Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
25.9.2010 22:07 - Argonantus
No, to já taky netuším; proto zběsile pátrám. Myslel jsem, že tahle myšlenka nějak zapadla, ale teď ji tu táádýýdáádýýdáá z nějakého důvodu resurrektoval.

Snad to nějak souvisí s úbytkem "tvrdých" mechanik?
25.9.2010 22:35 - skew
Možná kombinace sjednocení mechanik a jejich volnější interpretace ?
(rozumněj, ten rozdíl mezi kouzly v DrDo a třeba některou z FATE magií, kdy si zapíšeš "ohnivá magie 3" a sám si pak popisuješ firebally a ohnivé biče, jak se ti zlíbí)
Nevím, nic jinýho mě nenapadá.
25.9.2010 22:59 - Peekay
No, DrD2 nema podla mna menej "tvrdych" mechanik ako stare DrD, akurat su jednotne. Takze tym to asi nebude... co tym ale autor myslel, musi vysvetlit sam.
26.9.2010 06:17 - Quentin
Indie nádech jsem tu po prvním testu prohlásil já. A bylo kvůli tomu, že přestože ta hra neni nějak moc ujetá (jako mlwm nebo strepy), tak není úplně obyčejná (drdo, savage worlds).

Proto jsem nenapsal, ze je to indie, ale že to má indie nádech :)
26.9.2010 09:21 - Argonantus
Quentin:

Mluv dál, třeba se chytím...
26.9.2010 11:00 - táá dýý dáá dýý dá
QuentinW píše:
Proto jsem nenapsal, ze je to indie, ale že to má indie nádech :)


to bude ono.
Peekay píše:
No, DrD2 nema podla mna menej "tvrdych" mechanik ako stare DrD, akurat su jednotne.

je to tak - viděl jsem indie a napadlo mě, že tam budou spíše hodně volné mechaniky.
Nepsal jsem, že to tak fakt bude, ale jak to na mě působí... Tudíž - vyvráceno?
26.9.2010 12:02 - Peekay
Necakaj tabulky zasahovych zon ani percenta uspesnej destilacce magenergie.

Neviem inak, co pod "tvrdym" pravidlom myslis ty - bezny vyznam je, ze to je pravidlo, ktore musis dodrziavat/pouzivat a nemozes len tak upravovat bez zasadnych nasledkov na funkcnost a hratelnost celku. Take pravidla tam rozhodne su, a nie je ich podla mna malo.
26.9.2010 13:54 - táá dýý dáá dýý dá
Peekay píše:
Necakaj tabulky zasahovych zon ani percenta uspesnej destilacce magenergie.


to je plus.

Peekay píše:
ze to je pravidlo, ktore musis dodrziavat/pouzivat a nemozes len tak upravovat bez zasadnych nasledkov na funkcnost a hratelnost celku.


ve starém dračáku to nebylo tak úzce spjato - když se tam provedla změna, nemuselo to ovlivnit spoustu jiných věcí...
26.9.2010 14:22 - Colombo
Píše:
ve starém dračáku to nebylo tak úzce spjato - když se tam provedla změna, nemuselo to ovlivnit spoustu jiných věcí...

To proto, že starý dračák byl slepenina hromady, spolu často nesouvisících, systémů a ty byly třeba vůči sobě tak nevybalancované, že o nějakém rozhození systému se nedalo mluvit.
26.9.2010 20:28 - Shako
QuentinW píše:
Indie nádech jsem tu po prvním testu prohlásil já


Nechtel jsem to na tebe hazet a zaroven se mi to nechtelo hledat, ale myslel si, ze si to byl ty...
Jinak nevim, jak lip to pojmenovat, ale ten indie nadech je naprosto vystihujici.:)
27.9.2010 08:26 - Argonantus
Stále tápu, co to má znamenat. Idie nádech to má proto, že je to vystihující. Hra není úplně ujetá, ale není úplně obyčejná. To z vás zatím vypadlo.
27.9.2010 08:56 - Night of Triumphatorr
indie nádech (nádech Indie) - voní po kari? :-)
27.9.2010 10:18 - noir
Teda to je mazec! Týden tu člověk není a mezitím přibude takového balastu! V"bec nejvíc mě pobavilo, jak chudáci tvůrci nemají čas reagovat na otázky ke hře (máme jen jeden čas a ten s emusí využít, blabla) a pak tady stráví desítky stran tlacháním o kokotinách a fňukáním o příkořích minulosti.

K rasám v pevnosti: Za prvé je to stylistické peklo. Hned ta první věta mě zcela spolehlivě odradila od jakéhokoliv čtení. Že občas něco ujede na webu, bych chápal, ale cákat tohle na papír? Hm a obsah? Vlastně o jakém obsahu tady mluvíme? Jen to úplně nejobecnější z obecného - lidi jsou lidi, elfové elfové a hobiti hobiti. A nečekaně krollové jsou krollové...
27.9.2010 10:26 - Argonantus
Noir:

Krolové jsou trolové bez t.
Tahle konvence DrD vydržela beze změn, v dobrém či ve zlém, jak kdo chce.
27.9.2010 10:43 - mrtvej bůh
Argonantus píše:
Stále tápu, co to má znamenat. Idie nádech to má proto, že je to vystihující. Hra není úplně ujetá, ale není úplně obyčejná. To z vás zatím vypadlo.

