magii

Tyto magické systémy jsou pouhé návrhy sloužící pro inspiraci, přesto jsou uvedeny v podobě, která je zcela dostačující pro hraní. Snadno se z nich dají vytvořit i další systémy, například kombinací Cesty tisíce kroků, Věku kamene a oceli a možná ještě Velkého majáku by šlo snadno vytvořit magický systém odpovídající rytířům Jedi ze Star Wars.
< Osm navržených způsobů magie >
Vlastní hra Na konec
Překlad FATE do češtiny najdete na RPG "Theory" Fóru
Anglický originál pak na FATERPG
Napsal sirien 07.05.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 43 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11842083930969 secREMOTE_IP: 3.147.66.149