Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
9.12.2018 22:23 - Kosťa
útok na vyřazeného protivníka se násobil úrovní (spící obránce a podobně) pokud byl ale jen svázaný měl postih an obranu -5 bylo pár efektů kdy byl protivní považovaný za vyřazeného ale moc jich nebylo
10.12.2018 08:23 - Jerson
Šaman píše:
DrD i starší DnD byly hry stavěné spíš podle simulační logiky... je velká šance že už se nikdy nevrátí.

To, že dneska sledujeme spíš dramatickou logiku (postava má pozadí a historii, lásky, osobní nepřátele, motivace atd - a náhodná smrt na špatný hod smrt tyhle věci devalvuje) je úplně jiná myšlenka. Ano, kdo ji chce realizovat na DrD, musí tomu pravidla přizpůsobit. V DrD dává smysl, že postava může zemřít jedním šípem. (I když ta šance je velmi malá.) Koneckonců nepsal jsi, že tohle máš i v Omeze? Jeden výstřel z pistole = minimálně těžké zranění, pokud se nejedná o frontového vojáka v těžké výbavě.

Já to asi takhle nikdy nerozděloval - když má postava jméno a mám u ní zpracovat i minulost, tak to prostě není postava, u které očekávám smrt po pár herních sezeních, nebo v horším případě prvním útokem první nestvůry v první místnosti prvního dungeonu na prvním sezení (jak se to stalo mému spoluhráči.)

V Omeze je možnost být zabit v boji - ono moc nezáleží na tom, zda půjde o jeden výstřel z pistole nebo dávku v kulometu, spíše záleží na tom, že ten výstřel nemůže přijít tak brzy jako v DrD, pokud si o to hráči vyloženě sami neřeknou.

Šaman píše:
Osmkrát ta šestka padne statisticky jednou za milión a půl hodů… což je asi víc, než kolikrát stabilní družina hodí za celou svoji existenci.

Takhle se to úplně brát nedá - osm šestek za sebou může padnout stejně dobře za milión a půl hodů jako na dvacátý hod. Pokud bys chtěl operovat nějakými čísly, bylo by třeba spočítat, po kolika hodech v jedné skupině je pravděpodobnost 50%, že k takové sérii hodů už došlo.
K tomu je třeba připočíst určitou variantu výběrového biasu, kdy hráči (včetně GMma) preferují nevyvážené kostky házející spíše šestky, ale jen tolik, aby to nebylo příliš okaté (obvykle to není takto plánovitý výběr). A k tomu je také třeba připočítat hod obránce, který nesmí být moc vysoký, což s pravděpodobností taky zahýbe (jen se mi nechce vymýšlet pro to nějakou tabulku).

Každopádně jsou postavy, které budou mít na 10 úrovni cca 36 životů a které lze během jejich kariéry do té doby jedním útokem z plného zdraví zabít celkem snadno. Vlastně na nízkých úrovních může být problém je jedním útokem nezabít. :-)
10.12.2018 15:20 - Šaman
Ano, logicky. Postava, která má na desáté úrovni 36 životů, je neduživý intoš (v dračáku kouzelník, jinde třeba nějaký IT geek). Pokud je na takovou postavu vedený účinný útok, tak je velká šance, že zemře.
Boje na desáté úrovni už nejsou nějaké hospodské rvačky, ale boje profesionálů. Převedeno na současnost přestřelky útočnými puškami s podporou plošných a omračujících útoků třeba granáty. Bez náležité ochrany (kterou symbolizují ty životy) může v takové situaci nějaký civil zemřít i zcela náhodou.

Na druhou stranu je ten kouzelník nejintenzivnější damage dealer. Za dvě kola je schopen vyčerpat manu, ale do té doby je nebezpečnější, než celý zbytek družiny.

Ano, to je problém - pokud útočí potvora, tak to neví. Ale při souboji družin je nepřátelský kouzelník první cíl. Tam pak rozhoduje hod na iniciativu, protože kouzelník má i silná obranná kouzla. Také je rozdíl, jestli se jedná o přepad, nebo jestli družina přichází do boje připravená.


To jsou ale věci návrhu. Ano, kouzelník zjevně má být nejnebezpečnější, ale zároveň v konvenčním boji nejslabší. Explodující kostka s tím nemá co dělat.
10.12.2018 15:27 - LokiB
Jerson píše:
V Omeze je možnost být zabit v boji - ono moc nezáleží na tom, zda půjde o jeden výstřel z pistole nebo dávku v kulometu, spíše záleží na tom, že ten výstřel nemůže přijít tak brzy jako v DrD, pokud si o to hráči vyloženě sami neřeknou.


V čem přesně se liší pravidlově (nikoli rozhodnutím GM) Omega a DrD, že v Omeze k výstřelu nemůže dojít tak brzo jako v DrD?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20404410362244 secREMOTE_IP: 3.80.85.76