Indie nádech asi bude něco jako že je to nějak podobné hrám, kterým se říká indie, http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_role-playing_game.
Rozhodně by bylo užitečnější, kdyby testeři řekli, které indie hře je to podobné, ale oni stejně asi nesmějí.
27.9.2010 10:48 - Bouchi
noir: Mohu vedet, jake konkretni stylisticke vyhrady mas vuci prvni vete z toho clanku v Pevnosti?

Krom toho mi furt pripada, ze ty clanky po obsahove strance hodnotis, jako by byly urceny jen a pouze lidem, kteri nejmin 5 let hrali DrD (a tedy znaji vsechno to, co bylo napsano v pravidlech DrD, pripadne nejruznejsi souvisejici literature).
27.9.2010 11:02 - Lotrando
Argo: mě přijdou trollové mnohem zábavnější, ať už číhají pod mostem, nebo budují svoje hordy. V prvním případě jsou to původní autentické pohádky a v druhém zase velmi odolný protivník, brutálně inteligentní s regenerací a specifickou magií. Oproti nim jsou krollové velcí válečníci s netopýřím sluchem a tam to tak nějak končí. A jsou v podstatě hloupí, ačkoliv to je spíš otázka klišé původních pravidel, kde ten kdo měl malou inteligenci byl prostě hloupý (krollové ji však měli skutečně nízkou, i v DrD světě na úrovni diagnózy).

Bouchi: tak jasně že to nutně nečtou lidi co mají předchozí zkušenost s RPG, nicméně ty popisy co jste prozatím zveřejnili jsou příliš generické. Možná jsou dobré pro laika, protože si řekne, " aha, to jsou vlastně ti hobiti - jak on se jen jmenoval ten hlavní - aha Frodo." Pro kohokoliv, kdo zkušenost má mi to přijde skutečně ploché. Možná jsem ale už taky zmlsanej a hledám něco nového.

Ve 4E jsou rasy trošku napasované na různé národy, půlčíci jsou kočovníci (cikáni), půlelfové mají švihácký nádech, trpaslíci jsou pořezové spíš než vousatí malí chlápci. Trpaslík v DnD ve mě evokuje siláka, sice menšího vzrůstu, a ne ´plně lidských proorcí, ale zas žádného anatomicky neobvyklého týpka. Ono obecně rasy v novém DnD připomínají to co kolem sebe vidíme, lid menší a větší, hezčí a ošklivější, prostorově výraznější či tenké, přemýšlivé a živočišné. Těch motivů je tam víc. Výhodou je, že se pak snadno vybereš podle námětu, který chceš hrát - a ono to i funguje.
27.9.2010 11:05 - noir
Bouchi: Promiň, ale pokud si někdo koupí časopis specializovaný na fantasy, jistě ví, co je to elf nebo trpaslík. A ten text o rasách opravdu není nic víc než "slovníková definice" obecného fantasy elfa.

Co je divného na první větě? Lepší otázka je, co na ní divného není... Překypuje zbytečnými slovy, je neúsporná, jsou v informace, které tam vůbec nepatří. Ta část o tom, kdy hra vyjde, tam nemá co dělat. Je to druh infa, které patří na konec. Proč? Je logickým vyústěním textu - když někoho článek zaujme natolik, že si ho přečte celý, určitě ho zajímá i to, kdy hra vyjde. Pokud ale jen mrkne na to, o čem má hra být, je to pro něj nedůležitá informace.

Jinak ten, kdo to psal, by se měl poučit o tom, že existují i jiné spojky než nebo. A co ty odstavce a mezery mezi nimi? Jednou jo, jednou ne? Takhle hnusně a nesystematicky (A tedy nepřehledně) budou vypadat i pravidla?

Obecný příklad nedotaženosti: Všechny rasy mají část věnovanou pohledu jiných. Lidi ne, proč? Na mě to působí jako spíchnuté horkokou jehlou. Kdyby si to někdo z týmu pořádně přečetl (např. místo tlachání o mazání článků, které nikdo nečte), asi by to vypadalo jinak...
27.9.2010 11:07 - noir
Lotrando: Dobrej postřeh s těma DnD rasama. Když o tom tak přemýšlím, tak je tom dobře vidět, že amíci se mezi jinýma rasama pohybují doopravdy, zatímco DrD autoři o nich jen četli. Shodou okolností jsem minulý týden strávil s izraelským sniperem, indickou princeznou a thajskou vědmou - inspirací pro RPG jsem našel nepočítaně :o)
27.9.2010 11:17 - KovorPater
Mě by zajímala "otázka ceny" - tedy ne té maloobchodní, ale mechaniky zmíněné na drd2.altar a i tady v diskuzi (#99, #1830); můžete prozradit něco bližšího (kdo a podle čeho určuje "cenu za úspěch", naznačit modelovou situací, popřípadě nějakou obdobu z jiného systému...)?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10286903381348 secREMOTE_IP: 18.220.106.241