Vlastní hra
Vlastní hra vypadá podobně jako v DrD, DnD, d20, GURPS... samozřejmě jsou zde odlišnosti v podobě případných vstupů hráčů do děje, pokud jste se k tomu zpravomocnili skrze Fate pointy.
Ze zkušenosti mohu říct, že hra ve FATE je velmi plynulá a tak nějak samozřejmá - člověk nemusí ničím listovat, ani nad něčím moc přemýšlet. Ve skutečnosti patří FATE k systémům, které můžete hrát, i když zrovna nemáte po ruce pravidla, jen s tužkou, čtyřmi kostkami a papírem, protože si jej velmi rychle zapamatujete.
V případě, že necháte hráčům velkou moc nad dějem, se FATE liší od jiných her i tím, že by při hře neměly být žádné "tajné" scény jen pro některého hráče, protože ostatní hráči mohou do jeho scény zasáhnout. V případě, že hrajete nějakou hororovou či tajemnou detektivní hru, to potom vyžaduje, aby byli hráči velmi disciplinovaní ohledně hraní svých postav jen podle toho, co vědí ve hře, nebo (spíše) se v takovýchto hrách musí moc Fate pointů omezit.
Velice zajímavé je zpracování boje, kdy "zásah" nemusí nutně znamenat zranění, ale může jít třeba i o získání převahy, výhodné pozice atd. Pravidla pro boj jsou natolik univerzální, že je lze převést i na jiné "střety", například intelektuální při magickém experimentu na půdě university nebo na šachové utkání.